کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

روش سرمایه گذاری کبک که به Quebec Immigrant Investor Program و با نام اختصاری QIIP موسوم است، یکی از روش های مطمئن برای اخذ اقامت کشور کانادا است. متقاضیان زیادی روش سرمایه گذاری کبک را انتخاب می کنند و بنابراین دولت کبک سهمیه خوبی برای آن در نظر گرفته است.

روش سرمایه گذاری کبک هیچ نیازی به راه اندازی یک کسب و کار ندارد و در قبال دریافت اقامت دائم شما هیچ گونه تعهد و شرط خاصی به دولت کانادا نمی دهید. علاوه بر آن هیچ محدودیت سنی برای این برنامه در نظر گرفته نشده است و حتی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز نیازی ندارید. فقط کافی است پول زیادی داشته باشید.

البته پذیرش در روش سرمایه گذاری کبک سهمیه بندی شده است. برای امسال از 10 سپتامبر 2018 تا روز 15 مارچ 2019 که به تاریخ ایران از 19شهریور الی 24 اسفند 97 است، سایت برای پذیرش متقاضیان باز است. ظرفیت پذیرش امسال 1900 پرونده است که از میان آن‌ها سهم بیشتری به کشورهای چین و هنگ گنک داده شده (1232 متقاضی) و باقیمانده ظرفیت یعنی 665 نفر دیگر متقاضیانی هستند که از نقاط دیگر دنیا به این استان از روش سرمایه گذاری کبک درخواست اقامت می دهند. ایران نیز جزو همین کشورهاست.

آشنایی مختصر با کبک

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

کبک یکی از استان های سرسبز، سردسیر و زیبای کشور کانادا است که مردم آن به زبان فرانسوی با یکدیگر صحبت می کنند. این استان بسیار مهاجر پذیر است. طبیعت زیبای این استان و برخورداری از جاذبه های گردشگری زیاد پای افراد بیشماری را به سفر به کبکباز می کند. اقتصاد کبکبسیار پیشرفته، صنعتی و مدرن است. بخش عمده این اقتصاد را بخش خدمات و تولید بر عهده دارند. فرصت های بسیار زیاد شغلی موجود در این استان، ظرفیت آن را برای پذیرش مهاجران افزایش داده است.

 باچه شرایطی می توان به استان کبک مهاجرت کرد؟

  • افرادی که قصد دارند در یکی از شهرهای استان کبک اقامت داشته باشند و اقامت کاری کانادا را بدست آورند.
  • افرادی که مدرک تحصیلی آن ها مورد تایید استان کبک بوده و با نیاز های این استان هم خوانی داشته باشد. در صورتیکه فرد امتیازات کافی را کسب کرده باشد و فقط رشته ی تحصیلی او جز رشته های مورد نیاز استان کبک نباشد باز هم پرونده ی او قابل ارزیابی است و تنها در اولویت قرار نمی گیرد.
  • افرادی که حداقل به مدت 6 ماه سابقه ی انجام کاری را دارند که به واسطه ی تخصص در آن می توانند در یک حرفه در استان کبک مشغول به کار شوند.
  • افرادی که از آخرین مدرک تحصیلی شان بیشتر از 5 سال گذشته است، می بایست حداقل 1 سال از 5 سال اخیر را در همان زمینه سابقه کار داشته باشند.
  • برای کسب امتیاز از بخش زبان لازم است متقاضی تا سطح B2 دانش زبان فرانسوی داشته باشد.
  • فرد بتواند ثابت کند که به لحاظ مالی و همین طور اجتماعی می تواند جایگاه مناسب خود را در استان کبک پیدا کرده و در آن به کار و فعالیت بپردازد.

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به کانادا

دارایی مورد نیاز برای روش سرمایه گذاری کبک

میزان سرمایه شما با همسرتان در صورتی که متأهل هستید باید 2.000.000 دلار کانادا باشد یعنی چیزی در حدود 10 میلیارد تومان. این دارایی شامل املاکی است که سند آن به نام فرد متقاضی مهاجرت و یا همسر وی است، پول نقد و ارزش مالی شغل وی می باشد.

به علاوه این مقدار دارایی، متقاضی مهاجرت باید سابقه ای نیز در خصوص مدیریت یک کسب و کار فعال و معتبر و یا مالکیت آن مانند پروانه کسب آن شغل، مدرک پزشکی، مدرک داروسازی و … ارائه دهد.

این دارایی حتماً باید از راه های قانونی و مشروع به دست آمده باشد و متقاضی باید این را ثابت کند. همچنین باید گزارش کامل و دقیقی از روند کار و اندوختن مال خود نیز به دولت کانادا ارائه دهد. گزارشی که بتواند صحت آنها را کاملاً برای افسران پرونده اثبات کند. این گزارش باید صحیح باشد و اطلاعات آن بدون کوچکترین نقص و قابل اثبات شدن باشند. این کار بسیار تخصصی و حرفه ای است. شاید خود متقاضی به تنهایی نتواند از پس انجام این کار بربیاید. بهتر است که برای این کار به وکلای با تجربه و یا مشاوران مهاجرتی مراجعه نمایید.

در ضمن پس از آنکه مراحل قانونی طی شد و فرد توانست اقامت کبک را کسب نماید باید مبلغ 1.200.000 دلار کانادا را در بازده زمانی 5 ساله بدون هیچ سودی در یکی از بانک های کبک سپرده گذاری کند. البته به این سپرده وامی به مبلغ 350 هزار دلار تعلق می گیرد. برای اینکه بتوانید این وام را دریافت کنید باید از واجد شرایط بودن خود مطمئن شوید.

سرمایه ای که فرد در این روش استفاده می کند پس از 5 سال اقامت در کبک به صورت کامل به وی بازگردانده می شود. فرد با کسب این نوع اقامت شهروند کانادا شده و از تمام حقوق شهروندی این کشور می تواند استفاده کند مانند استفاده از آموزش رایگان، خدمات درمانی مناسب و … .

چرا کبک را انتخاب کنیم؟

  • زندگی در این استان اندکی شرایط آسان تری نسبت به سایر استان های کانادا دارد زیرا هزینه تحصیل ارزان تر است و دانشگاه های خوب و تراز اولی در این استان وجود دارند.
  • استاندارهای زندگی در کبک بالا است.
  • هزینه های مربوط به اجاره و خرید مسکن در این استان قیمت کمتری دارند.
  • مردم آن علاوه بر اینکه انگلیسی صحبت می کنند بیشتر فرانسوی زبان هستند. این نکته مثبتی برای یادگیری دو زبان برای شما و فرزندانتان است. زیرا یادگیری در محیط بسیار سریع تر و آسان تر از کلاس رفتن است.
  • دولت این کشور کلاس های رایگان زبان انگلیسی و فرانسوی برای مهاجران جدیدالورود خود برگزار می کند.
  • امنیت این استان بسیار بالاست.
  • جابه جایی از این استان به سایر استان های کانادا به راحتی صورت می گیرد.
  • وام هایی بلند مدت با بهره های بسیار کم به افراد داده می شود.
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

مهاجرت به استان های دیگر کانادا:

  1. مهاجرت به مانیتوبا
  2. مهاجرت به آلبرتا
  3. مهاجرت به بریتیش کلمبیا
  4. مهاجرت به آنتاریو
  5. مهاجرت به ساسکاچوان
  6. مهاجرت به پرنس ادوارد
  7. مهاجرت به نوا اسکوشیا
  8. مهاجرت به نیوبرانزویک

مقاله پیشنهادی: برنامه مهاجرت استانی کانادا

مزایای روش سرمایه گذاری:

  • نداشتن محدودیت سنی
  • عدم نیاز به ارائه یک طرح توجیهی
  • مشارکت در رشد اقتصاد استان کبک
  • عدم نیاز به تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسه
  • عدم نیاز به مصاحبه
  • امکان بردن فرزندان تا سن 22 سال بدون محدودیت
  • امکان تحصیل رایگان
  • نداشتن هیچ گونه ریسک در این گونه مهاجرت

مراحل انجام کار مهاجرت از روش سرمایه گذاری کبک

1

آماده کردن و تکمیل پرونده متقاضی بر اساس مدارک درخواست شده از دولت کبک

2

پرداخت هزینه های مربوط به بررسی مدارک

3

ارسال مدارک به اداره مهاجرت استان کبک

4

دریافت یک شماره برای پیگیری های لازم

5

تکمیل مدارک در صورت ناقص بودن

6

دعوت برای مصاحبه با افسر پرونده در مکان تعیین شده

7

شرکت در مصاحبه

8

دریافت نامه ای برای واریز مبلغ سرمایه گذاری که باید در مدت 110 روز صورت بگیرد.

9

پرداخت این مبلغ برای سرمایه گذاری

10

دریافت دعوتنامه

پس از اتمام کار شما با دولت کبک باید مراحلی را که لازم است در فدرال ادامه دهید این مراحل شامل:

  • ارسال مدارک مورد نیاز به دولت فدرال
  • دریافت یک شماره برای پیگیری پرونده خود
  • انجام آزمایشات پزشکی و اخلاقی در خصوص عدم سوء پیشینه
  • دریافت نامه ای برای ارسال پاسپورت

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. بهترین راه مهاجرت به استان کبک چیست؟

  • انخاب بهترین راه مهاجرت به این استان بستگی به شرایط فرد متقاضی دارد، اما در بین سایر روش ها مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری بسیار پر طرفدار است.

2. چند نوع ویزای سرمایه گذاری در کانادا  وجود دارد؟

  • برای سرمایه گذاری 5 ساله و مورد تایید کشور کانادا دو روش وجود دارد، یکی سرمایه گذاری فدرال و دیگری سرمایه گذاری کبک.

3. در روش خود اشتغالی کبک داشتن سابقه اهمیت دارد؟

  • افرادی که قصد اقدام به مهاجرت از این روش را دارند باید سابقه کار مرتبط در زمینه شغل پیشنهادی خود داشته باشند تا بتوانند افسر اداره مهاجرت را قانع کنند.

4. داشتن سایقه برای سرمایه گذاری به چه معناست؟

  • متقاضی مهاجرت باید سابقه ای در خصوص مدیریت یک کسب و کار فعال و معتبر و یا مالکیت آن مانند؛ پروانه کسب آن شغل، مدرک پزشکی، مدرک داروسازی و … داشته باشد.

5. برنامه مهاجرتی استانی به کانادا (PNP) چیست؟

  • یکی از راه های مهاجرت به کشور کانادا از طریق سرمایه گذاری در یکی از استان های کانادا می باشد برای این کار ابتدا باید استان مورد نظر را انتخاب کرده برنامه های مهاجرتی استانی به متقاضیان این امکان را می دهد که افراد بر اساس علاقه و میل خود استان و منطقه ای که می خواهند برای زندگی و کار و سرمایه گذاری انتخاب کنند.

6. با خرید ملک می توان اقامت کانادا را به دست آورد؟

  • خیر. با خرید ملک در این کشور نمی توانید اقامت دریافت کنید و برای دریافت اقامت باید یکی از روش های مهاجرت مثل سرمایه گذاری یا کار و… را انتخاب کنید.

7. بعد از چه مدت پس از مهاجرت می توان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد؟

  • با توجه به روش مهاجرتی که انتخاب می کنید این مدت بیت 3 تا 5 سال طول خواهد کشید که پس از این مدت می توانید اقامت و پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

8. مهارت زبان در سرمایه گذاری در کشور کانادا تا چه حد اهمیت دارد؟

  • در این روش شرایط متقاضی با امتیازبندی تایید یا رد می شود که مهارت زبان تا 24 امتیاز خواهد داشت.
4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *