کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق PEQ

مهاجرت به کانادا از طریق PEQ

مهاجرت به کانادا از طریق PEQ گزینه ای مطمئن برای مهاجرت به کانادا است. PEQ مخفف کلمه­ ی programme de l’experience Quebecoise است. مهاجرت به کانادا از طریق PEQ نوعی مهاجرت یا نوعی اخذ اقامت دائم از کانادا است که منحصرا از طریق استان Quebec (کبک) کانادا قابل دسترسی است و از طرف اداره مهاجرت نیز حمایت شده و در اولویت قرار دارد.

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا هستید خوب است بدانید که طبق خبرهای اعلام شده کانادا قصد دارد در سال 2019 تعداد زیادی (330000 نفر) مهاجر را بپذیرد. اگرچه کانادا نسبت به قبل تمایل چندانی به مهاجران ایرانی نشان نمی دهد اما باز هم شانس پذیرش در این سال بالا خواهد بود و خوب است که استان کبک را از نظر مزایای مهاجرتی از خاطر دور نسازید.

مهاجرت به کانادا از طریق PEQ

یکی از راه های مهاجرت به کانادا مهاجرت های استانی است. کانادا ده استان دارد که هریک قوانین مهاجرتی مختص به خود را دارند. هر استان در راستای افزایش جمعیت خود و پیشرفت اقتصادی روش مهاجرتی مختص به خود را اتخاذ کرده است و با دولت فدرال کانادا قرارداد دارد. طبق قانون 95 از قانون اساسی کانادا استان ها اجازه دارند در مورد امور مهاجرت خود مستقل باشند البته با این شرط که در مغایرت با دولت فدرال کانادا نباشد. به این ترتیب مهاجرت های استانی شکل گرفته اند.

استان کبک قرارداد محکمی با دولت فدرال کانادا دارد که طبق آن آزادی عمل زیادی در جذب مهاجر دارد. نکته ی جالب توجه اینجاست که افرادی که به زبان فرانسوی آشنایی دارند در برنامه جذب مهاجر استان کبک مورد توجه هستند.

مهاجرت از طریق PEQ و مزایای آن برای کار و تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق  PEQ

مهاجرت به کانادا از طریق  PEQ

استان کبک بزرگترین استان کانادا (از نظر مساحت) است و منطقه ای است که فرهنگ و زبان فرانسوی در آن غالب است. این استان دارای تعداد زیادی دانشگاه متنوع است که در سراسر جهان از اعتبار برخوردار هستند.

رشته های بسیار متنوعی در این دانشگاه ها ارائه می شوند و زبان دانشگاه ها انگلیسی و فرانسوی است و دانشجویان می توانند به هر زبانی که تمایل دارند به تحصیل بپردازند.

هزینه های شهریه دانشگاههای این استان نسبت به سایر استان ها مناسب تر است و امکانات و تجهیزات دانشگاهی ارائه شده بسیار مدرن و ممتاز هستند.

مدرک ارائه شده از این دانشگاهها از جمله مدارک معتبر بین­ المللی بشمار می روند.

در عین حال این شهر فضایی امن و آرام برای کار و زندگی در کنار خانواده دارد.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت استانی به کانادا

چه کسانی می توانند از گزینه مهاجرت به کانادا از طریق PEQ استفاده کنند؟

  • کسانی که در کبک تحصیل کرده اند یا در حال تحصیل هستند و برای این تحصیل مدرک دریافت کرده ­اند یا طی شش ماه آینده دریافت خواهند کرد می توانند از این گزینه برای اخذ اقامت دائم استفاده بکنند. متقاضی باید حداقل نیمی از طول دوره تحصیل خود را در استان کبک تحصیل کرده باشد.
  • کارگران خارجی دارای اقامت موقت قانونی و مجوز کار که دارای مهارت شغلی هستند. این افراد باید به مدت یکسال از دو سال گذشته با اجازه معتبر در کبک کار کرده باشند. در حال حاضر کارکنان همه مشاغل می توانند برای این نوع اقامت درخواست دهند.

متقاضی باید قصد اقامت در کبک را داشته باشد. همسر و فرزندان تحت سرپرستی شخص متقاضی نیز میتوانند شامل این قانون شوند.

یکی از شرایط پذیرش اقامت از طریق PEQ آشنایی به زبان فرانسه است. استان کبک به جذب مهاجران فرانسوی زبان علاقمند است. فرد متقاضی یا باید بطور کامل تحصیلات خود را در استان کبک به زبان فرانسه گذرانده باشد. یا حداقل سه سال در یک موسسه مورد پذیرش استان کبک زبان فرانسه خوانده باشد و یا در یکی از آزمونهای رسمی استاندارد مورد تایید استان کبک نمره واجد شرایط را در زبان فرانسه کسب کند.

افرادی که واجد شرایط باشند می توانند برای دریافت گواهی CSQ درخواست بدهند و از طریق دریافت این گواهی برای اخذ اقامت دائم Pr اقدام کنند. گواهی CSQ گواهی پذیرش به استان کبک است. گواهی CSQ برای اعضا خانواده یعنی همسر و فرزندان نیز صادر شده و آنها را نیز در بر میگیرد.

ادامه تحصیل در کانادا

اشخاصی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارند. باید به دولت ثابت کنند که می توانند شهریه های دانشگاهی خود را پرداخت کنند. هزینه های زندگی در کانادا ما بین 1100 تا 2100 دلار است که شامل هزینه ها ی مسکن می شود. البته در اکثر دانشگاه ها دانشجویان می توانند. از شرایط خوابگاه دانشجویی بهره مند شوند. شهریه های دانشگاهی نیز بین 13000 تا 21000 هزار دلار در سال است و هزینه های زندگی در شهرهای کوچکتر و متوسط پایین تر از هزینه شهرهای بزرگ است.

مهاجرت به کانادا و کار در حین تحصیل

دانشجویان خارجی بر اساس قوانین مهاجرت در کشور از سال اول به مدت 20 ساعت و در تعطیلات تابستان و بین ترم‌ها به صورت تمام وقت کار می‌کنند. بنابراین متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، می‌توانند از لحاظ هزینه در کنار تحصیل، کار کنند. حقوق هر ساعت کار در کانادا در حدود 14 دلار است. دانشجویان همچنین می‌توانند کار دانشجویی انجام دهند و داشتن تجربه بعد از فارغ‌التحصیل شدن می‌تواند به دریافت اقامت دائم فرد متقاضی کمک کند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در کشور کانادا هزینه تحصیل نسبت به برخی کشورهای اروپایی، مناسب‌تر و به صرفه‌تر است. کمک هزینه‌های مختلفی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که در صورت واجد شرایط بودن دانشجو برای وی ارائه می‌شود. این نوع از کمک هزینه‌ها بیشتر برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می‌شود. دانشجویان بین‌المللی کانادا به دولت این کشور مالیات نمی‌دهند. به همین دلیل هزینه‌های آنها فراتر از هزینه تحصیلی محسوب می‌شود.

فرد متقاضی تحصیل در کانادا باید برای مواردی مثل کتاب، جزوه و… بودجه کند. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه، در جای تا جای کانادا متفاوت است. دانشگاه دوره‌ای ویژه دارد، که هزینه ثبت نام در آن برای بسیاری از متقاضیان مبلغ زیادی محسوب می‌شود. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مربوط به قانون، تجارت و پزشکی می‌شود که به طور کلی هزینه گران‌تری دارند.

پیش از شروع تحصیل در کانادا، فرد باید مشخص کند که چه میزان پول برای برآورده کردن نیازهای مالی خود دارد. بنابراین مرتب کردن نیازهای مالی برای دست‌یابی به بورس تحصیلی جهت کمک به هزینه‌های تحصیلی می‌تواند یکی از امور مورد تقاضای افراد باشد.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی شرایط تحصیل در کانادا مراجعه کنید.

شرایط مهاجرت از طریق PEQ برای کارگران

مهاجرت به کانادا از طریق  PEQ

مهاجرت به کانادا از طریق  PEQ

  • سن افراد متقاضی باید حداقل 18 سال باشد.
  • کارگران متقاضی باید طی یک سال از دو سال گذشته با داشتن اقامت موقت قانونی به عنوان یک کارگر موقت، در یک شغل تمام وقت با رتبه ای بالاتر از C در رده بندی ملی شغلها (NOC) کار کرده باشد.
  • فرد میتواند در یک یا چند شغل با شرایط اشاره شده مشغول بوده باشد.
  • فرد باید در سطح متوسط دارای مهارتهای شفاهی زبان فرانسه باشد و در آزمون زبان فرانسه نمره B2 کسب کند.

شرایط استفاده از مهاجرت به کانادا از طریق PEQ برای دانشجویان

  • سن فرد باید حداقل 18 سال باشد.
  • یک دیپلم قابل قبول طبق شرایط از استان کبک دریافت کرده باشد یا حداکثر تا 6 ماه آینده دریافت کند.

و دارای یک از موارد زیر باشد:

  1. مدرک کارشناسی (لیسانس)
  2. مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)
  3. مدرک دکتری (PhD)
  4. دیپلم مطالعات دانشگاهی آموزشهای فنی
  5. مدرک دیپلم مطالعات شغلی با سپری کردن 1800 ساعت دوره آموزشی
  6. مدرک دیپلم مطالعات شغلی همراه با ASP (گواهی تحصیلی شغلی) و گذراندن 1800 ساعت دوره آموزشی و کسب مدرک مربوطه
  7. آشنایی متوسط با مهارت های شفاهی زبان فرانسه و کسب نمره­ ی B2 در آزمون زبان فرانسه.

افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق PEQ باید متعهد شوند که قادر هستند حداقل برای سه ماه هزینه های مورد نیاز خود و خانواده خود (در صورت وجود) را تامین کنند.

افرادی که مدرک زبان فرانسه ندارند یا با این زبان آشنا نیستند می توانند همزمان با ارائه درخواست در دوره های آموزشی زبان فرانسه شرکت کنند و طی شش ماه مدرک زبان فرانسه را با کسب حداقل نمره B2 ارائه نمایند.

افرادی که هنوز مدرک تحصیلی یا دیپلم خود را دریافت نکرده اند می توانند تقاضا دهند اما باید طی شش ماه آینده مدارک مربوطه را ارائه دهند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. برای مهاجرت از طریق PEQ به کانادا چه مدت زمان لازم است؟

  • حدود 12 ماه پس از ثبت درخواست نیاز به زمان است.

2. حین تحصیل در کبک اجازه کار و فعالیت اقتصادی هم خواهم داشت؟

  • یکی از مزایای تحصیل در کبک و سایر دانشگاه های کانادا این است که به دانشجو اجازه داده می شود که به صورت پاره وقت به کار مشغول شود.

3. برای کار در کبک مدرک زبان انگلیسی کافی خواهد بود؟

  • بیشتر مردم کبک به زبان فرانسه صحبت می کنند و تقریبا فرهنگی فرانسوی دارند لذا پیدا کردن کار بدون آشنایی با زبان فرانسه کمی دشوار است.

4. امتیاز بندی برای دریافت اقامت دائم به چه صورت است؟

  • دریافت امتیاز با توجه به شرایط فرد است. عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه ی کاری و تخصص و تسلط به زبان هرکدام دارای امتیازاتی جدا است که در مجموع باید حداقل امتیاز لازم را برای مهاجرت به دست آورید.

5. مدارک لازم برای مهاجرت با این روش چیست؟

  • برای مهاجرت از طریق   PEQ باید دارای مدارک دانشگاهی یا فنی و حرفه ایی باشید.

6. مهاجرت از طریق روش PEQ با روش های دیگر چه تفاوتی دارد؟

  • در این روش باید مدت مشخصی را در یکی از مراکز دانشگاهی این ایالت به تحصیل گذرانده باشید.

7. هزینه ی اقدام برای مهاجرت از طریق PEQ چه میزان است؟

  • برای یک فرد هزینه ایی حدود 800 دلار خواهد بود.

8. امکان بردن همراه برای کار و تحصیل در این روش وجود دارد؟

  • بله با این شرط که همسر فرد باید به طور متوسط با زبان فرانسوی آشنا باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *