کانادا

روش کارآفرینی کبک

چگونه اقامت کاری کانادا را دریافت کنیم؟روش کارآفرینی کبک

در این مقاله سعی بر این است تا در خصوص روش کارآفرینی کبک توضیحاتی به شما عزیزان ارائه دهیم. کبک استانی فرانسوی زبان در کاناداست. مرکز این استان شهر کبک و مونترال بزرگترین شهر آن است. این استان با اقتصاد رو به جلوی خود برای پر کردن جای برخی از فرصت های شغلی اقدام به پذیرش مهاجرانی با سابقه ای در کسب و کار و تجارت کرده است. افرادی که اثبات کنند می توانند به پیشرفت اقتصادی آن کمک کنند.

بنابراین با روش کارآفرینی کبک، افرادی که دارای معیارهای تعیین شده از سوی دولت کبک باشند می توانند اقامت دائم این کشور را کسب نمایند.

آشنایی مختصر با کبک و روش کارآفرینی کبک

در این بخش اندکی از نحوه زندگی در کبک توضیح می دهیم. در مورد مسائل بهداشتی و درمانی، خدمات درمانی رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد، ولی برای اینکه بتوانید از این خدمات استفاده کنید باید حتماً درخواست بدهید. اگر به این کشور مهاجرت می کنید بدانید که 3 ماه طول می کشد تا بتوانید از خدمات درمانی استفاده کنید. برای موارد ضروری خود را به صورت خصوصی بیمه کنید.

تسلط به زبان انگلیسی و به ویژه فرانسه بسیار ضروری است. شاید یکی از شروط ضروری اقدام به مهاجرت محسوب نشود، ولی چون زبان رسمی آن ها فرانسوی است، برای زندگی در آنجا به این زبان نیاز خواهید داشت. البته تسلط به این زبان امتیازی نیز برای مهاجرت دارد.

در اقدامی جالب اداره مهاجرت برای مهاجرین جدید الورود دوره های رایگان آموزش زبان برگزار می کند. بنابراین در صورت نیاز قبل از اقدام در کلاس زبان ثبت نام کنید و از فیلم ها و روزنامه های فرانسوی زبان غافل نشوید.

روش کارآفرینی کبک

در مورد کار در کبک این را بدانید که برای اینکه به طور قانونی کار کنید باید یک شماره بیمه اجتماعی به نام SIN در کانادا داشته باشید. پس به محض دریافت اقامت و رفتن به آنجا برای آن درخواست دهید.

چگونه اقامت کاری کانادا را دریافت کنیم؟روش کارآفرینی کبک

چگونه اقامت کاری کانادا را دریافت کنیم؟روش کارآفرینی کبک

آغاز دوره تحصیلی از 4 یا 5 سالگی است، اگر زیر 18 سال هستید حتماً باید در مدرسه ثبت نام کنید.

هزینه خرید و یا کرایه خانه در خود شهرها گران تر از حومه های آن است، در حومه های شهر معمولاً شهرک هایی قرار دارند که مدرسه، مرکز خرید و مراکز درمانی نیز دارند. در ابتدای مهاجرت به کانادا بیشتر مهاجرین در حومه های شهر ساکن می شوند. حتماً برای انتخاب ملک از مشاور املاک راهنمایی بگیرید.

آب و هوا در تمامی نقاط کانادا سرد است، گاهی در زمستان به 20 و یا 30 درجه زیر صفر می رسد. مطمئن باشید که تحمل این سرمای سخت را دارید.

مهاجرت با روش کار آفرینی کبک

در روش کار آفرینی کبک مهاجرت که Quebec Entrepreneur Program نامیده می شود نیازی به سپرده گذاری و سرمایه گذاری در کانادا نیست. بلکه معیارهای دیگری اهمیت دارند که در ذیل به آنها اشاره می کنیم:

  • باید اثبات کنید که خودتان و یا همسرتان، مبلغ 900000 دلار سرمایه خالص دارید، از راه قانونی به دست آورده اید.
  • باید از کل سهم تجارتی که معرفی می کنید حداقل 25% آن سهم شما باشد.
  • 2 سال و یا بیشتر سابقه مدیریتی مفید در 5 سال قبل ار مهاجرتتان داشته باشید.
  • طرح دقیق و مناسبی ارائه دهید.
  • اثبات کنید که علاقه مند به ایجاد اشتغال در کبک هستید.
  • تست های پزشکی و امنیتی (بررسی عدم سوء پیشینه) را انجام دهید.

پس از آنکه اقامت دائم را در استان کبک کسب کردید، 3 سال زمان دارید تا یکی از موارد زیر را برای حداقل 1 سال در کانادا انجام دهید:

  • یک طرح توجیهی برای ایجاد یک کسب و کار در کبک ارائه دهید و مالکیت 25 درصد آن را خود و یا همسرتان داشته باشید.
  • باید یکی از شهروندان کبک را با 30 ساعت کار تمام وقت در هفته استخدام کنید، این فرد نباید از اقوام و فامیل های شما باشد و استخدام آن نباید در رشته کشاورزی صورت بگیرد.

معیارهای مهم در سنجش امتیاز

میزان تحصیلات

12 امتیاز

سن فرد (باید بین 21 تا 55 سال باشد)

10امتیاز

سابقه کاری

12 امتیاز

داشتن قوم و خویش در کبک

8 امتیاز

تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسه

22 امتیاز

میزان دارایی

10 امتیاز

آشنا بودن با کبک

5 امتیاز

قراردادهای مالی

1 امتیاز

مجموع امتیازات 110 است ولی برای قبولی به 60 امتیاز احتیاج دارید.

 در روش کارآفرینی کبک چه شغل هایی پذیرفته می شوند؟

چگونه اقامت کاری کانادا را دریافت کنیم؟روش کارآفرینی کبک

چگونه اقامت کاری کانادا را دریافت کنیم؟روش کارآفرینی کبک

  • بخش های کشاورزی و باغداری وهمچنین دامداری
  • بخش های مربوط به نشر کتاب و نویسندگی و همچنین فیلم و موسیقی
  • بخش های مدیریتی با سوابق ملی و بخش های ورزشی

درخواست دهید

برای اقدام به مهاجرت تجاری به کبک ابتدا درخواست دهید، درخواست برای MIDI جهت دریافت گواهی گزینش مهاجرت به کبک است. بعد از گذراندن مراحل ذکر شده یک گواهینامه یا (CSQ) به شما به عنوان متقاضی موفق داده خواهد شد. پس از آن درخواست اقامت کانادا را به اداره مهاجرت ارسال می کنید. پس از تأیید آن می توانید به کبک مهاجرت کنید، با گذشت 4 سال و مشخص شدن وضعیت PR شما، برای خود و خانواده تان درخواست شهروندی کانادا می دهید.

در سال 2019 ظرفیت برای پذیرش 60 پرونده باز شد، از این تعداد 25 متقاضی از میان افرادی برای کارآفرینی انتخاب می شوند که پروژه ای که تعریف کرده اند از طرف یک دانشگاه و یا موسسه ای در کبک حمایت شود. 35 پرونده دیگر از بین متقاضیانی انتخاب می شوند که برای ایجاد یک حرفه به استان کبک مهاجرت می کنند و خود اقدام به راه انداختن آن کسب و کار و یا خرید یک حرفه فعال در این استان می نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. هزینه‌ زندگی مهاجران کاری به کانادا چه میزان است؟

  • به طور کلی هزینه زندگی یک فرد، بدون در نظر گرفتن مسکن، در حدود 750 الی 950 دلار در کانادا است. برای یک خانواده 4 نفره چیزی در حدود 3 هزار دلار در ماه متفاوت است که باید با شهر و استانی که در آن زندگی می‌کند تطبیق داده شود و میزان متفاوت آن مشخص شود.

2. بهترین راه مهاجرت به استان کبک چیست؟

  • انخاب بهترین راه مهاجرت به این استان بستگی به شرایط فرد متقاضی دارد، اما در بین سایر روش ها مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری بسیار پر طرفدار است.

3. پس از چه مدت کار در کانادا میتوان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

  • یکی از مزیت های کار در کانادا این است که به محض ورود به این کشور برای کار، اقامت دائم این کشور به شما تعلق می گیرد.

4. در روش خود اشتغالی آیا اقامت دائم دریافت میکنیم؟

  • از جمله روش های مهاجرتی که اقامت دائم را برای مهاجر خواهد داشت این روش می باشد.

5. خود اشتغالی در کبک برای چه افرادی مناسب است؟

  • روش خود اشتغالی به درد آن دسته از متقاضیان مهاجرت می خورد که توانایی ایجاد و یا خرید کسب و کاری در استان کبک را دارند، با این شغل فرد هم خود را از نظر مالی تأمین می کند و هم به نوعی به اقتصاد کبک کمک می کند.

6. برای پذیرفته شدن در روش خوداشتغالی کبک چه شرایطی وجود دارد؟

  • در روش خوداشتغالی کبک علاوه بر فاکتورهایی مانند؛ سن و میزان تحصیلات و داشتن نسبت خویشاوندی و تسلط به زبان، دارایی فاکتور مهمی است. دارایی فرد متقاضی باید حداقل میزان 100هزار دلار کانادا باشد که این دارای حتماً باید از راه قانونی به دست آمده باشد.

7. چه راه هایی برای مهاجرت به کبک وجود دارد؟

  • در حال حاضر 4 راه برای مهاجرت به کبک وجود دارد؛ مهاجرت از طریق خود اشتغالی، سرمایه گذاری،PEQ و نیروی متخصص.

8. در روش کارآفرینی کبک چه شغل هایی پذیرفته می شوند؟

  • در این روش امکان فعالیت در بخش های کشاورزی و باغداری و همچنین دامداری و بخش های مربوط به نشر کتاب و نویسندگی و همچنین فیلم و موسیقی و بخش های مدیریتی با سوابق ملی و بخش های ورزشی می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *