تحصیلی, سوئیس

تحصیل رایگان در سوئیس

تحصیل رایگان در سوئیس

تحصیل رایگان در کشور سوئیس و شرایط تحصیل در آن چگونه است؟ روش های تحصیل و چه مقدار سهمیه برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته می شود؟ در این مقاله به تمام این سوالات می پردازیم و به تمامی پرسش های شما پاسخ خواهیم داد.

تحصیل رایگان در سوئیس

به طور کلی تحصیل در این کشور دارای سه درجه بندی است. درجه اول مخصوص افرادی است که قصد دارند در این کشور به تحصیل مشغول شوند و از پس تمامی هزینه ها برمی آیند،

دسته دوم افرادی هستند که از نظر مالی در وضعیت متوسط بوده و می توانند نیمی از هزینه ها را تقبل کنند. این افراد باید به سراغ بورسیه های نیمه رایگان بروند و دسته سوم شامل افرادی است که از نظر هزینه نمی توانند پاسخگو باشند و به دنبال تحصیل رایگان هستند.

پیش نیاز تحصیل رایگان در سوئیس

وقتی صحبت از تحصیل رایگان است، یعنی شما باید بورسیه دولتی و یا ممتاز این کشور شوید، قطعاً این مسیر اسان نیست، اگر فردی بخواهد در دوره های دانشگاه در سوئیس تحصیل رایگان داشته باشد باید حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

در واقع باید رزومه ارسال فرد به همراه تخصص وی قابل قبول به نظر برسد و یا ایده اختراعی در ذهن وی وجود داشته باشد که بخواهد با توجه به امکانات موجود در دانشگاه های سوئیس آن را به مرحله عمل برساند. در نظر داشته باشید که بدون داشتن پتانسیل قوی تحصیلی، تحصیل رایگان در کشور سوئیس غیر ممکن است.

روش های تحصیل رایگان در سوئیس

افرادی که قصد دارند مقطع تحصیلی دکترا و یا فوق لیسانس را در لاین تحصیلات رایگان و به اصطلاح بورسیه بگذارنند باید در مقطع قبل یعنی لیسانس نقش پر رنگی از خود نشان دهند، اگر دانشگاه دوره لیسانس دارای رتبه بالا باشد و دانشجو در چنین دانشگاهی معدل و نمره بالایی کسب کند قطعا مسیر تحصیل رایگان در سوئیس برایش بسیار آسانتر خواهد بود. در نظر داشته باشید که عموما ریز نمرات شما به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکترا دارند در صورتی که تز دکترای آن دارای طرح توجیه اقتصادی برای سوئیس باشد قطعاً پذیرش می شود .

سوئیس کشور قدرتمندی است و افرادی که سعی می کنند این کشور را انتخاب کنند باید به شرایط اقتصادی کشور کمک کنند.

در نظر داشته باشید که برای تحصیل رایگان در سوئیس باید مدرک زبان آیلتس با نمره ۶ و نیم داشته باشید.

تحصیل رایگان در سوئیس در مقطع دکترا

در نظر داشته باشید که اگر فرد متقاضی مقطع فوق لیسانس خود را در دانشگاه مشخصی از سوئیس تحصیل کرده باشد و بخواهد پس از اتمام این مقطع وارد مقطع دکترا شود در صورتی که پتانسیل تحصیلی قدرتمندی داشته باشد می تواند به سادگی وارد این لاین شود.

استادان دانشگاه فعلی شما را می شناسند و این موضوع خود سبب می شود که شرایط پذیرش شما در دکترا به صورت تحصیل رایگان درسوئیس آسانتر باشد. روال به این شکل است که پایان نامه فرد از دوره فوق لیسانس مورد بررسی مصاحبه دکترا قرار می گیرد سپس بررسی مدارک دکترا آغاز می شود و اگر مدرک شما دارای رتبه بالا باشد می توانید از سهمیه تحصیل رایگان در سوئیس استفاده کنید.

به طور کلی تحصیل رایگان درسوئیس در رشته های کامپیوتر، برق و مکانیک بیشتر داوطلب را به خود اختصاص داده است .

افرادی که تحصیل رایگان درسوئیس د ر مقطع دکترا را کسب کرده اند فرصت یک ساله ای دارند تا زمینه مورد نظر و استاد راهنما را انتخاب کنند.

اگر قصد دارید در دانشگاه بازل تحصیل کنید باید زبان آلمانی بلد باشید و این موضوع در خصوص دانشگاه ژنو به زبان فرانسوی تغییر می کند.

مراحل تحصیل

در ابتدای امر باید فرم مخصوص تکمیل شود، این فرم دارای بخش های مختلفی است که هر یک باید طبق شرایط مشخصی تکمیل شود. بهتر است هر چه تخصص دارید در فرم یادداشت کنید.

در نظر داشته باشید که تمامی ادعای شما ارزیابی می شود، و زمانی که وارد دانشگاه شدید از شما آزمون ورودی گرفته می شود در صورت عدم نتیجه صحیح تحصیل رایگان در سوئیس باطل خواهد شد.

فرم اولیه شما بررسی شده و شرایط حضور شما اعلام می شود، سپس نوبت به اخذ ویزای تحصیلی است، افرادی که بورسیه تحصیلی شده اند در دریافت تحصیل رایگان در سوئیس هیچ مشکلی ندارند، در نظر داشته باشید که همیشه و همه جا افرادی که قصد دارند تحصیل رایگان در سوئیس اخذ کنند باید از صفر تا صد شرایط و قوانین را به درستی بدانند.

در مصاحبه باید مامور سفارت را قانع کنید که شرایط تحصیل در کشور خودتان برایتان فراهم نیست به این معنی که رشته شما نیاز به ابزار و امکاناتی دارد که تنها سوئیس در اختیارتان قرار می دهد. در مراحل تحصیل رایگان در سوئیس باید بدانیم که روند تحصیل به طور دوره ای ارزیابی می شود.

نکات مهم تحصیل در کشور سوئیس

در نظر داشته باشید که امکان کار در طور تحصیل وجود دارد و شاید از شما خواسته شود که یک سری دوره های تخصصی را بگذرانید، مورد بعدی شرایط پذیرش به صورت فصلی است.

تحصیل رایگان در سوئیس بر اساس فصل تحصیل رقم می خورد و بعضی از فصل ها ظرفیت برای این کار بسیار محدود است به این ترتیب افرادی که قصد دارند داشته باشند قبل از هر نوع اقدامی باید مشاوره های لازم را اتخاذ کنند.

در نظر داشته باشید که اگر در طول تحصیل دچار افت تحصیلی شدید و یا قوانین موجود را رعایت نکردید برای شما لغو شده و در صورتی ک بخواهید ادامه دهید باید هزینه پرداخت کنید و اگر قانون شکنی شما ادامه دار باشد برای همیشه از دانشگاه اخراج می شوید.

در واقع هزینه تحصیل، اقامت و همین طور کمک هزینه غذا و مسافرت نیز از سوی دولت در نظر گرفته می شود، وام هایی با بهره کم برای راه اندازی کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلیتان فراهم می شود.

شما می توانید از بن خرید کتاب و ابزارهای آزمایشگاهی استفاده کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *