ثبت شرکت, فنلاند

نکاتی کلیدی درباره مراحل ثبت شرکت در فنلاند

ثبت شرکت در فنلاند

ثبت شرکت در فنلاند یکی از راه های رایج اقامت کشور فنلاند می باشدفنلاند کشوری با ثبات اقتصادی و دارای صنعتی پیشرفته سبب شده است تا سرمایه گذاران متعددی ثبت شرکت در فنلاند را جهت سرمایه گذاری و فعالیت تجاری خود انتخاب نمایند و از طریق ثبت شرکت در فنلاند به تجارت در اتحادیه اروپا و سراسر دنیا بپردازند.

ثبت شرکت در فنلاند

ثبت شرکت در فنلاند مزایای بسیاری برای سرمایه گذاران خارجی در بر دارد, ثبت شرکت در فنلاند به راحتی از طریق موسسه و وکلای باتجربه ما امکان پذیر می باشد, در این مقاله چکیده ای از شرایط و چگونگی ثبت شرکت در فنلاند برایتان تهیه کرده ایم تا شما را به طور مختصر با ثبت شرکت در فنلاند آشنا کنیم, شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ثبت شرکت در فنلاند با مشاورین ما در ارتباط باشید.

شرایط ثبت شرکت در فنلاند

ثبت شرکت در فنلاند که یک کشور اروپایی می باشد دارای شرایط خاصی است که از دیگر کشورهای اروپایی متمایز نموده است, این شرایط کمی مسیر را پیچیده خواهد کرد به همین خاطر اگر شما تنها قصد اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت در فنلاند را دارید پیشنهاد می کنیم که از روش های دیگر به طور مثال ویزای تحصیلی فنلاند و یا ویزای کاری فنلاند اقدام نمایید.

اما اگر قصد شما از ثبت شرکت در فنلاند ایجاد کسب و کار و کار آفرینی و فعالیت تجاری می باشد می توانید با پشتکار و صبوری به این امر دست پیدا کرده و فردی موفق در تجارت شوید.

کشور فنلاند که کشوری توسعه یافته می باشد که از نظر اقتصادی وضعیت خوبی در بازار های جهانی دارد, این کشور که نرخ بیکاری پایینی را دارد نشان از بازار کار فعال دارد که سرمایه گذاران بسیاری را ترقیب به کار آفرینی در این کشور کرده است.

انواع شرکت در فنلاند

  • شرکت محدود عمومی
  • شرکت محدود خصوصی
  • شرکت خصوصی کوچک
  • مشارک عمومی و محدود
  • شعب شرکت های خارجی

که در کشوری مانند فنلاند دو روش شرکت خصوصی کوچک و شرکت عمومی و محدود از رایج ترین نوع ساختاری شرکت ها محسوب می شوند.

ثبت شرکت به صورت محدود عمومی

زمانی که بخواهیم یک شرکت به روش محدود عمومی ثبت نماییم به سرمایه اولیه که حدود ۸۰۰۰۰ یورو می باشد نیازمند هستیم, برای تاسیس این شرکت باید یک هئیت مدیره شکیل دهیم که در این هئیت مدیره باید حداقل سه سرپرست داشته باشیم و یک نفر مدیر اجرایی و همچنین نرخ مالیات این شرکت ۲۶ درصد می باشد و یک قانون اجباری برای حسابرسی حساب های شرکت وجود خواهد داشت.

این نوع شرکت در بورس اوراق بهادار هلسینکی (بازار بورس اوراق بهادارفنلاند ) لیست خواهد شد.

ثبت شرکت به صورت محدود خصوصی

در این نوع شرکت سرمایه اولیه برای تاسیس حداقل ۸۰۰۰ یورو می باشد و یکی از ویژگی های شروط ثبت شرکت وجود حداقل یک سرپرست و  هیئت مدیره می باشد. نرخ مالیات این شرکت ها ۲۶ در صد بوده و در این مورد با شرکت به صورت محدود عمومی وجه مشترک دارند, این شرکت هم همانند محدود عمومی دارای یک الزام قانونی برای حساب هایی که حسابرسی شده اند وجود دارد در ضمن یکی از شروط ثبت شرکت وجود یک دفتر در کشور فنلاند می باشد.

مراحل ثبت شرکت در فنلاند

زمانی که سرمایه گذار تصمیم می گیرد که در کشوری مانندفنلاند شرکتی ثبت نماید تا فعالیت های تجاری خود را در آنجا توسعه بخشد باید در ابتدا نامی که به عنوان برند تجارت خود است انتخاب نماید.

انتخاب نام برای شرکت و فعالیت تجاری در اروپا بسیار حائز اهمیت می باشد و باید دقت کنید که این نام انتخابی شما تکراری نباشد و تلفظ آن برای همه راحت بوده باشد.

شما زمانی که نام را انتخاب می کنید باید به این نکته  دقت کنید که این نام به گونه ای باشد که نوع فعالیت تجاری شما را مشخص کند و زمانی که نام شرکت را به فردی می گویید خود متوجه نوع فعالیت شرکت و تجارت شما بشود.

بعد از انتخاب نام تجاری باید فرمی که متعلق به ثبت شرک در فنلاند می باشد را تکمل نمایید و باید به وسیله ی فردی که تخصص لازم در زمینه ثبت شرکت دارد این مراحل را انجام دهد تا نقصی در مدارک و پرونده شما به وجود نیاید.

بهتر است بدانید که هر گونه نقص کوچک در فرمها و مراحل ثبت شرکت امکان دارد که این اقدام شما با شکست مواجه شود پس شما می توانید به وسیله کارشناسان و وکلای باتجربه ما تمامی مراحل را طی کنید.

وکلای ثبت شرکت ما در فنلاند  تمام هماهنگی های لازم را با وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی فنلاند انجام خواهند داد و تاییدیه را دریافت خواهند کرد همچنین بدون هیچ نگرانی مطمئن باشید که با تجربه ای که در این زمینه دارند می توانند موافقت دولت فنلاند را جهت  تاسیس شرکت و همچنین ایجاد یک بیزنس جدید توسط شما را دریافت خواهند کرد.

وقت سفارت

بعد از آن باید تعیین وقت سفارت انجام دهید و در زمان مشخص شده یک مصاحبه در سفارت فنلاند از شما گرفته می شود و بعد از بررسی هایی که بر روی مدارک شما انجام می دهند در صورت تکمیل و بی نقص بودن آن برای شما و اعضای خانواده تان یک ویزای یک ساله صادر می شود.

شما می توانید در پایان این یک سال برای تمدید مجدد ویزای خود اقدام نمایید و بعد از سه سال اگر فعالیت تجاری شما مثبت بوده باشد و برای دولت فنلاند سود آور بوده باشد به شما اجازه دریافت اقامت دائم داده خواهد شد.

شما می توانید برای اعضای خانواده تان هم نیز اقامت دائم را دریافت کنید و فرزندانتان می توانند به صورت رایگان در دانشگاه ها و مدارس این کشور به تحصیل بپردازند.

استخدام کارکنان در فنلاند

برای برخی سرمایه گذاران نکاتی مانند استخدام کارکنان در فنلاند اهمیت دارد و میخواهند بدانند که شرایط استخدام کارکنان در این کشور چگونه می باشد.

نیروی کار در کشور فنلاند بسیار ماهر می باشند به دلیل آنکه سیستم های آموزشی پیشرفته ای در این کشور وجود دارد که در دنیا زبان زد می باشد البته باید خاطر نشان کنیم که با این شرایط هم نیز مشکلات استخدام در برخی از ارگان های دولتی وجود دارد.

مدیران شرکت ها باید بدانند که نکات و قوانین کاری سختگیرانه ای برای قراردادهای استخدامی وجود دارد به همین خاطر استخدام افرادی که ماهر و متخصص می باشند حائز اهمیت می باشد.

سیستم نظارتی در فنلاند

سیستم نظارتی در فنلاند بسیار سختگیرانه و طبق قوانین خاصی می باشد گرچه این کشور محیطی آزاد برای کسب و کار فراهم کرده است و برای سرمایه گذاران محیط کاری و تجاری مناسی است اما باید دقت داشته باشید که با هر گونه نقص و خطایی دولت فنلاند به شدت مجازات و برخورد می کنند پس در انتخاب کارمندان دقت کنید و افراد متخصصی را استخدام نمایید.

شما می توانید تمام امور را با اطمینان به وکلای مجرب ما در این زمینه بسپارید تا تمام مراحل را با سرعت و موفقیت سپری کرده و در کمترین زمان شما را به اهدافتان برسانند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت در فنلاند و کسب اطلاعات جزئی تر با مشاورین ما تماس گرفته و تمام سوالات خود را از آنها بپرسید و همچنین می توانید برای دیدار با وکلای ثبت شرکت در فنلاند به صورت حضورری با تعیین وقت قبلی ملاقات نمایید.

شعب شرکت های خارجی چگونه می باشند

به طور مثال در نظر بگیرید فردی در کشور خود یک شرکت دارد و دیگر قصد ثبت و تاسیس شرکت دیگری را ندارد, اما می خواهد در کشور فنلاند یک نمایندگی از شرکتی که در کشور خود دارد را تاسیس کند. این شرکت تاسیس شده در فنلاند به عنوان شرکت شعبه خارجی محسوب می شود و شرکتی که در کشور خود شخص می باشد به عنوان شرکت مادر معرفی می گردد.

طبق قوانین, تمامی قراردادهایی که در شرکت شعبه انجام می پذیرد طرف اصلی قرارداد شرکت مادر می باشد و شرکت شعبه تنها یک واسطه محسوب می شود.

مزایای ثبت شرکت در فنلاند

  • شما با ثبت شرکت در فنلاند و دریافت اقامت اروپا از این راه می توانید برای خرید ملک در کشور فنلاند از تسهیلات و وام های بانکی این کشور بهره مند شوید.
  • شما می توانید با دریافت اقامت فنلاند که یک کشور اروپایی می باشد در کشورهای اروپایی دیگر برای خرید ملک و یا اجاره ملک اقدام نمایید.
  • همچنین با دریافت کارت اقامت اروپا میتوانید به راحتی در دیگر کشورهای اروپایی به تحصیل و کار بپردازید.
  • شما می توانید بعد از دریافت اقامت پاسپورت دوم خود را دریافت کرده و به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۴۵کشور اروپایی سفر کنید.
  • ثبت شرکت در فنلاند و دریافت اقامت این کشور بعد از چند سال این مزایا را برای شما به همراه خواهد داشت که در کشوری زندگی خواهید کرد که از ثبات اقتصادی و سیاسی برخوردار خواهد بود.

امکانات رفاهی و درمانی رایگان

  • می توانید به راحتی از امکانات رفاهی و درمانی رایگان در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره مند شوید.
  • اگر تمایل به تحصیل بعد از ثبت شرکت در فنلاند را داشته باشید می توانید هم خودتان و هم اعضای خانوادتان به صورت رایگان ادامه تحصیل دهید.
  • هیچ گونه اجباری برای شما در خصوص پرداخت مالیات های اجباری وجود نخواهد داشت.

 

  • دیگر مشکلاتی مانند تحریم را نخواهید داشت و می توانید بدون نگرانی به فعالیت تجاری خود ادامه دهید.
  • با اخذ اقامت یکی از کشورهای اروپایی این امکان برای شما فراهم خواهد شد که در سراسر دنیا و در هرر بانکی برای خود افتتاح حساب کنید.
  • شما می توانید از سن ۱۸سال به بعد ثبت شرکت در فنلاند را تجربه نمایید.

مزایای کشور فنلاند

  • یکی از مشکلاتی که در اکثر کشورها برای سرمایه گذاران وجود دارد مدرک زبان می باشد که باید حتما مدرک زبان داشته باشند و یکی از شروط ثبت شرکت می باشد اما در کشور فنلاند نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد اما بهت است بدانید که برای موفقیت در کسب و کار باید با مردم در ارتباط باشید و اگر می خواهید در کشوری دیگر به فعالیت تجاری خود ادامه دهید بهتر است زبان رسمی مردم آن کشور را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی با آنها در ارتباط بوده و فردی موفق در کسب و کارتان باشید.
  • زمانی که شما ثبت شرکت در فنلاند را برای کسب اقامت دائم این کشور انتخاب می کنید دیگر نیازی به خرید ملک در فنلاند را نخواهید داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا و ثبت شرکت در فنلاند

اصل گذرنامه به همراه کپی از تمامی صفحات آن و همچنین ترجمه تمامی مدارک و اسناد که مهر دادگستری خورده باشد و به تایید وزارت خارجه رسیده باشد. اصل مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه و کپی از آنها تکمیل شده ثبت شرکت در فنلاند, وکالتنامه, سند ملک، پیرینت شش ماهه حساب, تمکن مالی, اگر متاهل می باشید سند ازدواج و ترجمه آن و اگر طلاق گرفته اید باید گواهی طلاق را به همراه داشته باشید, شش قطعه عکس رنگی که پشت زمینه سفید بوده باشد و تمام رخ باشد و تاریخ آن حداکثر مربوط به شش ماه قبل باشد, در تاریخ مشخص شده توسط سفارتفنلاند توجه داشته باشید که خود متقاضی شخصا باید به سفارت برود که به صورت حضوری هم مصاحبه شود و هم انگشت نگاری انجام گیرد.

سرمایه گذارانی که ثبت شرکت در فنلاند را انتخاب کرده اند مطمئن باشند که کشوری باشرایط فوق العاده ای را برای فعالیت تجاری خود انتخاب کرده اند, فنلاند با کشورهای آمریکا, سوئد, هلند, روسیه, آلمان, چین, انگلستان و… در تعامل بسیار نزدیک می باشد و صادرات تجهیزات، مواد شیمیایی, ماشین آلات, آهن و فولاد و… را به این کشورها انجام می دهد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *