فنلاند, مهاجرت

با چه ویزایی به راحتی به فنلاند مهاجرت کنیم؟

مهاجرت به کشور فنلاند

فنلاند یک کشور عضو اتحادیه اروپا است و با در نظر گرفتن یک محل برجسته ای برای خارجی ها، جهت اقامت و با توجه به زیرساخت های اقتصادی قوی و با ثبات و چارچوب قانونی، محترم شمرده می شود. این کشور دارای یک سیستم امنیت اجتماعی و تضمین کننده ساکنان خود برای به دست آوردن یک استاندارد بالای زندگی در شرایط مراقبت های بهداشتی، آموزش و پرورش و شرایط کاری خوب است. این مقاله در رابطه با مهاجرت به کشور فنلاند می باشد.

راه های مهاجرت به فنلاند

روش های گوناگونی برای مهاجرت به کشور فنلاند وجود دارد، از جمله راه های مهاجرت به کشور فنلاند عبارتند از تولد نوزاد ، مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج ، مهاجرت به این کشور از طریق کار ، مهاجرت تحصیلی و ثبت شرکت و سرمایه گذاری می باشد.

راه های مهاجرت به کشور فنلاند

ویزا انواع های مختلفی دارد و حال به نمونه هایی از این ویزا ها اشاره می کنیم.

ویزای نوع A: ویزای ترانزیت است ینی این که مسافر اجازه این را ندارد که از فرودگاه خارج شود و تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که در یکی از فرودگاه های شنگن پرواز خود را عوض کنند و راهی یه کشوری که خارج از شنگن است شود.

ویزای نوع B: ویزای نوع B به نام ویزای عبور است ینی این که مسافر می تواند از فرودگاه خارج شود و فقط می تواند از شنگن به عنوان منطقه عبوری استفاده کند تا از راه زمینی خود را به کشوری که غیر از کشور شنگن است برساند.

ویزای نوع C: ویزای نوع Cبه نام ویزای توریستی شناخته شده است که معمولا ایرانی ها با ان وارد شنگن می شوند.

ویزای نوع D: ویزای طولانی و بلند مدت است که معمولا تجار و افراد بازگان از ان استفاده می کنند تا بتوانند در طول سال چندین بار به شنگن وارد و خارج شوند.

راه های مهاجرت به کشور فنلاند

مدارک مورد نیاز برای درخواست روادید شنگن:

  • گذرنامه معتبر و مدت دار با حداقل ۳ ماه اعتبار بعد از پایان سفر و دارا بودن حداقل ۲ صفحه خالی
  • شناسنامه همراه با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی
  • فرم درخواست روادید شنگن
  • شهروند خارجی که اقامت ایران هست باید اجازه اقامت و همین طور اجازه کار خود را نشان دهد
  • دعوت نامه فنلاند

اجازه اقامت برای همسر

درخواست ویزای مورد نیاز این اجازه را به یک شهروند فنلاندی می دهد که نامزد خارجی خود را به فنلاند برای قصد خاص از جمله ازدواج بیاورد و فرزندان هم شرایط نامزد هم اجازه مهاجرت را دارندمدت زمانی که برای گرفتن جواب طبق سرشماری کشور فنلاند در سال ۲۰۰۹ به طور متوسط در حدود ۱۷۸ روز طول می کشد.

روش های مهاجرت به کشور فنلاند

فنلاند به عنوان امن ترین و پیشرفته ترین کشور دنیا شناخته شده است و همچنین کشور فنلاند از جمله کشور هایی است که هر سال متقاضیان زیادی دارد. برای مهاجرت به فنلاند باید دلیل محکمی وجود داشته باشد دلایلی مثل :

کاردر فنلاند

تحصیل در فنلاند

سرمایه گذاری در فنلاند

ازدواج با یک فنلاندی

هر دلیل قانع کننده ای می تواند مهاجرت به فنلاند را فراهم کند. از یه طرف دیگر با توجه به شرایط متفاوت راه های مهاجرت به فنلاند متفاوتی وجود دارد.

راه های مهاجرت به کشور فنلاند

مهاجرت به فنلاند در ارتباط با تحصیل فنلاند دارای سیستم بسیار پیشرفته اموزشی است و بسیاری از تقاط مختلف جهان جهت تحصیل مهاجرت به کشور فنلاند را اغاز می کنند تحصیل در فنلاند به صورت بین المللی است و همه افراد از کشور های مختلف برای رفتن به ان در صورت داشتن مدارک لازم و دارا بودن شرایط اقدام کنند.

دانشگاه های فنلاند تا سال ۲۰۱۶ رایگان بوده است اما از این سال هزینه های تحصیل دارند و به صورت پرداخت شهریه شده است. البته ناگفته نماند گاهی اوقات کشور فنلاند بورسیه هم می دهند.

 سیستم اموزشی

سیستم اموزشی در این کشور به سطح عالی است در بعضی از دانشگاه ها هم امکان به زبان انگلیسی تحصیل هم است و بهتر است وقتی در فنلاند زندگی می کنید زبان فنلادی هم یاد بگیرید نشان دادن مدرک زبان معتبر چه به زبان فنلاند یا سوئدی و چه به زبان انگلیسی ضروری است. مهاجرین تحصیلی می توانند ویزا و اقامت موقت تحصیلی دریافت کنند وبعد از پایان دوره تحصیل می توانند جهت کار در فنلاند اقدام کنند و ویزای با ویزای کاری تغیر دهند.

در بعضی اوقات با طی کردن ۵ سال در فنلاند ، افراد می توانند شرایط اقامت ثابت در فنلاند را هم داشته باشند همچنین دانشجویانی که برای تحصیل به فنلاند می روند اجازه این را دارند که در هفته ۲۵ ساعت کار کنند. این اجازه کاری هم که داده می شود بستگی به میزان تحصیلات به زمان متغیر است و بعضی وقت ها بر ساعت ان بیشتر می شود دانشجویان در تعطیلات ، ساعات کاری بیشتری اجازه برخورد دار هستند. نکته مهمی که قابل ذکر این است که علاقه مندان به تحصیل در فنلاند طبق تصویب دولت فنلاند تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی رایگان نمی باشد مگر در صورت دریافت بورس از دانشگاه های فنلاند و یا موسسات اموزشی کشور فنلاند.

راه های مهاجرت به کشور فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق کار:

مهاجرت به فنلاند از طریق یکی از کار هایی است که اکثر افراد برای اقامت و گرفتن ویزای فنلاند اقدام می کنند برای گرفتن ویزای کاری ، باید چندین مرحله را طی کرد. اول این که امکان دارد کاری در صورت نیاز از طرف دولت فنلاند اعلام شود و غیر این صورت اگر کسی در خود کشور فنلاند جویای این کار نباشد یا شرایط کاری، ان را قبول نکند و همین طور اگر کشور های اروپایی دیگر کسی را برای این کار نداشته باشند شما می توانید برای این کار اقدام کنید و همچنین ویزای کاری به شما تعلق می گیرد

راه کار دیگری که وجود دارد جستجوی کار است شما می توانید ویزای کاری ۶ ماه را درخواست کنید و به کشور فنلاند بروید و در صورت پیدا کردن کار مورد نیاز برای داشتن ویزای طولانی مدت اقدام کنید و می توانید بعد از ۳ سال اقامت دائم بگیرید.

راه های مهاجرت به کشور فنلاند

مهاجرت به کشور فنلاند و گرفتن اقامت کشور فنلاند از طریق پناهندگی در حال حاضر پناهندگی از راه های مختلفی می باشد که در حال حاضر شاهد ان هستیم که در کل جهان خیلی از افراد از این راه اقدام به مهاجرت می کنند در اصل پروسه پناهندگی شرایط خیلی بزرگی دارد

در حال حاضر پناهندگی از راه هایی می باشد که در حال حاضر شاهد آن هستیم که در سراسر جهان خیلی از افراد از این راه اقدام به مهاجرت می کنند ،

در واقع پروسه پناهندگی شرایط بسیار گسترده ای دارد که در حال حاضر شاهد این می باشیم که خیلی از افراد برای رسیدن به پناهندگی دست به راه های مختلفی می زنند تا به این امر دست پیدا کنند. به دلیل گستردگی در باب مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور فنلاند در مقاله ای دیگر در این موضوع می توانید اطلاعات مکفی به دست آورید.

راه های مهاجرت به کشور فنلاند و شرایط گرفتن اقامت دائم در کشور فنلاند:

گرفتن اقامت دائم در فنلاند یا در هر کشوری دارای شرایط خاصی است مثلا: شما برای گرفتن یک ویزای ۶ ماه یا اجازه تحصیل یک ساله نمی توانید از شهروندان فنلاند شوید بلکه باید حداقل ویزای ۲ ساله داشته باشید و همچنین با داشتن مسکن یا اجاره نامه ان در یکی از شهرستان های فنلاند به شما اقامت دائم داده می شود.

راه های مهاجرت به فنلاند:

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج :

مهاجرت به فنلاند از راه ازدواج مثل بقیه کشور های اروپایی است اگر هر کسی با یک فردی که از فنلاند یا تبعیت فنلاند را داشته باشد ازدواج کند می تواند از طریق همسر خود اقامت دائم فنلاند را بگیرد مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج یکی از بهترین و سریع ترین های مهاجرت به فنلاند و گرفتن اقامت دائم کشور فنلاند است البته گرفتن اقامت می تواند از طریق هر یک از عضو خانواده که در کشور فنلاند زندگی می کنند امکان پذیر است افرادی هم که از پدر یا مادر فنلاندی باشند می توانند برای گرفتن این نوع اقامت اقدام کنند فنلاند یک کشوری است که عضو اتحادیه اروپاست

راه های مهاجرت به فنلاند:

  • تولد نوزاد
  • مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج
  • مهاجرت به فنلاند از طریق کار
  • مهاجرت تحصیلی و ثبت شرکت و سرمایه گذاری

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *