استرالیا

ویزای بریجینگ استرالیا نوع B

ویزای استرالیا انواع بسیار مختلفی دارد. اما به طور کلی به دو دسته ویزاهای موقت و ویزاهای دائم تقسیم می شود. یکی از انواع ویزای موقت استرالیا، ویزای بریجینگ یا ویزای پل است. ویزای بریجینگ استرالیا فقط برای افرادی مناسب است که در استرالیا حضور دارند. زمانی که شما با یک نوع ویزای موقت به استرالیا سفر یا مهاجرت می کنید و تصمیم دارید که بیشتر از مدت اعتبار ویزای خود در استرالیا بمانید، ویزای بریجینگ به شما کمک می کند که اقامت شما در آن مدت قانونی باشد. ویزای بریجینگ استرالیا به انواع مختلفی تقسیم می شود. در این مطلب به ویزای بریجینگ نوع B پرداختیم و سعی کردیم به تمامی سوالات شما در مورد شرایط این ویزا، چگونگی اخذ آن، مدت زمان اعتبار ویزا، هزینه های ویزا و غیره پاسخ دهیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ویزای بریجینگ استرالیا و انواع آن مراجعه نمایید.

ویزای بریجینگ استرالیا نوع B چیست؟

ویزای بریجینگ B که به Australia Bridging Visa B گفته می شود، نوعی ویزای موقت است و برای افرادی صادر می شود که در استرالیا حضور دارند و منتظر دریافت ویزای بعدی خود هستند. بنابراین اگر با یک ویزای اولیه موقت به استرالیا مهاجرت کرده اید و ویزای فعلی شما در حال منقضی شدن است و تمایل دارید که در این کشور بمانید و اقامت طولانی مدت داشته باشید، باید برای یک ویزای جدید اقدام کنید. در طول مدت زمانی که درخواست ویزای جدید را ارسال کردید و منتظر جواب ویزای خود هستید، برای شما ویزای بریجینگ صادر می شود تا اقامت شما در این فاصله، قانونی باشد. نکته خاص و متفاوت در مورد ویزای بریجینگ B یا BVB این است که تنها با این نوع از ویزای بریجینگ به شما اجازه سفر و خروج از استرالیا در این مدت داده می شود.

چه زمانی باید برای ویزای BVB اپلای کرد؟

معمولا زمانی که برای ویزای جدید خود اپلای می کنید، به طور خودکار و اتوماتیک ویزای بریجینگ B برای شما صادر می شود و بعد از اینکه اعتبار ویزای قبلی به پایان رسید، ویزای بریجینگ B جایگزین خواهد شد تا زمانی که ویزای جدید و اصلی شما صادر شود. اما اگر شرایط زیر را داشته باشید باید به طور جداگانه برای BVB اپلای کنید:

  • اگر برای پرونده خود درخواست رسیدگی قضایی کرده باشید.
  • اگر ویزای بریجینگ نوع A داشته باشید و بخواهید که در این مدت سفر کنید و از استرالیا خارج شود. (توجه داشته باشید که ویزای بریجینگ A اجازه سفر به دارنده ویزا را نمی دهد فقط نوع B این امکان را خواهد داد که در این مدت تا زمان صدور ویزای بعدی سفر کنید و استرالیا را ترک کنید).

ویزای بعدی شما که برای آن درخواست داده اید می تواند هر یک از انواع ویزای استرالیا باشد.

شرایط ویزای بریجینگ B استرالیا

در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید، می توانید برای ویزای بریجینگ B استرالیا اپلای کنید:

  • از قبل یکی از انواع ویزای استرالیا را دریافت کرده باشید.
  • از قبل ویزای بریجینگ نوع A یا B را دریافت کرده باشید.
  • برای یک ویزای اصلی جدید اپلای کرده باشید.
  • برای رسیدگی قضایی پرونده خود اپلای کرده باشید.
  • در زمان اپلای برای ویزا در استرالیا حضور داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای BVB

در زمان اپلای برای ویزای BVB نیاز است که مدارک زیر را آماده و ارسال نمایید. توجه داشته باشید که هر گونه نقص در مدارک ارسالی باعث طولانی شدن فرایند بررسی ویزا خواهد شد. بنابراین در این مرحله می توانید از مشاوره و راهنمایی وکلای مهاجرت نیز بهره ببرید. در اینجا اصلی ترین مدارک مورد نیاز لیست شده است:

  • مدارک شناسایی: از جمله اصلی ترین مدارک شناسایی برای احراز هویت، پاسپورت است. پاسپورت شما باید اعتبار داشته باشد. اداره مهاجرت استرالیا ممکن است از شما بخواهد کپی کارت ملی، شناسنامه، گواهی نامه رانندگی و مدارک تغییر نام و نام خانوادگی (در صورت وجود) را نیز ارائه دهید.
  • مدارک تایید شخصیت: این مدارک برای این است که مطمئن شوند شما سابقه جرم و جنایت نداشتید. بنابراین ارائه نامه عدم سوء پیشینه، نامه پلیس و فرم 80 نیاز خواهد بود.
  • ارائه دلایل قابل قبول برای سفر: باید شواهد و مدارکی ارائه دهید که ضرورت سفر شما و خروج از استرالیا را در این مدت نشان دهد. دلایل شما باید قانع کننده باشد. برای مثال گزارشات پزشکی (اگر شما نیاز دارید که برای دیدار بستگان بیمار خود از استرالیا خارج شوید)، یا شواهدی که نشان دهد باید برای رویدادهای مهم به سفر بروید (مانند مراسم عروسی، مراسم فارغ التحصیلی و غیره).
  • رضایت نامه والدین و فرم تکمیل شده 1229: اگر فرزند خردسالی دارید که زیر سن قانونی است باید اجازه خروج از کشور و رضایت نامه قانونی والدین را ارائه دهید. همچنین باید مدارک شناسایی فردی که فرم 1229 را به عنوان سرپرست قانونی کودک امضا می کند را نیز ارائه دهید.
  • فرم تکمیل شده 1006: اگر درخواست ویزای بریجینگ B را بصورت ارسال و پست مدارک کاغذی انجام می دهید باید این فرم را نیز تکمیل کنید و همراه مدارک ارسال نمایید.
  • اطلاعات بیومتریک: اداره مهاجرت استرالیا ممکن است از شما بخواهد مدارک مربوط به احراز هویت بیومتریک مانند عکس و اثر انگشت را نیز ارائه دهید.
  • فرم تکمیل شده 956: اگر در طی فرایند اخذ ویزا از فردی مانند یک وکیل یا موسسه مهاجرت کمک گرفته اید باید فرم 956 را تکمیل کنید.

چگونگی اپلای برای ویزای بریجینگ B استرالیا

شما می توانید بصورت آنلاین و از طریق ImmiAccount که پورتال رسمی رسیدگی به ویزاهای استرالیا است، برای ویزای بریجینگ B اقدام کنید. اگر برای ویزای جدید خود نیز بصورت آنلاین اپلای کرده اید، حتما باید درخواست ویزای بریجینگ B را نیز آنلاین ثبت کنید. اما اگر برای رسیدگی قضایی اقدام کرده اید، باید درخواست ویزای بریجینگ B را بصورت ارسال مدارک کاغذی انجام دهید. بنابراین شما باید مدارک مورد نیاز را از طریق پست به آدرسی که درخواست رسیدگی قضایی را ارسال کرده بودید، بفرستید.

مدت زمان اخذ ویزای بریجینگ B

اداره مهاجرت استرالیا مدت زمان مشخصی را برای بررسی و رسیدگی به ویزاهای بریجینگ مشخص نکرده است. نکته قابل توجه و بسیار مهم این است که شما هر چه سریعتر و قبل از منقضی شدن ویزای فعلی خود درخواست ویزای بریجینگ B را اپلای کرده باشید که اقامت شما در استرالیا بعد از منقضی شدن ویزای فعلی، غیرقانونی تلقی نشود.

هزینه ویزای بریجینگ B استرالیا

برخلاف سایر انواع ویزای بریجینگ استرالیا، برای ویزای BVB باید اپلیکیشن فی پرداخت کنید. مبلغ اپلیکیشن فی برای ویزای بریجینگ B 155 دلار استرالیا است. این هزینه برای متقاضی اصلی است و اگر همراهان شما نیز برای ویزا اقدام کنند به ازای هر فرد باید اپلیکیشن فی جداگانه پرداخت شود.

اعتبار ویزای بریجینگ B چقدر است؟

ویزای بریجینگ B استرالیا تا زمانی اعتبار دارد که جواب ویزای جدید شما مشخص شود. به محض اینکه وضعیت ویزای اصلی که برای آن اپلای کرده بودید، مشخص شود، اعتبار ویزای بریجینگ B تمام می شود. این ویزا صرفا یک ویزای موقت است.

آیا با ویزای بریجینگ B می توان اقامت طولانی مدت در استرالیا داشت؟

خیر، با ویزای بریجینگ B به شما اجازه اقامت طولانی مدت در استرالیا داده نمی شود و همچنین بیشتر از زمان مشخص شده نیز نمی توانید با این ویزا در استرالیا بمانید. اعتبار ویزای بریجینگ B تحت شرایط زیر به پایان می رسد:

  • ویزای اصلی شما صادر شود.
  • درخواست ویزای شما رد یا ریجکت شود.
  • فرایند رسیدگی قضایی روی پرونده شما به پایان برسد.
  • شما از درخواست ویزای اصلی خود منصرف شوید و درخواست خود را پس بگیرید.
  • دادگاه تجدید نظر استرالیا (AAT) اعلام کند که نمی تواند تصمیم اولیه اتخاذ شده توسط اداره مهاجرت را تغییر دهد.
  • ویزای اصلی شما، بهمراه ویزای بریجینگ B توسط وزارتخانه لغو یا کنسل شود.

با ویزای بریجینگ B اجازه کار داده می شود؟

اگر در شرایط ویزای بریجینگ B شرط کار مشخص شده باشد، اجازه کار در استرالیا را دارید. بطور کلی به شما اجازه کار در ساعات محدود (40 ساعت در دو هفته) داده می شود. اما ممکن است ویزای شما محدودیت های کاری و شرایط خاصی داشته باشد که حتما باید از آن مطمئن شوید زیرا اگر به شرایط ذکر شده در ویزا پایبند نباشید، ویزای شما لغو می شود.

لغو یا کنسلی ویزای بریجینگ B

اگر به شرایط ویزا و محدودیت ها مشخص شده آن پایبند نباشید، وزارت امور خارجه استرالیا می تواند ویزای بریجینگ B را لغو کند. این شرایط عبارتند از:

  • شرط 8101 (نداشتن اجازه کار): با توجه به این شرط، شما در زمان داشتن ویزای بریجینگ نوع B اجازه کار کردن در استرالیا را ندارید. البته در صورت اجازه مقامات رسمی استرالیا، می توانید به کار بدون حقوق که در رابطه با برنامه تحصیلی شما بوده مانند یک دوره کارآموزی جهت کسب مهارت، مشغول شوید.
  • شرط 8102 (نداشتن اجازه کار): با توجه به این شرط شما فقط مجاز به کار کردن در حوزه هایی هستید که با رشته تحصیلی شما مرتبط است و در دوره آموزشی و تحصیلی شما خللی وارد نمی کند.
  • شرط 8103 (انجام کار بدون حقوق): طبق این شرط شما نمی توانید به کاری در استرالیا مشغول شوید که بابت آن حقوق دریافت کنید مگر اینکه اداره مهاجرت استرالیا در یک نامه کتبی به شما اجازه کار در استرالیا را داده باشد.
  • محدودیت ساعتی: طبق این شرط اگر به شما اجازه کار در استرالیا داده شود، محدودیت ساعت دارید. بدین معنی که نمی توانید بیشتر از 40 ساعت در دو هفته کار کنید. اگر دانشجو هستید و یا به عنوان همراه دانشجو به استرالیا آمده اید، تا زمانی که دوره تحصیلی دانشجو شروع نشده است، اجازه کار ندارید.
  • شرط 8112 (محدودیت کاری): طبق این شرط اجازه ندارید که در موقعیت شغلی استخدام شوید که یک شهروند یا مقیم استرالیا بتواند آن را انجام دهد. در واقع در فرایند استخدام اولویت با شهروندان استرالیا است و یا افرادی که اقامت دائم استرالیا را دارند.
  • شرط 8547 (محدودیت کاری): طبق این شرط نمی توانید برای یک کارفرما بیش از 6 ماه کار کنید مگر اینکه اجازه نامه کتبی داشته باشید.
  • شرط 8393: نباید در آشوب ها و یا فعالیت هایی شرکت کنید که باعث آسیب به جامعه استرالیا شود.
  • شرط 8501: باید بیمه خدمات درمانی معتبر داشته باشید. بیمه شما نباید در مدت داشتن بریجینگ ویزا منقضی شود.
  • شرط 8539: طبق این شرط فقط مجاز به زندگی، کار و تحصیل در مناطق کم جمعیت استرالیا هستید. منطقه ای که باید در آن اقامت داشته باشید در زمان صدور ویزا مشخص می شود.

بنابراین بعد از دریافت ویزای بریجینگ B شرایط مشخص شده برای ویزا را چک کنید و از شرایطی که برای کار کردن در استرالیا برایتان مشخص شده اطمینان حاصل نمایید که کدامیک از شروط بالا در مورد کار برای ویزای شما مشخص شده است.

با ویزای بریجینگ B می توان در استرالیا تحصیل کرد؟

بله، در زمان اقامت خود در استرالیا با ویزای بریجینگ B می توانید به تحصیل مشغول شوید. با این حال، شرایط ویزای خود را از طریق سامانه آنلاین VEV0 (Visa Entitlement Verification Online) چک کنید. ممکن است فقط در مناطق خاصی از استرالیا که مناطق کم جمعیت محسوب می شود، اجازه تحصیل به شما داده شده باشد.

با ویزای بریجینگ B می توان از خدمات درمانی استرالیا استفاده کرد؟

اگر برای ویزای دائم استرالیا اقدام کرده اید و ویزای جدید شما امکان اقامت دائم برای شما فراهم می کند، در زمان داشتن ویزای بریجینگ B دسترسی محدودی به خدمات درمانی استرالیا که به آن Medicare گفته می شود، دارید.

جمع بندی و نکات مهم

ویزای بریجینگ استرالیا نوع B یک ویزای موقت است و برای افرادی صادر می شود که در استرالیا هستند و برای ویزای جدید اقدام کرده اند و منتظر دریافت ویزای جدید خود هستند، در مدتی که ویزای جدیدشان در مرحله بررسی است و تا زمانی که جواب ویزا مشخص شود، می توانند با ویزای بریجینگ B در استرالیا اقامت قانونی داشته باشند.

ویزای بریجینگ B سه تفاوت اصلی با انواع دیگر ویزای بریجینگ استرالیا دارد، اینکه با این نوع از ویزا به شما اجازه سفر داده می شود و می توانید در این مدت تا زمان صدور ویزای جدید خود، استرالیا را ترک کنید البته باید دلایل قانع کننده و قابل قبولی برای سفر خود داشته باشید. تفاوت دیگر این است که ویزای بریجینگ B رایگان نیست و در زمان اپلای برای آن باید اپلیکیشن فی پرداخت کنید. همچنین با این ویزا ممکن است اجازه کار با شرایط خاصی به شما داده شود. حتما به شرایط ویزای بریجینگ خود توجه کنید زیرا پایبند نبودن به آن می تواند باعث لغو ویزای شما شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *