فنلاند, مهاجرت

نکاتی که قبل از مهاجرت به فنلاند باید آنها را بدانید

مهاجرت به فنلاند

در این مقاله و نوشته قصد داریم در خصوص مهاجرت به فنلاند مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم * امیدواریم اطلاعات فوق برای شما عزیزان متقاضی مهاجرت مثمــر ثــمر واقع باشد. در ادامه می پردازیم به بحث مهاجرت به فنلاند با ما همراه باشید.

مهاجرت به فنلاند

فنلاند یکی از کشور های مورد علاقه مهاجران است. بدلیل سطح رفاه این کشور و امکانات زندگی ایده الی که دارد طرفداران زیادی را به خود جذب می کند. اما فنلاند یکی از کشورهایی است که برای پذیرش مهاجر نیاز به دلیل محکمی از طرف آنها دارد. دلایلی مثل تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و هر دلیل قانع کننده دیگری می‌تواند شرایط مهاجرت به فنلاند را فراهم آورد.

مهاجرت به فنلاند از طریق کار

یکی از پر طرفدار ترین راه های مهاجرت به فنلاند اخذ اقامت این کشور از طریق کار است. اکثر مهاجران این کشور برای شرایط کاری بهتر به این کشور روی آورده اند. زمانی که شما برای اخذ شغل خاصی به این کشور درخواست بدهید، آن ها تقاضای شما را بررسی کرده و اگر شخصی در خود این کشور برای قرار گرفتن در آن شغل موجود نباشد و همچنین در کشور های همسایه و اروپا هم شخصی برای در اختیار گرفتن آن نباشد شما می توانید از آن شغل بهره مند شوید.

راه دیگر ورود به کشور فنلاند و جست و جوی کار توسط خودتان است. بدین منظور ابتدا به سفارت فنلاند در کشور خودتان رفته و درخواست ویزای شش ماهه می دهید. پس از شاغل شدن می توانید در همان دوره شش ماهه درخواست ویزای طولانی مدت کاری بدهید و اگر سه سال از اقامت کاری شما در فنلاند سپری شود می توانید در خواست اقامت دائم خود را به این کشور ارائه دهید.

مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای سرمایه گذاری

بسیاری از کشور ها از این راه جهت پذیرش مهاجران استقبال می کنند. ورود سرمایه به هر کشوری به رونق اقتصادی آن کشور بسیار کمک می کند. سرمایه گذاران زیادی هر ساله به جست و جوی کشوری با شرایط ایده آل زندگی جهت گذران نیمه دوم زندگی خود هستند و تمایل به ایجاد کسب و کار اقتصادی در کشورهای صنعتی پیشرفته را دارند. سرمایه گذاری به نوعی ویزای کاری به حساب می آید و افرادی که سرمایه کافی داشته باشند می توانند برای اخذ این نوع اقامت اقدام کنند. فنلاند به سبب هزینه های زیاد زندگی در این زمینه افراد کمی را به خود جذب می کند. خیلی از سرمایه داران حتی در صورت داشتن سرمایه کافی باز هم این راه را انتخاب نمی کنند.

مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای ازدواج

فنلاند هم مثل سایر کشورهای اروپایی شامل این قانون می شود. مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج یکی از سریع ترین راه های گرفتن مجوز اقامت به فنلاند است. در صورتی که همسر شما شهروند این کشور بوده یا اقامت دائم آن را داشته باشد، یا در این کشور بدنیا آمده باشد شما واجد شرایط اخذ اقامت دائم این کشور هستید. همچنین اگر زوجی که یکی از آن ها شهروند فنلاند بوده یا اقامت دائم فنلاند را داشته است صاحب بچه شوند این کودک نیز واجد شرایط اخذ شهروندی این کشور است.

مهاجرت به فنلاند بر اساس کار آزاد یا فعالیت‌های تجاری

همانطور که گفته شد با توجه به وضعیت خوب کاری در فنلاند مهاجرت به این کشور طرفداران زیادی دارد. تسلط به زبان این کشور به پیشرفت زودتر شما در این زمینه کمک شایانی می کند. و اگر در زمینه یادگیری زبان این کشور مشکلی داشته باشید دوره های رایگانی برای شما در نظر گرفته می شود که در آن توسط دوست یا همکار خودتان در فنلاند به یادگیری زبان در محل کارتان مشغول می شوید.

برای انجام فعالیت های تجاری یا راه اندازی کارهای ازاد شما ابتدا باید مجوز لازم را از دولت این کشور کسب کنید. ابتدا برنامه کاری خود را برای آن ها شرح می دهید و در صورت مفید بودن از لحاظ مالی با درخواست شما موافقت می شود. لازم به ذکر است قبل از همه این مراحل باید وضعیت مالی خود را برای آن ها توضیح دهید و اثبات کنید که توانایی مالی خوبی دارید و نیاز به حمایت نخواهید داشت.

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

سیستم آموزشی فنلاند همواره زبانزد کشورهای اروپایی بوده است. هر سال تعداد بیشماری از کشورهای مختلف جهت تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند و بورسیه می شوند. هزینه های تحصیل تا سال ۲۰۱۶ در این کشور رایگان بوده است. شما با تسلط به زبان انگلیسی می توانید از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته و برای اقامت تحصیلی در فنلاند اقدام کنید.

پس از پایان دوره اقامت تحصیلی خود شما فرصت برای جست و جوی کار در این کشور را دارید و با پیدا کردن کار مناسب می توانید نوع ویزای خود را تغییر داده و ویزای کاری دریافت نموده و سپس برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید. در طی دوران تحصیل نیز مجاز هستید ۲۵ ساعت در هفته کنار تحصیل به کار بپردازید. این مدت در ایام تعطیل می تواند بیشتر نیز باشد.

شرایط اخذ شهروندی فنلاند

برای کسب شهروندی این کشور باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • بتوانید هویت خود را تایید کنید
  • حداقل ۱۸ ساله باشید یا متاهل باشید
  • برای مدت کافی در فنلاند زندگی کرده باشید که این مدت با توجه به موقعیت شما بین چهار تا هفت سال متغیر است.
  • مرتکب جرم نشده باشید
  • مشکلات مالی از جمله مالیات، جریمه، کمک هزینه فرزند و یا هزینه بیمه عقب افتاده نداشته باشید
  • وضعیت معیشتی روشنی در طول مدت زندگی خود در فنلاند داشته باشید
  • مهارت کافی در تسلط به زبان فنلاندی یا سوئدی داشته باشید.

برای درخواست حق شهروندی فنلاند می توانید به صورت آنلاین اقدام نمایید. سرویس خاصی برای این منظور در نظر گرفته شده است. شما فرم های لازم را در این سرویس پر می کنید. پس از آن سه ماه برای اثبات هویت خود فرصت دارید. بعد از آن به مرکز خدمات مهاجرت فنلاند در سایت مراجعه کرده و از مدارک مورد نیاز مطلع شده و اسناد آنها را ارسال می کنید. اگر فرزند یا فرزندانی نیز دارید باید هویت آنها را نیز احراز کنید.

پس از انجام این مراحل، به یاد داشته باشید که حساب ورودی فنلاند خود را نظارت کنید. اگر خدمات مهاجرت به فنلاند نیاز به توضیحات بیشتری داشته باشد، از طریق مرکز خدمات ورود به فنلاند مطلع خواهید شد. اگر شما در زمان مقرر تأیید اضافی را ارائه ندهید، درخواست شما ممکن است رد شود. در نهایت جواب درخواست شما از این طریق به شما اعلام خواهد شد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *