تحصیلی, فنلاند

دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

این کشور اسکاندیناوی در شمال اروپا واقع شده است و از بهترین و با کیفیت ترین سیستم های آموزشی دنیا برخوردار می باشد. این کشور با سطح بالای زندگی و امنیت و شادی موجود در جامعه خود به یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی جهت مهاجرت تحصیلی و کاری تبدیل شده است. اگر شما هم از آن دسته افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور پیشرفته اروپایی هستید، حتما تا پایان ما را همراهی نمایید تا تمام اطلاعات مورد نیاز درباره نحوه دریافت ویزای تحصیلی فنلاند و شرایط آن را کسب نمایید.

تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند از جمله کشورهای پیشرفته با سطح بالای رفاه، امنیت، امکانات و… است. این کشور از جمله کشورهای پیشرو در زمینه برابری حقوق مرد و زن، حقوق کودکان و از شادترین کشورهای جهان می باشد.

علاوه بر ویژگی های مثبت ذکر شده در بالا، تحصیل در فنلاند مزایای دیگری را نیز به همراه دارد. مزایایی همچون…

  • معتبر بودن مدارک تحصیلی این کشور در نظر وزارت علوم ایران،
  • تنوع بالای رشته های تحصیلی،
  • امکان تحصیل به زبان های انگلیسی و سوئدی و فنلاندی،
  • امکان برخورداری از بورسیه های تحصیلی در دوره های تحصیلات تکمیلی،
  • امکان شرکت در طرح تبادل دانشجو این کشور و گذراندن یک ترم تحصیلی در کشوری دیگر،
  • شانس بالا برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب بعد از تمام شدن دوره تحصیلی
  • و …

بخش خدمات قسمت عمده اقتصاد فنلاند را تشکیل داده است. بنابراین فرصت های شغلی زیادی در این حوزه برای مهاجران وجود دارد. بعد از بخش خدمات، صنعت تولید این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شهرهای محبوب فنلاند برای دانشجویان مهاجر

فنلاند از جمله کشور هایی است که هر ساله دانشجویان بسیاری به آن مهاجرت می کنند. مهاجران تحصیلی که به این کشور وارد می شوند، بیشتر به نقل مکان و زندگی در شهرهای نظیر هلسینکی، تورکو، لاپرنتا و… جذب می شوند. در این بخش قصد داریم شما را با این شهرهای محبوب دانشجویی فنلاند آشنا کنیم.

شهر هلسینکی

شهر هلسینکی به عنوان پایتخت کشور فنلاند و با امکانات رفاهی و تفریحی بسیار است. این شهر فنلاندی در کنار امکانات خوب خود، از موقعیت های شغلی خوبی نیز برخوردار می باشد. از طرف دیگر طبیعت بکر و چشم نواز در کناری شلوغی و پر جمعیتی این شهر ترکیب جالب و جذابی را به وجود آورده است. قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه کشور فنلاند یعنی دانشگاه هلسینکی نیز در همین شهر قرار دارد. این دانشگاه 11 دانشکده و موسسه پژوهشی- تحقیقاتی در دل خود دارد. دانشگاه آلتو که از لحاظ اعتبار به عنوان دومین دانشگاه برتر فنلاندی شناخته می شود نیز در همین شهر مستقر است.

شهر تمپر یا تامپره

این شهر نیز از پرطرفدارترین شهرهای کشور فنلاند برای تحصیل و زندگی دانشجویی است. این شهر زیبا آب و هوای سالم و مطبوع، طبیعت زیبا و پارک های تفریحی جذابی  در کنار مراکز خرید لوکس خود دارد. جالب است که این شهر به عنوان قطب صنعتی کشور فنلاند نیز شناخته شده است. دانشگاه تمپره این شهر در لیست 600 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

شهر تورکو

از زیباترین شهرهای فنلاند در جنوب غربی این کشور با محیطی امن و آرام است. در گذشته این شهر عنوان پایتختی کشور فنلاند را داشته است و از قدمت بسیاری برخوردار می باشد. به طوری که ریشه های این شهر به دوره وایکینگ ها باز می گردد.

هزینه های تحصیل و زندگی در این شهر اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می شود. همچنین در این شهر بین کار و زندگی تعادل خوبی ایجاد شده است. این شهر یک شهر دو زبانه به حساب می آید و غالب مردم آن به هر دو زبان سوئدی و فنلاندی مسلط هستند.

در شهر تورکو فنلاند دو دانشگاه و چهار دانشگاه علمی کاربردی حضور دارند. مدارس و دانشگاه های این شهر خوابگاه هایی را در داخل خود شهر تدارک دیده اند. دانشگاه تورکو که از بزرگ ترین و برترین دانشگاه های کشور فنلاند به حساب می آید هم در همین شهر حضور دارد.

هر ساله رویدادهای فرهنگی و هنری جذابی مانند نمایشگاه ها، کنسرت های موسیقی، نمایش های تئاتر و… در این شهر برگزار می شوند که خود باعث معرفی و کنار هم قرار گرفتن فرهنگ ها و ملیت های گوناگون در کنار یکدیگر می شود.

شهر لاپرنتا

شهر لاپرنتا به قرارگیری در نزدیکی مرز روسیه و دریاچه بزرگ سایما، زندگی در شهری با طبیعت زیبا و دوست داشتنی را فراهم کرده است. نزدیکی این شهر به مرز روسیه جذابیت تحصیل در این شهر را بیشتر کرده است. چرا که فاصله شهر لاپرنتا تا شهر سن پترزبورگ روسیه بسیار کم است. با وجود وسعت کم شهر لاپرنتا، حداقل 25 درصد از دانشجویان این شهر خارجی هستند. دانشگاه لاپرنتا جز 600 دانشگاه برتر جهان و با محیطی چند فرهنگی نیز در این شهر استقرار دارد.

شهر اولو

این شهر از شهرهای پیشرفته در حوزه تکنولوژی است که از مراکز تحقیقاتی و پارکهای فناوری پیشرفته ای برخوردار می باشد. شهر اولو رتبه پنج را در میان شهرهای پرجمعیت کشور فنلاند دارد. دانشگاه اولو این شهر ششمین دانشگاه برتر کشور فنلاند محسوب می شود.خوب است بدانید که این شهر از آب و هوای بسیار سردی برخوردار است.

شهر ییواسکیلا

این شهر در شمال پایتخت فنلاند و در لبه دریاچه قرار گرفته است. در این شهر شاهکارهای معماری بسیاری به چشم می خورد که قطعا برای تاریخ دوستان و هنر دوستان جذاب خواهد بود. دانشگاه ییواسکیلا این شهر چهارمین دانشگاه برتر کشور فنلاند طبقه بندی شده است.

انواع ویزای تحصیلی فنلاند

کشور فنلاند نیز همانند بسیاری دیگر از کشورها به متقاضیان تحصیل یا گذراندن دوره در این کشور دو نوع ویزای تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت عرضه می دارد.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

اگر شما می خواهید در یک دوره تحصیلی کوتاه مدت مانند آموزش زبان یا ورکشاپ های چند روزه  و… در کشور فنلاند شرکت نمایید، می توانید برای اخذ این نوع ویزای تحصیلی اقدام کنید. در واقع با اخذ این نوع ویزای تحصیلی فنلاند شما تا 90 روز اجازه اقامت و شرکت در دوره تحصیلی مورد نظر خود را دارید. بعد از این مدت زمان شما قادر به تمدید ویزای تحصیلی خود نیستید و باید خاک این کشور را ترک نمایید.

ویزای تحصیلی بلند مدت

اگر دوره تحصیلی مورد نظر شما بیشتر از 90 روز به طول می انجامد باید برای اخذ ویزای تحصیلی بلند مدت این کشور اقدام کنید. به عبارت دیگر اگر شما خواهان تحصیل در یکی از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا دانشگاه فنلاند هستید، برای اخذ انواع ویزا درخواست دهید. معمولا مدت اعتبار این نوع ویزای تحصیلی 1 سال است. قبل از پایان یافتن اعتبار ویزای خود برای تمدید آن اقدام کنید. شما تا زمانی که دوره تحصیلی خود را به پایان برسانید قادر به تمدید این ویزای تحصیلی هستید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

برای اینکه شما ویزای تحصیلی فنلاند را به دست آورید، حتما باید دارای شرایط  و ویژگی های مشخصی باشید. خصوصا اگر به عنوان یک شهروند از کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا درخواست می دهید. شرایط مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی فنلاند عبارتند از:

  • داشتن سند قبولی از یکی از دانشگاه های فنلاند
  • برخورداری از رزومه تحصیلی CV قوی و مطلوب
  • برخورداری از گواهی پزشکی نداشتن امراض روانی و جسمانی
  • داشتن انگیزه نامه برای توضیح هدف و علت تمایل به تحصیل در فنلاند
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با حداقل نمره 5/6 و 80 برای شرکت در دوره های انگلیسی زبان
  • داشتن مدرکی برای نشان دادن شرایط مالی مطلوب جهت تامین هزینه های تحصیل و سکونت
  • برخورداری از مدرک زبان فنلاندی یا سوئدی سطح B2 برای شرکت در دوره های فنلاندی زبان
  • برخورداری از توصیه نامه و نامه پذیرش از سوی حداقل یک استاد برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری
  • داشتن معدل دیپلم بالا همراه ریز نمرات
  • برخورداری از مدارک شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا ای دی کارت، پاسپورت و …
  • داشتن بیمه نامه معتبر سلامت و سانحه
  • و…

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور فنلاند

برای دادن درخواست به سفارت کشور فنلاند جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور، شما باید مدارک و فرم های زیر را آماده نمایید تا در روز مصاحبه به سفارت این کشور تحویل دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • انگیزه نامه  و شرح هدف و علت علاقه به تحصیل در کشور فنلاند
  • فرم پر شده و کامل شده درخواست ویزای تحصیلی فنلاند
  • نامه پذیرش از دانشگاه فنلاندی مورد نظر
  • سندی مبنی بر داشتن سرمایه ای در حدود 6720 یورو  برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی یکسال اول در کشور فنلاند
  • جدید ترین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات و  ترجمه آنها
  • بیمه نامه پزشکی و بیمه نامه سوانح معتبر
  • حداقل یک توصیه نامه (برای پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی)
  • فیش پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کشور فنلاند
  • فیش پرداخت هزینه برای بررسی درخواست ویزای تحصیلی توسط سفارت فنلاند
  • گواهی نداشتن هیچ نوع سابقه ارتکاب جرم و جنایت
  • نتایج آزمایشات پزشکی نشان دهنده سلامت کامل جسمی و روحی
  • بیمه درمانی و بیمه سانحه یک ساله معتبر
  • مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه یا ای دی کارت و گذرنامه معتبر همراه ترجمه آنها
  • فیش رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • چند عدد عکس پرسنلی متعلق به چند ماه اخیر مشابه  ویژگی های عکس گذرنامه
  • سندی مبنی بر در نظر داشتن مکانی  برای سکونت در طول دوره تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی یا فنلاندی یا سوئدی با توجه به دوره تحصیلی مورد نظر
  • و…

هزینه اخذ ویزای تحصیلی این کشور

شما برای اخذ ویزای تحصیلی کشور فنلاند به هر دو صورت حضوری و آنلاین یا الکتریکی می توانید اقدام کنید. در هر صورت برای اینکه فرآیند ارزیابی  مدارک شما و پاسخ دهی به درخواستتان آغاز شود باید یک هزینه مشخصی را پرداخت نمایید. برای مصاحبه حضوری و دادن درخواست کتبی ویزای تحصیلی فنلاند باید مبلغ 450 یورو و برای دادن درخواست آنلاین یا الکترونیکی باید مبلغ 350 یورو بپردازید.

الزامات زبان برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

دانشگاه های فنلاندی بیشتر رشته های تحصیلی خود در دوره کارشناسی را به زبان فنلاندی یا سوئدی  ارائه می دهند. بنابراین برای تحصیل در دوره کارشناسی این کشور شما یا باید به زبان فنلاندی و سوئدی مسلط باشید یا اینکه به جست و جوی رشته ای انگلیسی زبان در این دوره بپردازید. برای شرکت در دوره های فنلاندی زبان دانشگاه های این کشور حتما باید مدرک زبان فنلاندی b2  ارائه دهید.

غالب رشته های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های کشور فنلاند به زبان انگلیسی عرضه می شوند. بنابراین برای شرکت در این دوره ها شما حتما باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5/6 یا تافل با حداقل نمره 80 داشه باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا دانشجویان دارای ویزای تحصیلی فنلاند اجازه کار در کنار تحصیل خود دارند؟ میزان حقوق دریافتی آن ها به چه صورت است؟

  • بله، همانند سایر کشورهای اروپایی کشور فنلاند نیزه به دانشجویان دانشگاه های خود اجازه کار در کنار تحصیل را می دهد. میزان ساعت کاری در طول هفته برای دانشجویان دوره های مختلف تحصیلی متفاوت تعیین شده است. به این صورت که دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی تا 10 ساعت در هفته، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا 20 ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکتری تا 30 ساعت در هفته مجاز به کار کردن در کنار تحصیل هستند. البته عمده کار دانشجویان دکتری در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی است. معمولا کارفرمایان فنلاندی حدود 8 تا 10 یورو به این دانشجویان پرداخت می کنند.

2. بهترین دانشگاه های کشور فنلاند بر اساس رنکینگ QS  کدام ها هستند؟

  • طبق آخرین رنکینگ جهانی  QS بهترین دانشگاه های کشور فنلاند به ترتیب زیر می باشند:
    • University of Helsinki
    • Aalto University
    • Tampere University398
    • University of Oulu
    • University of Turku
    • University of Eastern Finland
    • LUT University
    • University of Jyväskylä
    • Åbo Akademi University

اگر سوالی درباره چگونگی دریافت ویزای تحصیلی فنلاند یا هر مورد دیگری در این خصوص دارید حتما در قسمت نظرات مطرح نمایید.ما در اولین فرصت سوال شما را پاسخ خواهیم داد.همچنین شما میتوانید از طریق تلفنی با مشاوران با تجربه ما گفت وگو کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

4.9/5 - (19 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *