ازدواج, فنلاند

اقامت فنلاند از طریق ازدواج

اقامت فنلاند از طریق ازدواج

اقامت کشور فنلاند از طریق ازدواج و اطلاعات در خصوص اقامت فنلاند از طریق ازدواج، بسیار مهم تلقی می شود. البته بیشتر برای چه کسانی مهم است؟ برای کسانی مهم است که قصد دارند از طریق ازدواج با تبعه فنلاندی، اقامت فنلاند را دریافت نمایند. برای اینکه اطلاعاتی در خصوص ویزای ازدواج و اقامت فنلاند از طریق ازدواج را داشته باشید تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید.

مهاجرت به فنلاند

اساسا مهاجرت زیر مجموعه امور حقوق بین الملل است و مهاجرت زیر مجموعه تعاریف حقوق بین الملل خصوصی است. بر طبق نظام حقوق بین الملل خصوصی بیشتر کشورها تابعیت از طریق ازدواج از یکی از زوجین منتقل می شود. در بیشتر کشورها ازدواج یکی از راه های برای کسب اقامت و اخذ تابعیت است و فرقی ندارد که شخص با زن یا مرد تبعه آن کشور ازدواج کند.

 اقامت فنلاند از طریق ازدواج با تبعه فنلاندی

هر فردی پس از ازدواج با زن یا مرد فنلاندی می تواند اقامت فنلاند از طریق ازدواج را درخواست کند و فرم های مربوط به درخواست اخذ اقامت را پر کرده و مدارک مورد نیاز را نیز ضمیمه نماید. در این مقاله سعی بر این داریم تا شما را با اقامت فنلاند از طریق ازدواج بیشتر آشنا کنیم و به سوالاتی نظیر : بعد از چه مدت اقامت فنلاند از طریق ازدواج را می توان اخذ کرد ؟ چه شرایطی برای اقامت فنلاند از طریق ازدواج وجود دارد ؟

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی و بین المللی آوات و مشاوران و وکلای مجرب این موسسه تماس گرفته و در مشاوره تلفنی رایگان با وکلای این موسسه کلیه سوالات خود را درباب اقامت فنلاند از طریق ازدواج مطرح کنید. با اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج فرد می تواند به راحتی در کل حوزه شنگن بدون نیاز به روادید رفت و آمد داشته و یا سکونت کند.

اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج

فرد ایرانی تبار اگر با یک فرد تبعه فنلاندی ازدواج کند، می تواند تابعیت فنلاند را کسب کند و به اقامت کشور فنلاند دست یابد. علاوه بر این، چنانچه همسر فنلاندی نباشد، اما به مدت طولانی در اقامت کشور فنلاند را داشته باشد، باز می تواند از مزایای این قانون استفاده کند. بدین ترتیب ازدواج با فرد تبعه فنلاند و ازدواج با فردی که اقامت دائم در فنلاند داشته است، موجب کسب تابعیت فنلاند برای طرف دیگر خواهد بود. به ان فرد فنلاندی یا کسی که مقیم فنلاند باشد، اسپانسر می گوییم.

پروسه زمانی که فرد به منظور کسب اقامت طی می کند وابسته بر این است که شخص با فردی تبعه ازدواج کرده باشد یا با فردی که مقیم آن کشور است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج در فنلاند

متقاضیانی که پرونده ازدواج فنلاند را به سفارت تسلیم می کنند برای اخذ ویزای فنلاند باید مدارکی را به سفارت فنلاند تحویل دهند. به طور کلی می توان مدارکی که به سفارت فنلاند که ارائه می گردد را در سه گروه تقسیم بندی کرد ؛

دسته اول: مدارک هویتی زن و مرد اعم از پاسپورت، شناسنامه، عکس، سند ازدواج و …

دسته دوم: مدارکی که همسر متقاضی که در کشور فنلاند اقامت دارد باید به سفارت فنلاند ارائه دهد اعم از برگه های شهرداری، برگه های مالیاتی و …

دسته سوم: مدارکی که ثابت می کند ازدواج حقیقی است و نه صوری. این مدارک عبارتند از پرینت شماره تلفن ها، عکسهای مشترک و … این مدارک با در نظر گرفتن شرایط همسران در پرونده متقاضی قرار می گیرد.

اقدامات لازم جهت کسب اقامت فنلاند از طریق ازدواج به صورت دائم :

باید به سفارت فنلاند مراجعه کنند و مدارک لازم را ارائه دهند. این مدارک عبارتند از:

  • مدارکی که ثابت کنند همسر فنلاندی است و یا مجوز اقامت طولانی مدت در فنلاند دارد
  • مدارکی که ثابت کند رابطه ی زوجیت میان طرفین واقعی است
  • مدارکی که ثابت کند رابطه حقیقی است و ساختگی و صوری میان طرفین نیست

ثبت ازدواج در داخل کشور فنلاند

در صورتی که این ازدواج، داخل فنلاند ثبت شده باشد، سفارت خانه می تواند از ادارجات ثبت فنلاند استعلام نماید. البته ممکن است ازدواج در کشور دیگری به وقوع پیوسته باشد و یا اینکه مثلاً در کلیسا یا محل دیگری باشد و سپس در اداره ی ثبت فنلاند ثبت شود. اما در صورتی که ازدواج خارج از فنلاند اتفاق افتاده باشد، در صورت ثبت، می توان از ادارجات ثبت محلی استعلام نمود.به هر حال ثبت ازدواج، راه را بر تمام شبهات مسؤولین می بندد.

البته ممکن است اداره ی ثبت فنلاند از طرفین بخواهد که ازدواجشان در این اداره نیز به ثبت برسانند که در این صورت باید مدارک مورد نیاز به همراه تاریخ ازدواج در خارج ارائه گردد.

در این صورت، از انجا که ازدواج در خود فنلاند واقع نشده است، این اداره اقدام تحقیقاتی راجع به صحت و درستی ازدواج و رعایت مقررات قانونی انجام می دهد برای مثال به بررسی موانع ازدواج می پردازد و در صورتی که ازدواج صورت گرفته از نظر مقررات کشوری با موانعی رو به رو باشد، از پذیرش آن امتناع می کنند.

آیا سند ازدواج کفایت می کند؟

با توجه به مورد سوم که در بالا به آن اشاره کردیم، تنها ارائه ی سند ازدواج کافی نیست و در کنار آن، باید رابطه ی حقیقی طرفین احراز شود.

در برخی موارد ذکر می شود که ارائه دادن عکس های خانوادگی و یا پرینت تماس های طرفین می تواند نشانه ای بر صحت رابطه واقعی باشد. با این حال، این مدارک، جزء حریم شخصی افراد به حساب می آیند و کشوری نمی تواند ارائه ی این مدارک را ملزم بداند

قوانین مهاجرتی کشور فنلاند

در قوانین مهاجرتی کشور فنلاند، تصریحی راجع به مدت زمان سپری شدن ازدواج وجود ندارد. با این حال با توجه به زمان بر بودن فرایند اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج، زوجین می بایست رابطه ی زوجیت خود را تا اخذ جواز اقامت حفظ کنند و در واقع این شرط، یک شرط ابتدایی و نیز بقایی است که هم برای آغاز فرایند و هم برای تداوم آن ضروری است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “اقامت فنلاند از طریق ازدواج

  1. عبدالحسین محمدی گفت:

    سلام مهندس شیمی ام قصد مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج کار وتحصیل دارم میتونید دختری برام پیدا کنید.شغل هاوتخصص های زیاد دارم انگلیسی میتونم حرف بزنم یک کم المانی یاد گرفتم

  2. علی گفت:

    درصورت رد درخواست اقامت الحاق به خانواده
    مدت زمان رسیدگی به شکایت چه مدت هست ؟
    ممنون

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز برای راهنمایی بیشتر دراین مورد با موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *