تحصیلی, سوئیس

دریافت ویزای تحصیلی سوئیس

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس

کشور سوئیس با آب و هوای معتدل و زمین های زراعی در غرب اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور با محیط امن و آرام، مردم قانون مدار، طبیعت زیبا، اقتصاد قوی و… خود، مکانی ایده آل برای مهاجرت تحصیلی و کاری به حساب می آید. سیستم آموزشی این کشور بسیار با کیفیت و معتبر است و از بهترین سیستم های آموزشی دنیا به شمار می آید. اگر شما هم از علاقه مندان تحصیل در این کشور توسعه یافته هستید، حتما تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید. با مطالعه این مقاله شما اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس، کسب خواهید کرد.

تحصیل در سوئیس

سیستم آموزشی کشور سوئیس همچون اقتصاد آن پیشرفته محسوب می شود. کیفیت آموزش در تمام دوره های تحصیلی این کشور بالا است.حدود 7 دانشگاه این کشور در میان 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. حتی دانشگاه های پلی تکنیک لوزن و دانشگاه زوریخ بلژیک در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا ذکر شده اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشند.

مردم کشور سوئیس انسان هایی آرام و بسیار قانون مدار هستند. غالب آن ها پیرو دین مسیحیت می باشند. البته دین در این کشور آزاد محسوب می شود و مردم این کشور احترام به ادیان متفاوت را ضمیمه ذهن و اندیشه خود کرده اند. بخش زیادی از خاک کشور سوئیس با درختان، کوه ها و دریاچه ها پوشیده شده است. جالب است بدانید که با وجود آب و هوای مناسب و طبیعت وسیع، اقتصاد کشور سوئیس بر پایه خدمات خصوصا بانکداری و توریسم استوار شده است. کشاورزی و صنعت بعد از خدمات از پایه های اقتصادی این کشور به حساب می آیند.

می خواهید مقاطع تحصیلی موجود در تحصیلات عمومی و تحصیلات عالی این کشور را بشناسید؟ بیشتر در خصوص سیستم آموزشی کشور سوئیس بدانید؟ پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در کشور سوئیس را مطالعه فرمایید.

شهرهای محبوب سوئیس برای دانشجویان مهاجر

شهر های زوریخ، لوزان، برن، بازل و ژنو از جمله معروف ترین و محبوب ترین شهر های سوئیسی در میان خارجی ها هستند. این شهرها برای دانشجویان مهاجر نیز از محبوبیت خاصی برخودار می باشند. از این رو ما در این بخش شما را با این شهرهای محبوب کشور سوئیس برای دانشجویان مهاجر، آشنا خواهیم کرد.

شهر زوریخ

این شهر از بهترین شهرهای دنیا است و قطب اقتصادی کشور سوئیس محسوب می شود. فرصت های شغلی بسیاری برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در این کشور وجود دارد. در سال 1833 معتبر ترین، بزرگ ترین و معروف ترین دانشگاه کشور سوئیس یعنی دانشگاه زوریخ در همین شهر استقرار پیدا کرده است. این دانشگاه تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده و از سراسر دنیا دانشجو جذب می نماید.

می توان گفت دانشجویان در این شهر در کنار تحصیل در بهترین دانشگاه سوئیسی به راحتی امکان پیدا کردن کار نیز خواهند داشت تا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور تامین کنند.

لوزان

از لحاظ وسعت این شهر رتبه پنجم را در میان شهر های کشور سوئیس دارد. همچنین شهر لوزان سوئیس به جاذبه های گردشگری جذاب خود شهرت دارد. دومین دانشگاه معتبر و برتر کشور سوئیس یعنی دانشگاه پلی تکنیک لوزان هم در این شهر واقع شده است. این شهر از امکانات اموزشی بسیار خوب و با کیفیتی برخوردار است. رودخانه زیبای ژنو نیز در این شهر قرار گرفته و زیبایی این شهر را چند برابر کرده است.

شهر بازل

شهر بازل به عنوان سومین شهر شلوغ کشور سوئیس شناخته شده است. این شهر در مرز آلمان و فرانسه واقع شده که این موضوع باعث جذابیت بیشتر این شهر گشته است. به خاطر این محل قرارگیری شهر بازل بسیار متاثر از فرهنگ آلمانی و فرانسوی است. بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور بازل رشته شیمی، رشته های هنری و داروسازی هستند.

شهر ژنو

این شهر می توان مرکز دیپلماسی اروپا و حتی به نوعی دنیا دانست. بنابراین شبکه ارتباطی گسترده ای در این شهر وجود دارد. تقریبا می توان گفت که بیشتر از 30 درصد ساکنین این شهر خارجی ها هستند. شهر ژنو دومین شهر پرجمعیت بلژیک محسوب می شود و غالب ساکنین آن به زبان فرانسوی گفت وگو می کنند. معماری و بانکداری این شهر نیز از شهرت بسیاری برخوردار است. برترین دانشگاه این شهر دانشگاه ژنو نام دارد. البته با تمام مزایای تحصیلی این شهر باید بدانید که هزینه زندگی در این کشور بسیار بالا است.

شهر برن

این شهر عنوان پایتخت کشور سوئیس و رتبه پنجم وسعت را در میان شهرهای سوئیسی دارد. شهر برن با فرهنگ و تاریخ غنی رخود در سازمان یونسکو نیز ثبت گردیده است. این شهر شلوغ با کوه ها احاطه شده و رودخانه ای هم از دل آن می گذرد که زیبایی اش را دو چندان کرده است. این شهر نیز دانشگاه های سوئیسی خوبی را در خود جای داده است.

انواع ویزای تحصیلی کشور سوئیس

واقعیت این است که دریافت ویزای تحصیلی سوئیس کار نسبتا دشواری است. چرا که مهاجرت تحصیلی به این کشور علاقه مندان بسیاری از سراسر دنیا دارد. در نتیجه اخذ هر یک از ویزاهای تحصیلی این کشور، فضای بسیار رقابتی دارد. به طور کلی، این کشور نیز مانند بسیاری دیگر دو نوع ویزای تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت عرضه می کند.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت (ویزای نوع c)

اگر شما متقاضی در شرکت در یک دوره تحصیلی کوتاه مدت مانند مدارس تابستانه، دوره های زبان و .. باشید، باید درخواست این نوع ویزای تحصیلی سوئیس را ارائه دهید. در واقع با داشتن این ویزای تحصیلی شما تا 3 ماه قادر به اقامت در کشور سوئیس خواهید بود. با تمام شدن اعتبار این ویزا شما باید این کشور را ترک نمایید. این نوع ویزای تحصیلی قابل تمدید کردن نمی باشد.

ویزای تحصیلی بلند مدت (ویزای نوع D)

اگر دوره تحصیلی مورد نظر شما بیشتر از 3 ماه به طول می انجامد، شما باید برای دریافت این نوع ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایید. در واقع تمامی کسانی که خواهان تحصیل در یکی از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا هستند، برای دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت درخواست می دهند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

برای اینکه شما ویزای تحصیلی سوئیس را به دست آورید، حتما باید از یک سری از شرایط و ویژگی ها برخوردار باشید. خصوصا اگر به عنوان یک شهروند از کشورهای غیر اروپایی اقدام می کنید. شرایط مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی سوئیس عبارتند از:

  • داشتن مدرکی برای نشان دادن شرایط مالی مساعد جهت تحصیل و اقامت در این کشور
  • برخورداری از گواهی پزشکی عدم مریضی روانی و جسمانی
  • داشتن سند پذیرش یکی از دانشگاه های کشور سوئیس
  • برخورداری از رزومه تحصیلی CV قوی
  • داشتن انگیزه نامه جهت تشریح هدف از تحصیل در این کشور
  • برخورداری از مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با حداقل نمره 6/5 و 80 برای شرکت در دوره های انگلیسی زبان
  • برخورداری از مدرک زبان آلمانی یا فرانسوی سطح B2 برای شرکت در دوره های آلمانی یا فرانسوی زبان
  • داشتن توصیه نامه ونامه پذیرش از یک استاد برای تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی
  • داشتن معدل دیپلم بالا
  • داشتن بیمه نامه معتبر سلامت و سانحه
  • برخورداری از مدارک شناسایی معتبر مانند شناسنامه، گذرنامه و …
  • و…

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئیس

برای ارائه و ثبت درخواست ویزای تحصیلی سوئیس به سفارت این کشور، شما باید مدارکی را آماده نمایید. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • انگیزه نامه و شرح غرض و دلیل تمایل به تحصیل در کشور سوئیس
  • فرم پر شده درخواست ویزای تحصیلی سوئیس
  • نامه قبولی از یکی از مدارس یا دانشگاه های سوئیس
  • سندی مبنی بر داشتن سرمایه ای در حدود 2100 فرانک برای تحصیل و زندگی در سوئیس
  • مدرک تحصیلی اخیر و ریز نمرات همراه ترجمه آن ها
  • بیمه پزشکی و بیمه سوانح
  • توصیه نامه (برای پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی)
  • فیش رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • فیش پرداخت هزینه ویزای تحصیلی
  • گواهی عدم سابقه جزایی و کیفری
  • مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و گذرنامه معتبر همراه ترجمه آن ها
  • نتایج آزمایشات پزشکی مبنی بر سلامت کامل متقاضی
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی یا فرانسوی بسته به دوره تحصیلی مورد نظر
  • 5 عدد عکس پرسنلی متاخر مشابه عکس گذرنامه
  • سندی مبنی بر در نظر داشتن مکانی جهت اقامت در طول تحصیل در این کشور
  • بیمه درمانی معتبر
  • فیش رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • فیش پرداخت هزینه برای بررسی درخواست ویزای تحصیلی
  • و…

هزینه اخذ ویزای تحصیلی این کشور

با پذیرش از سوی دانشگاه سوئیسی مورد نظر خود و آماده سازی کلیه مدارک باید وقت مصاحبه از سفارت سوئیس دریافت نمایید. در روز مصاحبه شما همه مدارک و فرم ها را به سفارت این کشور تحویل می دهید. همچنین شما باید مبلغی در حدود 60 یورو نیز به این سفارت پرداخت نمایید. تا پروسه بررسی و پردازش اطلاعات شما آغاز گردد. این هزینه پرداختی برای دوره های تحصیلی مختلف کمی متفاوت است. همچنین این هزینه در هیچ صورتی قابلیت پس گرفتن ندارد.

الزامات زبان برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

ساکنین 17 ایالت کشور سوئیس از 26 ایالت آن، به زبان آلمانی و ساکنین ۴ ایالت دیگر آن یعنی ژنو، نوشاتل (Neuchâtel)، ژورا (Jura) و کانتون وو (Vaud) به زبان فرانسوی صحبت می کنند. مردم شهر برن سوئیس دارای گویش سوئیسی آلمانی یا آلمانی برنی هستند.

در دوره های کارشناسی دانشگاه های این کشور دروس به زبان آلمانی و فرانسوی تدریس می شوند. اما در دوره های تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا واحد های درسی علاوه بر زبان های آلمانی و فرانسوی، به زبان انگلیسی هم ارائه داده می شوند.

برای دریافت ویزای تحصیل سوئیس و گذراندن دوره تحصیلی به زبان آلمانی باید یکی از مدارک DSH ,TEstdaf ,OSD ,telc را ارائه دهید. اگر خواهان تحصیل به زبان فرانسوی در این کشور باشید باید یکی از دو مدرک زبان Delf ,Dalf را کسب کرده باشید. اگر هم مانند بسیاری دیگر از دانشجویان بین المللی خواستار تحصیل به زبان انگلیسی هستید باید مدرک زبان انگلیسی IELTS ,TOEFL به دانشگاه مورد نظر خود تحویل دهید.

روند اخذ ویزا تحصیلی سوئیس

برای دریافت ویزای تحصیلی سوئیس شما در ابتدا باید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در این کشور اقدام کنید. با گرفتن نامه پذیرش از این کشور و آماده کردن همه مدارک و پر کردن فرم های مربوطه، اقدام به گرفتن وقت مصاحبه از سفارت سوئیس نمایید. در روز مصاحبه شما باید همه مدارک و فرم های کامل شده و فیش هزینه واریزی را به این سفارت تحویل دهید. بعد از گذشت 1.5 ماه تا 3 ماه سفارت سوئیس پاسخ نهایی درخواست ویزای تحصیلی شما را اعلام خواهد کرد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. دانشجویان دانشگاه های کشور سوئیس در طول تحصیل خود می توانند به کار پاره وقت هم مشغول شوند؟

بله، دانشجویان در کشور سوئیس مجوز کار پاره وقت در حین تحصیل دارند. البته میزان ساعت مجاز به کار بسته به دوره تحصیلی متفاوت خواهد بود. به طور میانگین هفته ای 20 ساعت کار در حین تحصیل مجاز محسوب می شود.

2. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس به چه صورت است؟

واضح است که میزان هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس کاملا به نوع رشته، محل دانشگاه و مقطع تحصیلی متقاضی وابسته است. به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس 1000 تا 5000 فرانک در سال تخمین زده می شود.

3. معمولا دانشجویان در کشور سوئیس چند فرانک حقوق می گیرند؟

معمولا دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت پاره وقت به کار نیز مشغول می شوند. به طور معمول کارفرمایان سوئیسی ساعتی 12 تا 15 فرانک به این دانشجویان دستمزد پرداخت می نمایند.

می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایان این مقاله سوال های خود را  از ما بپرسید. ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما را خواهیم داد.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *