کانادا

روش خوداشتغالی کبک

روش خوداشتغالی کبک

برای مهاجرت به کبک روش های مختلفی وجود دارد. یکی از آنها روش خوداشتغالی کبک است، دیگری روش کارآفرینی است. مهاجرت بر اساس تخصص افراد نیز روش دیگری است، تعدادی روش دیگر نیز برای مهاجرت به این استان وجود دارد. در کشور کانادا هر استانی برای مهاجرپذیری برنامه و شرایط خاص خود را دارد. البته همه آنها زیر نظر دولت فدرال اقدام به این کار می کنند ولی شرایط هر استان مختص به خود اوست.

مهاجرت از روش خوداشتغالی کبک

روش خوداشتغالی کبک که نوعی روش مهاجرت به کانادا است برای آن دسته از افراد مناسب است که توانایی مالی خوبی دارند و قادرند به کمک آن شغل جدیدی در کبک راه اندازی کنند. در روش خوداشتغالی کبک در زمان ثبت نام اولیه و تشکیل پروفایل احتیاج به ارائه مدرک زبان نیست فقط در هنگام مصاحبه با افسر مصاحبه کننده فرد باید بتواند به سوالات پاسخ دهد بنابراین از زمان تشکیل پرونده تا هنگام مصاحبه فرصت برای تقویت زبان خود دارد.

خود اشتغال کیست؟

اداره مهاجرت کبک افرادی را خوداشتغال معرفی می کند که در کشور خود مشغول به فعالیتی باشند که لیست آن در فهرست طبقه بندی شغل های کانادا قرار گرفته باشند و NOC کد داشته باشند. این افراد تمایل داشته باشند که این شغل را در کبک ادامه دهند. این برنامه بسیار شبیه برنامه فدرال است با این تفاوت که تعداد شغل هایی که برای کبک در نظر گرفته شده بیشتر است.

اقامت ار طریق روش خوداشتغالی کانادا

یکی از روشهای مهاجرت کانادا روش مهاجرت خوداشتغالی است که منجر به اقامت کانادا می شود.

مهاجرت خوداشتغالی کانادا برای سه گروه پیش­بینی شده است:

  • گروه هنرمندان و کسانی که در امور فرهنگی و هنری فعالیت دارند همچون مجسمه ­سازان، نقاشان، فیلم­سازان، نویسندگان، موسیقی­دانان، روزنامه­نگاران، طراحان، مترجمان، متخصصان در امور فنی تصاویر متحرک و … .
  • گروه ورزشکاران و کسانی که در زمینه ­ی امور ورزشی فعالیت دارند همچون مربیان، ورزشکاران حرفه­ای، داوران مسابقات، مدیران برنامه­ های ورزشی و … .
  • و در نهایت گروه مزرعه داران و کشاورزان

البته ارائه­ ی تعریفی دقیق از فرد خوداشتغال به همین سادگی­ ها نیست. مثلا̋ مجسمه­ سازی را در نظر بگیرید که در کارگاه خود مشغول به کار است. وی طی برگزاری نمایشگاه­های مختلف کارهای خود را به فروش می­رساند.

به راحتی می ­توان گفت که این فرد خوداشتغال است چرا که کارفرمایی ندارد، در استخدام سازمان یا مؤسسه ­ای نیست و به صورت مستقل کار می­ کند چرا که از صفر تا صد کار را خود بر عهده گرفته و سود و زیان حاصل از کارش نیز به طور صد در صدر متعلق به خودش است اما اگر همین فرد قراردادی مثلا̋ به مدت یکسال با شهرداری محل زندگی خود منعقد نماید و مسئولیت ساخت مجسمه­ های سفارشی شهرداری منطقه را بر عهده بگیرد دیگر از دایره شمول خوداشتغالی خارج می­شود.

به علت وجود چنین مسائلی در قانون مهاجرت کانادا تعریفی از خوداشتغالی ارائه نشده است. در این صورت سوالی که پیش می­آید این است که تکلیف کسانی که می­خواهند مهاجرت خوداشتغالی کانادا داشته باشند چیست؟

یکی از راه­هایی که بتوان از طریق آن به متقاضیان مهاجرت خوداشتغالی کانادا کمک کرد فدراسیون کانادایی تجارت مستقل CFIB  است. طبق نظر این فدراسیون در بحث خوداشتغالی هفت مورد باید در نظر گرفته شود که در زیر به اختصار به توضیح هر یک پرداخته می­شود:

موارد مورد توجه در بحث مهاجرت خوداشتغالی کانادا

  • میزان استقلال، توانایی و قدرت تصمیم­گیری فرد متقاضی مهاجرت خوداشتغالی، چقدر است؟
  • آیا فرد مذکور توان انجام کار را بدون دخالت کارفرما دارد؟
  • آیا این فرد با انجام این کار ریسک مالی متحمل می­ شود؟
  • میزان سرمایه­گذاری این فرد چقدر است؟ آیا قسمت عظیمی از مدیریت را خود بر عهده می­ گیرد؟
  • آیا فرد مالک ابزارهایی است که در کار مورد استفاده قرار می­ گیرد؟
  • آیا انجام این کار مستلزم این است که متقاضی با افراد یا شرکت ­های دیگری همکاری نماید؟
  • آیا سود و زیان ناشی از کار متوجه فرد می­ شود؟

با پاسخگویی به سوالات فوق، می ­توان پی برد که فرد متقاضی ویژگی­های یک فرد خوداشتغال را دارد یا خیر؟

برای آگاهی بیشتر: مهاجرت خوداشتغالی کانادا

شروط پذیرفته شدن در روش خوداشتغالی کبک

در روش خوداشتغالی کبک علاوه بر فاکتورهایی مانند سن و میزان تحصیلات و داشتن نسبت خویشاوندی و تسلط به زبان، دارایی فاکتور مهمی است. دارایی فرد متقاضی باید حداقل میزان 100هزار دلار کانادا باشد که این دارای حتماً باید از راه قانونی به دست آمده باشد.

روش خوداشتغالی کبک

روش خوداشتغالی کبک

به جز دارایی سابقه کاری نیز شرط مهمی است. دارا بودن حداقل دو سال تجربه در زمینه کسب و کاری که متقاضی قصد راه انداختن آن را در کبک دارد ضروری است.

یک فرد متقاضی در روش خوداشتغالی کبکباید مجموع امتیازاتی که از معیارهای تعیین شده کسب می کند 38 امتیاز باشد تا واجد شرایط دریافت گواهی گزینش باشد. افراد متأهل باید 45 امتیاز کسب کنند. در هنگام مصاحبه نیز 6 امتیاز برای تطابق با محیط کبک به فرد داده می شود البته در صورت صلاحدید. به این ترتیب حداقل امتیاز یک فرد مجرد 44 و یک فرد متأهل 51 می باشد.

مشاغل مورد نیاز در روش خوداشتغالی کبک

1

کتابداران

14

کتابداران

2

مربیان

15

موزه داران و اداره کنندگان گالری های هنری

3

امور بایگانی

16

عکاسان

4

نویسندگان

17

فیلمبرداران

5

ویراستاران

18

تکنسین های هنر گرافیک

6

روزنامه نگاران

19

تکنسین های پخش

7

مترجمان

20

تکنسین های صوتی و تصویری

8

تولیدکنندگان، کارگردانان، نقاشان و اشخاص مرتبط

21

دیگر مشاغل مربوط به تصاویر متحرک و هنرهای نمایشی

9

تهیه کنندگان، آهنگسازان

22

خبرنگاران

10

خوانندگان

23

طراحان داخلی

11

رقصندگان

24

صنعتگران و صنایع دستی

12

بازیگران و کمدین ها

25

نساجان و چرم دوزان

13

نقاشان، مجسمه سازان و سایر هنرمندان دیگر

26

مربیان ورزشی و تناسب اندام

مقالات مرتبط با کبک:

اطلاعات ضروری در خصوص روش خوداشتغالی کبک

برای ایجاد پرونده و ارسال درخواست به اداره مهاجرت کبک مدارک شما باید در دارالترجمه های رسمی و مؤسسات معتبر ترجمه شده باشند. این ترجمه باید یا به زبان انگلیسی و یا فرانسه باشد. این مدارک باید به تأیید وزارت دادگستری برسد.

مدرک تحصیلی و گواهی بیمه باید کپی برابر اصل شده باشند، سایر مدارک به صورت کپی فرستاده می شوند.

برخی از متقاضیان نیاز به انجام مصاحبه حضوری دارند و در برخی دیگر دعوت نامه بدون مصاحبه صادر می شود. این دعوتنامه به هیچ عنوان به معنای دریافت ویزا و اتمام کار نیست. پس از دریافت آن باید آن را به اداره مهاجرات فدرال در کانادا ارسال کنید. آنجا با بررسی های تکمیلی و در صورت صلاحدید ویزا صادر می شود.

نحوه مهاجرت در سال 2022 به کبک

با آغاز سال نو میلادی استان کبک برنامه جدید مهاجرتی خود را اعلام کرده است، این برنامه نزدیک به 42 هزار مهاجر را جذب می کند و 24000 گواهی برای افراد صادر می کند.

از میان روش های جذب مهاجر برای سه روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق کارآفرینی و مهاجرت از طریق خوداشتغالی به این استان 3200 نفر ظرفیت در نظر گرفته است. برای سایر برنامه های مهاجرتی 750 نفر را جذب می کند.

در سال 2020 کارگران ماهر بین 12500 تا 15000 گواهی دریافت می کنند در واقع این رقم تعداد بیش از نیمی از مهاجران را در بر می گیرد.

این استان با رشد روزافزونی که دارد نیروی کار کمی دارد و این تصمیم مورد انتقاد نخست وزیر این کشور قرار گرفته است.

ایجاد پورتال برای کمک به مهاجران

روش خوداشتغالی کبک

روش خوداشتغالی کبک

وزارت مهاجرت کبک که MIDI خوانده می شود به تازگی یک پورتال بارگذاری کرده است و از طریق آن به نامزدان مهاجرت به استان کبک کمک می کند که مدارک خود را ارزیابی کنند. این پورتال کمک زیادی به مهاجران می کند زیرا آنها از طریق آن اطلاعات لازم خود در خصوص ضرورت دریافت پروانه کسب برای شغل مورد نظر خود و یا لزوم دارا بودن سابقه کاری را متوجه می شوند.

این پورتال به بررسی مشاغل مختلف در کبک پرداخته و مشاورانی نیز برای ارائه خدمات و پاسخ دهی به سوالات مهاجران به صورت آنلاین حضور دارند. اطلاعات این پورتال به زبان فرانسه است اما زبان پاسخگویی مشاوران انگلیسی است. این پورتال ارزیابی مهارت ها و مدارک تحصیلی را بسیار سهل و آسان کرده است. در این پورتال اطلاعات ضروری در خصوص 500 شغل به زبان انگلیسی و فرانسه ارائه شده است و سرتاسر استان کبک را پوشش می دهد.

مهاجرت به استانهای دیگر کانادا:

  1. مهاجرت به مانیتوبا
  2. مهاجرت به آلبرتا
  3. مهاجرت به بریتیش کلمبیا
  4. مهاجرت به آنتاریو
  5. مهاجرت به ساسکاچوان
  6. مهاجرت به پرنس ادوارد
  7. مهاجرت به نوا اسکوشیا
  8. مهاجرت به نیوبرانزویک

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. مدرک زبان مورد نیاز برای خوداشتغالی چیست؟

  • در این روش مهاجرت دیگر نیازی به تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست.

2. هزینه های روش خود اشتغالی چه میزان است؟

  • هزینه هایی برای انگشت نگاری، اخذ اقامت و هزینه ی درخواست را باید در نظر گرفت که به ترتیب چیزی حدود 80، 500 و 1000 دلار کانادا خواهد بود.

3. زمان لازم برای طی روند مهاجرت با روش خوداشتغالی فدرال چه مدت است؟

  • مدت زمانی که پروسه این روش مهاجرت به کانادا طول می کشد معمولاً 10 الی 12 ماه است، البته در گذشته بررسی پرونده ها و نتیجه گیری دو سال طول می کشید.

4. در روش خود اشتغالی آیا اقامت دائم دریافت می کنیم؟

  • از جمله روش های مهاجرتی که اقامت دائم را برای مهاجر خواهد داشت این روش می باشد.

5. چه تضمینی برای پذیرش مهاجرت از این روش وجود دارد؟

  • در مهاجرت خوداشتغالی کانادا  تصمیم نهایی با آفیسر مهاجرت خواهد بود، ضمن این که هیچ تضمینی برای مهاجرت به هر روشی, وجود ندارد.

6. امتیاز مورد نیاز برای روش خود اشتغالی کبک چند است؟

  • حداقل امتیاز یک فرد مجرد 44 و یک فرد متأهل 51 می باشد.

7. شرایط کشاورزی در کانادا به چه صورت است؟

  •   خرید کردن یک مزرعه در کانادا کار بسیار دشواری است و سخت تر از آن مدیریت درست آن مزرعه است. شما باید تجربه مناسبی در کشاورزی داشته باشید و همچنین ثابت کنید که می توانید با این حرفه علاوه بر داشتن بودجه کافی برای سرمایه گذاری در کار، خود و خانواده تان را نیز از نظر مالی تأمین کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *