کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص بریتیش کلمبیا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا با حدود 4 میلیون جمعیت در غربی ترین بخش کانادا و در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارد. مرکز آن ویکتوریاست و ونکوور بزرگترین شهر آن است. این استان دارای پارک های ملی متعدد و مناطق زیبا و طبیعی بسیار زیادی است. به دلیل وجود مناطق گسترده طبیعی اقتصاد آن بر پایه جنگلداری و معدن است. سرمای زمستان در بریتیش کلمبیا مانند بقیه استان های کانادا نیست. در اینجا دیگر از آن سرمای وحشتناک خبری نیست بلکه هوا کمی ملایم تر است.

ونکوور در سال چیزی نزدیک به 35000 نفر مهاجر می پذیرد. در واقع مهاجران بخش زیادی از جمعیت استان را شامل می شوند. شاید بتوان گفت یک سوم جمعیت ونکوور بومی نیستند و از کشورهای دیگر به آن مهاجرت کرده اند.

اقتصاد بریتیش کلمبیا

از آنجایی که بریتیش کلمبیا نرخ رشد اقتصادی بالایی دارد نیاز آن به افزایش نیروی متخصص بسیار زیاد است. علاوه بر آن به دلیل قرار گرفتن در مجاورت اقیانوس آرام و همجواری با واشنگتن موقعیت جغرافیایی آن نیز منحصر به فرد است. این استان برای چرخاندن چرخ های صنعت پویای خود نیاز به نیروهای ماهر و متخصص دارد. از این رو اقدام به پذیرش مهاجران زیادی بر اساس تخصص مورد نیاز خود می نماید. البته این کار برای مهاجران نیز دارای سود است زیرا با ورود به بریتیش کلمبیامشکل بیکاری ندارند و به سرعت جذب بازار کار می شوند.

در روش اکسپرس اینتری برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا، که یکی از سریع ترین روش های مهاجرتی است و بسیار مناسب افراد تاجر، پزشکان، مدیران اداری، صاحبان رستوران و … می باشد، می توان در کمتر از 18 ماه و البته با دارا بودن حداقل 2 سال سابقه کاری در زمینه تخصصی خود اقامت دائم کانادا را اخذ نمود.

روش های اقدام به مهاجرت از طریق تخصص بریتیش کلمبیا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص بریتیش کلمبیا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص بریتیش کلمبیا

برای اقدام به این نوع مهاجرت باید از روش سیستم اکسپرس اینتری اقدام کنید. ایالت بریتیش کلمبیا نیروهای متخصص مورد نیاز خود را از این طریق و در مدت زمان کوتاهی انتخاب می کند. باید بررسی کنید و ببینید که شرایط لازم برای اقدام از این طریق را دارا هستید یا خیر.

در این برنامه متقاضی مهاجرت باید یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایی معتبر در بریتیش کلمبیاداشته باشد. علاوه بر آن باید در زمینه شغل ذکر شده سابقه کار و مدرک تحصیلی که به تأیید سازمان ارزیابی مدارک در کانادا رسیده به همراه داشته باشد.

برنامه مهاجرت فارغ التحصیلان بریتیش کلمبیا

فارغ التحصیلانی که مقطع لیسانس خود را در بریتیش کلمبیا اخذ نموده اند تنها باید پیشنهاد یک شغل از کارفرمای معتبر در این استان را داشته باشند و دیگر نیازی به داشتن سابقه کاری نیست ولی باید حتماً مدرک خود را از مراکز آموزشی بریتیش کلمبیاگرفته باشند.

در مقطع فوق لیسانس، نیز نیازی به پیشنهاد کاری ندارند و می توانند از طریق یکی از برنامه های ذکر شده در خصوص مهاجرت تخصصی اقدام به مهاجرت نمایند.

مقاله پیشنهادی: برنامه مهاجرت استانی کانادا

مهاجرت به بریتیش کلمبیا از طریق مهارت و تخصص

مهاجرت از این طریق به چند گروه تقسیم می شود

  • گروه اول نیروهای متخصص هستند: در این گروه متقاضیان یک پیشنهاد کاری مناسب از سوی یک شغل تخصصی دریافت می کنند. البته خود فرد باید حتما چند سال سابقه کار تخصصی در آن زمینه داشته باشد.
  • گروه بعدی نیروهای متخصص در حوزه بهداشت و درمان هستند این گروه که شامل پزشکان، روانپزشکان، پرستاران و سایر مشاغل تخصصی در حوزه بهداشت و سلامت هستند را دارا می شود که این افراد باید پیشنهاد کار از کارفرمای معتبر در بریتیش کلمبیاو سابقه کاری مرتبط داشته باشند.
  • گروه سوم فارغ التحصیلان بین المللی هستند که در این گروه همان طور که در بالا ذکر شده شامل افرادی هستند که در سه سال گذشته از یکی از کالج ها و یا دانشگاه های بریتیش کلمبیافارغ التحصیل شده باشند. در این گروه مقاطع تحصیلی بالاتر امتیاز بیشتری دریافت می کنند.
  • آخرین گروه مربوط به نیروهای نیمه متخصص و افراد مبتدی است که شامل کارکنان بخش های گردشگری، هتلداری، رستوران، رانندگان کامیون و یا سایر مشاغل غیر تخصصی است.

سیستم SIRS یا سیستم ثبت نام مهاجرت بر اساس تخصص

این سیستم را دولت بریتیش کلمبیادر سال 2016 راه اندازی کرد. در این سیستم ثبت نام متقاضیان مهاجرت بر اساس تخصص آن ها صورت می گیرد. در این روش داوطلبین ثبت نام کرده و به هر یک از معیارهای آن ها امتیاز داده می شود و در نهایت از مجموع امتیازهای آن ها تصمیم گرفته می شود که شایستگی دریافت دعوتنامه ITA را دارا هستند یا خیر.

معیارهای مهم در تعیین امتیاز شامل سن فرد، سطح تحصیلات وی، سابقه شغلی، دریافت پیشنهاد شغلی معتبر از بریتیش کلمبیا است. هر یک از این موارد دارای امتیاز جداگانه ای است. با مجموع این امتیازها مشخص می شود که فرد می تواند وارد بازار کار این استان شده و کمک به اقتصاد آن نماید یا نه.

نحوه انتخاب برنامه استانی بریتیش کلمبیا از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص بریتیش کلمبیا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص بریتیش کلمبیا

این برنامه استانی سعی در جذب بهترین نیروی متخصص دارد از این رو از بین پرونده هایی که در این سیستم ثبت نام کرده اند افرادی را انتخاب می کند که از مجموع 200 امتیاز بالاترین نمره را کسب کرده باشند.

در هر ماه 200 فرد برای مهاجرت به کانادا انتخاب می شوند و بریتیش کلمبیا نیز از بین آن پرونده ها نیروهای متخصص خود را جذب می کند.

دقت داشته باشید که صرف ثبت نام کردن در برنامه اکسپرس اینتری به معنای دریافت اقامت در کانادا و یا استان بریتیش کلمبیا نیست. بلکه باید برای شما دعوت نامه ارسال شود. این پروفایل شما تنها 6 ماه اعتبار دارد و در صورتی که پس از گذشت 6 ماه برای شما دعوتنامه ای صادر نشد مجددا ًاقدام به ایجاد یک پروفایل جدید در اکسپرس اینتری نمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری به روش فدرالی

از دیگر راه‌های سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی است. اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی، در نظر گرفتن شرایط و قوانین استان مورد نظر است.

این نوع مهاجرت دو روش صورت می‌گیرد. یک روش از راه غیر اکسپرس اینتری و دیگری اقدام از طریق اکسپرس اینتری استانی است. کانادا استان‌هایی دارد که در لیست استان‌های مهاجرپذیر هستند.

استان البرت، استان مانیتو، استان بریتیش کلمبیا، استان نیوبرانزوئیک و استان نیوفالند و لابرادور از مهم‌ترین آنها هستند. بعد از انتخاب استان مورد نظر برای مهاجرت، پرونده خود را به هر استانی که انتخاب کرده‌اید ارسال ‌کنید.

این پرونده توسط اداره مهاجرت کانادا  بررسی شده و آزمایش و سابقه فرد بررسی می‌شود. فاکتورهایی که در نتیجه بررسی این پرونده موثر هستند مورد توجه قرار گرفته و تایید اقامت دائم فرد و تغییرات مورد نظر در پرونده، بررسی می‌شوند.

روش سرمایه‌گذاری فدرال اکنون از بین رفته است و به جای آن روش‌هایی مثل کارآفرینی کبک و بیزنس استان‌های خاص ایجاد شده است.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب به مقاله ی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری  مراجعه کنید.

مهاجرت به استان های دیگر کانادا

مهاجرت به سایر استان ها

1

مهاجرت به مانیتوبا

2

مهاجرت به آلبرتا

3

مهاجرت به آنتاریو

4

مهاجرت به ساسکاچوان

5

مهاجرت به پرنس ادوارد

6

مهاجرت به نوا اسکوشیا

7

مهاجرت به نیوبرانزویک

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. در چه شرایطی فرد نمی تواند برای این روش مهاجرتی درخواست بدهد؟

  • در مواردی از قبیل ممنوع الورود بودن به کانادا، داشتن پرونده ی باز پناهندگی و مواردی از این قبیل فرد نمی تواند درخواست بدهد.

2. آیا متخصصان حوزه ی بهداشت و درمان هم می توانند از این طریق درخواست مهاجرت دهند؟

  • متخصصان این حوزه با داشتن حداقل دو سال سابقه ی کاری مرتبط با رشته ایی که درخواست می دهند و رعایت بقیه ی شرایط می توانند از این روش مهاجرت کنند.

3. پس از صدور دعوتنامه در روش اکسپرس اینتری فرد باید چه اقدامی را انجام دهد؟

  • پس از صدور دعوتنامه فرد 4 ماه فرصت دارد تا برای مهاجرت اقدام نماید.

4. اخذ ویزای کاری کانادا به چه صورت است؟

  • اخذ ویزای کاری کانادا به گونه ای است که طبق سیستم و روش هایی به شغل متقاضی امتیاز داده می شود. اگر در این مراحل، حد نصاب امتیازات لازم را دریافت کنند برای شخص متقاضی دعوتنامه اقامت دائم و پی ار کانادا  صادر می شود.

5. هزینه ی لازم برای این روش مهاجرتی چه میزان است؟

  • هزینه های این روش مجموعاً چیزی در حدود 125000 دلار کاناداست.

6. حداقل مبلغ مورد نیاز برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا چه میزان است؟

  • سرمایه گذاری در این کشور در استان کبک انجام می شود که حداقل مبلغ لازم برای آن 800 هزار دلار می باشد و اگر فردی بخواهد از همان ابتدا اقامت دائم دریافت نماید. باید به دولت این کشور ثابت کند که از لحاظ مالی می تواند. 6/1 میلیون دلار را تهیه نماید که بعد از آن پاسپورت کشور کانادا را دریافت خواهد کرد.

7. محدودیت سنی برای تحصیل در کانادا وجود دارد؟

  • برای تحصیل در هر مقطعی محدودیت سنی متفاوت است. ضمن اینکه گپ تحصیلی نباید بیشتر از 5 سال باشد.

8. سرمایه گذاری در کانادا برای مهاجرت به چه صورت است؟

  • یکی از راه هایی که اکثر کشور ها برای جذب سرمایه گذاران خارجی انجام می دهند، تا از این طریق به اقتصاد کشور خود کمک کنند و از آن سرمایه گذاران بهره بگیرند دادن اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری است. در نتیجه در ازای سرمایه گذاری در کانادا دولت این کشور نیز به شخص سرمایه گذار و همراهان قانونی او اجازه اقامت دائم در این کشور را می دهد.
4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *