کانادا

مهاجرت به آنتاریو

مهاجرت به آنتاریو

برنامه مهاجرت به  آنتاریو، OINP است. متقاضیان مهاجرت که شرایط در نظر گرفته شده این استان را دارند، می توانند با کمک این برنامه گواهی انتخاب خود را دریافت نمایند. این گواهی به افراد اجازه می دهد تا نسبت به سایر متقاضیان مهاجرتی سریع‌تر اقامت کانادا را کسب نمایند. شغل های مربوط به فناوری اطلاعات (ICT) از مشاغل اول و اولویت دار برنامه اکسپرس اینتری در استان  آنتاریو هستند.

این برنامه شامل گروه هایی است که در ذیل به آن ها اشاره شده است:

  1. برنامه اکسپرس اینتری استان آنتاریو (Ontario Express Entry)
  2. برنامه گروه های عمومی (General Category)
  3. دانشجوهای بین المللی (International Student Category)
  4. گروه های کسب و کار (Business Category)

در برنامه اکسپرس اینتری چند گروه وجود دارد. یکی اولویت در سرمایه های انسانی، دوم افراد متخصص که تسلط به زبان انگلیسی دارند، سوم متقاضیان با مهارت فنی و حرفه ای هستند.

گروه های عمومی شامل متقاضیانی که تخصصی دارند و به آن ها از سوی این استان پیشنهاد کار شده است، افرادی که دارای تخصص در یکی از شغل های ارائه شده از سوی دولت این کشور هستند برای مهاجرت انتخاب می شوند. بیشتر شغل های مدیریتی و صنعتی در نظر گرفته می شوند.

در مورد دانشجویان، سه گروه را شامل می شود اول دانشجویانی که دارای پیشنهاد شغل هستند، دوم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و سوم دانشجویان در مقطع دکتری. دانشجویان باید در یکی از استان های کانادا تحصیل کرده باشند. سایر شرایط آنها این است که در کمتر از 2 سال بعد از فارغ التحصیل شدن برای مهاجرت اقدام کنند. آزمون زبان آیلتس و یا تافل نیز امتیاز دارد. علاوه بر آن دانشجویان باید توانایی تأمین مالی خود و همراهان خود را داشته باشند.

گروه آخر که شامل کسب و کار است کارآفرینان، شرکت ها و سرمایه گذاران را شامل می شود.

نگاهی به برنامه استانی آنتاریو

مهاجرت به  آنتاریو

مهاجرت به  آنتاریو

آنتاریو (Ontario) با جمعیتی بالای 12 میلیون نفر دارد و پرجمعیت ترین استان کانادا شناخته می شود و البته معروف ترین استان برای مهاجرت به این کشور هست. مرکز این استان تورنتو (Toronto) می باشد. تورنتو مرکز بورس و امور مالی کانادا است. تورنتو دومین رتبه از لحاظ تنوع فرهنگی در دنیا را داراست زیرا در حدود نیمی از ساکنان آن را افرادی از کشورهای دیگر تشکیل داده اند. اتاوا (Ottawa)  شهر دیگری در استان  آنتاریو است که ادارات دولتی در آن قرار گرفته اند.

آنتاریو دارای تنوع وسیعی از منابع طبیعی مانند جنگل ها، مناطق حفاظت شده، پارک ها و دریاچه هاست، آبشار معروف و زیبای نیاگارا نیز در این استان قرار دارد.

آنتاریو مرکز اقتصادی کانادا است و صنایع زیادی در آن و به ویژه در تورنتو وجود دارند. یکی از آنها صنعت اتومبیل است که در واقع بخش اصلی و عمده تولیدات صنعتی را در بردارد. بیشترین تعداد خودروهای آمریکایی، تولید شده کانادا هستند.

صنعت معدن نیز یکی دیگر از صنایع غنی در این استان است. صنعت چوب حاصل جنگل ها و منابع طبیعی فراوان این استان است که علاوه بر کاربرد در این صنعت به جذب گردشگران بیشماری از اقصی نقاط دنیا کمک می کند.

زندگی در این استان از استاندارهای بالایی برخوردار است. استانی با امکانات بالا، تمیز و امن که بهترین شهرها را برای زندگی دارد. از میان مهاجران به کانادا، 60 درصد آنها  آنتاریو را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می کنند. به طوری که می توان گفت رشد اقتصادی این استان مدیون مهاجرانی است که در آنجا سکونت گزیده اند.

برنامه های استان های کانادا: جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)

  • این استان متشکل از این جزیره و چندین جزیره ­ی اطرافش، کوچکترین استان کانادا می ­باشد.
  • دارای مزارع سرسبز است.
  • اقتصاد آن از طریق مزرعه­ داری، کشاورزی، ماهیگیری و تولیدات صنعتی است.

برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد با شرایط زیر است:

  • روش متخصصین
  • روش مالکیت تجاری و کسب و کار در این جزیره
  • روش شراکت تجاری و کسب و کار در این جزیره
  • روش درخواست اقوام نزدیک برای مهاجرت فرد به این جزیره

برنامه های استان های کانادا: نوا اسکوشیا (NSNP)

  • این استان از شبه‌جزیره‌ای متصل به سرزمین اصلی کانادا تشکیل شده است.
  • دارای تنوع فرهنگی متفاوت است.
  • برخورداری از تنوع متنوع در زمینه اقتصادی
  • وجود جنگلداری و کشاورزی متنوع

از شرایط برنامه استانی نوا اسکوشیا به شرح زیر است:

  • روش مهاجرتی حرفه و تخصص:
  • افرادی که خواهان مهاجرت به این استان آن هم از این طریق هستند باید دارای شرایطی همچون پیشنهاد کار از طرف یک کارفرما که در این استان سکونت دارد باشند، کار به صورت تمام وقت انجام دهند و … .
  • روش کسب و کار خانوادگی:
  • افرادی واجد شرایط در این گروه هستند که پیشنهاد کار از طرف یکی از بستگان نزدیک خود که دارای کسب و کار در این استان هستند را دارا باشند.
  • روش نیروی منطقه ­ای:
  • افراد واجد شرایط در این گروه کسانی هستد که در پی پنج سال گذشته حداقل دارای دو سال سابقه­ ی کاری آن هم در مشاغلی که مورد نیاز استان است باشند. قرار گرفتن در رده سنی 21 تا 55 سال و برخورداری از تمکن مالی از دیگر پیش نیازهای این روش می­باشد.

مقاله پیشنهادی:برنامه مهاجرت استانی کانادا

مهاجرت به استان های دیگر کانادا

مهاجرت به سایر استان ها

1

مهاجرت مانیتوبا

2

مهاجرت به آلبرتا

3

مهاجرت به بریتیش کلمبیا

4

مهاجرت ساسکاچوان

5

مهاجرت به پرنس ادوارد

6

مهاجرت به نوا اسکوشیا

7

مهاجرت به نیوبرانزویک

برنامه اکسپرس اینتری

این برنامه در استان آنتاریو برنامه اولویت سرمایه های انسانی است. این استان از بانک اطلاعاتی این برنامه اکسپرس اینتری متقاضیانی که دارای ویژگی های مدنظر آنتاریو هستند انتخاب می کند. افراد انتخاب شده بر اساس تحصیلات، سابقه کاری، تسلط به زبان و با هدف رشد اقتصادی استان و سازگار بودن با شرایط آن انتخاب می شوند.

پیشنهاد شغل از یک کارفرما در آنتاریو

مهاجرت به  آنتاریو

مهاجرت به  آنتاریو

افرادی که به عنوان کارفرما در  آنتاریو هستند در یک سری مشاغل تعیین شده، نیروهای کار خارجی را استخدام می کنند. مشاغل توسط دولت کانادا با سطح 0 یا A و یا B طبقه بندی می شوند و دارای یک NOC کد هستند. آنتاریو برنامه ای در مهارت های ذکر شده راه اندازی کرده و نیروهای کار خود را از این طریق استخدام می کند.

کارآفرینان

متقاضیان که طرح دقیق و حساب شده ای در مورد ایجاد یک کسب و کار جدید در  آنتاریو و یا خرید یکی از کسب و کارهای فعال این استان را دارا هستند از این طریق اقدام می کنند. افرادی که شرایط لازم را داشته باشند مجوز موقتی کار دریافت می کنند تا بتوانند حرفه خود را راه اندازی نمایند. اگر به تعهدات ذکر شده در طرح خود عمل نمایند و شرایط لازم برای کارآفرینی در  آنتاریو را رعایت کنند امکان دریافت اقامت دائم کشور کانادا را به دست می آورند.

شرکت های بین المللی که تمایل به گسترش کار خود در  آنتاریو و یا تمایل به خرید یکی از کسب و کارهای فعال این استان را داشته باشند نیز اقامت دریافت می کنند. در صورت موفقیت در کسب و کار کارکنان این شرکت ها امکان اقامت دائم خواهند داشت.

سایر توضیحات

استان  آنتاریو در سال های گذشته در تعداد سهمیه مهاجرین خود افزایشی صورت داد و برنامه اولویت سرمایه های انسانی را به همراه چند برنامه دیگر آماده دسترسی نمود. این استان در برنامه OINP خود که برنامه مهاجرت مخصوص خود آنتاریو است 6600 مجوز انتخاب مهاجر را از دولت فدرال دریافت نمود. واجدین شرایطی که حداقل 400 امتیاز کسب کنند امکان اقامت را دریافت می کنند.

برای این کار باید در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام کنید و یک پروفایل برای خود ایجاد نمایید. سپس با ارسال مدارک مورد نیاز آن ها امتیازهای لازم را کسب نمایید. دارا بودن سابقه کار در خصوص جذب نیروهای متخصص ضروری است.

دقت کنید که در صورت ثبت نام در اکسپرس اینتری باید تعیین کنید که تمایل به اقامت در کدام استان را دارید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. برنامه ی سرمایه گذاری در آنتاریو به چه صورت است؟

  • این برنامه از سال 2015 بسته شده است و در این زمینه پذیرشی صورت نمی گیرد.

2. دلیل محبوبیت آنتاریو در بین مهاجرین چیست؟

  • این استان قطب صنعتی کانادا به حساب می آید و شهر های بزرگ و مهمی را در خود جای داده است که انتخاب اول هر مهاجری خواهد بود.

3. چرا کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

  • وجود منابع سرشار نفتی و گازی، معادن، جنگل های انبوه و مراتع سرسبز، گستردگی و تنوع آب و هوایی و همچنین وجود شرایط و امکاناتی همچون خدمات بهداشتی و درمانی رایگان، هزینه­ های زندگی مقرون به صرفه، راحتی و سهولت اخذ ویزا برای مهاجرت به این کشور، وجود امکانات تفریحی فراوان، نرخ پایین جرم و جنایت، پذیرش فرهنگ­ های مختلف، نزدیکی به آمریکا و ایجاد روابط اقتصادی با این کشور و در نتیجه افزایش کارخانجات صنعتی و تولیدی و به دنبال آن نیاز به نیروی کار بیشتر و تبدیل آن به یکی از اقتصادهای بزرگ جهان و نظام آموزشی پیشرفته از جمله عواملی است که این کشور را به یکی از ایده آل ترین کشورها برای مهاجرت تبدیل کرده است.

4. دانشجویان لیسانس هم شانس مهاجرت از این روش را دارند؟

  • متقاضیان در این گروه باید فارغ التحصیل یا دانشجوی ترم آخر لیسانس یا فوق دیپلم در یکی از دانشگاه­ های کانادا باشند، پیشنهاد کار دائم و تمام وقت داشته باشند و … .

5. برنامه اکسپرس اینتری استان  آنتاریو مجزا از دولت فدرال فعالیت میکند؟

  • خیر. در این روش دولت فدرال به این استان این اجازه را می دهد تا از طریق اکسپرس اینتری نیروی مورد نیاز خود را به طور مستقل انتخاب کند.

6. می توان در بخش کشاورزی این استان سرمایه گذاری کرد؟

  • در این استان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری مطلوب نیست و استان های دیگری که قابلیت کشاورزی دارند بهترین گزینه هستند.
5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *