آمریکا, کاری

شرایط کار برای شهروندان غیر آمریکایی در آمریکا چگونه است؟

کار در آمریکا

در این مقاله و نوشته قصد داریم در خصوص کار در آمریکا مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم، امیدواریم اطلاعات فوق برای شما عزیزان متقاضی مهاجرت مثمر ثمر واقع باشد، در ادامه می پردازیم به بحث کار در آمریکا

کار در آمریکا

پیدا کردن کار در آمریکا اندکی دشوار است اما فرصت های محدودی برای فارغ التحصیلان و فرصت هایی برای مشاغل فصلی و شرکت در دوره های کاراموزی نیز وجود دارد.

رویای زندگی در آمریکا شاید در فکر هر فردی مرور شود، اما شرایط زندگی در آمریکا آنچه تصور می کنید نیست. به سختی می توانید شغل خوب پیدا کنید و رقابت برای دستیابی به شغل های عالی بین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبرش بسیار شدید است.

اگر قصد ساختن آینده خود در کشور آمریکا را دارید باید برای یک شغل جدی خود را آماده کنید. در حالی که فرصت ها برای تجربه کار و کارآموزی فراوان است، اما کارگران خارجی برای داشتن یک شغل خوب در آمریکا با چالش های فراوانی روبرو خواهند بود.

مشاغل موجود در آمریکا

اقتصاد ایالات متحده پس از رکود اقتصادی جهانی شاهد نشانه هایی از بهبود است و هنوز هم به عنوان یک غول اقتصادی شناخته می شود.

نرخ بیکاری در حال کاهش است و انتظار می رود تعدادی از صنایع رشد قابل توجهی در سال های آینده داشته باشند.

این در حالی است که همچنان رقابت شدیدی در بازار کار در آمریکا وجود دارد و فارغ التحصیلان بین المللی واقعا نیاز به ارائه و اثبات مدارک و تجربه خود به کارفرمایان خواهند داشت.

صنایع بزرگ آمریکا شامل هوافضا، مواد شیمیایی، کالاهای مصرفی، الکترونیک، فراوری مواد غذایی، مراقبت های بهداشتی، چوب، معدن، وسایل نقلیه موتوری و نفت است.

آمریکا یکی از پیشرفته ترین بخش های رسانه ای دنیا است، سینما، تلویزیون و موسیقی های آمریکا مخاطبان جهانی دارد.

هزاران روزنامه، ایستگاه رادیویی و شبکه های خبری در این کشور به سرتاسر دنیا پخش می شوند. صنایع کوچک و متوسط در بخش های دیجیتال و فناوری فعالیت های برجسته ای در این کشور دارند.

برای مثال دره سیلیکون مشهور در کالیفورنیا زادگاه صدها استارت آپ نوآورانه جهانی است.

برای معرفی کمپانی های عظیم کشور آمریکا می توان از اپل، مایکروسافت، گوگل، فورد موتور، جنرال الکتریک، آی بی اِم، وارنِر و وال مارت نام برد.

بر اساس آمار اداره کار آمریکا تقاضا برای متخصصین مراقبت های بهداشتی و درمانی از قبیل پرستاران، دستیاران پرستاری و دبیران پزشکی در کنار تقاضاها برای آشپز، حسابدار، توسعه دهندگان نرم افزار، کارمندان خرده فروشی، نماینده های سرویس های خدماتی، کارمندان اداری، مکانیک و افسران پلیس رو به افزایش است.

راه های جست و جوی کار در آمریکا

با توجه به محدودیت های ویزای آمریکا شما باید حتما وضعیت کار خود را مشخص کرده و سپس برای اخذ ویزا اقدام کنید.

اگر شما مهارت های ویژه ای داشته باشید ممکن است کارفرمایان روند اخذ ویزای شما را حمایت کنند اما باز هم نمی توان اطمینان کامل به این مسیر داشته و روی آن حساب کرد.

در آمریکا نیز قبل از هرچیز باید رزومه قوی خود را تنظیم کرده و برای ارسال به کارفرمایان مورد نظرتان آماده کنید.

آسان ترین راه برای یافتن شغل از راه دور استفاده از وبسایت های شغل یابی آمریکایی است که روزانه لیست هایی از مشاغل مورد نیاز شرکت ها را ارائه می دهند. تعدادی از این سایت ها به شرح زیر است:

CareerBoard :

http://www.careerboard.com/US/en/Search-for-Jobs/?cll=1

Indeed :

https://www.indeed.com/l-United-States-jobs.html

Monster :

https://www.monster.com/jobs/

USAJOBS :

https://www.usajobs.gov/

پس از جست و جو در این سایت ها و انتخاب کارفرمایان متناسب با توانایی های شما رزومه خود را برای آن ها ارسال کرده و منتظر پاسخ می مانید. در صورت موافقت برای شما وقت مصاحبه تعیین می گردد و باید خود را برای یک محک جدی آماده کنید.

ارتباط مستقیم با شرکت ها جهت کار در آمریکا

بعضی شرکت های بزرگ نیازمندی های خود را فقط در وبسایت خودشان ارائه می دهند و شما باید به وبسایت های آن‌ها مراجعه کرده و شرایط همکاری با آن‌ها را مطالعه کنید.

در صورت مورد قبول بودن شرایط از طرف شما فرم های مربوطه را در سایت پر کرده و رزومه خود را برای آن‌ها ارسال می کنید.

اگر این راه را نمی پسندید می توانید مستقیما با شرکت یا کمپانی مورد نظر خود تماس گرفته و سوالاتتان رو بپرسید.

قطعا آن ها به شما کمک خواهند کرد و مسیر لازم برای درخواست کار و اقامت را برای شما توضیح خواهند داد.

این روش برای فرصت های شغلی بزرگ بسیار کارامد بوده و کمپانی ها قدردان این ارتباط خواهند بود.

مشاغل فصلی در آمریکا

پیدا کردن کار در آمریکا در فصل تابستان و در بین ماه های جولای تا سپتامبر برای شما امکان پذیر است.

بیشتر این فرصت های شغلی مربوط به امور گردشگری و سفر یا کار در رستوران ها و کافه هاست.

همچنین می توانید از فرصت های کار داوطلبانه در آمریکا نیز بهره ببرید.

کارهای داوطلبانه در آمریکا بیشتر در زمینه های فرهنگی و محیط زیست است.

کار در آمریکا در حوزه آموزش

آمریکا یکی از کشور های پررونق در عرصه دانشگاه های بین المللی است.

سالیانه صدها هزار دانشجو در دانشگاه های این کشور پذیرفته می شوند که جمعیت زیادی از آن ها را خارجی ها تشکیل می دهند.

قطعا دانشگاه ها محل هایی هستند که مشاغل زیادی در آن ها در دسترس وجود دارد. برای کار در دانشگاه امتیاز مثبت شما می تواند داشتن مدرک معتبر از دانشگاه های معتبر سرتاسر جهان باشد.

تدریس در آمریکا موضوع بسیار حساسی است و اساتید بسیار خوبی در این کشور مشغول تحصیل هستند.

شرکت در دوره های کاراموزی و تجربه کار در آمریکا

دانشجویان، فارغ التحصیلان و متخصصان می توانند برای ویزای J-1 درخواست کرده و اجازه کار موقت در ایالات متحده را دریافت کنند، برنامه های کارآموزی در آمریکا بین یک سال تا ۱۸ ماه متغیر است.

بهتر است قبل از درخواست ویزا دوره کاراموزی خود را قطعی کرده و کارهای لازم را انجام داده باشید تا در روند اخذ ویزا دچار مشکل نشوید.

شرایط کار در آمریکا

میزان ساعت کاری رسمی در آمریکا روزی هشت ساعت و در واقع هفته ای چهل ساعت است، اما در برخی مشاغل از این مقدار فراتر رفته و به ۱۲ ساعت در روز نیز می رسد.

مرخصی کارمندان شاغل در آمریکا سالی ۱۴ روز بوده که در بعضی قسمت ها این مقدار فقط ۹ روز است، که البته شامل تعطیلات رسمی در آمریکا مثل روز استقلال یا تعطیلات کریسمس نمی شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *