آمریکا, تحصیلی

آخرین تغییرات در ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

در این مقاله در مورد ویزای تحصیلی آمریکا و سایر موارد لازم برای شما عزیزانی که علاقمند به تحصیل در  آمریکا هستید نکاتی را بیان کرده ایم تا با شرایط دریافت این نوع ویزا آشنا شوید. اگر شرایط شما با آن مطابقت داشت می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید.

آمریکا کشوری می باشد که متقاضیان زیادی را در سراسر دنیا برای اخذ ویزا به خود اختصاص داده است و همه ساله افراد بسیاری را از طریق ویزاهای مختلف پذیرفته است. راه های اقدام برای اخذ اقامت و مهاجرت به آمریکا متفاوت می باشد.

در این زمینه می توان مواردی نظیر اقدام از طریق ویزای تحصیلی  آمریکا، ویزای کاری  آمریکا، ویزای توریستی  آمریکا، ویزای سرمایه گذاری  آمریکا و … را نام برد.

در اینجا با این موضوعات آشنا خواهید شد: نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا، مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا ، کار دانشجویی در  آمریکا و مدارک ویزای تحصیلی آمریکا.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های  آمریکا

در ابتدای اقدام برای مهاجرت تحصیلی آمریکا باید از دانشگاهی که مد نظر دارید و علاقمند به تحصیل در آن می باشید پذیرش بگیرید. نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی  آمریکا یکسان می باشد. برای دریافت پذیرش هر کدام از دانشگاه های مربوطه ابتدا باید سایت آن دانشگاه را مطالعه کنید و شرایط اعطای پذیرش آن را بدانید و سپس کلیه مراحل را به ترتیب انجام دهید.

تمامی مدارک مورد نیازی که دانشگاه از دانشجو طلب می کند باید ظرف مدت مشخص شده از سمت دانشگاه به واحد دانشگاه تحویل داده شود تا بررسی های لازم انجام شود.

اگر متقاضی ویزای تحصیلی آمریکا هستید و آخرین مدرک تحصیلی خود را در خارج از  آمریکا گرفته اید باید در ابتدا مدرک تحصیلی شما در  آمریکا ارزشیابی شود.

آمریکا یک کشور پیشرفته در اقتصاد، کار، تحصیل، آموزش و… رتبه هایی بسیار بالا را در بین دیگر کشور های پیشرفته دارد. به همین خاطر درصد بالایی از دانشجویان علاقمند به آگاهی از نحوه تحصیل در دانشگاه های  آمریکا هستند.

مراحل اخذ ویزا

از سال ۲۰۱۱ کشو  آمریکا سختگیری های بسیاری را در خصوص صدور ویزا اعمال کرد که باید فردی که می خواهد هرگونه ویزای  آمریکا به طور مثال: ویزای تحصیلی آمریکا را کسب کند باید تمکن مالی قابل توجهی داشته باشد. این کشور به دلیل داشتن شرایط اقتصادی عالی، افراد بسیاری را راغب به تحصیل در آمریکا کرده است. سالانه حدود هشتصد هزار نفر برای تحصیل وارد خاک این کشور می شوند.

نکته قابل توجه این می باشد که زمانی که می خواهید به سفارت آمریکا بروید باید تمام مدارک خود را تکمیل شده ببرید تا درخواست ویزای شما رد نشود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در ادامه خدمتتان ارائه خواهد شد.

زمانی که مدارک خود را همراه با نامه پذیرش از دانشگاه به سفارت تحویل دادید و سفارت تمام آن‌ها را قبول کرد سپس اجازه صدور ویزای تحصیلی  آمریکا برای شما داده می شود و شما می توانید ویزای خود را کسب کنید و راهی  آمریکا شوید.

زمانی که به  آمریکا برسید باید در دانشگاهی که در آن پذیرش شده اید ثبت نام کنید وهزینه های لازم را پرداخت کنید.

کار دانشجویی در  آمریکا

نکته ای که شاید برایتان مهم باشد این است که آیا امکان کار در حین تحصیل وجود دارد یا خیر؟

در جواب باید خدمتتان عرض کنیم که با اجازه ای که از دانشگاه کسب کرده اید می توانید در ترم اول فقط در محیط دانشگاه به کار مشغول شوید اما از ترم های بعد باید مجوزهای لازم را از اداره کار آمریکا دریافت کنید.

زمانی که از اداره کار و دانشگاه خود این اجازه را دریافت کردید می توانید به مدت بیست ساعت در هفته کار کنید. با کار دانشجویی در  آمریکا می توانید کمی از هزینه های زندگی و تحصیل در آمریکا را جبران کنید.

زمانی که فرد تحصیلش به پایان رسید می تواند با کار در  آمریکا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری این کشور تغییر دهد. بعد از پنج سال کار و زندگی در این کشور و با پرداخت مالیات به دولت می توان برای اخذ اقامت دائم آمریکا اقدام کند.

مدارک ویزای تحصیلی  آمریکا

مدارکی که جهت ارائه به سفارت لازم می باشد متعدد می باشند. فرد متقاضی باید مدارک را بصورت کامل به سفارتخانه های دولت  آمریکا تحویل دهد که به شرح ذیل می باشد:

  • نامه پذیرش و کپی از آن
  • اصل پاسپورت و شناسنامه و ترجمه تمامی آن‌ها
  • شش قطعه عکس رنگی
  • مدارک تحصیلی و ترجمه آن‌ها
  • عدم سوء پیشینه
  • عدم اعتیاد
  • گواهی سلامت پزشکی
  • سابقه بیمه در صورت داشتن
  •  هر گونه مدارکی که دولت از شما تقاضا کند باید آماده کرده و برایشان بفرستید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *