فنلاند

شرایط تحصیل در فنلاند

شرایط تحصیل در فنلاند

فنلاند کشوری در اروپا است که علاقه مندان مخصوص خود را دارد. این کشور به خاطر عواملی نظیر طبیعت بکر و خاص، امنیت بالا، سطح کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی باکیفیت و زندگی راحت و شاد در جهان شناخته می شود. همه این عوامل در کنار هم باعث شده اند، افراد زیادی خواهان سفر به این کشور و یا تحصیل در آن باشند. دانشجویان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس اگر خواهان کسب اطلاعات درباره شرایط تحصیل در فنلاند، هزینه ها، مدارک مورد نیاز برای کسب ویزا برای دانشجویان بین المللی هستید، با این مقاله همراه باشید.

آشنایی با کشور فنلاند

اگر قصد تحصیل در کشور فنلاند را دارید، بد نیست اطلاعات خود را درباره این کشور افزایش دهید. پس قبل از پرداختن به مسائل تحصیلی بیایید کمی با این کشور زیبای اروپایی آشنا شویم. فنلاند، یکی از شمالی ترین کشورهای جهان است. این کشور مناطق بیابانی برجسته، جنگل های پر از گرگ و خرس، کلبه های کنار دریاچه، ورزش هایی همچون قایق رانی و اسکی دارد. اما زیبایی فنلاند فقط به این مسائل خلاصه نمی شود، فنلاند و شهرهای مدرن آن، نور معروف آسمان شمالی، جشنواره های موسیقی و فیلم فوق العاده درون این کشور همه را متحیر می کند.

فنلاند، کشوری بی نظیر و زیبا است که سفر و یا زندگی در آن تجربه لذت بخشی است. در ضمن، فنلاند یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است. این کشور از نظر فرهنگی و سیاسی بخشی از اسکاندیناوی محسوب می شود. فرهنگ زندگی در این کشور سطح بالا است. همچنین، سیستم آموزشی آن یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا است. به همین خاطر، دانشجویان بین الملل زیادی تمایل به تحصیل در فنلاند دارند.

برای آگاهی بیشتر: همه چیز درباره فنلاند

زبان فنلاندی

تقریباً کلیه مردم فنلاند کمی انگلیسی بلد هستند و به این زبان صحبت می کنند. اما زبان مردم این کشور فنلاندی است. پس اگر خواهان تحصیل در فنلاند و اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستید، حتما زبان فنلاندی یاد بگیرید. باید گفت زبان فنلاندی تقریباً با سایر زبان های اروپایی متفاوت است. تنها زبانی که در اروپا به فنلاندی نزدیک است، زبان مجارستانی است. همچنین، در فنلاند علاوه بر زبان فنلاندی به زبان سوئدی هم صحبت می شود. البته، همان طور که گفتیم معمولا اغلب فنلاندی ها به زبان انگلیسی مسلط هستند. به همین منظور، اگر صرفا قصد سفر به این کشور را دارید نیازی به یادگیری زبان فنلاندی نیست. بد نیست بدانید، یادگیری زبان فنلاندی به اندازه زبان چینی دشوار است. گرامر این زبان به صراحت یکی از گرامرهای دشوار دنیا است.

مزایای تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند یکی از بهترین و باکیفیت ترین سیستم های آموزشی جهان را دارد. این موضوع به تنهایی برای انتخاب این کشور برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کافی است. اما اگر هنوز مطمئن نیستید برای تحصیل در فنلاند اقدام کنید یا نه با این بخش همراه باشید.

  • اولین مزیت تحصیل در فنلاند نرخ پایین جنایت است. فنلاند نرخ جنایت فوق العاده پایینی دارد. به همین علت، از سوی مجمع جهانی اقتصاد به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته می شود.
  • وجود افرادی از فرهنگ ها و جوامع متنوع، مزیت دوم است. بیش از ۱۰ هزار دانشجوی بین الملل در فنلاند وجود دارند. به همین علت، شما می توانید با افراد مختلف از اقصی نقاط جهان آشنا شوید. علاوه بر این، شما می توانید دوستانی از اماکن مختلف دنیا یافته و در کنار آنها با مهربانی زندگی و تحصیل کنید.
  • تسلط نسبت خوب فنلاندی ها به زبان انگلیسی مزیت بعدی است. همانطور که گفتیم زبان مردم فنلاند، فنلاندی و سوئدی است. اما در کل، اکثر مردم فنلاند انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند. بنابراین، شما می توانید با عموم مردم به راحتی ارتباط برقرار کنید.
  • وجود مکان های دیدنی جذاب و دوست داشتنی عامل بعدی است. همانطور که در پاراگراف های ابتدایی به این مسئله اشاره کردیم، فنلاند کشوری زیبا است. این کشور در قسمت شمالی قاره اروپا واقع شده است و چشم اندازی نفس گیر دارد. وجود دریاچه های بکر و جنگل های سرسبز تحصیل در این کشور را برایتان لذت بخش خواهد کرد.
  • مزیت بعدی، قابلیت خلقلحظاتی هیجان انگیز و خاطره ساز است. دانشجویان بین الملل می توانند فعالیت های هیجان انگیز زیادی همچون ماهیگیری، اسکی، قایقرانی، گلف و غیره در فنلاند انجام دهند. همچنین، فنلاند یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده شفق قطبی است. در ضمن، فعالیت هایی همچون بازدید از موزه و گالری نیز قابل انجام است. در این حین، شما می توانید از غذاهای محلی یا سونا معروف فنلاندی هم نهایت لذت را ببرید.
  • اگر در حال اخذ ویزای تحصیلی فنلاند هستید و یا این پروسه را با موفقیت کنار گذاشته اید، بد نیست بدانید شرایط زندگی در فنلاند بسیار آسان و راحت است. آپارتمان های دانشجویی فنلاند مدرن و راحت هستند. امکاناتی همچون سونا، استخر و باشگاه های ورزشی معمولا در ساختمان ها موجود است. در ضمن، شما به راحتی می توانید از جنگل و طبیعتی که در نزدیکی شما وجود دارد، لذت ببرید.
  • فرصت دسترسی به بورسیه های تحصیلی فراوان، مزیت دیگر است. اگر هنوز به فکر کسب تحصیل در فنلاند هستید و اطمینان لازم را در این باره ندارید، احتمالا این مزیت شما را مطمئن کرده است. فنلاند بورسیه های تحصیلی فراوانی را برای دانشجویان با استعداد جهان در نظر گرفته است. این بورسیه ها براساس عملکرد تحصیلی دانشجو به او ارائه می شوند و انواع مختلفی دارند.
  • مزیت آخر، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه هایی که دروس آنها به زبان سوئدی یا فنلاندی ارائه می شوند. علاوه بر این، تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور نیز رایگان است.
تحصیل در فنلاند
تحصیل در فنلاند

صفر تا صد مراحل تحصیل در فنلاند از پذیرش تا ویزا

در این بخش شما را با مراحل تحصیل در فنلاند از دریافت پذیرش تا ویزا آشنا می کنیم. شما می توانید با استفاده از این بخش نگاهی کلی درباره فرآیند تحصیل در فنلاند به دست آورید.

  • در مرحله اول، باید دانشگاه هدف خود را بررسی کنید. به سایت دانشگاه یا دانشگاه های مدنظرتان سری بزنید و اطلاعاتی کلی درباره واحدها و رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه، مدارک و شهریه دانشگاه به دست آورید.
  • پس از آن، برای پذیرش دانشگاه اقدام کنید. در این مرحله شما باید کلیه مدارک خود را آماده کرده و سپس در مدت زمان معین شده آنها را به دانشگاه ارسال کنید. در ضمن، حتما مبالغ و هزینه های مورد نیاز را به صورت کامل پرداخت کنید.
  • دانشگاه پس از بررسی مدارک شما نظر خود را درباره پذیرش یا عدم پذیرش در دانشگاه ارائه می دهد. معمولا شما بین ۱ تا ۳ ماه باید منتظر نتیجه بمانید. پذیرش شما در دانشگاه از طریق ایمیل و یا تماس به شما اطلاع داده می شود.
  • در این مرحله برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند، باید از سفارت درخواست وقت مصاحبه کنید. در طول مصاحبه مدارک و هویتتان بررسی و تایید می شود. علاوه بر این، درباره علت انتخابتان برای تحصیل در فنلاند و چشم اندازهای آتی شما هم گفت و گو صورت می گیرد.
  • پس از قبولی در مصاحبه و تایید مدارکتان برای ویزای تحصیلی فنلاند، اجازه اقامت دانشجویی با توجه به مقطع تحصیلی شما برایتان صادر می شود. شما متناسب با این اجازه اقامت می توانید ۲ سال یا بیشتر به تحصیل و آموزش در دانشگاه پذیرفته شده بپردازید.
  • و در آخر، مجوز اقامت دریافت می کنید. ممکن است، این اجازه هنگام ورود به فنلاند و یا در کشورتان برای شما صادر شود.

ویزای افراد وابسته به شخص دانشجو

یکی از نگرانی ها و دغدغه های دانشجویان بین الملل حین تحصیل درفنلاند دریافت ویزای همراه برای خانواده است. باید گفت در صورتی که ازدواج کرده اید می توانید برای همسر و فرزندان خود درخواست اجازه اقامت همراه بدهید. به این ترتیب، آنها پس از اخذ ویزای همراه می توانند به شما ملحق شوند. البته، شما برای این کار باید مدارکی مبنی بر اینکه می توانید هزینه زندگی آنها را تامین کنید، ارائه دهید. توجه داشته باشید، والدین، خواهر و برادر مشمول ویزای همراه نمی شوند.

مدارک مورد برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

هنگام درخواست ویزای تحصیلی فنلاند باید مدارکی ارائه دهید. این مدارک باید اصل و یا کپی بوده و به همراه ترجمه انگلیسی، سوئدی و یا فنلاندی به دانشگاه فرستاده شوند. از جمله مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی فنلاند می توان به مدارک زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر به همراه ترجمه آن
  • عکس پاسپورت رنگی
  • کپی مدارک شخصی همچون گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه
  • گواهی پذیرش از یک موسسه آموزشی عالی در کشور فنلاند
  • جزئیات مالی همچون پرداخت شهریه و یا بورسیه تحصیلی
  • اثبات بودجه مالی برای حمایت از خود و افراد مشمول ویزای همراه
  • اثبات مدرک بیمه درمانی و سلامت
  • اخذ مدرک عدم وجود سوپیشینه
  • مدارک تحصیلی دوره های قبلی همچون دیپلم و یا واحدهای گذرانده در دوره کارشناسی

بد نیست بدانید رایج ترین دلیل رد شدن ویزای تحصیلی فنلاند عدم وجود مدارک و شواهد کافی مبنی بر قابلیت تامین مالی دانشجو (تمکن مالی) است. پس حتما قبل از ارسال مدارک مربوطه به تمکن مالی با کنسولگری یا سفارت تماس گرفته و اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید. در ضمن، می توانید از مراکز حقوقی مهاجرتی همچون موسسه مهاجرتی آوات هم راهنمایی بگیرید.

برای آگاهی بیشتر: ویزای تحصیلی فنلاند

تحصیل در فنلاند
تحصیل در فنلاند

لیست دانشگاه های فنلاند

در ادامه لیست دانشگاه های فنلاند را بررسی دقیق تر برای شما آماده کرده ایم. این لیست شامل نام دانشگاه و رتبه جهانی آن دانشگاه می باشد:

نام دانشگاه رتیه
Aalto University دانشگاه آلتو 196
Hanken School of Economics دانشگاه اقتصاد هانکون عالی 701
Lappeenranta University of Technology دانشگاه لاپنرانتا عالی 701
Tampere University of Technology دانشگاه تکنولوژی تامپر 431
University of Helsinki دانشگاه هلسینکی 69
University of Eastern Finland دانشگاه فنلاند شرقی 291
University of the Arts Helsinki دانشگاه هنر هلسینکی 701
University of Jyväskylä دانشگاه ژیواسکیلا 299
University of Lapland دانشگاه لاپلاند 701
University of Oulu دانشگاه اواو 253
University of Tampere دانشگاه تامپر 376
University of Turku دانشگاه تورکو 205
University of Vaasa دانشگاه واسا 701
Åbo Akademi University دانشگاه آبو 701

 

دانشگاه های پلی تکنیک فنلاند

نام دانشگاه فنلاند
Arcada Polytechnic
Centria Polytechnic
Vaasa Polytechnic
Turku Polytechnic
Tampere Polytechnic
Seinäjoki Polytechnic
Satakunta Polytechnic
Saimaa Polytechnic
Oulu Polytechnic
Novia Polytechnic
Mikkeli Polytechnic
Metropolia Polytechnic
Laurea Polytechnic
Lapland Polytechnic
Lahti Polytechnic
Kymenlaakso Polytechnic
Karelia Polytechnic
Kajaani Polytechnic
Jyväskylä Polytechnic
Häme Polytechnic
Humanities Polytechnic
HAAGA-HELIA Polytechnic
Diaconia Polytechnic

 

بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل

کشور فنلاند یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای دانشجویان بین الملل جهان است. علاوه بر این، فنلاند دانشگاه های معتبر و مشهور زیادی در جهان دارد. اما ما تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با بهترین دانشگاه های فنلاند که می توانید به منظور تحصیل در فنلاند آنها را مدنظر قرار دهید، آشنا کنیم. از جمله بهترین دانشگاه های فنلاند براساس رتبه بندی بین المللی می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه هلسینکی University of Helsinki
  • دانشگاه آلتو Aalto University
  • دانشگاه تامپره Tampere University
  • دانشگاه اولو University of Oulu
  • دانشگاه LUT LUT University
  • دانشگاه تورکو University of Turku
  • دانشگاه فنلاند شرقی University of Eastern Finland
  • دانشگاه Jyväskylä ـUniversity of Jyväskylä
  • دانشگاه Åbo Akademi ـÅbo Akademi University

هزینه تحصیل در دانشگاه های فنلاند

یکی از ویژگی های مثبت تحصیل در اغلب کشورهای اروپایی امکان کسب بورسیه تحصیلی از آنها است. البته، فنلاند هم از این قاعده مستثنی نیست. به همین خاطر، دانشجویان بین الملل بسیاری خواهان تحصیل در فنلاند هستند. به این ترتیب، بسیاری از هزینه های تحصیل دانشجویان کاهش پیدا کرده و آنها می توانند به دور از نگرانی های مالی نسبت به تحصیل در دانشگاه های اروپایی اقدام نمایند. البته، در حالی که هزینه تحصیل در این کشورها رایگان است، اما هزینه زندگی در آنها زیاد است. حالا بیایید نگاهی به هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فنلاند داشته باشیم. هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا/EEA رایگان هستند. اما دانشجویانی که عضو کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند باید سالانه مبالغی بین ۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ یورو با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی پرداخت کنند. البته، باید متذکر شد هزینه تحصیل دکترا برای کلیه دانشجویان بین الملل رایگان است.

شهریه برخی از دانشگاه های فنلاند

معمولا دانشجویان مقاطع دکترا می توانند به بورسیه و کمک های مالی فراوانی از دانشگاه های فنلاند دست پیدا کنند. به همین علت، اگر خواهان اپلای برای دکترا هستید حتما به تحصیل در فنلاند فکر کنید. به این ترتیب، می توانید به تحصیل در مقطع دکترا و پست داک بدون پرداخت شهریه بپردازید. البته، دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم در صورت تحصیل به زبان فنلاندی و یا سوئدی می توانند هزینه کمی پرداخت کرده و یا به صورت رایگان تحصیل کنند. در کل باید گفت پرداخت شهریه با دانشگاه و مقطع تحصیلی ارتباط مستقیمی دارد. علت آن هم این است که هر دانشگاه با توجه به واحدهای درسی خود شهریه تعیین می کند. حالا بیایید نگاهی به شهریه بعضی از دانشگاه های معتبر فنلاند داشته باشیم:

  • دانشگاه Aalto، شهریه سالانه ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال
  • دانشگاه Åbo Akademi  ۸۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ یورو
  • شهریه سالانه دانشگاه علوم کاربردی Arcada ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو
  • دانشگاه Haaga-Helia ۸۵۰۰ الی ۹۵۰۰ یورو در سال
  • دانشکده اقتصاد Hanken ۱۲۵۰۰ یورو به صورت سالانه
  • دانشگاه Helsinki Metropolia ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ شهریه یک ساله
  • دانشگاه فنلاند شرقی ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو
  • دانشگاه Helsinki ۱۳۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰یورو در سال
  • شهریه سالانه دانشگاه Oulu ۱۰۰۰۰تا ۱۳۰۰۰ یورو
  • دانشگاه Tampere ۸۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ یورو
  • دانشگاه Turku ۸۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰ یورو

البته، توجه داشته باشید این هزینه ها فقط شامل شهریه است و هزینه های دیگر همچون اجاره مسکن، قبض آب، برق، گاز و اینترنت، خرید مواد غذایی و کتاب را باید جداگانه حساب کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند

متوسط ​​هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند با توجه به سبک زندگی دانشجو متغیر است. اما معمولا میزان هزینه زندگی به صورت ماهانه بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه متغیر است. البته، حداقل باید ماهانه ۵۶۰ یورو درآمد داشته باشید تا بتوانید در فنلاند زندگی کنید. در ضمن، توجه داشته باشید این مبلغ با توجه به شهر و محل زندگی می تواند کاهش یا افزایش پیدا کند. از جمله گران ترین شهرهای فنلاند می توان به هلسینکی Helsinki و اسپو Espoo اشاره کرد. شهرهایی نظیرOulu ،Kuopio ، Lahti ،Lappeenranta و Pori جز ارزانترین شهرهای فنلاند محسوب می شوند. حالا بیایید نگاهی به رایج ترین هزینه های زندگی در کشور فنلاند به عنوان یک دانشجوی بین المللی داشته باشیم:

  • هزینه حمل و نقل عمومی: ۵۵ یورو در ماه
  • هزینه اقامت: متغیر بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه
  • تلفن، اینترنت، برق: ۱۳۰ یورو در ماه
  • هزینه های مربوط به سلامت (همچون بیمه و دارو): ۳۶ یورو در ماه

اخذ بورسیه برای تحصیل در فنلاند

از دغدغه های مهم دانشجویان ایرانی می توان به هزینه ها و مبالغ تحصیل در این کشور اروپایی اشاره کرد. معمولا ذهن دانشجویان ایرانی را سوالاتی همچون آیا در حین تحصیل درفنلاند می توانم از بورسیه تحصیلی استفاده کنم، در برگرفته است. در پاسخ به این سوال باید گفت، بله شما به عنوان یک دانشجوی بین الملل می توانید از بورسیه های تحصیلی مختلف کشور فنلاند استفاده کنید. این بورسیه ها با توجه به شایستگی ها و لیاقت های دانشجویان تعیین شده اند.

معمولا، اغلب دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان خود سهمیه و بورسیه خاصی را در نظر گرفته اند. بعضی از این بورسیه ها به صورت کامل از هزینه تحصیل و زندگی دانشجو حمایت کرده اما برخی دیگر فقط ۵۰ درصد از هزینه را پوشش می دهند. پس حتما زمانی که برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های فنلاند اقدام می کنید، این موارد را مدنظر قرار دهید. بدین صورت، می توانید بورسیه های تحصیلی مناسب خود را از دانشگاه های فنلاند اخذ کنید.

چه زمانی شهریه دانشگاه را پرداخت کنیم؟

هنگامی که پروسه تحصیل در فنلاند با موفقیت پیش رفت و نامه پذیرش خود را دریافت کرده اید، فاکتور شهریه سال اول را دریافت می کنید. اگر شما مشمول بورسیه تحصیلی دانشگاه باشید، به طور خودکار مبلغی از بورسیه تحصیلی کاهش پیدا می کند. البته، شرایط پرداخت شهریه هر دانشگاه متفاوت است. در بیشتر موارد باید شهریه سالانه به صورت کامل در مدت زمان دو هفته یا یک ماه پرداخت شود. البته، تا زمانی که شهریه پرداخت نشده باشد، شما در دانشگاه پذیرفته نمی شوید. البته بعضی از دانشگاه ها قابلیت پرداخت اقساطی شهریه را برای دانشجویان خود در نظر گرفته اند. فراموش نکنید، پرداخت به موقع شهریه اهمیت زیادی دارد. بنابراین، حتما شهریه تحصیل خود را در موعد مقرر پرداخت نمایید. شاید بتوان گفت این مرحله پس از مرحله دریافت ویزای تحصیلی فنلاند از اولویت بالاتری برخوردار است.

کار و زندگی دانشجویی حین تحصیل در فنلاند

دانشجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی فنلاند شده اند می توانند پس از ورود به این کشور به عنوان دانشجوی بین الملل شغل مناسب خود را پیدا کنند. به طور کلی، یک دانشجوی بین الملل می تواند در طول ترم ۲۵ ساعت در هفته کار کند. البته، در طی تعطیلات تابستانه و یا زمستانه می تواند به صورت تمام وقت کار کرده و هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کند. پس اگر به فکر تحصیل در فنلاند هستید اما نگران هزینه های مالی و شهریه دانشگاه هستید، احتمالا قابلیت کار در حین تحصیل مقداری از نگرانی های شما را بکاهد.

مقاله پیشنهادی: مهاجرت به فنلاند

جمع بندی تحصیل در فنلاند

در انتها، امیدواریم در این مقاله با کلیت پروسه مهاجرت به فنلاند آشنا شده باشید، شما می توانید بر اساس این مطالب اقدام به تحصیل در فنلاند کنید. البته، فراموش نکنید کلیه نکات ذکر شده در این مقاله را قبل از آغاز پروسه مهاجرت تحصیلی به فنلاند در نظر بگیرید. به این ترتیب، از مشکلات و خطاهایی که در حین انجام پروسه تحصیل در فنلاند ممکن است رخ دهد جلوگیری می کنید. در ضمن، با افزایش آگاهی خود برای این فرآیند می توانید به نتایج بهتری در مدت زمان کمتری دست یابید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند شرایط سنی دارد؟

  • بله، معمولا افراد بالای سی سال نمی توانند برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف این کشور اقدام نمایند. البته، باز هم باید به دقت دانشگاه مدنظر را بررسی کنید تا به اطمینان کامل دست یابید.

2. در صورت پذیرش از دانشگاه های فنلاند می توانم به انگلیسی تحصیل کنم؟

  • بله، امکان ارائه آموزش دروس مختلف به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین الملل در برخی از دانشگاه های فنلاند وجود دارد.

3. آیا امکان تحصیل رایگان در فنلاند وجود دارد؟

  • بله، در صورتی که شما بتوانید بورسیه تحصیلی از دانشگاه های این کشور اخذ کنید، می توانید به تحصیل رایگان و یا با شهریه کم در فنلاند بپردازید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *