استرالیا

ویزای بریجینگ استرالیا، پلی بین دو ویزا

افراد تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران، برای ورود به خاک استرالیا باید ویزای این کشور را داشته باشند. با توجه به هدف از سفر شما به استرالیا، انواع مختلفی از ویزای استرالیا وجود دارد، مانند ویزای توریستی استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا، ویزای کار استرالیا، ویزای سرمایه گذاری استرالیا، ویزای خانوادگی و غیره. شما بعد از دریافت هر یک از ویزاهای استرالیا می توانید به این کشور سفر و یا مهاجرت کنید. زمانی که در استرالیا حضور دارید و قصد دارید که برای مدت بیشتری در این کشور بمانید، به نوع دیگری از ویزای استرالیا نیاز خواهید داشت که به آن بریجینگ ویزا گفته می شود. در این مطلب به ویزای موقت بریجینگ و انواع آن پرداخته ایم و سعی کردیم به تمامی سوالات شما در مورد این ویزا، تفاوت بین انواع ویزای بریجینگ، چگونگی اخذ ویزا و غیره پاسخ دهیم.

ویزای بریجینگ استرالیا چیست؟

ویزای بریجینگ یا Bridging Visa نوعی ویزای موقت استرالیا است و فقط برای افرادی صادر می شود که در استرالیا حضور دارند و منتظر دریافت ویزای بعدی خود هستند و به همین دلیل به آن بریجینگ ویزا یا ویزای پل گفته می شود. بنابراین اگر با یک نوع ویزای موقت به استرالیا مهاجرت کرده اید و مجدد از استرالیا برای ویزای دیگری اقدام کرده باشید، در مدت زمانی که منتظر دریافت ویزای جدید خود هستید به شما ویزای بریجینگ داده خواهد شد تا اقامت شما در استرالیا قانونی باشد. همچنین ممکن است که اعتبار ویزای شما به پایان رسیده باشد و به دلایل مختلف و مورد قبول نتوانسته باشید استرالیا را ترک کنید و به زمان بیشتری نیاز دارید، در این صورت نیز ویزای بریجینگ استرالیا برای شما صادر می شود تا در این مدت کوتاه اقامت قانونی در استرالیا داشته باشید تا بتوانید در زمان مشخص از استرالیا خارج شوید و به کشور خود بازگردید.

در اکثر مواقع ویزای بریجینگ بطور خودکار به عنوان بخشی از ویزای جدید در نظر گرفته می شود و به پرونده شما در زمان دریافت ویزای بعدی اضافه می شود. اما در برخی شرایط خاص باید برای دریافت بریجینگ ویزا سابمیت کنید و درخواست خود را ارسال نمایید.

ویزای اصلی بعدی شما می تواند هر کدام از انواع ویزای استرالیا باشد بجز انواع ویزای بریجینگ، ویزای عدالت کیفری و ویزای اجرای قانون.

انواع ویزای بریجینگ استرالیا

ویزای بریجینگ استرالیا به انواع مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از:

ویزای 010 استرالیا – Bridging Visa A:

این نوع از ویزای بریجینگ که به اختصار BVA گفته می شود، برای افرادی صادر می شود که برای ویزای دیگری اقدام کرده اند. درخواست ویزای بریجینگ نوع A، باید به همان روشی باشد که برای ویزای اصلی خود اقدام کردید. اگر درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین ارسال کردید، برای دریافت این ویزا نیز باید بصورت آنلاین سابمیت کنید. این ویزا رایگان است و نیازی به پرداخت اپلیکیشن فی نیست. بریجینگ ویزای نوع A به شما اجازه کار در استرالیا و خروج از استرالیا را در این مدت محدود تا زمان دریافت ویزای جدید، نمی دهد. اگر نیاز به کار کردن در این مدت دارید باید برای نوع دیگری از ویزای بریجینگ اقدام کنید.

ویزای 020 استرالیا – Bridging Visa B:

این نوع از ویزای بریجینگ که به آن BVB گفته می شود، برای افرادی مناسب است که در زمان انتظار برای دریافت ویزای جدید خود، قصد دارند که سفر کنند و استرالیا را در این مدت ترک کنند. در این شرایط می توانید ویزای بریجینگ نوع B داشته باشید و اجازه سفر به شما داده می شود تا زمانی که ویزای جدید شما صادر شود. البته باید دلایل قانع کننده ای برای سفر خود ارائه دهید. اگر ویزای بریجینگ نوع A دارید و از طرفی نیاز است که در این مدت سفر کنید، می توانید برای تغییر نوع A به نوع B اقدام کنید تا اگر دلایل سفرتان مورد قبول بود، اجازه سفر داشته باشید.

ویزای 030 استرالیا – Bridging Visa C:

این نوع از ویزای بریجینگ (BVC) برای افرادی صادر می شود که برای اولین بار قصد دارند که بعد از ویزای اصلی خود، برای ویزای دیگری اقدام کنند. بنابراین این ویزا به آنها داده می شود تا در مدتی که منتظر دریافت ویزای بعدی خود هستند، اقامت قانونی در استرالیا داشته باشند. توجه داشته باشید که در ویزای بریجینگ نوع C به شما اجازه سفر و ترک استرالیا داده نمی شود و نمی توانید BVC را به BVB تغییر دهید.

ویزای 050 استرالیا – Bridging Visa E:

ویزای بریجینگ نوع E به شما این امکان را می دهد که بعد از تمام شدن اعتبار ویزای فعلی در استرالیا بمانید و مقدمات سفر خود را برای ترک استرالیا فراهم کنید. همچنین این ویزا یک ساب کلاس 051 دارد که فقط برای افرادی صادر می شود که برای ویزای حفاظتی که نوعی ویزای پناهنگی است، درخواست داده اند.

مقایسه انواع ویزای بریجینگ

انواع ویزای بریجینگ استرالیا با هم تفاوت هایی دارند. در جدول زیر می توانید تفاوت های بین انواع ویزای بریجینگ را مشاهده نمایید و آنها را باهم مقایسه کنید:

ویزای بریجینگ A ویزای بریجینگ B ویزای بریجینگ C ویزای بریجینگ E ویزای بریجینگ 051
نیاز است که از قبل ویزا داشته باشید نیاز است که از قبل ویزا داشته باشید نیازی به داشتن ویزای قبلی نیست نیاز است که از قبل ویزا داشته باشید نیازی به داشتن ویزای قبلی نیست
اپلای بصورت آنلاین اپلای بصورت آنلاین اپلای بصورت آنلاین اپلای بصورت آنلاین ارسال مدارک کاغذی
رایگان پرداخت اپلیکیشن فی رایگان رایگان رایگان
اجازه سفر داده نمی شود اجازه سفر داده می شود اجازه سفر داده نمی شود اجازه سفر داده نمی شود اجازه سفر داده نمی شود
اجازه تغییر به نوع B داده می شود اجازه تغییر به نوع B داده نمی شود اجازه تغییر به نوع B داده نمی شود اجازه تغییر به نوع B داده نمی شود

 

شرایط دریافت ویزا

این ویزا فقط یک شرط اصلی دارد، اینکه شما در زمان اپلای برای انواع ویزای بریجینگ در استرالیا حضور داشته باشید و از استرالیا برای این ویزا اقدام کنید. سپس با توجه به اینکه کدام یک از انواع ویزای بریجینگ برای شرایط شما مناسب است باید مدارک مورد مربوط به آن نوع از ویزای بریجینگ را ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز

در زمان اقدام برای ویزای بریجینگ استرالیا، با توجه به نوع ویزا، به شما چک لیست کاملی از مدارک مورد نیاز داده می شود. در اینجا اصلی ترین مدارک مورد نیاز که ارائه آنها برای انواع ویزای بریجینگ لازم است، لیست شده که عبارتند از:

  • پاسپورت و سایر مدارک شناسایی
  • مدارک مربوط به تایید شخصیت تا مشخص شود سابقه جرم و جنایت نداشتید.
  • ثبت اثر انگشت بعد از اپلای ویزا
  • فرم 956 اگر در طی فرایند اخذ ویزا از فردی مانند یک وکیل یا موسسه مهاجرت کمک گرفته اید باید فرم 956 را تکمیل کنید.
  • فرم رضایت والدین برای خروج از کشور (برای BVB)
  • ارائه دلایل قانع کننده برای سفر (برای BVB)

 آماده سازی مدارک برای ویزای بریجینگ استرالیا

در زمان تهیه و آماده سازی مدارک مورد نیاز برای ویزای بریجینگ باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی باشند و یا ترجمه رسمی شده باشند.
  • اگر به ترجمه مدارک نیاز است باید مدارک توسط مترجمان مورد تایید دولت استرالیا که از طریق مرجع اعتباربخشی مترجمان استرالیا مجوز دارند، ترجمه شوند.
  • اگر بصورت آنلاین برای ویزا اپلای می کنید باید کپی های الکترونیک مدارک را تهیه کنید. بدین منظور باید از مدارک اسکن رنگی تهیه شود و مطمئن شوید که کپی ها واضح و خوانا باشند.

چگونگی اپلای برای ویزای بریجینگ استرالیا

می توانید بصورت آنلاین و یا از طریق ارسال مدارک کاغذی برای ویزای بریجینگ استرالیا اپلای کنید. وزارت امور داخلی استرالیا ترجیح می دهد که متقاضیان درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنند. بنابراین بهتر است که از طریق ImmiAccount که پورتال رسمی رسیدگی به ویزاهای استرالیا است، برای بریجینگ ویزا درخواست دهید. البته توجه داشته باشید که برای ویزای بریجینگ ساب کلاس 051 باید حتما بصورت “ارسال مدارک کاغذی” اقدام کنید و نمی توانید درخواست خود را آنلاین ثبت کنید.

چه زمانی باید برای ویزای بریجینگ اقدام کرد؟

اگر هر کدام از شرایط زیر را دارید، باید برای ویزای بریجینگ استرالیا اقدام کنید:

  • اعتبار ویزای فعلی شما تمام شده است و هنوز ویزای جدید برایتان صادر نشده و بدون ویزای معتبر در استرالیا حضور دارید.
  • برای تجدید نظر در مورد ریجکتی ویزای خود اقدام کرده اید و هنوز پاسخی از دادگاه تجدیدنظر دریافت نکرده اید و در انتظار جواب هستید.
  • منتظر بررسی قضایی درخواست ویزای خود هستید. در مواقعی که درخواست ویزای شما از نوع ویزای پناهندگی باشد.
  • ویزای بریجینگ A دارید و به دلایلی مجبور به سفر هستید و باید نوع ویزای بریجینگ خود را به B تغییر دهید.
  • ویزای بریجینگ A یا C دارید و به شما اجازه کار در استرالیا داده نشده است اما نیاز دارید که در این مدت کار کنید، بنابراین باید برای نوع دیگری از ویزای بریجینگ اقدام کنید.

بعد از اپلای ویزای بریجینگ استرالیا

بعد از اینکه درخواست ویزای خود را اپلای کردید از طرف دپارتمان مهاجرت برای شما پیغام ارسال می شود و مسئول مربوطه فرایند بررسی درخواست ویزای بریجینگ شما را آغاز می کند. در صورتیکه با ویزای شما موافقت شود، نامه موافقت برایتان ایمیل خواهد شد و به این ترتیب ویزا صادر شده است.

ویزای بریجینگ استرالیا یک ویزای بلند مدت است؟

خیر، ویزای بریجینگ فقط برای مدت کوتاهی اعتبار دارد و جزء ویزاهای موقت استرالیا محسوب می شود. انواع ویزای بریجینگ استرالیا فقط برای یک هدف صادر می شوند که به شما اجازه اقامت قانونی برای مدت کوتاهی در استرالیا را بدهد تا زمانی که ویزای جدیدتان صادر شود و یا تا زمانی که بتوانید استرالیا را ترک کنید.

شما نمی توانید با ویزای بریجینگ اقامت طولانی مدت در استرالیا داشته باشید. اگر اعتبار ویزای بریجینگ شما تمام شود باید استرالیا را ترک کنید مگر اینکه بتوانید برای ویزای بریجینگ دیگری اقدام کنید و یا ویزایی که برای آن اقدام کرده بودید، صادر شود. ویزای بریجینگ زمانی که دیگر نیازی به آن ندارید، معتبر نخواهد بود. در واقع زمانی که ویزای جدید خود را دریافت کردید، یا درخواست ویزای شما ریجکت شده و دیگر قرار نیست برای دریافت ویزا منتظر باشید و یا بررسی قضایی پرونده شما تمام شده است، ویزای بریجینگ نیز نامعتبر می شود.

جمع بندی و نکات مهم

ویزای بریجینگ استرالیا یک ویزای موقت است و زمانی صادر می شود که فرد به دلایل مختلف نیاز دارد که مدتی کوتاه در استرالیا اقامت داشته باشد و این ویزا به فرد این امکان را می دهد که در این مدت اقامتش در استرالیا قانونی باشد. زمانی که با یک ویزای موقت به استرالیا مهاجرت کرده اید و در ادامه برای ویزای دیگری اقدام کردید، تا زمانی که ویزای جدید برایتان صادر شود، ویزای بریجینگ دریافت می کنید تا بطور قانونی در استرالیا زندگی کنید و منتظر صدور ویزای جدید شوید. یا اینکه ممکن است اعتبار ویزای موقت شما تمام شده باشد و به دلایلی نتوانسته باشید استرالیا را ترک کنید، تا زمان مهیا شدن سفر و خروج از استرالیا، ویزای بریجینگ برای شما صادر می شود. ویزای بریجینگ استرالیا به انواع مختلفی تقسیم می شود و هر فرد با توجه به شرایطی که دارد می تواند برای یکی از انواع ویزای بریجینگ اقدام کند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *