تحصیلی, کانادا

شرایط اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

در این مقاله قصد داریم به مقوله ی اعزام دانشجو به کانادا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیان قرار دهیم. کشور کانادا به دلیل کیفیت بسیار بالای زندگی و داشتن دانشگاه های معتبر در سراسر جهان به کشوری محبوب برای تحصیلات تکمیلی تبدیل شده است. برای کسی که تمایل به درس خواندن در محیطی علمی است، کانادا یک بهشت است. در ادامه به شرایط اعزام دانشجو در مقاطع مختلف به کشور کانادا می پردازیم.

اعزام دانشجو به کانادا در مقطع کارشناسی

متقاضیان در مقطع لیسانس برای تحصیل باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داشته باشند با معدل 14 یا بالاتر. در دوره پیش دانشگاهی ممکن است کسانی که تمام نکرده باشند بتوانند پذیرش بگیرند در مقطع لیسانس به شرطی که تعدادی از دروس اصلی دوره پیش دانشگاهی را قبل از شروع دوره لیسانس بگذرانند.

برای پذیرش در برخی از رشته ها مثل؛ مهندسی مکانیک معدل باید بالای 15 باشد. همچنین برای پذیرش از دانشگاه های ممتاز معدل بالای 15 باید داشته باشید. برای اخذ پذیرش غیر مشروط در مقطع لیسانس داشتن یکی از مدارک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس و یا تافل ضروری می باشد.

اعزام دانشجو به کانادا مقطع کارشناسی ارشد

اخذ پذیرش دوره های فوق لیسانس همراه با کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی بخصوص برای کسانیکه دارای مدارک دانشگاهی از دانشگاه های غیر آمریکایی هستند آسان نیست.

اگر مایلید که در برترین دوره های کارشناسی ارشد دنیا شرکت کنید و درس بخوانید؛ بهترین گزینه پیش روی شما کانادا است. دانشگاه های کانادا، امکانات پژوهشی فوق العاده ای در اختیار دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می گذارند اما متاسفانه در اغلب دانشگاه های کانادا به دانشجویان این دوره کمک هزینه تحصیلی داده نمی شود و دانشگاه هایی هم که چنین کمک هزینه ای می دهند؛ شرایط سختی را برای افراد واجدشرایط تعریف می کنند.

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع

شما به عنوان متقاضی تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی با معدل حداقل 14، توصیه نامه از طرف اساتید دوره کارشناسی خود و مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل شش و نیم باشید. ضمناً اگر شما متقاضی تحصیل در رشته های مدیریتی هستید باید مدرک GMAT نیز داشته باشید؛ همچنین برای ورود به رشته های مهندسی نیز ملزم به ارائه مدرک GRE هستید. با توجه به استقبال زیاد دانشجویان سرتاسر دنیا از دوره های تحصیلی کانادا، دانشگاه های این کشور افرادی را می پذیرند که شرایط مذکور را داشته باشند؛ از دانشگاه های معتبر تری فارغ التحصیل شده اند و رزومه تحصیلی قوی تری دارند.

لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا حدود 6000 تا 9000 دلار است.

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به کانادا مقطع کارشناسی ارشد

مدرک  مورد نیاز

توضیحات

1

 داشتن مدرک لیسانس الزامی است

2

داشتن مدرک زبان آیلتس آکادمیک

با حداقل نمره  6/5

3

بالا نبودن سن جهت اخذ ویزای تحصیلی

هرچه سن بالاتر باشد شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا پایین تر می آید.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا در مقطع دکتری

اگر می خواهید با استفاده از بورسیه تحصیلی در معتبرترین دانشگاه های دنیا در مقطع دکتری تحصیل کنید؛ تحصیل در کانادا انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود زیرا دولت کانادا به دانشجویان دکتری بورسیه تحصیلی اعطا می کند. از طرف دیگر دولت کانادا سالانه به هزار نفر از دانشجویان خارجی در حال تحصیل در این کشور اقامت می دهد و بدین ترتیب این دانشجویان می توانند در سازمان های دولتی کانادا مشغول به کار شوند. به همین دلیل تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا در مقطع دکتری، متقاضیان زیادی از سرتاسر دنیا دارد.

شما به عنوان یکی از متقاضیان تحصیل در کانادا در مقطع دکتری حتماً باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 باشید؛ در غیر این صورت شانس چندانی برای اخذ پذیرش نخواهید داشت. ضمناً در زمان ارائه درخواست خود به دانشگاه موردنظر باید محل اقامت خود را تعیین کنید؛ در صورت عدم تعیین محل اقامت به احتمال زیاد با درخواست شما مخالفت خواهد شد.

هزینه زندگی و تحصیل

لازم به ذکر است که هزینه زندگی و تحصیل در کانادا در مقطع دکتری بسته به محل تحصیل متفاوت و از 14 هزار تا 22 هزار دلار متغیر است. بیشترین و کمترین هزینه زندگی و تحصیل در مقطع دکتری در کانادا به ترتیب مربوط به زندگی در شهرهای اونتاریو و کبک است.

از آنجای که در دوره دکتری بیشتر کار تحقیقاتی انجام میشود بدین سبب دروس این دوره تمرکز بر روی کارهای تحقیقاتی بیشتر خواهد بود و اساتید بیشتر بر روی این موضوعات حساس خواهد بود . بنابراین میبایست پیشینه تحصیلی و تحقیقاتی متقاضی وموضوع رساله دکتری که در برنامه تحقیقی ارایه می گردد مناسب باتخصص دانشکده هاو اعضای هییت علمی باشد.

شرایط متقاضی اعزام دانشجو به کانادا در مقطع دکتری

  • نامه ازاساتید قبلی دانشگاه
  • مدرک کارشناسی ارشد با 4 سال تحصیل و با معدل حداقل 15
  • مدرک کارشناسی با 4 سال تحصیل با معدل حداقل 14
  • تهیه رزومه متناسب با رشته تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 7 آکادمیک
اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در کشور کانادا هزینه تحصیل نسبت به برخی کشورهای اروپایی، مناسب‌تر و به صرفه‌تر است. کمک هزینه‌های مختلفی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که در صورت واجد شرایط بودن دانشجو برای وی ارائه می‌شود. این نوع از کمک هزینه‌ها بیشتر برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می‌شود. دانشجویان بین‌المللی کانادا به دولت این کشور مالیات نمی‌دهند. به همین دلیل هزینه‌های آن ها فراتر از هزینه تحصیلی محسوب می‌شود.

فرد متقاضی تحصیل در کانادا باید برای مواردی مثل کتاب، جزوه و… بودجه کند. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه، در جای تا جای کانادا متفاوت است. دانشگاه دوره‌ای ویژه دارد، که هزینه ثبت نام در آن برای بسیاری از متقاضیان مبلغ زیادی محسوب می‌شود. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های مربوط به قانون، تجارت و پزشکی می‌شود که به طور کلی هزینه گران‌تری دارند.

پیش از شروع تحصیل در کانادا، فرد باید مشخص کند که چه میزان پول برای برآورده کردن نیازهای مالی خود دارد. بنابراین مرتب کردن نیازهای مالی برای دست‌یابی به بورس تحصیلی جهت کمک به هزینه‌های تحصیلی می‌تواند یکی از امور مورد تقاضای افراد باشد.

شهریه دانشگاه‌ در کانادا

شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین‌الملی مبلغی بین 12 هزار الی 20 هزار دلار در سال یا 1000 الی 1700 دلار در ماه است که این هزینه بستگی به دانشگاه مورد نظر فرد دارد. شهریه دانشگاه در استان کبک برای دانشجویان بین‌المللی مبلغی در حدود 1000 الی 3000 دلار در سال یا 80 تا 250 در ماه است. هزینه زندگی در کانادا مبلغی بین 1000 تا 2000 دلار است که مطابق استان و شهری که فرد برای اقامت در نظر دارد، ممکن است این هزینه متفاوت باشد. در برخی استان‌های کانادا، هزینه دانشجو در حدود 800 تا 1500 دلار در کشور کانادا متغیر بوده است.

سیستم تحصیلی

سیستم تحصیلی در نظر گرفته شده در کانادا، تحصیل در این کشور را مشمول پرداخت هزینه کرده است. به این مفهوم که در حال حاضر تحصیل رایگان در کانادا وجود ندارد و متقاضیانی که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را انتخاب می‌کنند، باید هزینه تحصیل و شهریه پرداخت کنند. اما تحصیل در کانادا استانداردهای کیفیتی بالایی دارد که ارزش پرداخت هزینه را دارند. هزینه‌ های زندگی و شهریه‌ دانشگاه‌ ها در کانادا به طور معمول از کشورهای دیگر دنیا مثل آمریکا و کشورهای اروپایی پایین‌ تر است.

دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت علوم در کانادا در سه سطح الف و ب و ج و به ترتیب عالی و خوب و متوسط تقسیم بندی می شود که ما در این مقاله سعی کردیم لیست کاملی از دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم در کانادا را برای شما عزیزان تهیه کنیم.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی تحصیل در کانادا نگاهی بیندازید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند. 

 

سوالات متداول

1. چرا تحصیل در کانادا در بین دانشجویان پر طرفدار است؟

  • اولین پاسخی که در این مورد این است که جایگاه علمی مراکز آموزشی کانادا بسیار بالا است. زیرا تعداد زیادی از دانشگاه های کانادا در ردیف صد دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

2. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا چیست؟

  • دانشگاه های کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسه پذیرش دانشجو دارند. مدرک زبان آیلتس برای تحصیل لازم است.

3. آیا می توان برای مقطع کارشناسی به کانادا مهاجرت کرد؟

  • برای ورود به مقطع کارشناسی در این کشور حتماً باید مدرک دیپلم. با معدل حداقل 14 و مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 داشته باشید. اگر متقاضی ورود به رشته هایی از قبیل مهندسی مکانیک هستید؛ معدل دیپلم شما نباید کمتر از 15 باشد.

4. بدون مدرک زبان چگونه می توان برای مقطع کارشناسی در کانادا تحصیل کرد؟

  • اگر مدرک آیلتس ندارید می توانید از دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرید اما مشروط بر اینکه ابتدا حدود یک یا دو ترم دوره های زبان دانشگاه را بگذرانید.

5. هزینه ی تحصیل در کانادا چه میزان است؟

  • هزینه های تحصیل در کانادا بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی. و همچنین استان محل تحصیل در کانادا متفاوت است. هزینه تحصیل در استان کبک کمتر از استان های دیگر کانادا می باشد، اما به طور متوسط این هزینه از 14 هزار دلار در سال تا 22 هزار دلار در سال متفاوت است

6. مدرک GMAT چیست؟

  • این آزمون یک آزمون معتبر در سراسر جهان است. برای تعیین استعداد دانشجویان متقاضی که مورد پذیرش بیشتر دانشگاه ها می باشد.

7. آیا سفارت بابت بررسی مدارک هزینه ایی دریافت می کند؟

  • بله. این مبلغ که سفارت کانادا برای بررسی مدارک دریافت می کند چیزی حدود 150 دلار می باشد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *