آمریکا, تحصیلی

چگونه از آمریکا بورسیه تحصیلی بگیریم؟

بورسیه تحصیلی در آمریکا

ایده “رویای آمریکایی” معانی متعددی برای افراد مختلف دارد، اما یکی از رایج ترین و البته مهم ترین عناصر آن قابلیت پیشرفت تحصیلی در آمریکا در مقاطع عالی آکادمیک می باشد. برای دانشجویان غیر آمریکایی بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا می تواند کمک بزرگی در جهت رسیدن به این رویا باشد.چه یک مهاجر جدیدالورود در آمریکا باشید، چه دانش آموزی در شرف فارغ التحصیلی از دبیرستان های کشور آمریکا و چه دانشجویی با هدف بازگشت به تحصیل، سیستم کمک بورسیه تحصیلی بین المللی برای تحصیل شما در آمریکا قابل دسترس است.

در این مقاله سعی می شود اطلاعات اولیه بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا و همچنین سازمان ها و دانشگاه های ذیربطی که شرایط کمک هزینه تحصیلی در آمریکا را برای دانشجویان خارجی فراهم می نمایند معرفی گردند.

تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا همیشه به عنوان یکی از با کیفیت ترین در عین حال گران ترین گزینه برای ادامه تحصیل دانشجویان به شمار می رود. اما علی رقم داشتن شرایطی این چنین، صدها فرصت متفاوت برای اخذ کمک هزینه تحصیلی و همچنین گرفتن بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا پیش روی شما قرار دارد.

به عنوان یک دانشجوی خارجی شما واجد شرایط اخذ برخی از بورسیه های ملی نخواهید بود. البته شایان ذکر است از آنجا که دانشگاه های آمریکا بین المللی کردن بورسیه را در اولویت خود قرار می دهند، تعداد بورسیه های بین المللی اعطایی برای ادامه تحصیل در آمریکا در سال های اخیر رشد روز افزون و چشمگیری را داشته است و این روند رشد همچنان نیز ادامه دارد.

قبل از اقدام برای درخواست و یا اخذ هرگونه بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا، بهتر است بدانید که به هیچ وجه نیازی به پرداخت هزینه برای یافتن و یا تقاضای بورسیه ندارید. بورسیه های معتبر در آمریکا هرگز هزینه ای در بر ندارند.

کالج های آمریکا

یکی از بهترین منابع کمک های مالی می تواند کالجی باشد که قصد تحصیل در آن را دارید.اگر در خارج از آمریکا متولد شده اید اما هم اکنون شهروند آمریکا هستید و یا اقامت دائم کشورآمریکا را دارید از جستجو در میان کالج های ایالت محل زندگی خود می توانید شروع کنید. به صورت کلی اشخاص مقیم در همان ایالت نرخ شهریه بسیار پایین تری را نسبت به اشخاص مقیم ایالات دیگر می پردازند.

برای مثال هزینه شهریه در دانشگاه ویرجینیا برای دانشجویان مقیم این ایالت در حدود 12 هزار دلار و برای دانشجویان متقاضی از ایالات دیگر در حدود 36 هزار دلار می باشد.

اغلب کالج های آمریکا طرح های بورسیه تحصیلی ویژه ای را برای دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در نظر می گیرند.به عنوان مثال دانشگاه اورگون سالانه بیش از 1 میلیون دلار بودجه را به دانشجویان متولد خارج از خاک آمریکا اختصاص می دهد

هزینه ها

چنان چه شما ساکن کشور آمریکا نیستید، می توانید از طریق سرویس “آموزش آمریکا” تحقیقات دقیق و موشکافانه ای بر روی کالج ها و فرصت های کمک مالی تحصیلی در موسسات آموزشی داشته باشید. این سرویس که توسط دپارتمان ایالتی آمریکا و موسسه تحصیلات بین المللی آمریکا ارایه شده است، این امکان را برای شما فراهم می کند که به هزاران هزار منبع اطلاعاتی در این زمینه به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید.

لیست های متعدد و به روز شده ای از فرصت های اخذ کمک هزینه تحصیلی آمریکا در این سرویس موجود است و جالب تر از همه این که این سیستم دارای مراکز مشاوره متعددی در کشور های مختلف در گوشه و کنار جهان می باشد، جایی که شما می توانید به صورت حضوری و رو در رو با متخصصین این مراکز ملاقات داشته و برای یافتن بهترین مدارس، ترجمه اطلاعات و اشراف به انتخاب های پیش روی خود از کمک آن ها بهره مند شوید.

بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا

در زیر برخی از بورسیه های اعطایی به دانشجویان بین المللی در آمریکا که برخی توسط خود دولت آمریکا، برخی توسط سازمان های خصوصی و برخی دیگر نیز توسط موسسات خاصی به دانشجویان اعطا می شوند نام برده شده اند.

طرح دانشجوی خارجی (Full Bright)

بی شک پر طرفدارترین و محبوب ترین نوع بورسیه دولتی برای دانشجویان بین المللی در آمریکا می باشد.

فول برایت بورسیه تحصیلی را برای تحصیل در آمریکا برای دانش آموزان فارغ التحصیل، اشخاص جوان دارای مهارت شغلی و همچنین هنرمندان به مدت یک سال و یا بیشتر فراهم می آورد.

این گزینه شامل حال دانشجویان بین المللی واجد شرایط در تمام مقاطع تحصیلی به جز پزشکی می باشد.

طرح جامع کمک هزینه تحصیلی (Hubert Humphrey)

این طرح بدون مقطع مختص دانشجویان با تجربه بین المللی است که خواهان گذراندن دوره 10 ماهه تحصیل آکادمیک در کشور آمریکا هستند.

با وجود این که مقطع خاصی برای این دوره ها در نظر گرفته نشده است، دانشجویان قادر به تحصیل و ارتقاء سطح علمی خود در موسسات آکادمیک در سرتاسر کشور آمریکا می باشند.

کمیسیون دوستی (ژاپن – ایالات متحده)

درطی یک اقدام نوآورانه توسط کشور ژاپن و ایالات متحده آمریکا، کمیسیونی تشکیل شده که این کمیسیون ارایه دهنده طرح های ویژه اخذ بورسیه برای دانشجویان ژاپنی است که خواهان ادامه تحصیل در آمریکا هستند و همچنین مختص دانشجویان آمریکایی که تحصیل در ژاپن را مد نظر دارند.

بورسیه های غیر دولتی برای دانشجویان بین الملل

در ذیل انواع بورسیه های غیر دولتی برای دانشجویان بین الملل بیان شده است.

بورسیه دوره تابستانی (Abbey Road)

این بورسیه آمریکایی به ارزش 10 هزار دلار برای دانشجویان زبان و هنر در نظر گرفته شده است، به همراه 500 دلار کمک هزینه دوره تکمیلی تابستان در موسسه های ایالتی.

بورسیه دانشجوی بین المللی (Voice Magazine Margaret W. Wong)

اعطای بورسیه ای محدود به ارزش 500 دلار برای کمک هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در مقاطع لیسانس و بالاتر در کشور آمریکا به صورت تمام وقت و پاره وقت.

بورسیه تحصیلی (Next Generation fund)

این بورسیه تحصیلی در آمریکا مختص اشخاص غیر مقیم و دانشجویان خارجی می باشد. متقاضیان می بایست حداقل معدل ۳٫۰ را، اقدام به ثبت نام نمایند. Virginia و یا Maryland، Washington DC داشته و در یکی از دانشگاه های مورد تأیید در ارزش این بورسیه 1000 دلار می باشد.

بورسیه تحصیلی (Tortuga Backpacks)

کمک هزینه ای محدود به ارزش 1000 دلار برای تحصیل دانشجویان بین المللی

بورسیه های مختص دانشجویان آسیایی

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه East-West Center

این سیستم کمک هزینه با هدف حمایت مالی از دانشجویان خارجی مقیم کشورهای آسیای میانه و اقیانوس آرام بنا شده و از طریق موسسات برگزیده قابل اخذ می باشد.

برای دانشجویان خانم:

کمک هزینه تحصیلی AAUW International

اعطا کننده کمک هزینه تحصیلی از طرف انجمن زنان دانشگاهی برای زنان خارجی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند. ارزش این بورسیه 1800 دلار برای مقطع فوق لیسانس (مسترز)، 20 هزار دلار در مقطع دکترا و 30 هزار دلار در مقطع فوق دکترا می باشد.

بورسیه تحصیلی MIT-Zaragoza Women in Logistics and SCM

MIT بورسیه آمریکایی مختص دانشجویان خانم، از هر قوم و ملتی، برای ادامه تحصیل درمرکز لجستیک زاراگوزا

بورسیه مختص دانشجویان کشورهای در حال توسعه

بنیاد بین المللی Aga Khan

هر ساله تعداد محدودی بورسیه تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و بالاتر به دانشجویان برتر در Aga Khan بنیاد کشور های در حال توسعه جهت تحصیل در آمریکا اعطا می کند. البته این بورسیه برای کسانی که در دانشگاه های مورد تایید این بنیاد در مناطق مختلف جهان ادامه تحصیل دهند نیز اعطا می شود.

کمک هزینه تحصیلی واشنگتن رییس جمهور اوباما برای رهبران جوان آفریقایی

بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان آفریقایی کشورهای مرکزی آفریقا واقع در صحرای بزرگ برای تحصیل در آمریکا جهت فراگیری مهارت های رهبری و تجاری.

بورسیه تحصیلی بنیاد Master Card

اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان آفریقایی جهت تحصیل در کشور آمریکا و قاره آفریقا

بورسیه های ویژه دانشگاهی آمریکا برای دانشجویان خارجی

بورسیه تحصیلی استعداد یابی رهبران جهانی در دانشگاه آمریکایی

اعطای بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع لیسانس در دانشگاه آمریکایی واشنگتن تنها به دانشجویان خارجی که مستعد رهبری هستند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه Harvard

دانشگاه هاروارد عنوان های مختلفی از بورسیه های بین المللی را در سراسر جهان ارایه می دهد.هرچند که رقابت بر سر اخذ این بورسیه ها بسیار شدید است.

کمک هزینه های اعطایی دانشگاه ایالتی Illinois

ایالت النویز سیستم های تخفیف شهریه، بورسیه احراز شایستگی و حمایت از دانشجویان بی بضاعت را در برنامه اعطای تسهیلات بورسیه خود برای دانشجویان جدیدالورود خارجی دارد.

بورسیه استحقاقی بین المللی دانشگاه ایالتی Iowa

اعطای بورسیه بر اساس طرح لیاقت سنجی برای دانشجویان کوشا و موفق

بورسیه بین المللی دانشگاه ایالتی Michigan

MSU اعطای انواع بورسیه های مختلف برای دانشجویان خارجی

بورسیه تحصیلی (Joint Japan World Bank)

این بورسیه تحصیلی از سمت دفتر مشترک بانک جهانی ژاپن ارایه می شود. این موسسه طرحی را مبنی بر اعطای کمک هزینه تحصیلی و حتی بورسیه کامل برای دانشجویانی دارد که کشور محل زندگی آن ها دربانک جهانی عضو می باشد.هدف این حمایت ادامه تحصیل و توسعه آموزش عالی در دنیا می باشد. دانشگاه های منتخب این موسسه در سرتاسر جهان امکان اخذ بورسیه را به دانشجویان با شرایط مقتضی می دهند. دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در آمریکا از طریق این موسسه در 8 دانشگاه منتخب من جمله دانشگاه هاروارد، جان هاپکینز، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه کلمبیا می توانند اقدام کنند.

بورسیه تحصیلی بین المللی New York University Wagner

NYU اعطای کمک هزینه های تحصیلی آمریکا برای ادامه تحصیل در دانشگاه

سیستم بورسیه موسسات هنری

اعطای کمک هزینه تحصیلی بر اساس سیستم رقابتی برای دانشجویان خارجی جهت ادامه تحصیل در موسسات و کالج های متعدد هنری در سراسر کشور آمریکا.

طرح مساعدت مالی The New School

در واحد دانشگاهی نیویورک Liberal Arts ارایه طرح هایی برای بردن بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس

طرح معافیت پرداخت شهریه برای دانشجویان غیر مقیم دانشگاه Wisconsin

سیستم معافیت از شهریه برای دانشجویان بین المللی که بتوانند عدم تمکن مالی خود را برای پرداخت هزینه ها اثبات نمایند در دانشگاه ویسکانسین مقدور خواهد بود.

آمریکا همواره یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه تحصیلات عالی و همچنین ارایه خدمات تحصیلی ویژه بوده و هست و دسترسی به این تسهیلات هدف نهایی خیل عظیمی از دانشجویان و دانش پژوهان در سراسر دنیا می باشد.

در انتها با توجه به شرایط موجود برای اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا، بهتر است که قبل از اقدام کاملاً تمامی قوانین و مقررات این نوع بورسیه ها که بسیار متنوع و متفاوت هستند را به دقت بررسی کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.4/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *