سوئیس, مهاجرت

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس و اقامت کشور سوئیس چگونه است؟ اقدامات لازم برای دریافت ویزای سوئیس به چه صورت است؟ سوئیس با داشتن کشوری زیبا و از همه مهم تر کشوری امن، متقاضیان زیادی را همه ساله دارد. در این مقاله قصد داریم در خصوص مهاجرت به سوئیس مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم اطلاعات فوق برای شما عزیزان متقاضی مهاجرت مثمــر ثــمر واقع باشد.

مهاجرت به سوئیس

سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. این کشور 7.5 میلیون نفر جمعیت و مساحتی بالغ بر 41300 کیلومتر مربع دارد. واحد پول سوئیس فرانک می باشد. جالب است بدانید فرانک واحد پول سوئیس بوده و با علامت اختصاری CHF هر 1.1168 دلار امریکا معادل 1 فرانک سوئیس است.

اکثر ملیت های دیگر به یک ویزای توریستی سوئیس نیاز دارند، مگر این که شما قبلا اجازه اقامت طولانی مدت صادر شده توسط یک کشور دیگر شنگن، که معادل یک ویزا محسوب می شود. اگرچه این اجازه اقامت طولانی مدت به شما اجازه کار در سوئیس را نمی دهد. مجوز اقامت موقت، مجوزهای L و B که برای مدت 1 سال صادر می شوند، معادل یک ویزای سوئیس محسوب نمی شوند.

اگر شرکت شما توسط یک کارخانه اداره می شود در مقاطع دیگر اتحادیه اروپا (EFTA) مشغول به کار است و این شرکت شما را به سوئیس می فرستد تا شما بتوانید تا 90 روز به کشور وارد شوید و بمانید، اما باید به مقامات اطلاع دهید.

اگر مجوز سوئیس B، C یا L را دارید شما به مدت طولانی با گذرنامه معتبر یا اسناد مسافرتی معتبر و مجوز اقامت خود نیازی به یک ویزای شنگن ندارید.

اگر می خواهید در طول زمان شما در سوئیس کار کنید، نیاز به مجوز کار را خواهید داشت.

مهاجرت به سوئیس و اقامت دائمی

اگر شما مایل به اقامت در سوئیس برای مدت بیش از 90 روز یا 3 ماه اقامت را دارید، باید به عنوان یک ویزای نوع D درخواست کنید. برای مثال اگر مشغول به کار هستید، در یک مورد ثبت نام کنید (دوره دانشگاهی یا خانواده در سوئیس). شما همچنین برای اجازه اقامت نیاز به این نوع ویزا دارید.

ارائه درخواست ویزای سوئیس برای مهاجرت به سوئیس

آیا درخواست پناهندگی کوتاه مدت (C) یا ویزای ملی (D) دارید، باید درخواست ویزای خود را به سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خودتان ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به سوییس و درخواست ویزا

  • پاسپورت شما یا شناسه سفر
  • اثبات بیمه درمانی شامل پوشش حوادث
  • بیانیه بانکی یا حقوق بازنشستگی برای اثبات داشتن منابع مالی کافی

از سوی دیگر، شما همچنین باید مدارک دیگری را که درخواست سفارت شما را ارائه می دهد، مطابق با وضعیت شخصی شما و دلیل ورود به کشور سوئیس ارائه دهید. از شما خواسته می شود که یک دعوت نامه از یک کارفرما یا فردی دعوت کنید که در آن جزئیات تماس هر دو طرف در یکی از زبان های رسمی سوئیس وجود داشته باشد. از دانش آموزان خواسته خواهد شد تا گواهی ثبت نام از یک موسسه آموزشی سوئیس شناخته شده را نشان دهند.

هزینه ویزای سوئیس

هزینه ویزای به کشور سوئیس معمولا حدود 60 یورو است که معمولا بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا درخواست جواب داده شود.

در هنگام ورود به سوئیس:

شما 14 روز پس از ورود به سوئیس برای ثبت نام در اداره ثبت نام محل اقامت خود ومجوز اقامت خود در دفاتر مهاجرت فرصت دارید

هر خارجی که در سوئیس اقامت طولانی تر از 90 روز دارد، نیاز به اجازه اقامت دارد، حتی شهروندان EU / EFTA

هیچ شهروند غیر اتحادیه اروپا (EFTA) دارای حق اقامت نیست و هر مورد بر اساس شرایط فردی تعیین می شود. قبل از اقامت در سوئیس باید به دفاتر مهاجرت محلی که در آن قصد زندگی کردن را دارند، درخواست دهید.

سوئیس یک جمهوری فدرال است که شامل ۲۶ استان یا منطقه است. هر استانی دارای دفاتر مهاجرت استان ها است که مسئولیت صدور مجوز اقامت و دفاتر کار کانتون است که مسئولیت کار مجوز را دارند. اگر چه تمام استان ها تحت یک قانون فدرال کار می کنند، هر استانی دارای برخی از خود مختاری ها در مورد مهاجرت به ان منطقه است. بنابراین رجوع، محزا جهت آگاهی از شرایط ضروری می باشد

مهاجرت کاری به سوئیس

اگر می خواهید در سوئیس به عنوان یک کارمند کار کنید، قبل از این که حتی بتوانید وارد کشور شوید، باید یک قرارداد کاری را تأمین کنید.

کارفرمای آینده شما درخواست مجوز برای اداره مهاجرت فدرال ارسال خواهد کرد. این مجوز به طور کلی فقط به شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EFTA داده می شود که مدیران، متخصصان و غیره بسیار ماهر هستند، در صورتی که این مجوز به آن اجازه می دهد و اگر هیچ فرد EU / EFTA برای انجام این کار در دسترس نباشد.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس

برای ادامه تحصیل در سوئیس، ابتدا باید در یک دانشگاه یا معادل آن پذیرفته شوید. پس از تأیید محل، می توانید درخواست ویزا را در صورت لزوم درخواست و اجازه اقامت B را سازماندهی کنید. در اغلب موارد، شما نمی توانید خانواده تان را با خود ببرید.

پس از 6 ماه، شما می توانید حداکثر تا 15 ساعت در هفته در طول دوره زمانی و تمام وقت در تعطیلات کار کنید. اگر مدرک کارشناسی ارشد دارید و در دانشگاه کار می کنید، می توانید بلافاصله شروع به کار کنید.

پس از فارغ التحصیلی می توانید در سوئیس برای 6 ماه باقی بمانید تا به دنبال کار با همان فارغ التحصیلان سوئیس باشید.

مهاجرت به سوئیس و گرفتن تابعیت با ازدواج

یکی از روش های گرفتن تابعیت جهت مهاجرت ازدواج با تبعه سوئیسی می باشد که این پروسه 6 تا 18 ماه طول می کشد که بعد از ثبت ازدواج و قبل آن تحویل مدارک به کنسولگری قابل انجام می باشد.

درخواست شهروندی سوئیس یا اقامت دائم

پس از این که شما 10 سال مداوم در سوئیس زندگی می کنید (کمتر از همسرتان یک شهروند سوئیس و برخی دیگر از افراد)، شما می توانید برای اقامت دائمی درخواست کنید و یک مجوز اقامت C دریافت کنید. با این اجازه می توانید به طور نامحدود در سوئیس زندگی کنید، کارفرمایان و شغل خود را تغییر دهید و یا خود کار کنید.

پس از 10 سال اقامت مداوم در سوئیس، می توانید برای تبدیل شدن به یک شهروند سوئیس درخواست بدهید. اگر تنها 6 سال است که شما با یک شهروند سوئیس ازدواج کرده اید، شهروندی به شما اجازه می دهد برخی از حقوقی مانند قدرت رای دادن و… داشته باشید، اما شما باید وظایف دیگر، به عنوان مثال، همه مردان جوان سوئیس باید خدمات نظامی را بگذرانید و در اخر این که دارنده مجوز اقامت C ممکن است بتواند، اعضای خانواده خود را به کشور سوئیس تحت برنامه ادغام خانواده منتقل کند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *