کانادا

مهاجرت به آلبرتا

مهاجرت به آلبرتا

مهاجرت به آلبرتا متقاضیان زیادی دارد زیرا آلبرتا یکی از استان های سرسبز کانادا است که از نظر اقتصادی و همچنین اجتماعی بسیار پویا است. این استان با رشد اقتصادی سریع خود که متکی به منابع طبیعی آن است در غرب کانادا قرار گرفته است. ادمونتون یکی از شهرهای این استان است.

مهاجرت به آلبرتا (Alberta Immigration) با همکاری بین دولت این استان و اداره مهاجرتی دولت کانادا CIC انجام می شود. طبق این برنامه جذب متقاضیان کار در این استان به سبب کمک به رشد اقتصادی آن صورت می گیرد.

روش های مهاجرت به آلبرتا

دو روش اصلی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم این استان وجود دارد:

روش اول اقدام به صورت مستقیم و از اداره مهاجرت کانادا است. بر اساس این روش متقاضیان درخواست خود را از طریق اکسپرس اینتری و بر اساس انواع ذیل به CIC ارائه می دهند:

  • نیروی فنی و حرفه ای
  • نیروی تخصصی فدرال
  • سرمایه گذاری، کارآفرینی و خود اشتغالی

روش دوم اقدام از روش برنامه مهاجرت به آلبرتا است. برای اقدام از این طریق انتخاب های مختلفی دارید.

  • پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این استان

برخی از کارفرمایانی که در آلبرتا نیاز به استخدام نیرو دارند در صورت نبودن نیروی مناسب در کانادا و یا آلبرتا، نیروهای خود را از میان متقاضیان مهاجرت انتخاب می کنند. استخدام این نیروها برای شغل های تمام وقت و دائم است، این پیشنهاد کاری برای سه گروه از افراد صورت می گیرد. نیروهای متخصص، فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای کاری نیمه ماهر

کارفرمای واجد شرایط کیست؟

کارفرمای واجد شرایط فردی است که در کسب و کار خود پتانسیل تولید و گسترش داشته باشد و در مجلس قانون گذاری آلبرتا و یا در پارلمان کانادا به ثبت رسیده باشد. کارفرما باید مجوز استخدام کارمند و یا نیروی کار از کشوری دیگر را داشته باشد و پیشنهاد یک کار تمام وقت و دائمی را به متقاضیان در کسب و کار خود ارائه دهد. این شغل حتماً باید در یکی از زیرگروه های طبقه بندی شغلی کانادا قرار داشته باشد.

در ابتدا کارفرمای آلبرتایی باید تلاش کند که نیروی مورد نیاز خود را از میان شهروندان آلبرتایی و کانادایی تأمین کند و در صورت نیافتن نیروی کار مناسب اقدام به استخدام از میان مهاجرین نمایند. مشاغل معلمی و مربی گری مطابق ضوابط خاصی صورت می گیرد.

متقاضی واجد شرایط کیست؟

از میان افرادی که متقاضی کار در آلبرتا هستند کسانی انتخاب می شوند که میزان تمایل خود به زندگی دائم در این استان و توانایی شان در تطابق با محیط و فرهنگ آنجا را اثبات نمایند.

نکته مهم دیگر در این خصوص دارا بودن سابقه کاری مرتبط با شغل درخواست شده، مدرک معتبر و مجوزهای لازم برای آن شغل است.

در صورتی که متقاضی مهاجرت فارغ التحصیل یکی از کالج ها و یا مؤسسات آموزشی آلبرتا باشد و پیشنهاد کار از یک کارفرمای واجد شرایط آلبرتایی داشته باشد امکان اقامت در این استان را پیدا می کند. پیشنهاد کار ارائه شده باید جزو یکی از مشاغل گروه شغلی کانادا باشد. دارا بودن مدرک زبان نیز برای متقاضی الزامی است. اگر فارغ التحصیل استانی دیگر در کانادا به غیر از آلبرتا باشد نیز می تواند اقدام نماید.

گروه های نیمه ماهر شامل مشاغل مربوط به مواد خوراکی و آشامیدنی، صنعت هتل داری، صنایع تولیدی، صنعت حمل و نقل و صنعت مواد غذایی است. فرد متقاضی این شغل ها باید حداقل دیپلم را داشته باشد. آزمون زبان نیز برای وی صورت می گیرد که فرد باید حداقل دانش زبان را داشته باشد و از زمان گرفتن مدرک زبان وی بیش از دو سال نگذشته باشد.

مهاجرت به آلبرتا با تخصص کاری مورد نیاز این استان

مهاجرت به آلبرتا

مهاجرت به آلبرتا

این روش ویژه افرادی است که تخصص و مهارتی دارند که مورد نیاز آلبرتا است. این افراد درخواستی به سازمان AINP ارائه می دهند. این روش نیز شامل گروه های خاصی است که بر اساس نیاز استان آلبرتا در همان زمان اعلام می شود. متقاضیان این روش باید مشمول معیارهای تعیین شده این استان نیز باشند. این افراد شامل:

  • متقاضیانی که مدرک فنی اختیاری و یا اجباری که مدرک آنها مورد تأیید این استان باشد، دارا هستند. قادر به زندگی در آلبرتا باشند. دارای دو سال سابقه کاری مرتبط با شغل باشند. حداقل دانش زبان را در هنگام درخواست داشته باشند. انواع رشته های مهندسی، طراحی و نقشه کشی در این گروه قرار می گیرند.
  • افرادی که دارای مدرک تحصیلی از این استان هستند.
  • کشاورزانی که تمایل به خرید مزرعه و اداره کردن آن در آلبرتا را دارند. افرادی که در این گروه قرار می گیرند باید حتماً سابقه مزرعه داری داشته باشند و منابع مالی در حد کفایت برای مدیریت این مزرعه را نیز دارا باشند و در یکی از محصولات اصلی این استان سرمایه گذاری کنند.

ثبت نام از طریق اکسپرس اینتری

این استان نیز مانند سایر استان های کشور پهناور کانادا از طریق اکسپرس اینتری متقاضی می پذیرد. در اینجا نیز باید متقاضیان ثبت نام کرده و یک پروفایل برای خود ایجاد نمایند. سپس درخواست مهاجرت خود را ثبت کنند. در صورت داشتن پروفایل در این سیستم و دریافت گواهی از استان 600 امتیاز به مجموع امتیازات فرد متقاضی مهاجرت اضافه می شود.

در سیستم اکسپرس اینتری افراد تمامی مدارک و سوابق خود اعم از تحصیلی و یا شغلی و همچنین مدارک مربوط به زبان انگلیسی، سن و وضعیت تأهل خود را در آن وارد می نمایند. هر یک از این موارد امتیازات جداگانه ای دارد. انتخاب با افرادی است که امتیاز بیشتری کسب نمایند. داشتن پیشنهاد شغل از یک کارفرمای معتبر امتیاز خوبی دارد.

این برنامه که برای سریع تر کردن بررسی پرونده های مهاجرت شکل گرفته است مهاجران زیادی را به کانادا هدایت کرده است. افرادی که شرایط لازم را دارند دعوتنامه دریافت می کنند و 6 ماه پس از آن فرصت دارند که برای گرفتن ویزا اقدام کنند.

برای آگاهی بیشتر: اکسپرس اینتری کانادا

چرا بازار تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا تا به این حد رونق دارد؟

در پاسخ به سوال مطرح شده باید بگوییم که دلایل متعددی در این امر دخیل هستند. شاید اولین پاسخی که به ذهن آدم می رسد؛ جایگاه علمی مراکز آموزشی کانادا باشد زیرا تعداد زیادی از دانشگاه های کانادا در ردیف صد دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. بنابراین تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا، فرصتی طلایی برای تحصیل در دانشگاه های بزرگی چون دانشگاه کانکوردیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه ام سی جیل، دانشگاه کلگری، دانشگاه ام اس مستر و… بشمار می رود؛ فرصتی که در ازای پرداخت هزینه نه چندان زیادی کسب خواهد شد و واقعاً چه چیزی بهتر از تحصیل در مراکز علمی بزرگ دنیا در مقابل پرداخت شهریه ای مقرون بصرفه است.

از طرف دیگر چون مردم کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تکلم می کنند؛ در نتیجه تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا، فرصتی برای یادگیری این دو زبان زنده دنیا نیز تلقی می شود.

مهاجرت به آلبرتا

مهاجرت به آلبرتا

یکی دیگر از عواملی که افراد را برای تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا ترغیب می کند؛ این است که دانشجویان در حال تحصیل در کانادا اجازه دارند که در حین تحصیل و حتی تا یک سال پس از فارغ التحصیلی کار کنند؛ بعد از این مدت هم می توانند برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند و برای همیشه جذب بازار کار پویای این کشور پهناور بشوند.

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل در کانادا

امکانات زندگی در کانادا

علاوه بر شرایط آموزشی و کاری فوق العاده ای که در اثر تحصیل در کانادا حاصل می شوند؛ افراد در حال تحصیل در این کشور از تجربه امکانات متنوع زندگی در کانادا نیز لذت خواهند برد. زندگی در کانادا، فرصتی برای تجربه جشن های تابستانی باشکوه این کشور یا سورتمه سواری در زمستان است.

اگر شما هم مانند خیلی از اطرافیانتان به تحصیل در کانادا و برخورداری از مزایای فوق الذکر علاقه مند هستید؛ لازم است که بدانید یکی از شرط های لازم برای تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا، اخذ مدرک زبان آیلتس است.

اما برای ورود به دانشگاه های درجه یک کانادا علاوه بر مدرک آیلتس می بایست معدل تحصیلی بالایی داشته باشید و ضمناً از دانشگاه های برتر کشور محل اقامت خود فارغ التحصیل شده باشید.

مهاجرت به استان های دیگر کانادا

مهاجرت به سایر استان ها

1

مهاجرت به مانیتوبا

2

مهاجرت به آلبرتا

3

مهاجرت به آنتاریو

4

مهاجرت به ساسکاچوان

5

مهاجرت به پرنس ادوارد

6

مهاجرت به نوا اسکوشیا

7

مهاجرت به نیوبرانزویک

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. اکسپرس اینتری چه مزیتی دارد؟

  • اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرت نیست بلکه یک سیستم برای ورود اطلاعات متقاضیان مهاجرت است، که باعث تسریع امر مهاجرت شده است.

2. چه عواملی شانس دریافت دعوتنامه مهاجرت به آلبرتا را افزایش می دهد؟

  • داشتن خویشاوند, داشتن سابقه ی کاری، مدرک تحصیلی معتبر از مراکز آموزشی این استان و حتی داشتن یک پیشنهاد شغلی میتواند باعث افزایش شانس دریافت دعوتنامه شود.

3. برنامه ی خوداشتغالی کشاورزی در آلبرتا به چه صورت است؟

  • در این روش فرد باید با داشتن سابقه در زمینه ی کشاورزی درخواست خوداشتغالی دهد و در این استان به همین فعالیت ادامه دهد.

4.مزایای شهروندی کانادا چیست؟

  • کسی که شهروندی کانادا را دریافت میکند از تمام حقوق یک شهروند عادی این کشور برخوردار است. مثل؛ حق رای، داشتن پاسپورت، امکان استخدامی در مشاغل دولتی و …

5. در این روش چه مبلغی باید هزینه کرد؟

  • درخواست اولیه برای مهاجرت هزینه ایی نخواهد داشت اما برای صدور مجوز و کارت اقامت دائمی کمتراز 1100 دلار کانادا باید هزینه کرد.

6. مالیات در کشور کانادا به چه صورت حساب می شود؟

  • مالیاتها در کشور کانادا به صورت تصاعدی حساب می شود، یعنی با حقوق بیشتر مالیات بیشتری باید پرداخت کرد.

7. بهترین روش برای مهاجرت به کانادا چه روشی است؟

  • بهترین روش مهاجرتی با توجه به شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود و نمی توان یک روش را نام برد.

8. برای دریافت تابعیت کانادا چه مدت زمان لازم است؟

  • با هر روشی که به کانادا مهاجرت میکینید باید به مدت سه سال در این کشور مشغول به زندگی و فعالیت شوید تا بتوانید پاسپورت و تابعیت این کشور را دریافت کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *