تحصیلی, سوئیس

اقامت سوئیس از طریق تحصیل

اقامت سوئیس از طریق تحصیل

یکی دیگر از راه های مهاجرت به سوئیس و اقامت اروپا، اقامت سوئیس از طریق تحصیل می باشد. داشتن اطلاعات در خصوص اقامت سوئیس از طریق تحصیل برای متقاضیان امر مهاجرت به این کشور بسیار حیاتی می باشد. در این مقاله قصد داریم در خصوص اقامت سوئیس از طریق تحصیل مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم اطلاعات فوق برای شما عزیزان متقاضی مهاجرت مثمــر ثــمر واقع باشد.

اقامت سوئیس از طریق تحصیل

یکی از امن ترین کشورهای دنیا و حوزه اتحادیه اروپا قطعا کشور سوئیس می باشد. مردم در این کشور از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار هستند. به همین دلیل کشور سوئیس در قوانین خود، مهاجر را به راحتی نمی پذیرد و در مقابل مردم و متقاضیان زیادی علاقه مند به مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل می باشند.

پس نتیجه می گیریم اقامت و مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل به راحتی امکان پذیر نیست و بهتر است شما عزیزان متقاضی از طریق موسسات و مراکز مهاجرتی با وکلای عالی رتبه مشورت و اقدام نمایید. شهر بـــــرن یکی از شهر های امن دنیا و پایتخت کشور سوئیس می باشد.

زبان مردم کشور سوئیس

آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی زبان های مردم کشور سوئیس می باشد. روش های زیادی برای اقامت سوئیس وجود دارد که یکی از این روش ها، اقامت سوئیس از طریق تحصیل می باشد. تحصیل در سوئیس و دانشگاه های آن، متقاضیان بسیار زیادی در همه سال ها دارد.

زوریـــخ، ژنــــو، بازل و لـــوزان شهرهای زیبای سوئیس هستند …. در خصوص واحد پولی در این کشور برخلاف کشورهای دیگر اروپایی که یورو می باشد، واحد پولی این کشور را فرانک تشکیل می دهد.

تحصیل اجباری در سوئیس

زمان تحصیل اجباری در سوئیس از سن 6 سالگی شروع شده و حدود 9 سال زمان می برد. کودکان از سنین پایین تحت آموزش قرار می گیرنـــد. پس از اتمام تحصیل 9 ساله، دانش آموز می بایست 2 سال دیگر در دبیرستان و یا مدارسی تحت عنوان مدارس بازرگانی تحصیل کند تا بتواند دیپلم خود را اخذ نماید و برای ورود به دانشگاه آماده شود. همان طور که می دانید یکی از شرایط ورود به دانشگاه در سراسر جهان داشتن مدرک دیپلم آن کشور است.

مدارس بازرگانی در سوئیس

مدارس بازرگانی در سوئیس را اغلب کسانی انتخاب می کنند که دوست دارند زودتر وارد بازار کار شوند. با گذراندن 2 تا 4 سال و تحصیل در این مدارس، فارغ التحصیلان می توانند به جای ورود به دانشگاه، وارد عرصه کار شوند.

دانشگاه های سوئیس

11 دانشگاه دولتی در سوئیس وجود دارد و زبان تدریس و تحصیل در این دانشگاه ها آلمانی و فرانسوی و در آخر انگلیسی می باشد. این دانشگاه ها برای متقاضیان خارجی امتحان ورودی دارد. البته اگر معدل این افراد حداقل 14 باشد می توانند در امتحان ورودی دانشگاه های دولتی سوئیس شرکت نمایند.

راه دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که می توانند در دوره پیش دانشگاهی 9 ماهه سوئیس شرکت نمایند و پس از گذراندن این دوره که به زبان آلمانی و فرانسوی است در دانشگاه های سوئیس ادامه تحصیل نمایند.

وضعیت دانشگاه های سوئیس

ترم های زمستانی و تابستانی در دانشگاه های سوئیس رواج دارد که هر کدام از این ترم ها به مدت 5 ماه طول می کشد و دانشجویان پس از هر ترم به مدت 2 ماه تعطیل می باشند که فرصت مناسبی است تا داشنجویان خارجی به خانواده خود بپیوندند. همچنین دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند. آیا دوست دارید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید؟ در دانشگاه های سوئیس می توانید بصورت رایگان در دوره های زبان شرکت نمایید.

البته اگر در موسسات بیرون از دانشگاه ها ثبت نام کنید حدود ترمی 3400 فرانک هزینه دارد. هر ترم حدود 4 ماه زمان می برد. اگر می خواهید هزینه هایتان صرفه جویی شود بهتر است از دوره های آموزشی زبان در دانشگاه های سوئیس نهایت بهره را ببرید. هزینه های تحصیلی سوئیس در دانشگاه های سوئیس در هر مقطع از دانشگاه ها شامل هزینه هایی در حدود 700 فرانک سوئیسی می باشد.

برای خوابگاه و استفاده ازآن ماهانه 1000 فرانک باید پرداخت کنید. البته کسانی که منزل های شخصی را انتخاب می کنند تنها 200 فرانک بیشتر از خوابگاه در ماه هزینه می کنند. همانند دیگر کشورها در دانشگاه های سوئیس دانشجویان باید بیمه تحصیلی و درمانی داشته باشند که برای این امر حدود 100 فرانک باید پرداخت نمایند.

مدرک زبان برای پذیرش لیسانس در دانشگاه های سوئیس

داشتن مدرک B1  و B2  آلمانی برای پذیرش در مقطع لیسانس در سوئیس لازم است. آن هم به این دلیل است که در این 4 سال تحصیل در دوره لیسانس تمام تحصیل به زبان آلمانی می باشد. در مقطع لیسانس دانشجویان خارجی می توانند و اجازه دارند در هفته 10 ساعت کار کنند تا کمک خرجی برای خود داشته باشند. حدود 150 فرانک سوئیسی در بهترین حالت می توانند در هفته کار کنند. به طور کلی در ماه یک دانشجو میانگین 1000 فرانک سوئیسی برای مخارج روزمره و هزنه مسکن خود می بایست هزینه کند.

گران ترین شهر های سوئیس

گران ترین شهر های سوئیس بدون شک ژنو و زوریخ می باشد که هزینه های هر فرد در این دو شهر دو برابر جاهای دیگر سوئیس می باشد. این دو شهر از امنیت بالایی برخوردار است و 2 مرکز اصلی نشست های اتحادیه و نظام صلح جهانی می باشد.

دانشگاه های سوئیس

  • دانشگاه لوگانو
  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه زوریخ
  • دانشگاه فناوری لوزان
  • دانشگاه فرایبورک

مدارک لازم جهت اقامت سوئیس از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

  • کپی و اصل شناسنامه
  • کپی و اصل پاسپورت
  • کپی و اصل آخرین مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و ریز نمرات

تمکن مالی

تمکن مالی یکی از مدارک اصلی و مهم برای صدور ویزای تحصیلی سوئیس می باشد. یعنی شخص باید ثابت کند که در کشور خود از نظر مالی بسیار در سطح خوبی است و می تواند هزینه های تحصیل خود را در کشور سوئیس متقبل شود و نیازی به دولت این کشور نخواهد داشت.

اگر پس از اتمام تحصیل خود تمایل به کار و اقامت کاری این کشور را داشته باشید از همین ابتدا لازم به ذکر است که زبان سوئیسی خود را تقویت نمایید تا به راحتی بتوانید کار پس از تحصیل را داشته باشید.

در حین 10 ساعت در هفته که کار می کنید می توانید با کارفرمایان آشنا شده و حسن نیت خودتان را نشان دهید تا بتوانید در آینده از وجود این کارفرمایان برای اخذ اقامت خود استفاده نمایید.

برای بدست آوردن اطلاعات مناسب جهت موضوع اقامت پس از تحصیل در سوئیس می توانید با مراجعه به آرشیو مقالات وبسایت های ما در قسمت سوئیس جستجو نمایید و همین طور از طریق شماره های درج شده در وبسایت های ما با کارشناسان ما تماس گرفته و درخواست مشاوره حضوری و یا آنلاین را دهید.

اقامت سوئیس از طریق تحصیل در مقطع فوق لیسانس

دوره 2 ساله کارشناسی ارشد و یا فوق لیسانس در دانشگاه های سوئیس طول می کشد و انگلیسی و فرانسوی را از زبان های تدریس و تحصیل در دانشگاه های سوئیس در این مقطع می توان نام برد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دوره فوق لیسانس

داشتن مدرک آیلتس و نمره 6.5 برای اخذ پذیرش در دوره فوق لیسانس در دانشگاه های سوئیس لازم است. البته برای کسانی که دانشگاه های انگلیسی زبان را انتخاب می کنند. اگر دوره های زبان انگلیسی را نگذرانده اید، می توانید با عزم اراده در مدت زمان کوتاهی نسبت به دریافت مدرک زبان خود اقدام نمایید.

هزینه ترم 700 فرانک سوئیسی برای دوره فوق لیسانس باید در نظر بگیریم. البته برای دانشگاه های خصوصی حدود 4000 فرانک باید در نظر گرفت.

همچنین در این مقطع دانشجویان اجازه کار تا 20 ساعت در هفته را خواهند داشت و حقوق آنها حدود 600 فرانک سوئیسی در هفته خواهـــد بــود.

بورسیه تحصیلی دکتری در سوئیس

دریافت مبلغ 2000 فرانکی برای کسانی که بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری در سوئیس را می شوند، باعث شده است که متقاضیان زیادی برای امر بورسیه اقدام نمایند.

  • زبان ایلتس 6.5
  • داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های تایید شده و معتبر
  • داشتن مقالات بین المللی یا تالیف کتاب و غیره
  • داشتن استاد مشاور

این ها را متقاضیان بورسیه دکتری در سوئیس باید رعایت نمایند و بدانند، شانس افراد برای بالا رفتن در خصوص پذیرش بورسیه به این موارد بستگی خواهد داشت.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *