استرالیا

ویزای بریجینگ استرالیا نوع A

یکی از انواع ویزای موقت استرالیا، ویزای بریجینگ یا ویزای پل است که به افرادی که در استرالیا حضور دارند این امکان را می دهد زمانی که ویزای قبلی آنها منقضی شده است، مدتی را بطور قانونی در استرالیا اقامت داشته باشند. ویزای بریجینگ به چند نوع تقسیم می شود که هر کدام برای شرایط خاصی است و ویژگی های متفاوتی دارد. در این مطلب به ویزای بریجینگ نوع A استرالیا پرداخته ایم و به تمامی سوالات شما در مورد شرایط این ویزا، مدت زمان اعتبار ویزا، چگونگی اخذ آن و هزینه های ویزا پاسخ داده ایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ویزای بریجینگ استرالیا و انواع آن مراجعه نمایید.

ویزای بریجینگ استرالیا نوع A چیست؟

ویزای بریجینگ استرالیا نوع A یا ساب کلاس 010 که به آن Bridging visa A (010) گفته می شود، یک ویزای موقت است و برای افرادی صادر می شود که نیاز دارند مدتی را بطور قانونی در استرالیا اقامت داشته باشند. این ویزا معمولا در زمانی صادر می شود که فردی در انتظار دریافت ویزای جدیدش است و یا ددلاین ارسال درخواست ویزا را از دست داده است و تا مشخص شدن وضعیت ویزای جدیدش باید در استرالیا حضور داشته باشد. ویزای بریجینگ نوع A به طور خاص زمانی صادر می شود که شما در استرالیا حضور دارید و ویزای قبلی شما منقضی شده است و در انتظار دریافت ویزای جدید خود هستید و درخواست ویزای جدیدتان در مرحله بررسی است. در این مدت برای اینکه اقامت شما در استرالیا قانونی باشد به شما بریجینگ ویزای نوع A داده می شود. برای دریافت ویزای بریجینگ A ویزای قبلی شما می تواند هر کدام از انواع ویزای استرالیا باشد بجز ویزای بریجینگ، ویزای عدالت کیفری و ویزای اجرای قانون.

صدور ویزای بریجینگ نوع A بصورت خودکار

در اکثر موارد، زمانی که شما برای ویزای جدید خود اقدام می کنید و درخواست ویزا را اپلای می کنید، بصورت خودکار یا اتوماتیک برای شما ویزای بریجینگ A صادر می شود. اما اگر شرایط زیر وجود داشته باشد، باید برای دریافت ویزای بریجینگ A اپلای کنید:

  • ویزای اول شما شامل شرط دریافت ویزای بریجینگ نباشد.
  • قبلا ویزای بریجینگ A یا B را دریافت کرده باشید اما اعتبار آن تمام شده باشد و به ویزای بریجینگ دیگری نیاز داشته باشید.
  • قصد دارید برای ویزای بریجینگ نوع A که بدون محدودیت کاری باشد، اقدام کنید. یعنی به ویزای بریجینگی نیاز دارید که در مدت اقامتتان در استرالیا به شما اجازه کار بدهد.
  • در مورد پرونده خود درخواست رسیدگی قضایی کرده باشید.

توجه داشته باشید که اعتبار ویزای بریجینگ A زمانی بصورت خودکار شروع می شود که ویزای فعلی شما منقضی شود. در واقع بعد از اینکه با یک ویزای اصلی موقت به استرالیا مهاجرت کرده باشید و قصد دارید که در این کشور بمانید، باید قبل از اتمام اعتبار ویزای اولیه خود، برای ویزای جدید اقدام کنید. وقتی درخواست ویزای جدید شما ثبت شد، ویزای بریجینگ A نیز به طور اتوماتیک برای شما صادر می شود اما اعتبار آن زمانی شروع می شود که ویزای اولیه شما منقضی شود. پس تا جواب ویزای جدید مشخص شود و ویزای اصلی شما صادر شود، می توانید در استرالیا با ویزای بریجینگ بطور قانونی اقامت داشته باشید.

شرایط ویزای بریجینگ استرالیا نوع A

اگر شرایط زیر را داشته باشید می توانید برای ویزای بریجینگ استرالیا نوع A اقدام کنید:

  • از قبل یکی از انواع ویزای استرالیا را دریافت کرده باشید.
  • در زمان اپلای برای ویزا در استرالیا حضور داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای بریجینگ استرالیا نوع A

در زمان اپلای برای ویزای بریجینگ A به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • کپی پاسپورت
  • کارت ملی و شناسنامه
  • مدارک تغییر نام و نام خانوادگی (در صورت وجود)
  • مدارک تایید شخصیت مانند نامه سوء پیشینه یا نامه پلیس و فرم 80
  • فرم تکمیل شده 956، اگر در طی فرایند اخذ ویزا از فردی مانند یک وکیل یا موسسه مهاجرت کمک گرفته اید باید فرم 956 را تکمیل کنید.

چگونگی اپلای برای ویزای بریجینگ استرالیا نوع A

شما باید همزمان با اپلای ویزای اصلی خود، ویزای بریجینگ را نیز اپلای کنید. اگر درخواست ویزای اصلی را بصورت آنلاین ارسال می کنید باید ویزای بریجینگ را نیز بصورت آنلاین سابمیت کنید و اگر برای درخواست ویزای اصلی باید بصورت ارسال مدارک کاغذی به مرکز مربوطه اقدام کنید، ویزای بریجینگ را نیز به همین صورت اپلای کنید.

فقط توجه داشته باشید که اگر درخواست بررسی قضایی داده اید، حتما باید بصورت ارسال مدارک کاغذی برای ویزای بریجینگ نوع A اقدام کنید و امکان اقدام بصورت آنلاین وجود ندارد.

جهت اپلای ویزا بصورت آنلاین باید از طریق ImmiAccount پورتال رسمی رسیدگی به ویزاهای استرالیا، مدارک خود را ارسال نمایید.

مدت زمان اخذ ویزای بریجینگ استرالیا نوع A

اداره مهاجرت استرالیا مدت زمان بررسی درخواست ویزا و صدور ویزا را بطور دقیق مشخص نکرده است. هر چه مدارک ارسالی شما کامل تر باشد، این فرایند سریعتر انجام می شود. زیرا هر گونه نقص در مدارک و پرونده ارسالی باعث طولانی تر شدن فرایند بررسی ویزا خواهد شد.

هزینه ویزای بریجینگ A استرالیا

صدور ویزای بریجینگ نوع A رایگان است و در زمان ارسال مدارک و اپلای برای ویزا نیازی به پرداخت اپلیکیشن فی نیست.

مدت اعتبار ویزای بریجینگ استرالیا نوع A

ویزای بریجینگ A فقط یک ویزای موقت است و تا زمانی که ویزای اصلی شما صادر شود، اعتبار دارد. زمانی که شرایط زیر اتفاق بیفتد، اعتبار ویزای بریجینگ A بلافاصله تمام می شود و ویزای شما نامعتبر خواهد بود:

  • با درخواست ویزای جدید شما موافقت شود.
  • استرالیا را ترک کنید در حالی که ویزای بریجینگ A را دارید.
  • ویزای بریجینگ دیگری دریافت کنید.
  • هر دو ویزای شما کنسل یا لغو شود، هم ویزای قبلی که داشتید هم ویزای بریجینگ A

لغو یا کنسلی ویزای بریجینگ A

وزارت امور خارجه استرالیا می تواند ویزای بریجینگ A شما را لغو یا کنسل کند در صورتی که به شرایط ویزا و محدودیت ها مشخص شده آن پایبند نباشید و یکی از آنها را نقض کنید. این شرایط عبارتند از:

  • شرط 8101 (نداشتن اجازه کار): با توجه به این شرط، شما در زمان داشتن ویزای بریجینگ نوع A اجازه کار کردن در استرالیا را ندارید. البته در صورت اجازه مقامات رسمی استرالیا، می توانید به کار بدون حقوق که در رابطه با برنامه تحصیلی شما بوده مانند یک دوره کارآموزی جهت کسب مهارت، مشغول شوید.
  • شرط 8102 (نداشتن اجازه کار): با توجه به این شرط شما فقط مجاز به کار کردن در حوزه هایی هستید که با رشته تحصیلی شما مرتبط است و در دوره آموزشی و تحصیلی شما خللی وارد نمی کند.
  • شرط 8103 (انجام کار بدون حقوق): طبق این شرط شما نمی توانید به کاری در استرالیا مشغول شوید که بابت آن حقوق دریافت کنید مگر اینکه اداره مهاجرت استرالیا در یک نامه کتبی به شما اجازه کار در استرالیا را داده باشد.
  • محدودیت ساعتی: طبق این شرط اگر به شما اجازه کار در استرالیا داده شود، محدودیت ساعت دارید. بدین معنی که نمی توانید بیشتر از 40 ساعت در دو هفته کار کنید. اگر دانشجو هستید و یا به عنوان همراه دانشجو به استرالیا آمده اید، تا زمانی که دوره تحصیلی دانشجو شروع نشده است، اجازه کار ندارید.
  • شرط 8112 (محدودیت کاری): طبق این شرط اجازه ندارید که در موقعیت شغلی استخدام شوید که یک شهروند یا مقیم استرالیا بتواند آن را انجام دهد. در واقع در فرایند استخدام اولویت با شهروندان استرالیا است و یا افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند.
  • شرط 8547 (محدودیت کاری): طبق این شرط نمی توانید برای یک کارفرما بیش از 6 ماه کار کنید مگر اینکه اجازه نامه کتبی داشته باشید.
  • شرط 8393: نباید در آشوب ها و یا فعالیت هایی شرکت کنید که باعث آسیب به جامعه استرالیا شود.
  • شرط 8501: باید بیمه خدمات درمانی معتبر داشته باشید. بیمه شما نباید در مدت داشتن بریجینگ ویزا منقضی شود.
  • شرط 8539: طبق این شرط فقط مجاز به زندگی، کار و تحصیل در مناطق کم جمعیت استرالیا هستید. منطقه ای که باید در آن اقامت داشته باشید در زمان صدور ویزا مشخص می شود.

جمع بندی و نکات مهم

ویزای بریجینگ A ساب کلاس 010 زمانی صادر می شود که شما با یکی از انواع ویزای موقت استرالیا به این کشور مهاجرت کرده باشید و در ادامه تصمیم دارید که مدت طولانی در استرالیا اقامت داشته باشید بنابراین قبل از اتمام اعتبار ویزای اول خود، برای ویزای جدید اقدام می کنید. در مدتی که فرایند بررسی درخواست ویزای جدید شما در حال انجام است برای اینکه اقامت قانونی در استرالیا داشته باشید به شما ویزای بریجینگ A داده می شود. در واقع ویزای بریجینگ یک ویزای موقت است و پلی است بین دو ویزای اصلی شما. در مدتی که ویزای بریجینگ نوع A را دارید به شما اجازه کار داده نمی شود و همچنین نمی توانید از استرالیا خارج شوید. نکته مهم برای دریافت ویزای بریجینگ A این است که در زمان دریافت این ویزا حتما در استرالیا حضور داشته باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. با ویزای بریجینگ A می توانم مدت طولانی در استرالیا اقامت داشته باشم؟

خیر، ویزای بریجینگ نوع  A یک نوع ویزای موقت است و با این ویزا به شما اجازه طولانی مدت در استرالیا داده نمی شود. این ویزا فقط تا زمانی که جواب ویزای اصلی شما مشخص شود، اعتبار دارد. همچنین در شرایط زیر باید استرالیا را ترک کنید و ویزای بریجینگ اعتبار نخواهد داشت. زمانی که:

  • درخواست ویزای جدید شما رد یا ریجکت شود.
  • درخواست بررسی قضایی روی پرونده خود را پس بگیرید.
  • تصمیم نهایی در مورد بررسی قضایی پرونده مشخص شود.
  • دادگاه اعلام کند که هیچ اختیاری در مورد وضعیت درخواست شما ندارد.

در این شرایط طی چند روز اعتبار ویزای بریجینگ تمام می شود و می توانید از طریق سامانه آنلاین VEVO چک کنید که تا چند روز مجاز هستید که در استرالیا اقامت داشته باشید، اگر بیشتر از زمان مقرر شده در استرالیا بمانید، اقامت شما غیرقانونی محسوب می شود.

2. با ویزای بریجینگ A می توانم در استرالیا تحصیل کنم؟

بله شما با ویزای بریجینگ A اجازه تحصیل در استرالیا را دارید اما احتمالا با توجه به شرایط ویزا فقط می توانید در یک منطقه خاص و در یک رشته خاص به تحصیل مشغول شوید و بهرحال محدودیت ها و شروطی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این شروط به ویزای قبلی شما مرتبط است.

3. با ویزای بریجینگ A می توانم سفر کنم؟

خیر. با ویزای بریجینگ استرالیا نوع A به شما اجازه سفر و خروج از استرالیا داده نمی شود. اگر استرالیا را در این مدت ترک کنید ویزای شما دیگر قانونی نیست و نمی توانید مجددا با این ویزا به استرالیا بازگردید. اگر تصمیم دارید در مدتی که در انتظار دریافت ویزای جدید هستید، سفر کنید و از استرالیا خارج شوید باید ویزای بریجینگ نوع B را دریافت کنید.

4. آیا می توانم برای اعضای خانواده ویزای بریجینگ بگیرم؟

بله. این امکان وجود دارد که اعضای خانواده خود را نیز در برنامه مهاجرتی داشته باشید و برای آنها نیز ویزای بریجینگ A صادر می شود. البته توجه داشته باشید که منظور از اعضای خانواده، همسر و فرزندان است و همچنین در زمان دریافت ویزای بریجینگ آنها نیز باید حتما در استرالیا حضور داشته باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *