آمریکا, تحصیلی

مراحل پذیرش کارشناسی ارشد در آمریکا

فوق لیسانس در آمریکا

در این صفحه در خصوص تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا صحبت می کنیم. دانشجویان مراکز معتبر آموزش عالی ایالات متحده آمریکا از مزایا متعددی مانند امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی مدرن و بروز، کتابخانه های مجهز و… برخوردار هستند. این امکانات تنها مختص دانشجویان آمریکایی نیستند؛ دانشجویانی هم که موفق به اخذ پذیرش تحصیل در یکی از مراکز آموزشی آمریکا می شوند هم از این مزایا سود خواهند برد اما با این وجود ما به شما توصیه می کنیم برای تحصیل در مقاطع تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس، کشورهای اروپایی را در اولویت قرار دهید زیرا برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا باید هزینه نسبتاً زیادی بپردازید.علی رغم هزینه بالای تحصیل در این مقطع در آمریکا، دانشگاه های این کشور به سختی به متقاضیان تحصیل در این دوره بورسیه تحصیلی می دهند. بنابراین تمام هزینه ها بر عهده خود دانشجوی دوره فوق لیسانس خواهد بود.

تحصیل در آمریکا

البته افراد در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا اجازه دارند که به صورت پاره وقت کار کنند، اما حقوق حاصل از مشاغل پاره وقت اصلاً جوابگوی هزینه های تحصیل و زندگی فرد نخواهند بود. بنابراین برای تحصیل در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس بهتر است که وارد دانشگاه های اروپایی شوید و دانشگاه های آمریکایی را در اولویت های بعدی قرار دهید.

اما از طرف دیگر تحصیل در این مقطع در آمریکا می تواند زمینه ساز اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی در دوره دکتری در این کشور باشد. بنابراین اگر از پس هزینه های زندگی و تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا برمی آیید؛ بهتر است که برای ورود به دانشگاه های ممتاز این کشور تلاش کنید. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا ابتدا باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید اما قبل از هر اقدامی لازم است که اطلاعاتی در مورد مقطع فوق لیسانس در آمریکا و نحوه اخذ ویزای تحصیلی در این دوره کسب کنید.

مقطع فوق لیسانس در آمریکا

دوره فوق لیسانس در آمریکا بسته به رشته تحصیلی تحت عناوین مختلفی برگزار می شود. به عنوان مثال دوره فوق لیسانس علوم پایه MS، فوق لیسانس رشته های هنر MA، فوق لیسانس رشته های مهندسی MEng و فوق لیسانس علوم تربیتی MEdu نامیده می شوند.

فارغ از نام دوره و رشته، دانشجویان در آمریکا بین دو تا 3 سال آموزش می بینند و علاوه بر واحدهای تئوری موظف به نگارش پایان نامه نیز هستند.

شایان ذکر است که فقط 3 درصد آمریکایی ها، مدرک فوق لیسانس دارند. بنابراین اگر شما بتوانید برای تحصیل در این مقطع  در آمریکا پذیرش بگیرید. بعد فارغ التحصیلی از شانس زیادی برای کار کردن در آمریکا و اخذ اقامت در این کشور برخوردار خواهید بود، اما برای رسیدن به این مهم باید شرایط معینی داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی

داشتن مدرک کارشناسی با معدل حداقل 15، شرط لازم برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا است اما کافی نیست.بعد از مدرک کارشناسی، مهم‌ترین شرط لازم برای اخذ پذیرش تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا، داشتن مدرک زبان انگلیسی است. در حقیقت بدون مدرک زبان، احتمال پذیرش شما در دانشگاه های آمریکایی صفر است. پس قبل از هر اقدامی باید اقدام به اخذ مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس کنید.

یکی دیگر از شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا، ارائه مدرک GRE یا GMAT است. البته مدرک GMAT برای تحصیل در رشته های مدیریتی لازم هست.

علاوه بر موارد مذکور، برای تحصیل در مقطع ارشد در آمریکا حتماً باید از اساتید دوره لیسانس هم سه توصیه نامه دریافت کرد. ضمناً خود متقاضی هم باید با نگارش یک انگیزه نامه تحصیلی، اهداف و انگیزه خود برای تحصیل در آمریکا را توضیح دهد.

مدارک فوق الذکر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکایی لازم هستند اما علاوه بر اینها تالیف و نشر مقالات در ژورنال های بین المللی و شرکت در همایش های علمی جهانی هم به تسهیل روند پذیرش تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا کمک می کنند.

اخذ پذیرش دوره های فوق لیسانس در این کشور همراه با کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی بخصوص برای کسانیکه دارای مدارک دانشگاهی از دانشگاه های غیر آمریکایی و یا کانادایی هستند کارآسانی نیست.

متقاضیان برای اخذ پذیرش مقطع فوق لیسانس باید حداقل شرایط زیر را داشته باشند:

  •   مدرک کارشناسی با 4 سال تحصیل و با معدل حداقل 15
  •  سه توصیه نامه از اساتید قبلی
  •  تهیه Statement of Interest متناسب با رشته تحصیلی
  •  مدرک زبان انگلیسی (IELTS, 6.5) و یا (TOEFL, iBT: 100; CBT: 250; PBT: 600)
  •  مدرک GRE
  •  مدرک GMAT برای رشته های مالی، بیزنس و مدیریت و حسابداری

مدرک زبان

متقاضیان باید توجه نمایند که اخذ پذیرش بدون داشتن مدرک زبان (Conditional Admission)  در بسیاری از دانشگاه ها امکان پذیر نیست. دارا بودن مدرک زبان و تسلط به زبان انگلیسی برای استفاده از کمک هزینه و کار به عنوان دستیار تحقیقاتی و یا دستیار تدریس ضروری است. سایر عوامل مهم در اخذ پذیرش عبارتند از دارا بودن مقالات علمی در نشریات بین المللی، شرکت در سمینارها، و کنفرانس های بین المللی. دارا بودن شرایط ذکر شده در بالا از عوامل مهم برای اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های آمریکا می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *