فنلاند, کاری

ویزای کاری فنلاند

اخذ ویزای کاری کشور فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است. این کشور در شمال اروپا قرار گرفته و توانسته از لحاظ وسعت رتبه هشتم را در میان کشورهای اروپایی به دست آورده است. آب و هوای این کشور معتدل می باشد. البته شمال آن زمستان های بسیار سردی دارد. برخوداری از پوشش گیاهی متنوع باعث شده هر ساله توریست های بسیاری به سمت کشور فنلاند جذب شوند. این کشور با نرخ پایین بیکاری و تورم و شرایط خوب زندگی به یکی از مقاصد مهاجرتی جهت کار و زندگی تبدیل گشته است. اگر شما نیز مانند بسیاری از متقاضیان مهاجرت کاری به فنلاند، در حال انجام برنامه ریزی در خصوص کار خود در این کشور هستید، این مقاله را از دست ندهید. چراکه این مقاله یک راهنمای جامع است که اطلاعات کاملی درباره انواع و چگونگی دریافت ویزای کاری کشور فنلاند به شما ارائه.

شرایط بازار کار فنلاند

کشور فنلاند از 5/2 میلیون نفر نیروی کاربرخوردار است. نرخ بیکاری در آن ۶.۷ درصد و نرخ تورم ۱.۱۰ درصد برآورد شده است.

روابط تجاری این کشور بسیار موفق بوده. به گونه ای که فنلاند از رتبه بالایی در صادرات و واردات برخورداراست. صادرات کشور فنلاند اغلب در حوزه ماشین آلات، تجهیزات، الوار و کاغذ، خمیر کاغذ، آهن آلات و مواد شیمیایی است. داشتن روابط تجاری با کشورهای آلمان، سوئد، روسیه، ایالات متحده و هلند برای این کشور رایج است. محصولاتی مانند مواد شیمیایی، منسوجات، مواد غذایی و الیاف پارچه بیش ترین میزان واردات به این کشور را دارند.

از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، پرورش خز در کشور فنلاند روند صعودی داشته است. تقریباً تمام خزهای پرورش داده شده در این کشور صادر می شوند. خز روباه های پرورشی و خز راسو، از جمله انواع معروف خز هستند که توسط این کشور پرورش داده می شود. خزهای تولید شده توسط کشور فنلاند در بازارهای بین المللی نیز بسیار مشهور هستند.

اینترنت و فضای ارتباط جمعی در کشور فنلاند امری پیشرفته و مهم محسوب می شود و در واقع بخش جدایی ناپذیرزندگی مردم فنلاند است. به همین دلیل شرایط کاری برای مشاغل اینترنتی و کارهای غیر حضوری در این کشور از موقعیت خوبی برخوردار می باشد. برای مثال درآمد شغل برنامه نویسی در این کشور رقم چشمگیری است.

به طور کلی تولید ناخالص داخلی در کشور فنلاند به ترتیب در سه حوزه خدمات (71.2 درصد)(بزرگترین بخش اقتصادی فنلاند)، حوزه صنعت (25.9 درصد) و حوزه کشاورزی (2.8 درصد)، مشاهده می شود.

درباره ویزای کار کشور فنلاند

به طور کلی مهاجران از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا همگی برای کار کردن در این کشور باید ویزای کاری دریافت نمایند. اخذ این ویزا امکان ورود به این کشور و کار و زندگی در آن را برای خارجیان فراهم می کند. ویزای کاری انواع مختلفی دارد و تنها یک نوع نیست. شرایط دریافت هر کدام از این ویزاهای کاری متفاوت بوده و هر یک امکانات متفاوتی را نیز در این کشور در اختیار شما قرار می دهند.

انواع ویزای کاری فنلاند

همانطور که گفتیم کشور فنلاند انواع مختلفی از ویزاهای کاری را به متقاضیان ارائه می دهد. در ادامه این مقاله ما به طور کامل و جامع درباره انواع ویزای کار کشور فنلاند صحبت می کنیم.

ویزای کار پس از فارغ التحصیلی

افرادی که قبلا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرده و در یکی از دانشگاه های این کشور مشغول تحصیل شده اند، پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک تحصیلی خود می توانند برای ماندن در این کشور و پیدا کردن کار درخواست این نوع ویزا را بدهند. در صورت پذیرش درخواست متقاضیان توسط دولت فنلاند، متقاضی می تواند برای مدت یک سال در این کشور مانده و به جست و جوی کار بپردازد. البته این نوع ویزای کار قابل تمدید نیز هست و می توان آن را برای یک سال دیگر نیز تمدید کرد.

ویزای کار family stream

این نوع ویزا همان ویزای همراه است. در واقع این ویزا مختص همراهان افرادی است که قبلا ویزای کاری خود را دریافت کرده اند و در این کشور مشغول به کار هستند. البته اخذ این ویزا برای همراهان متقاضیانی که از هر نوع ویزای دیگر کشور فنلاند برخوردار هستند و هم اکنون در این کشور به سر می برند، امکان پذیر است. همچنین منظور از همراهان همسر، فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و… می باشد. در واقع شخص همراه باید رابطه یا پیوندی با شخص ساکن در فنلاند داشته باشد.

ویزای رویداد یا هدف خاص

این نوع ویزا برای متقاضیانی است که برای شرکت در یک رویداد یا برنامه خاص برای مدت معینی خواستار رفتن به کشور فنلاند هستند. این ویزا اغلب مورد استفاده افرادی همچون متخصصان و محققان برای شرکت در سمینارهای بین المللی علمی یا ورزشکاران و مربیان حرفه ای جهت شرکت در مسابقات ورزشی و…. قرار می گیرد.

خوب است بدانید که ویزای رویداد یا هدف خاص تا چند بار اجازه ورود شخص متقاضی به این کشور را می دهد. اما شخص نمی تواند هیچ همراهی حتی همسر و فرزندان خود را همراه خود به کشور فنلاند ببرد.

ویزای کار استعدادیابی (کارفرمای معتبر)

این ویزا مختص کسانی است که از ویژگی یا استعدادی برخوردارند که مورد نیاز یک کارفرمای معتبر فنلاندی در این کشور است. در واقع شما با داشتن یک کارفرمای معتبر در کشور فنلاند می توانید این ویزا را به دست آورید. کارفرمای معتبر شخصی است با ویژگی های زیر:

  • دارای وضعیت مالی خوب
  • متعهد به آموزش و استخدام شهروندان نیوزلند
  • دارای دانش مربوط به مدیریت منابع انسانی
  • آگاه به روش های کسب درآمد
  • و …..

ویزای کار مهارت های ضروری (The Essential Skills in Demand)

در این نوع ویزا کارفرمایان فنلاندی ابتدا آگهی استخدام در رده شغلی مورد نیاز خود را در کشور فنلاند منتشر می نمایند. پس از مدت 3 ماه در صورت پیدا نشدن شخص مناسب برای شغل مورد نظر، کارفرما اقدام به انتشار آگهی شغلی خود در اتحادیه اروپا می نماید تا شخص مناسبی برای شغل مورد نظر از میان شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیابد. باز بعد از گذشتن 3 ماه در صورت پیدا نشدن متقاضی کار مناسب برای آن فرصت شغلی کارفرمای فنلاندی آگهی فرصت شغلی خود را در خارج از اتحادیه اروپا منتشر می نماید تا شخص دارای مهارت مورد نظر و مناسب آن فرصت شغلی را بیابد. در اینجا است که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا با داشتن شرایط مورد نظر می توانند با کارفرمای فنلاندی ارتباط برقرار کرده و جاب آفر دریافت کنند و نهایتا این فرصت شغلی را به دست بیاورند.

ویزای کار بلند مدت مربوط به مشاغل موجود در لیست کمبود مهارت

اغلب کشورها سالانه لیستی را منتشر می نمایند که در آن لیست مشاغل و فرصت های کاری که با کمبود مهارت در این کشور روبه رو هستند، ذکر می گردند. اگر سن، وضعیت تحصیلی، سابقه شغلی و… شما مطابق با یکی از موارد ذکر شده در لیست کمبود مهارت بلند مدت کشور فنلاند باشد، شما می تواند این نوع ویزا را از کشور فنلاند دریافت نمایید و بعد از ورود به این کشور در فرصت شغلی مورد نظر مشغول به کار شده و مهارت خود را نشان دهید.

ویزای کارفرمای فصلی تکمیلی

افرادی که برای مدتی تحت عنوان توریست یا دانشجوی بین المللی در این کشور ساکن هستند، برای مشغول شدن در یک شغل فصلی طی یک مدت معین می توانند این نوع ویزا را کسب نمایند. البته اگر شما هر نوع ویزای کاری دیگری از یک کارفرمای فنلاندی داشته باشید، دیگر نمی توانید ویزای کار فصلی را بگیرید. طول مدت این نوع ویزا در کشور فنلاند حداکثر 9 ماه است. اغلب فرصت های شغلی فصلی در زمینه کاشت و رسیدگی به گیاهان و فضاهای سبز یا کارهای مربوط به فستیوال ها و رویدادهای برگزار شده در این کشور می باشد.

ویزای کار تا اقامت

به طور کلی مجوز اقامت کاری در ابتدا برای یک مدت کوتاهی حدود یکسال صادر می گردد. پس از طی این مدت و در صورت همچنان شاغل بودن و داشتن شرایط لازم همچون تمکن مالی و… می توان این مجوز را برای یک سال دیگر هم تمدید کرد. بعد از آن در صورت داشتن صلاحیت های لازم این مجوز برای 3 سال آینده تمدید می گردد. در نهایت با گذشتن این 3 سال فرد متقاضی می تواند برای داشتن اقامت دائم این کشور اقدام نماید. با اخذ این ویزا همسر و فرزندان تحت تکلفتان هم می توانند همراه شما به نیوزلند بیایند.

ویزای کاری استعداد های درخشان (هنر، فرهنگ، ورزش و…)

هنرمندان فعال در زمینه های مختلف هنری، ورزشکاران، چهره های سرشناس فرهنگی و… که دارای دستاوردهای مشخص و سرآمدی باشند می توانند از طریق این نوع ویزا به کشور فنلاند مهاجرت کرده و حتی در آینده اقامت دائم این کشور را نیز به دست بیاورند.

ویزای خود اشتغالی یا سرمایه گذاری

کشور دانمارک دارای بخش خصوصی بسیار قوی است. به طوری که می توان گفت اقتصاد این کشور بر پایه مالکیت خصوصی و مشاغل آزاد استوار شده است، خوداشتغالی و سرمایه گذاری در این کشور روند نسبتا آسان و همواری دارد. همچنین شما به عنوان سرمایه‌ گذار خارجی حتما مورد حمایت دولت فنلاند قرار خواهید گرفت. به طور کلی کشور فنلاند کشوری مطمئن درحوزه سرمایه‌گذاری‌ های مدرن به حساب می آید.

متقاضیان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا که خواهان ویزای خوداشتغالی یا سرمایه گذاری در این کشور هستند، از طریق مراجعه به سفارت یا کنسولگری کشور فنلاند، واقع در کشور مبدا، مراحل اخذ این ویزا را طی نمایند. برای گرفتن این نوع ویزای کاری داشتن حداقل سرمایه تعیین شده و ایجاد شغل جدید الزامی محسوب می شود.

شرایط اخذ ویزای کار کشور فنلاند

درست است که شرایط لازم برای اخذ هر یک از انواع ویزاهای کاری کشور فنلاند متفاوت است اما به طور کلی می توانیم موارد زیر را جز شرایط رایج و معمول دریافت ویزای کار کشور فنلاند بدانیم :

  • داشتن یک پیشنهاد کاری از کارفرمای فنلاندی با دستمزد مشخص
  • داشتن تجربه و سابقه کاری مناسب
  • برخورداری از مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط با نمرات مطلوب
  • داشتن تمکن مالی
  • داشتن تسلط کافی به زبان فنلاندی یا سوئدی
  • داشتن سن بیشتر از 18 سال
  • و…

البته شرایط ذکر شده در بالا در مورد دریافت ویزای خود اشتغالی یا سرمایه گذاری کمی فرق دارد. چرا که در مورد شرایط دریافت این نوع ویزا داشتن حداقل سرمایه و ایجاد موقعیت شغلی جدید در این کشور الزامی است و از اولین شروط لازم تلقی می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزای فنلاند

برای اینکه بتوانید این ویزای کشور فنلاند را دریافت نمایید، باید مدارک ذیل را ارائه دهید:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر همراه کپی آن
  • عکس پرسنلی رنگی جدید با زمینه روشن
  • شناسنامه و کپی آن
  • نامه پیشنهاد شغلی یا فرصت کاری از طرف کارفرمای فنلاندی
  • مدارکی حاکی از تمکن مالی فرد متقاضی مانند فیش حقوقی، رسید بانکی و…
  • گواهی سلامت مبنی بر سلامت کامل جسمی و روحی فرد متقاضی
  • سند نشان دهنده نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری
  • و….

اخذ ویزای کار کشور فنلاند

بهتر است قبل از انجام هر کاری در زمینه اخذ ویزای کار کشور فنلاند ابتدا به مطالعه درباره این کشور و ویژگی های آن، خصوصا درباره شرایط کار و میزان حقوق و… در این کشور بپردازید. سایت آوات کلیه مقاله های لازم در این حوزه را در سایت خود دارد تا شما عزیزان به راحتی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

برای گرفتن ویزای کار کشور فنلاند باید ابتدا شرایط و مدارک الزامی را آماده کرده و به سازمان های مربوط ارسال نمایید. در این مرحله معمولا باید به سفارت کشور فنلاند در ایران مراجعه کنید و نهایتا منتظر بمانید تا کلیه مدارک و فرم های درخواست شما بررسی و پردازش گردد. تا نهایتا از نتیجه درخواست خود مطلع شوید.

هزینه دریافت ویزای کاری این کشور

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم برای دریافت ویزای کار کشور فنلاند باید کلیه مدارک و فرم های مربوطه به سفارت این کشور در ایران تحویل داده شود. تا در این سفارت مورد بررسی و پردازش قرار گیرند. این بررسی صرف نظر از نتیجه نهایی هزینه ای را برای شخص متقاضی در پی دارد. میزان این هزینه با توجه به نوع ویزای کار درخواستی متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که این هزینه باید به صورت حضوری و به یورو یا به صورت الکتریکی پرداخت گردد. همچنین این هزینه به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

  1. آیا شخص با مشغول به کار شدن در کشور فنلاند می تواند تقاضای اخذ ویزای همراه داشته باشد؟

بله، در صورتی که تمکن مالی فرد دارنده ویزای کار اثبات شود. می تواند برای اخذ ویزای همراه اقدام کند. این مبلغ برای هر عضو خانواده بین 500 تا 1000 یورو تعیین شده است.

شما می توانید از طریق بخش دیدگاه یا سایر راه های ارتباطی، سوالات خود را با همکاران ما در مجموعه به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت در ساعات اداری با ما تماس بگیرید و سوالاتتان را با همکاران ما مطرح فرمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *