استرالیا, تحصیلی

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

استرالیا با داشتن دانشگاههای برتر و پیشرو دنیا هر ساله برای تحصیل پزشکی در استرالیا پذیرای تعداد زیادی ازدانشجویان بین المللی علاقه مند به پزشکی در استرالیا است. پزشکی در استرالیا یکی از پرطرفدارترین رشته ها می باشد و به همین دلیل ورود به این رشته بسیار رقابتی است.

بسیاری از دانشجویان به خاطر شرایط ویژه این کشور مـثل کیفیت دانشگاه ها، رفاه اجتماعی، در آمدهای بالا برای فارغ التحصیلان و آب و هوای مناسب همچنان پزشکی در استرالیا را به پزشکی در سایر کشورها ترجیح می دهند.

 تحصیل پزشکی استرالیا

مدارس پزشکی استرالیا در تخصص های بسیار زیادی شرایطی استثنایی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می کنند.

برخی از مدارس پزشکی در استرالیا از دانشکده های مختلف پزشکی مانند: دندان پزشکی در کنار سیستم تحصیلی خود بهره می برند. علاوه بر این، مدارس پزشکی استرالیا می توانند به صورت جامع، بیمارستان، خدمات بیمارستانی و مراکز درمانی را در سیستم خود دارا باشند.

ورود به این مدارس پزشکی با رقابت شدیدی از سوی متقاضیان در استرالیا همراه است.البته این رقابت به نوع و کیفیت این مدارس نیز بستگی زیادی دارد گرچه ورود و گزینش متقاضیان فراتر از از تست های معمول و امتیاز نهایی آن می باشد.

دلایل متعددی برای دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی استرالیا وجود دارد.دانشجویان خارجی ممکن است خواستار تجربه ای فرا مرزی باشند و یا کیفیت تحصیل پزشکی استرالیا را به نسبت محل زندگی اولیه خود بهتر بدانند.

به طور کلی، استرالیا سیستم آموزشی پزشکی با کیفیتی را در سراسر کشور خود ارایه می دهد.

این شرایط را اگر در کنار سبک زندگی راحت و صمیمانه استرالیایی یا همان (آسی) قرار دهید، مطمئناً این تصمیم را درست و عالی خواهید یافت.

هزینه تحصیل پزشکی استرالیا

با توجه به افزایش سالانه 5 الی 8% نرخ شهریه در استرالیا در 10 سال اخیر و با درنظر گرفتن ارزش بالای دلار این کشور ، تحصیل پزشکی استرالیا برای دانشجویان خارجی کمی پرهزینه و بعضاً دشوار به نظر می آید.

اما این هزینه ها به چه میزان هستند؟ بر طبق تخمین انجام شده هزینه های میانگین برای اخذ مرک پزشکی چیزی در حدود 400 الی 450هزار دلار استرالیا خواهد بود.

برای سال اول تحصیلMonash universityبرای مثال: هزینه های دریافتی از دانشجویان خارجی در دانشگاه در حدود 56 هزار دلار می باشد. لازم به ذکر است که این مقادیر ثابت نبوده  و افزایش 5% سالانه این مبالغ را نیز می بایست لحاظ نمود.

این طور می توان برداشت کرد که هزینه کل تحصیل پزشکی استرالیا برابر با قیمت یک منزل سه خوابه در شهرک ویکتورین می باشد (بر خلاف این مدرک، ارزش منزل یاد شده در نزد استرالیایی ها بسیار زیاد و همین طور گزینه ای لوکس می باشد).

مدارس پزشکی استرالیا

از سوی دیگر ، اخذ مدرک پزشکی از مدارس پزشکی استرالیا نیازمند سرمایه گذاری بسیار چشم گیر در زمان و انرژی می باشد. حتی بعد از اخذ این مدرک و شروع کار حرفه ای به عنوان یک دکتر، در سال های اولیه کار باز گشت این مبالغ هزینه شده عملاً امکان پذیر نخواهد بود.

متأسفانه دولت استرالیا در حال حاضر به دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل پزشکی استرالیا کمک هزینه تحصیلی کامل ارائه نمی دهد.این نکته را نیز باید در نظر داشت که آیا مدارک ارایه شده توسط مدارس پزشکی که در استرالیا برای آن اقدام می کنید تاییدیه سازمان های ذیربط را در کشور محل زندگی شما دارا می باشند یا خیر. گرچه که مدارس پزشکی استرالیا بی شک یکی از بهترین سیستم های آموزشی پزشکی در بین کشورهای مدعی و پیشتاز در این زمینه را برای دانشجویان متقاضی فراهم می آورد که از اعتباری جهانی نیز برخوردار می باشد.

پس از فارغ التحصیلی معمولاً چند سالی به طول می انجامد تا بتوان وارد دوره تخصص شد و زمان 5 الی 7 سال برای گرفتن تخصص نیز می بایست در نظر گرفته شود. این یک برنامه بلند مدت است که نیازمند بررسی بیشتر برای اجرا می باشد ار آن جا که پس از تکمیل دوره های مورد نظر عملاً شما به سن 35تا 40 رسیده اید.

راه های ورود برای تحصیل پزشکی در استرالیا

1 – ورود مستقیم پزشکی در استرالیا

شرط ورود به پزشکی در استرالیا به طور مستقیم داشتن معدل بالا در حد ATAR:96، داشتن نمره بالای امتحان ISAT و داشتن رزومه قوی مانند: سابقه فعالیت های داوطلبانه در اموراجتماعی است.

در صورت پذیرفته شدن در این مرحله، شما برای مصاحبه دعوت خواهید شد و در صورت موفقیت در مصاحبه پذیرش مستقیم پزشکی را دریافت می کنید.

2 – ورود غیر مستقیم تحصیل پزشکی در استرالیا

در این روش شما باید ابتدا در یک کارشناسی مانند: Medical Science تحصیل کنید و معدل حداقل 5/5 بگیرید همچنین نمره حداقل 50 در امتحان GAMSAT الزامی است و بعد از آن برای کارشناسی ارشد Doctor of Medicine اقدام کنید.

از بین افراد شرکت کننده تعداد مشخصی براساس نمراتشان برای مصاحبه دعوت خواهند شد و در صورت موفقیت در مصاحبه وارد کارشناسی ارشد پزشکی می شوند.

دانشگاه های که پزشکی مستقیم ارائه می کنند :

نام دانشگاه

سایت رسمی

1

دانشگاه سیدنی

https://www.sydney.edu.au

2

دانشگاه نیوسات ولز

https://www.unsw.edu.au

3

دانشگاه موناش

https://www.monash.edu

4

دانشگاه استرالیای غربی

https://www.uwa.edu.au

5

دانشگاه آدلاید

www.adelaide.edu.au

6

دانشگاه فلیندرز

https://www.flinders.edu.au

7

دانشگاه سیدنی غربی

https://www.westernsydney.edu.au

8

دانشگاه نیوکسل

https://www.ncl.ac.uk

9

دانشگاه گریفیت

https://www.griffith.edu.au

10

دانشگاه جیمزکوک

https://www.jcu.edu.au

11

دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم

شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی استرالیا بسیار مشکل است و دانشجویان ممتاز با معدل بسیار بالا و نمره ISAT قابل قبول می توانند دراین رقابت شرکت کنند. در صورت پذیرفته شدن برای مصاحبه اکثر دانشگاه های پزشکی استرالیا تنها مصاحبه مستقیم و حضوری دارید.

شانس موفقیت در روش پزشکی مستقیم برای دانش آموزان ایرانی که دوره دبیرستان را در ایران تمام کردند بسیار پایین است و توصیه نمی شود.

مگر این که یک سال دوره پیش دانشگاهی foundation در یکی از کالج های معتبر استرالیا بگذرانید و خود را برای پزشکی به طور مستقیم با کسب معدل بالا در این دوره و دادن آزمون ISAT آماده کنید.

دانشگاه هایی که پزشکی غیر مستقیم ارائه می کنند :

نام دانشگاه

سایت رسمی

1

دانشگاه ملبورن

https://www.unimelb.edu.au

2

دانشگاه سیدنی

https://www.sydney.edu.au

3

دانشگاه موناش

https://www.monash.edu

4

دانشگاه نیوسات ولز

https://www.unsw.edu.au

5

دانشگاه ملی استرالیا

https://www.anu.edu.au

6

دانشگاه کوئینزلند

https://www.uq.edu.au

7

دانشگاه استرالیا غربی

https://www.uwa.edu.au

8

دانشگاه آدلاید

www.adelaide.edu.au

9

دانشگاه فلیندرز

https://www.flinders.edu.au

10

دانشگاه ولنگانگ

https://www.uow.edu.au

11

دانشگاه سیدنی غربی

https://www.westernsydney.edu.au

12

دانشگاه دیکن

https://www.deakin.edu.au

13

دانشگاه نیوکسل

https://www.ncl.ac.uk

14

دانشگاه گریفیت

https://www.griffith.edu.au

15

دانشگاه جمیز کوک

https://www.jcu.edu.au

کار بعداز تحصیل پزشکی و درآمد پزشکی

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

می توان گفت پزشکی در استرالیا از مشاغلی است که فارغ التحصیلان آن صد در صد جذب بازار کار می شوند و درآمد سالانه آن بسته به نوع قراردادی که می بندید بین 200،000 تا 300،000 می باشد.

پزشکی در استرالیا بالاترین درآمد سالانه را نسبت به سایر رشته های دانشگاهی مانند: مهندسی، معماری، حقوق و …دارد.

اقامت بعد از تحصیل

پزشکی در استرالیا از مشاغل مورد نیاز این کشور است، اگر مدرک خود را از کشورهای دیگر دریافت کرده اید برای اینکه بتوانید برای اقامت بعد از تحصیل درخواست دهید نیاز به ارزیابی مدارک تان توسط انجمن پزشکان دارید.

شرایط مورد نیاز اقامت پس از تحصیل شامل: داشتن آیلتس 7 قبولی در آزمون تئوری MCQ و آزمون عملی AMC Clinical Exam، دوازده ماه کار تحت نظارت و… می باشد.

مدارک تحصیل پزشکی

مدرک MD و MBBS

مدرک (Doctor of Medicine (M: از نظر آکادمیک این مدرک کارشناسی ارشد محسوب می شود و دوره تحصیل آن طولانی می باشد.

از نظر آکادمیک اما هر دو مدرک MD و MBBS ازنظر انجمن پزشکان استرالیا مورد تایید می باشد و فارغ التحصیلان آن می توانند به عنوان پزشک عمومی کار کنند.

آزمون GAMSAT

GAMSAT: آزمونی است که برای متقاضیان مدرسه پزشکی در استرالیا، که در آن پزشکی یک دوره ورود به تحصیلات تکمیلی بود، توسعه یافت.

این امتحان ماهیت و میزان توانایی ها و مهارت های شما را از طریق تجربه و یادگیری گذشته، از جمله استفاده از مفاهیم در علوم پایه، همچنین مهارت های کلی حل مسئله، تفکر انتقادی و نوشتن را ارزیابی می کند.

GAMSAT یک آزمون روزانه است که به 3 بخش تقسیم می شود:

استدلال در علوم انسانی (زمان خواندن 10 دقیقه، زمان نوشتن 100 دقیقه)
ارتباطات نوشته شده (زمان خواندن 5 دقیقه، زمان نوشتن 60 دقیقه)
استدلال در علوم زیستی و فیزیکی (زمان خواندن 10 دقیقه، زمان نوشتن 170 دقیقه)
هدف این آزمون ارزیابی درک و توانایی شما برای تجزیه و تحلیل موارد نوشته شده اsj.

مقاله پیشنهادی: هزینه تحصیل دندان پزشکی در استرالیا، هزینه تحصیل دندان پزشکی در استرالیا

هزینه تحصیل پزشکی

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

متوسط هزینه برای رشته پزشکی در استرالیا حدود 70000 دلار استرالیا سالانه تخمین زده شده است. از آنجا که دولت و یا دانشگاه های استرالیا هیچ گونه بورسیه به دانشجویان بین المللی رشته پزشکی نمی دهند، شما باید از طرف دولت کشور خود و یا خانواده خود حمایت مالی کافی را داشته باشید.

تمامی دانشگاه هایی که رشته پزشکی را در استرالیا ارائه می دهند مورد تایید و نظارت شورای پزشکی استرالیا (AMC) هستند.
برای اینکه بعد از فارغ التحصیلی بتوانید به عنوان پزشک در استرالیا کار کنید، باید یک سال دوره internship در بیمارستان های دولتی را بگذرانید.

ثبت نام این دوره و گرفتن Registration Number از طریق انجمن پزشکان استرالیا در هر ایالت انجام می شود و متاسفانه به علت افزایش فارغ التحصیلان استرالیایی domestic از سال 2010، دولت استرالیا برای دانشجویان خارجی این دوره را تضمین نمی کند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

 

سوالات متداول

1.تحصیل در دانشگاه های استرالیا چه مزیتی دارد؟

  • اولین مزیت تحصیل در این کشور این است که شما بعد از پایان تحصیلات و اشتغال به کار میزان درآمد و حقوق زیادی را نسبت به سایر کشور ها در یافت خواهید کرد. اجازه ی کار به مدت 20 ساعت در هفته برای شما در هنگام تحصیل وجود دارد و…

2.چگونه می توان به تحصیل پزشکی در استرالیا مشغول شد؟

  • برای ورود به رشته پزشکی در کشور استرالیا دو راه برای شما وجود دارد:
  • راه اول: ورود مستقیم به دوره ی تحصیلی پزشکی استرالیا
  • راه دوم: ورود غیر مستقیم به رشته پزشکی استرالیا

3.تحصیل پزشکی در استرالیا چه مدت طول می کشد؟

  • مدت زمان تحصیل پزشکی در استرالیا بین 5 تا 7 سال می باشد.

4.شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا چیست؟

  • اگر بخواهید بعد از دوران دبیرستان برای تحصیل دندان پزشکی در این کشور اقدام کنید باید مدارک 12 ساله ی دبیرستان خورد را داشته باشید. ابتدا یک دوره یک ساله به نام فاندیشن را در کالج های معتبر این کشور بگذرانید،سپس بعد از پایان این دوره باید در امتحانات مورد نظر نمره ی را لازم را کسب کنید و وارد دانشگاه شوید.

5.بدون داشتن مدرک زبان می توان به تحصیل دندانپزشکی مشغول شد؟

  • برای تحصیل دندان پزشکی در استرالیا اخذ پذیرش بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست پس ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 الزامی است.

6. هزینه تحصیل دندان پزشکی در استرالیا چه مقدار است؟

  • هزینه ی تحصیل آن بسته به دانشگاه انتخابی و محل تحصیل متغیر است، اما به طور میانگین هزینه ی تحصیل در این رشته سالیانه حدود 30 تا 60 هزار دلار استرالیا است.

7.با ویزای تحصیلی در استرالیا می توان اقامت دائم دریافت کرد؟

  • ویزای تحصیلی به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم شود. در صورتی که این ویزا به ویزای کاری تبدیل شود امکان این کار وجود دارد.

8.کدام دانشگاه های پزشکی استرالیا مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

  • اکثر دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *