تحصیلی, سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس به دلیل داشتن شرایط و مزایای عالی از دسته گزینه هایی است که بسیاری از دانشجویان به دنبال آن هستند. دانشگاه های سوئیس بی نظیر هستند و دارای بهترین امکانات موجود از نظر علمی و تفریحی می باشند. افرادی که قصد دارند بورسیه تحصیلی این کشور را بدست بیاورند، باید تمامی شرایط و قوانین موجود را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند.

بورسیه تحصیلی سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس خود به چند دسته تقسیم می شود که یکی از انها بورسیه دولتی است، بورسیه دولتی بهترین و کم هزینه ترین روش برای تحصیل در سوئیس است. در نظر داشته باشید که این بورسیه هم برای افراد مقیم سوئیس و هم برای دانشجویان خارجی فراهم شده است. به طور کلی بورسیه تحصیل شامل دانشگاه های سوئیس، موسسات فناروزی فدرال و همین طور دانشگاه های علوم تجربی است.

بورسیه هنر از دیگر گزینه های پیش روی محسوب می شود که شامل مدارس موسیقی و هنرهای زیبایی بوده و البته شامل تمامی کشورها نمی شود.

بورسیه تحصیلی تا مقطع دکترا فراهم شده است و شامل مزایای بسیار زیادی نیز می باشد.

شرایط و مزایای بورسیه تحصیلی سوئیس(از نوع دولتی)

در نظر داشته باشید که بورسیه تحصیلی از نوع دولتی بورسیه کامل قلمداد می شود. به طوری که دولت سوئیس برای این افراد کمک هزینه تحصیل به صورت ماهانه معافیت شهریه، تامین شرایط و بیمه های بهداشتی و همین طور هزینه پرواز و زندگی را تقبل می کند.

حال سوال اینجا است که چه کسانی می توانند بورسیه تحصیلی از نوع دولتی را بدست اورند؟ در نظر داشته باشید که تحصیل در مقاطع بالاتر اغلب بیشتر از سایر مقاطع دیده می شود و مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا بیشتر در طرح نوع دولتی دخالت دارند. در نظر داشته باشید که در این مسیر این طور که مشخص است فردی که می خواهد بورس یک کشور شود، باید در وهله اول دارای شرایط تحصیل قدرتمندی باشد. یعنی باید از نظر سطح سواد در رتبه خوبی قرار بگیرد. وجود ایده و تز دکترا در این مسیر مهم است، افرادی که قصد دارند بورسیه تحصیلی دریافت کنند باید رزومه قوی ارائه دهند. یک سری از دانشگاه های سوئیس نیز از فرد متقاضی گواهی ثبت اختراع می خواهد. در نظر داشته باشید که مدرک زمان برای بورسیه تحصیلی از نوع دولتی ضروری است.

بورسیه تحصیلی اختصاصی سوئیس

دانشگاه های بسیاری از سوئیس هستند که بورسیه های داخلی مختلفی به دانشجویان خارجی اعطا می کنند. به طور کلی دانشگاه هایی که در سوئیس شامل وضعیت بورسیه می شوند به شرح زیر می باشد.

بورسیه عالیه ETH

بورسیه عالیه ETH از دسته بورسیه هایی است که برای دانشجویان ممتاز در نظر گرفته شده است که می خواهند در مقطع فوق لیسانس به تحصیل مشغول شوند، حمایت های موجود در این مسیر به دو صورت انجام می گیرد، روش اول طرح بورسیه عالی خواهد بود که تمامی هزینه ها را تقبل می کند و گزینه بعدی طرح بورسیه تحصیلی برتر است که در ان به دانشجو مستمری جزئی داده می شود. در نوع دوم دانشجو می تواند از دسته افراد سیار نیز محسوب شود.

بورسیه تحصیلی university of Lausanne

بورسیه تحصیلی university of Lausanne برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است که قصد دارند در مقطع فوق لیسانس تحصیل کنند. در این شرایط کمک هزینه ای که ارائه می شود در حدود 1600 فرانک در ماه است.

بورسیه تحصیلی دانشجویان ممتاز نیز شامل کمک هزینه 1600 فرانک در ماه است و بر اساس نمرات و شرایط تحصیل فرد تعیین می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه لوزان سوئیس

با توجه به این که هر زمان صحبت از بورسیه می شود افراد علاقمند به تحصیل در دانشگاه قدرتمند لوزان هستند. یک بخش را به صورت جداگانه برای این دانشگاه در نظر گرفته ایم. می دانیم که تحصیل در این دانشگاه و اخذ بورسیه در مقطع فوق لیسانس و دکترا می باشد و افرادی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس دارند نمی توانند وارد این دانشگاه شود، محل تحصیل فرد در سوئیس بوده و استارت دوره تحصیل نیز از سال 2015 صورت گرفته است. در نظر داشته باشید که این بورسیه دارای شرایط رقابتی بسیار سختی است به طوری که تنها افرادی می توانند در این رقابت موفق باشند که از نظر تحصیل دارای سطح سواد و تخصص بالایی هستند.

کاندیدای استفاده از این بورسیه باید مقطع فوق لیسانس رشته های آفر شده در این دانشگاه را انتخاب کرده باشند، تمامی رشته ها در این مسیر دیده می شود، اما پزشکی از این قاعده جدا است.

هزینه بورسیه

حداقل مبلغ این بورسیه در ماه 1600 CHF اعلام شده است. یکی از شرایط اخذ این بورسیه دارا بودن مدرک تحصیلی در یکی از دانشگاه های خارجی است. مدرک لیسانس فرد باید مورد تایید دانشگاه قرار بگیرد. این نوع از بورسیه برای افرادی که از پس هزینه ها بر نمی آیند عالی است.

مراحل بورسیه تحصیلی سوئیس

در ابتدای امر باید فرم مخصوص به بورسیه تحصیلی این کشور را تکمیل کنید، در این فرم در بخش رزومه باید تمامی استعداد ها و تخصص خود را اعلام کنید.

فرم شما در لیست بررسی قرار می گیرد و مشخص می شود که آیا واجد شرایط بورسیه تحصیلی هستید یا خیر، قطعاً افرادی که دارای تز غیر تکراری و قدرتمند دکترا بوده و یا دارای سطح سواد جهانی در زمینه خاصی هستند در الویت قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که اگر به دنبال بورسیه تحصیل رایگان درسوئیس هستید، باید بسیار تلاش کنید. تنها داشتن مدرک لیسانس در این مسیر کفایت نمی کند.

مدرک زبان

در نظر داشته باشید که تمامی شرایط بستگی به دانشگاه پذیرش دارد، بعضی از دانشگاه ها تاکید به داشتن مدرک زبان با نمره عالی دارند و بعضی دیگر در این مسیر سیاست های سختگیرانه ای نداشته و به دنبال افراد سخت کوش هستند.

در بورسیه تحصیلی سوئیس اغلب محل اقامت و زندگی نیز به فرد داده می شود و او می تواند خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرد. در صورتی که تصمیم شما برای بورسیه تحصیلی جدی است، حتماً از طریق یک وکیل خبره این جریان را دنبال کنید. در نظر داشته باشید که تمامی شرایط باید به درستی دنبال شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *