استرالیا

ویزای بریجینگ استرالیا نوع C

یکی از انواع ویزای استرالیا که یک ویزای موقت است و به آن بریجینگ ویزا گفته می شود، برای افرادی مناسب است که با یک ویزای موقت به استرالیا مهاجرت کرده اند و اکنون در این کشور زندگی می کنند اما اعتبار ویزای اول آنها به پایان رسیده و برای ویزای دیگری اقدام کرده اند. بنابراین در مدتی که ویزای جدیدشان صادر شود، ویزای بریجینگ یا ویزای پل دریافت می کنند تا اقامتشان در استرالیا قانونی باشد. ویزای بریجینگ استرالیا به انواع مختلفی تقسیم می شود، ویزای بریجینگ نوع A، B، C و E که هر کدام شرایط خاص خود را دارد. در این مطلب به ویزای بریجینگ C پرداخته ایم و سعی کردیم به تمامی سوالات شما در مورد شرایط این ویزا، چگونگی اخذ آن، مدت اعتبار ویزا و غیره پاسخ دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ویزای بریجینگ استرالیا و انواع آن مراجعه نمایید.

ویزای بریجینگ استرالیا نوع C چیست؟

ویزای بریجینگ C که به آن Australia Bridging Visa C یا BVC گفته می شود، یک ویزای کوتاه مدت است و زمانی صادر می شود که در استرالیا حضور داشته باشید اما ویزای معتبری نداشته باشید. یعنی ویزایی که با آن به استرالیا مهاجرت کرده اید، منقضی شده باشد و اعتبار خود را از دست داده باشد. اما در انتظار دریافت ویزای جدید هستید تا درخواست ویزای جدید شما توسط اداره مهاجرت استرالیا بررسی شود و برایتان ویزای اصلی دیگری صادر کنند. در این مدت انتظار برای دریافت ویزای جدید، ویزای بریجینگ نوع C برایتان صادر می شود تا اقامتتان در استرالیا قانونی باشد. به این دلیل به این ویزا ویزای پل گفته می شود یعنی پلی است بین دو ویزای قبلی و جدید شما.

برای دریافت ویزای بریجینگ C، ویزای اولیه شما می تواند هر کدام از انواع ویزای استرالیا باشد به جز ویزای بریجینگ، ویزای عدالت کیفری و ویزای اجرای قانون.

در اکثر مواقع زمانی که شما برای ویزای جدید خود اقدام می کنید، ویزای بریجینگ C بطور اتوماتیک برای شما صادر می شود و زمانی که ویزای اول شما منقضی شد، ویزای بریجینگ C خودبخود فعال می شود. اما اگر هر یک از شرایط زیر را دارید باید برای ویزای بریجینگ C اپلای کنید و درخواست ویزای خود را ارسال نمایید. این شرایط عبارتند از:

  • از قبل ویزا نداشتید.
  • قصد دارید ویزای BVC که محدودیت کاری ندارد را دریافت کنید.
  • برای رسیدگی قضایی پرونده خود اقدام کرده اید.

شرایط ویزای بریجینگ C استرالیا

ویزای بریجینگ C برای افرادی صادر می شود که شرایط زیر را داشته باشند:

  • در زمان اپلای برای ویزا در استرالیا حضور داشته باشند.
  • از قبل ویزای بریجینگ E نداشته باشند.
  • هنوز ویزای بعدی خود را دریافت نکرده باشند.

چگونگی اپلای برای ویزای بریجینگ C

زمانی که برای ویزای جدید خود درخواست می دهید، ویزای بریجینگ C به صورت زیر صادر می شود:

  1. شما در حال حاضر ویزای معتبر برای اقامت در استرالیا را ندارید.
  2. درخواست ویزای جدید خود را اپلای می کنید.
  3. برای ویزای بریجینگ C نیز اپلای می کنید.
  4. در اسرع وقت ویزای بریجینگ C صادر شده و اقامت شما در استرالیا قانونی خواهد بود. (مدارک اپلای برای بریجینگ C نیز خود باعث اقامت قانونی شما در استرالیا می شود).

می توانید به صورت آنلاین و از طریق mmiAccount که پورتال رسمی رسیدگی به ویزاهای استرالیا است، درخواست ویزای برجینگ C خود را اپلای کنید. همچنین این امکان وجود دارد که مدارک خود را به مرکز مربوطه پست کنید. این بستگی به روشی دارد که برای ویزای اصلی خود اقدام کردید، اگر ویزای اصلی خود را بصورت آنلاین اپلای کردید، ویزای بریجینگ را نیز باید به صورت آنلاین اپلای کنید و اگر بصورت ارسال مدارک از طریق پست یا پیک برای ویزای اصلی اقدام کردید، باید به همین روش برای ویزای BVC هم اقدام کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر برای رسیدگی قضایی پرونده خود و تجدید نظر اقدام کرده اید، باید حتما درخواست ویزای بریجینگ C را بصورت ارسال مدارک کاغذی از طریق پست به مرکز مربوطه انجام دهید و امکان اقدام بصورت آنلاین در این شرایط وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای بریجینگ C

در زمان اپلای برای ویزای بریجینگ C به شما چک لیست کامل مدارک مورد نیاز داده می شود، همچنین در این مرحله می توانید از وکلای مهاجرت نیز راهنمایی و مشاوره دریافت کنید زیرا هر گونه نقص در مدارک باعث طولانی تر شدن فرایند بررسی ویزا می شود. در اینجا اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت BVC لیست شده است:

  • مدارک احراز هویت: باید مدارک شناسایی خود را که شامل کپی پاسپورت، کارت ملی، شناسنامه، گواهی نامه رانندگی و مدارک تغییر نام و نام خانوادگی (در صورت وجود) است، تهیه و ارسال نمایید.
  • مدارک اثبات نیاز به کار کردن: اگر نیاز دارید که در مدت انتظار برای دریافت ویزای جدید، اجازه کار به شما داده شود و از نظر مالی برایتان ضروری است که در این مدت را کار کنید، باید دلایل خود را بهمراه مدارک آن ارائه کنید تا به شما اجازه کار داده شود. زیرا بطور کلی در زمانی که ویزای بریجینگ دارید نمی توانید در استرالیا کار کنید و اجازه کار داده نمی شود.
  • مدارک تایید شخصیت: این مدارک برای این است که مطمئن شوند شما سابقه جرم و جنایت نداشتید. بنابراین ارائه نامه عدم سوء پیشینه، نامه پلیس و فرم 80 نیاز خواهد بود.
  • فرم تکمیل شده 956: اگر در طی فرایند اخذ ویزا از فردی مانند یک وکیل یا موسسه مهاجرت کمک گرفته اید باید فرم 956 را تکمیل کنید.

مدت زمان صدور ویزای بریجینگ C

اداره مهاجرت استرالیا زمان دقیق را برای فرایند بررسی درخواست ویزای بریجینگ مشخص نکرده است. اینکه چقدر طول می کشد تا ویزای بریجینگ C برای شما صادر شود، به شرایط و پرونده شما بستگی دارد. فقط نکته مهم این است که پرونده شما کامل باشد تا در روند بررسی ویزا خللی وارد نشود و باعث طولانی شدن این فرایند نشود.

هزینه ویزای بریجینگ C

ویزای بریجینگ استرالیا نوع C رایگان است و نیازی به پرداخت اپلیکیشن فی در زمان اپلای ویزا نیست.

مدت اعتبار ویزای بریجینگ C

ویزای بریجینگ استرالیا نوع C یک ویزای موقت و کوتاه مدت است و تا زمانی اعتبار دارد که جواب ویزای جدید شما مشخص شود. یعنی زمانی که ویزای جدید برایتان صادر شود و یا اینکه درخواست ویزای جدید شما ریجکت شود، اعتبار ویزای بریجینگ C نیز بلافاصله تمام می شود. همچنین اگر برای رسیدگی قضایی روی پرونده خود درخواست داده بودید، به محض اینکه نتیجه دادگاه مشخص شود و برای پرونده شما تصمیم گیری شود، ویزای بریجینگ C شما نامعتبر می شود. از طرفی، اگر شما درخواست ویزای جدید خود و یا درخواست رسیدگی قضایی را پس بگیرید و از آن منصرف شوید، در این شرایط نیز بلافاصله اعتبار ویزای بریجینگ C تمام می شود.

توجه داشته باشید که بعد از اینکه اعتبار ویزای بریجینگ C تمام شود نمی توانید با این ویزا مدت بیشتری را در استرالیا اقامت داشته باشید.

اجازه کار با ویزای بریجینگ C استرالیا

بطور کلی با ویزای بریجینگ C اجازه کار در استرالیا به شما داده نمی شود، مگر اینکه برای یکی از ویزاهای زیر اقدام کرده باشید:

  • ویزای 132 استرالیا – Business Talent Visa
  • ویزای 188 استرالیا – Business Innovation and Investment Provisional Visa
  • ویزای 888 استرالیا – Business Innovation and Investment Permanent Visa
  • ویزای 186 استرالیا – Employer Nomination Scheme Visa
  • ویزای 187 استرالیا – Regional Sponsored Migration Scheme Visa
  • ویزای 189 استرالیا – Skilled Independent Visa
  • ویزای 190 استرالیا – Skilled Nominated Visa
  • ویزای 489 استرالیا – Skilled Regional Provisional Visa

اگر نیاز به کار کردن در استرالیا دارید و برایتان ضروری است که بدلیل مشکلات اقتصادی در مدتی که ویزای بریجینگ C را دریافت کرده اید، اجازه کار به شما داده شود، باید برای BVC دیگری اقدام کنید و دلایل خود را ارائه دهید. پس اگر:

  • ویزای BVC فعلی شما محدودیت کار دارد، یا
  • برای ویزای مهارت شغلی متقاضی شده اید، یا
  • برای بررسی قضایی پرونده خود درخواست داده اید

این امکان برایتان وجود دارد که درخواست ویزای بریجینگ C با اجازه کار را ارائه دهید.

در برخی موارد خاص ممکن است به شما ویزای بریجینگ C بدون محدودیت کاری داده شود. مثلا اگر ویزایی که برای آن درخواست داده اید، ویزای حفاظتی که یکی از انواع ویزای پناهندگی است، باشد.

اجازه تحصیل با ویزای بریجینگ C

یکی از سوالات متداول این است که آیا در زمانی که با ویزای بریجینگ C در استرالیا اقامت دارم، می توانم در این کشور تحصیل کنم؟ در پاسخ باید گفت که شما می توانید در این مدت و با ویزای بریجینگ C به تحصیل مشغول شوید اما ممکن است طبق ویزای قبلی شما، محدودیت هایی برایتان وجود داشته باشد. مثلا اینکه فقط اجازه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی مناطق خاصی از استرالیا را دارید که مناطق کم جمعیت محسوب می شود. بنابراین بهتر است شرایط مربوط به ویزایخود را از طریق سامانه VEVO (Visa Entitlement Verification Online) چک کنید.

اجاز سفر با ویزای بریجینگ C

بسیار مهم است که بیاد داشته باشید با ویزای بریجینگ C نمی توانید سفر کنید و از استرالیا خارج شوید. در واقع با ویزای بریجینگ C اجازه سفر به شما داده نمی شود. اگر در این مدت استرالیا را ترک کنید، دیگر نمی توانید به این کشور بازگردید و ویزای شما نامعتبر می شود. اگر مجبور هستید که در این مدت از استرالیا خارج شوید، باید برای ویزای بریجینگ نوع B اقدام کنید. فقط این نوع از ویزای استرالیا است که اجازه سفر به دارنده ویزا را می دهد. البته اگر ویزای بریجینگ C را دارید این امکان برایتان وجود ندارد که ویزای خود را به بریجینگ B تغییر دهید. فقط افرادی که ویزای بریجینگ A دارند می توانند درخواست تغییر ویزا به بریجینگ B را داشته باشند.

لغو یا کنسلی ویزای بریجینگ C

سه شرط زیر روی ویزای بریجینگ C وجود دارد و اگر شما به این سه شرط پایبند نباشید و خلاف آن عمل کنید، ویزای بریجینگ شما توسط وزارتخانه مربوطه لغو یا کنسل می شود. این سه شرط عبارتند از:

  • شرط 8101 (نداشتن اجازه کار): با توجه به این شرط، شما در زمان داشتن ویزای بریجینگ نوع C اجازه کار کردن در استرالیا را ندارید. البته در صورت اجازه مقامات رسمی استرالیا، می توانید به کار بدون حقوق که در رابطه با برنامه تحصیلی شما بوده مانند یک دوره کارآموزی جهت کسب مهارت، مشغول شوید.
  • شرط 8103 (انجام کار بدون حقوق): طبق این شرط شما نمی توانید به کاری در استرالیا مشغول شوید که بابت آن حقوق دریافت کنید مگر اینکه اداره مهاجرت استرالیا در یک نامه کتبی به شما اجازه کار در استرالیا را داده باشد.
  • شرط 8501: باید بیمه خدمات درمانی معتبر داشته باشید. بیمه شما نباید در مدت داشتن بریجینگ ویزا منقضی شود.

استفاده از خدمات درمانی با ویزای بریجینگ C

اگر برای ویزای دائم استرالیا اقدام کرده باشید، محدودیت دسترسی به خدمات درمانی استرالیا که به آن medicare گفته می شود، دارید. اما اگر شامل شرایط حمایت مالی پناهجویان باشید به شما این خدمات ارائه می شود.

جمع بندی و نکات مهم

زمانی که یک ویزای موقت استرالیا را دریافت کرده اید و از این طریق به استرالیا مهاجرت کردید و در آن کشور زندگی می کنید، اگر تصمیم دارید اقامت خود را در استرالیا بصورت طولانی مدت داشته باشید، باید حداقل 2 هفته قبل از اینکه ویزای شما منقضی شود، برای ویزای دیگری اپلای کنید. در مدتی که درخواست ویزای جدید شما در حال بررسی است و از طرفی اعتبار ویزای فعلی شما تمام شده و ویزای معتبری ندارید، به شما ویزای بریجینگ نوع C داده می شود تا در مدتی که منتظر جواب ویزای جدید خود هستید، اقامتتان در استرالیا قانونی باشد. بنابراین ویزای بریجینگ C یک ویزای موقت و کوتاه مدت است و بلافاصله بعد از اینکه جواب ویزای جدید شما مشخص شود، اعتبار خود را از دست می دهد.

در مدتی که ویزای بریجینگ C دارید به شما اجازه سفر و خروج از استرالیا و همچنین اجازه کار داده نمی شود. مگر اینکه در زمان اپلای برای ویزای بریجینگ دلایلی را مبنی بر نیاز به کار کردن در استرالیا ارائه دهید و به شما ویزای بریجینگ C بدون محدودیت کاری داده شود. ویزای BVC رایگان است و مدت زمان صدور آن به شرایط و پرونده شما بستگی دارد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *