فنلاند

تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس، کشور فنلاند است. رشته های کارشناسی ارشد در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود و سیستم آموزشی فنلاند جز پیشرفته ترین سیستم های اروپا و جهان است و نیمی از دانشگاه های این کشور در لیست برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند، پس دریافت یک مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر جهانی می تواند آینده شغلی دانشجویان بین المللی را تضمین کرده و همچنین راهی برای ادامه تحصیل یا انجام کار حرفه ای در سایر کشورهای دنیا باشد. از طرفی فنلاند کشوری زیبا، امن با مردمی خونگرم و مهمان نواز است که تجربه شگفت انگیزی را برای دانشجویان بین المللی بهمراه دارد.

تمامی این دلایل باعث شده است که فنلاند به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. در این مطلب راهنمای جامع و کاربردی در مورد تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند ارائه شده است تا با تمامی جنبه های ادامه تحصیل در این کشور آشنا شوید.

کارشناسی ارشد در فنلاند

سیستم دانشگاهی فنلاند دولتی است و دو نوع دانشگاه در این کشور دوره های کارشناسی ارشد را به تمامی دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی ارائه می دهند: 13 دانشگاه و 22 دانشگاه علمی کاربردی که به آن UAS گفته می شود. دانشگاه های فنلاند از سیستم 3 سطحی Bologna پیروی می کنند که بصورت آموزش در 3 مقطع تحصیلی لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکترا (4 سال) است. بنابراین دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاند 120 واحدی و 2 ساله است، به زبان انگلیسی ارائه می شود و مطابق با استانداردهای جهانی است.

دانشگاه های علمی کاربردی بیشتر روی پرورش مهارت ها و گسترش تحقیقات تمرکز دارند. به این ترتیب، نحوه ارائه رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های علمی کاربردی یا UAS کمی متفاوت است و دوره ها 60 تا 90 واحدی است که یک سال یا یک سال و نیم طول می کشد. نکته مهم در مورد پذیرش در این نوع از رشته های کارشناسی ارشد این است که دوره لیسانس به اتمام رسیده باشد و حداقل 3 سال نیز تجربه حرفه ای در رزومه شما وجود داشته باشد.

اطلاعات کلی در یک نگاه

تعداد دانشگاه های فنلاند برای تحصیل کارشناسی ارشد 35
برترین و قدیمی ترین دانشگاه فنلاند دانشگاه هلسینکی – University of Helsinki
تعداد دانشجویان بین المللی فنلاند بیش از 24 هزار
طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند 2 سال
ترم تحصیلی در فنلاند سپتامبر تا ژوئن

 

دانشگاه های فنلاند برای تحصیل کارشناسی ارشد

دانشگاه های فنلاند اکثر رشته های کارشناسی ارشد ارائه می دهند که به زبان انگلیسی است و فرصت مناسبی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. لیست کامل دانشگاه های فنلاند بهمراه رتبه بندی جهانی و معرفی بهترین دانشگاه های این کشور را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید.

لینک مقاله: لیست دانشگاه های فنلاند

در جدول زیر رتبه بندی جهانی QS 10 دانشگاه برتر فنلاند ارائه شده است:

نام دانشگاه رتبه بندی جهانی براساس QS و THE
دانشگاه هلسینکی – University of Helsinki 101
دانشگاه آلتو – Aalto University 116
دانشگاه فناوری لاپنرانتا – Lappeenranta University of Technology 251
دانشگاه اولو – University of Oulu 392
دانشگاه تامپره – Tampere University 451
دانشگاه تورکو – University of Turku 291
دانشگاه واسا – University of Vaasa 401
دانشگاه Åbo Akademi 601
دانشگاه Jyväskylä 347
دانشگاه فنلاند شرقی – University of Eastern Finland 501

رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های برتر فنلاند

در ادامه برخی از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد که توسط دانشگاه های برتر این کشور ارائه می شود، بررسی شده اند. این رشته های فوق لیسانس و این دانشگاه هایی که در ادامه مشاهده می نمایید جز محبوب ترین ها برای دانشجویان بین المللی هستند.

دانشگاه هلسینکی

در دانشکده هنر دانشگاه هلسینکی، شش دوره کارشناسی ارشد در رشته هایی مانند زبان انگلیسی، زبان شناسی معاصر، زبان روسی و تنوع فرهنگی وجود دارد. مدت زمان تحصیل حدود دو سال و شهریه 13000 یورو در هر سال تحصیلی است. دانشکده علوم این دانشگاه 24 رشته کارشناسی ارشد در گرایش های مختلف در زمینه علوم مانند علوم کامپیوتر، جغرافیا، شیمی و زیست شناسی مولکولی، مطالعات و برنامه ریزی شهری و ریاضیات و آمار را ارائه می دهد. مدت تحصیل برای همه رشته ها دو سال و شهریه 15000 یورو در سال است.

دانشگاه ابو

دانشگاه ابو که نام کامل آن Åbo Akademi است، 8 رشته کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این رشته ها توسط دانشکده علوم، دانشکده هنر و علوم اجتماعی آموزش داده می شود و برخی از آنها عبارتند از: مهندسی شیمی، زیست پزشکی، فناوری اطلاعات و تحقیقات صلح.

دانشگاه لاپلند

دانشگاه لاپلند یا University of Lapland در فنلاند دارای 4 رشته برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده های مختلف خود است که برخی از آنها عبارتند از: هنر و طراحی، ارتباطات در زمینه آموزشی، گردشگری فرهنگی، مدیریت بین المللی و گردشگری غرب.

دانشگاه تامپره

دانشگاه تامپره یا University of Tampere 13 رشته مختلف را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد، مانند مطالعات فرهنگی، آموزش، توسعه نرم افزار، تکنیک های زیست پزشکی، تعامل انسان و فناوری، جامعه شناسی ملی و بین المللی و سیاست اجتماعی، مقایسه و مراقبت و غیره. این دانشگاه تنوع بسیار خوبی در رشته های کارشناسی ارشد دارد.

دانشگاه فنلاند شرقی

دانشگاه فنلاند شرقی University of Eastern Finland یکی از برجسته ترین دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه 22 دوره کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در رشته هایی مانند زیست شناسی، زبان و فرهنگ انگلیسی، بهداشت و فناوری، مدیریت و نوآوری، زبان شناسی، مدیریت بازاریابی و گردشگری، آموزش زبانی و ارتباطات، زیست پزشکی، اقیانوس، و تغییرات آب و هوایی و منابع طبیعی ارائه می دهد. مدت تحصیل در این رشته ها دو سال است و شهریه سالیانه 8000 یورو می باشد.

دانشگاه تورکو

دانشگاه تورکو University of Turku در فنلاند 14 رشته مختلف را برای مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها 2 سال است. برخی از رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه عبارتند از علوم زیست پزشکی، علوم زیستی و بهداشتی، مطالعات آسیایی، آموزش و یادگیری، مطالعات آینده، مدیریت و نوآوری و فناوری زیست شناسی مولکولی.

شرایط اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاند

برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های فنلاند پذیرش تحصیلی بگیرید، شرط اصلی و مهم داشتن مدرک لیسانس معتبر است. مدرک لیسانس شما باید با رشته ای که برای آن اپلای می کنید، مرتبط باشد. اگر دانشگاه انتخابی شما جز دانشگاه های علمی کاربردی فنلاند باشد باید 3 سال نیز تجربه کاری مرتبط داشته باشید.

یکی از سوالات متداول این است که آیا برای تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند به مدرک زبان انگلیسی نیاز است؟

در پاسخ باید این توضیح را داد که به دلیل اینکه زبان تدریس برای رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاند انگلیسی است، بنابراین نیاز است که دانشجویان از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار باشند. در نتیجه برای ارزیابی سطح زبان متقاضیان، خواسته می شود که در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل شرکت کنند. اما اگر برای شرکت در آزمون زبان آماده نیستید اصلا نگران نباشید زیرا اکثر دانشگاه های فنلاند دوره های زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی برگزار می کنند و به این دلیل است که گفته می شود تحصیل در فنلاند بدون نیاز به مدرک آیلتس امکان پذیر است.

پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های فنلاند

فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است:

  1. انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه
  2. فراهم کردن شرایط پذیرش و آماده کردن مدارک لازم
  3. اپلای بصورت آنلاین از طریق وبسایت دانشگاه
  4. دریافت نامه پذیرش از دانشگاه
  5. اپلای برای ویزای دانشجویی
  6. دریافت ویزای دانشجویی یا ویزای تحصیلی فنلاند

نکته: در مورد چگونگی اپلای برای دانشگاه های فنلاند باید این توضیح را اضافه کرد که بعد از انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه، وارد صفحه اپلای می شوید و بصورت آنلاین درخواست پذیرش را سابمیت می کنید. بدین منظور باید اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست را با جزئیات تکمیل کنید و سپس فایل های پی دی اف مدارک مورد نیاز بهمراه ترجمه آنها را در محل مشخص شده آپلود نمایید و قبل از سابمیت نهایی اپلیکیشن فی پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه های فنلاند

در زمان اپلای برای دانشگاه باید مدارک خود را طبق چک لیستی که در صفحه مربوط به رشته انتخابی در وبسایت دانشگاه قرار دارد را آماده نمایید. تمامی مدارک نیاز به ترجمه رسمی دارند و همچنین باید کپی های الکترونیک از مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. بدین منظور باید از مدارک اسکن رنگی گرفته و آنها را بصورت فایل پی دی اف آماده کنید.

لیست کلی از مدارک مورد نیاز را در ادامه مشاهده می نمایید:

  • مدرک لیسانس مرتبط بهمراه ریزنمرات
  • مدرک بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس آکادمیک
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رزومه یا CV
  • توصیه نامه یا ریکامندیشن

ددلاین اپلای دانشگاه های فنلاند

دانشگاه های فنلاند ددلاین دقیقی ندارند. جهت اخذ پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد باید بین اوایل ماه دسامبر تا نهایتا اواسط ماه ژانویه اپلای کنید. برای اطلاع از ددلاین دقیق اپلای باید بعد از انتخاب دانشگاه و رشته، به صفحه رسمی رشته انتخابی خود در وبسایت دانشگاه مراجعه نمایید. همچنین می توانید تاریخ دقیق برای ارسال درخواست پذیرش خود را از کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آوات جویا شوید. معمولا آخرین فرصت ارسال درخواست پذیرش برای ترم تحصیلی سپتامبر، اواسط ماه مارس و برای ترم تحصیلی ژانویه، اواخر ماه سپتامبر است.

شهریه تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

دانشجویان بین المللی که غیر از کشورهای اتحادیه اروپا هستند، جهت تحصیل در فنلاند باید شهریه پرداخت کنند. شهریه های سالانه برای دوره های کارشناسی ارشد در فنلاند معمولا بین 5000 تا 18000 یورو است. اما دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی و فاند یا کمک هزینه های تحصیلی ارائه می دهند که می توانید آخرین اطلاعات در این زمینه را یا از وبسایت رسمی دانشگاهی که اپلای کرده اید، بیابید و یا از کارشناسان پذیرش موسسه آوات جویا شوید.

جمع بندی

فنلاند یکی از مناسب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است زیرا این کشور یکی از امن ترین کشورهای جهان است و تحصیل در این کشور تجربه ای شگفت انگیز برای دانشجویان به همراه خواهد داشت. اکثر دانشگاه های فنلاند رشته های دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و فرصتی مناسب برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. بیشتر دانشگاه های بین المللی این کشور جز رتبه های برتر جهانی هستند و مدرک آنها دارای اعتبار بین المللی در تمامی کشورهای دنیا است. دریافت مدرک بین المللی از یک دانشگاه معتبر جهانی در فنلاند می تواند مسیری مطمئن برای آینده ی شغلی درخشان باشد. پس اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید حتما لیست دانشگاه های فنلاند را بررسی کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *