استرالیا, تحصیلی

تحصیل دکتری در استرالیا

تحصیل دکتری در استرالیا

پایه دکتری که معمولا آخرین مقطع علمی برای دانشجویان به حساب می آید، بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا دانشجویان قصد دارند تا این مدرک را از بهترین دانشگاه های دنیا اخذ نمایند. دانشگاه های استرالیا بهترین اساتید و امکانات را برای دانشجویان در نظر گرفته است که دانشجویان از تحصیل دکتری در استرالیا نهایت استفاده را بکنند.

نحوه پذیرش دکتری در استرالیا به سادگی نیست و باید تمامی شرایط دانشگاه های استرالیا را داشته باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم به شرایط و ضوابط پذیرش این مقطع در دانشگاه های استرالیا بپردازیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

شرایط تحصیل دکتری در استرالیا

تحصیل دکتری در استرالیا

تحصیل دکتری در استرالیا

هر یک از دانشگاه های استرالیا شرایط خاص خود را جهت تحصیل دکتری در استرالیا در نظر گرفته اند که باید به آنها توجه نمود.

  •  مهم ترین شرایط لازم جهت پذیرش دانشجو داشتن مدرک تحصیلی معتبر دوره کارشناسی ارشد می باشد که معدل آن نیز ملاک انتخاب خواهد بود.
  •  داشتن مجوز عبور از کشور و ضمانت اقامت در استرالیا می باشد که باید حتما عملی شود
  •  داشتن معدل کافی جهت پذیرش مورد اساسی خواهد بود که باید حداقل معدل 12 فوق لیسانس را اخذ کرده باشید که باید همراه با مدارک اثبات به مراکز مربوطه ارائه دهید.

مدرک زبان

  • در هر چهار مهارت آیلتس حداقل نمره 6 گرفته باشید
  • در تافل حداقل 12 امتیاز گوش کردن، 13 امتیاز خواندن، 21 امتیاز نوشتن و 18 امتیاز صحبت کردن را گرفته باشد.
  • اما برخی از دانشگاه ها اقدام به اخذ آزمون زبان می نمایند که در صورت داشتن سایر شرایط مورد نیاز امکان شرکت در این آزمون وجود خواهد داشت.
  • از مهمترین موارد پذیرش دانشجو اثبات بضاعت مالی وی خواهد بود که باید مورد بررسی قرار گیرد، چرا که تحصیل در استرالیا هزینه های بالایی در بر خواهد داشت.

مقالات مرتبط با تحصیل در استرالیا

مدارک مورد نیاز تحصیل دکتری در استرالیا

شرایط هر دانشگاه و درخواست مدارک آن با یکدیگر متفاوت خواهد بود و جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز هر یک از دانشگاه های استرالیا بایستی به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و اطلاعات کاملی از آن بدست بیاورید.

در ادامه به برخی از مدارک مورد نیاز اشاره کرده ایم:

1

 داشتن مدرکی که بتوانید آن را اثبات نمائید الزامی خواهد بود که باید از دانشگاهی معتبر اخذ شده باشد.

2

 داشتن نمره قبولی مهمترین شرط خواهد بود و بدون داشتن آن امکان درخواست وجود نخواهد داشت و حتی سیستم ثبت نام اجازه دسترسی به بخش های دیگر ثبت نام را نخواهد داد.

3

 داشتن پروژه یا مقاله ای علمی از موارد حائز اهمیت خواهد بود که دانشگاه های استرالیا جهت اثبات این امر و سنجش دانشجو از وی پروپوزالی درخواست می نمایند که باید آن را پس از تکمیل ارائه دهد.

4

 ارائه یک طرح جدید و به روز نیز در سرعت بخشیدن به پذیرش دانشجو کمک خواهد کرد چرا که خلاقیت دانشجو را نشان خواهد داد.

5

 چنانچه چند مقاله در سابقه علمی خود داشته باشید به راحتی می توانید ثبت نام کرده و تا حد زیادی از پذیرش خود مطمئن باشید.

6

 مدارک دیگری از قبیل نداشتن سابقه کاری و یا در صورت داشتن پایان خدمت از شما درخواست خواهد شد.

 

راه های اقدام به پذیرش تحصیل دوره دکتری در استرالیا

شرکت های بسیاری در سطح فضای مجازی جهت اطلاع رسانی دقیق برای دانشجویان راه اندازی شده اند که می توانید از این شرکت ها نیز کمک بگیرید. اما در حالت کلی بهترین روش جهت اقدام پذیرش تحصیلی مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خواهد بود. چرا که از این طریق می توانید تمامی اطلاعات خواسته شده جهت پذیرش را دانسته و جهت فراهم نمودن مدارک اقدام نمائید. در ابتدای تکمیل فرم رشته و دانشگاه مورد نظر را انتخاب نمائید.

شرایط پذیرش دوره دکتری

سپس تمامی مدارک خواسته شده را به صورت اسکن شده و با کیفیت بالا آپلود نمائید. همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد در بخش بعدی باید موضوع پروپوزال را متناسب با نوع دانشگاه مورد نظر وارد نمائید. سپس بایستی استاد راهنمایی برای خود انتخاب کنید که انتخاب آن بستگی به خود شما خواهد داشت. چرا که با کمک استاد راهنما باید پروپوزال خود را تکمیل کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهید. پس از بررسی کامل پاسخ پذیرش دانشگاه به شما اعلام خواهد شد.

هزینه های تحصیل دکتری در استرالیا

تحصیل دکتری در استرالیا

تحصیل دکتری در استرالیا

هزینه های تحصیل دکتری در استرالیا بیشتر از کشور های اروپایی می باشد و دانشگاه های آن کمتر دانشجویان را به صورت بورسیه پذیرش می نمایند. به همین جهت باید جهت اقامت و تحصیل میزان پول کافی داشته باشید. هزینه های تحصیل دوره دکتری در استرالیا مبلغی بین 14000 تا 37000 دلار سالانه خواهد بود. که هزینه اقامت در استرالیا نیز مبلغی حدود 20000دلار خواهد بود که باید حتما به میزان هزینه ها توجه داشت.

 

پس از اطمینان از بزاعت مالی اقدام به اخذ اقامت دانشجویی در استرالیا نمود. البته می توان با روش هایی هزینه های مالی دانشگاه را به حداقل رساند برای مثال: می توانید با کار کردن در دانشگاه به عنوان کمک استاد و یا در کتابخانه ها و مراکز مربوط به دانشگاه مبلغی از دانشگاه دریافت نمائید، کمک بسیاری در کنترل هزینه هایتان خواهد بود.

دانشگاه های استرالیا به گران قیمت بودن تحصیل در آنها شهرت دارند اما به دلیل کیفیت بالای دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند چرا که مدرک فارق التحصیلی از دانشگاه های استرالیا ارزش بسیاری خواهد داشت.

 

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1.آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل دکترا در استرالیا الزامی است؟

بله داشتن مدرک زبان امری ضروری است و در صورت نداشتن مدرک زبان امکان پذیرش شما وجود نخواهد داشت.

2.جهت ثبت نام در مقطع دکترا چه باید کرد؟

جهت اطلاع از راه های ثبت نام و ثبت نام باید به وب سایت دانشگاه های استرالیا مراجعه نمائید. بهترین راه برای ثبت نام در دانشگاه استفاده از وب سایت خواهد بود. چرا که می توانید پس از اطمینان از تمامی اطلاعات اقدام به ثبت نام نمائید. در فیلد اول رشته از شما درخواست خواهد شد و سپس باید نوع مدرک خود را وارد نمائید.

3.در حین تحصیل دکترا میتوان به کار نیز مشغول شد؟

یکی از راه های جبران هزینه های مالی دانشگاه کار کردن در بخش هایی از دانشگاه می باشد. همچنین می توانید در خارج از دانشگاه نیز به کار بپردازید. البته این امر محدود خواهد بود و دانشجو امکان کار کردن نامحدود نخواهد داشت اما این امر می تواند کمک بسیاری در تامین هزینه ها نماید.

4.مقطع دکترا در استرالیا چه مدت طول میکشد؟

دوره دکتری در استرالیا 3الی5 سال زمان می برد که بستگی به نوع رشته انتخابی و توانایی های دانشجو خواهد داشت.

دریافت بورسیه

5.امکان دریافت بورسیه در این مقطع وجود دارد؟

بالا بودن هزینه تحصیل در استرالیا سبب شده که بسیاری به فکر گرفتن بورسیه دانشگاه ها باشند. که گرفتن بورسیه از دانشگاه های استرالیا به دو صورت انجام خواهد پذیرفت.مهم ترین مورد در بورسیه دانشجو دانشگاه و معدلی خواهد بود که در دوره کارشناسی اخذ کرده است. برخی دیگر از دانشگاه های استرالیا جهت بورسیه تحصیلی اقدام به دریافت آزمون از دانشجویان واجد شرایط می نمایند.

6.پس از پایان مقطع دکترا به دانشجو چه مدرکی تعلق میگیرد؟

ارائه مدرک فارق التحصیلی به دانشجویان به دو حالت صورت خواهد پذیرفت که یکیPhDو دیگری Dphil می باشد.

7.آیا تحصیل در دانشگاه های استرالیا رایگان است؟

خیر. تحصیل در دانشگاه های استرالیا رایگان نیست مگر اینکه موفق به دریافت بورسیه شوید.

8.کدام یک از دانشگاه های استرالیا شهرت جهانی دارند؟

دانشگاه های معروف استرالیا شامل دانشگاه های گروه هشت و همچنین دانشگاه سیدنی و دانشگاه باسابقه وسترن با داشتن رتبه ۸۹ در دنیا از جمله دانشگاه های مطرح دراسترالیا می باشند.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *