سوئیس, کاری

شرایط دریافت ویزای کاری سوئیس برای ایرانیان

ویزای کاری سوئیس

کشور سوئیس که به زیبایی در دنیا شهرت دارد علاقمندان بسیاری را برای اخذ ویزای کاری سوئیس دارد که می خواهند به این کشور از روش های گوناگون مهاجرت کنند. هیچ فردی وجود ندارد که علاقمند به کار در کشوری زیبا و جذاب و با کیفیت بالای زندگی نباشد. در این مورد می توانید مقاله چرا ایرانیان دوست دارند به سوئیس مهاجرت کنند را مطالعه کنید.

ویزای کاری سوئیس

روش های مهاجرتی زیادی برای رفتن به سوئیس وجود دارد. روش هایی مانند ویزای تحصیلی سوئیس و ثبت شرکت در سوئیس. اما در این میان افرادی هم علاقمند به کار در سوئیس می باشند و در صدد اخذ ویزای کاری کشور سوئیس هستند, ما این مقاله را برای آن دسته از متقاضیان کار در این کشور تهیه کرده ایم تا با شرایط اخذ ویزای کاری در کشور سوئیس آشنا شوند و بدانند که برای اخذ ویزای کاری چه مراحلی را باید سپری کنند و همچنین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری چه می باشند.

شرایط کار در سوئیس

شرایط کار و موقعیت فراوانی که در سوئیس وجود دارد این امکان را به وجود آورده است سالانه افراد بسیاری از کشورهای اروپایی برای کار به سوئیس بیایند. اما در میان آنها می توان از افرادی که خواهان کار در این کشور از طریق ویزای کاری سوئیس هستند یاد کرد، که این افراد شرایط سخت تری را دارند، چرا که طبق قوانین کشورهای اتحادیه اروپا الویت کار برای افراد بومی می باشد.

کشور سوئیس

کشور سوئیس یک کشور کوچک اما ثروتمند می باشد که دارای ثبات اقتصادی می باشد.  همچنین با توجه به دیگر کشورهای اروپایی, نرخ بیکاری در سوئیس بسیار پایین است, باید این نکته جالب را بدانید که بالاترین نرخ درآمد در دنیا متعلق به کشور سوئیس می باشد و بی شک افرادی که می خواهند ویزای کاری سوئیس را دریافت کنند، می دانند که کشوری را انتخاب کرده اند که از نظر کیفیتی در بالاترین رتبه در دنیا قرار گرفته است.

شرایط زندگی

در کنار کیفیت بالای زندگی در سوئیس می توان به امنیت اجتماعی این کشور نیز توجه داشت و این موارد سبب می شود که بیش از پیش متقاضیان ویزای کاری سوئیس تمایل به کار در کشور سوئیس را داشته باشند. اما باید این موضوع را قبول کنند که این مزایا زمانی عایدشان خواهد شد که بتوانند در کشور سوئیس کاری یافت کنند که این مسئله کمی دشوار می باشد. چرا که فرصت های شغلی برای افرادی که در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنند پایین می باشد و در مقابل رقابتی که برای کسب و کار وجود دارد بسیار بالا می باشد.

اخذ ویزای کاری سوئیس

قبل از هر اقدامی برای کار در سوئیس و اقدام برای اخذ ویزای کاری سوئیس ابتدا باید قوانین کار در این کشور را جویا شوید و از شرایط بازار کار در سوئیس اطلاعات کاملی کسب نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات در خصوص کار و شرایط بازار کار در سوئیس از طریق تماس با موسسه با کارشناسان ما مشورت نمایید و اطلاعات در این زمینه را از آنها جویا شوید.

شاید برایتان سوال باشد که مشاغلی که در کشور سوئیس مورد نیاز می باشد چه چیز هایی است. در جواب باید بگوییم که برخی مشاغل و رشته های تحصیلی در دنیا می باشند که خواهان بسیاری دارند و در اکثر مواقع به آنها نیاز است. این مشاغل شامل حسابداری و امور مالی, رشته های آی تی, رشته های فنی و مهندسی می باشد.

انواع روش های اخذ ویزای کاری سوئیس

روش های بسیاری برای اخذ ویزای کاری سوئیس وجود دارد که می توان به رایج ترین آنها اشاره کرد:

  • اخذ ویزای کاری سوئیس از طریق کارفرما
  • اخذ ویزای کاری سوئیس از طریق سایت های کاریابی
  • اخذ ویزای کاری سوئیس از طریق تحصیل در سوئیس

این موارد جزء رایج ترین انواع روش های اخذ ویزای کاری سوئیس می باشد که به صورت کامل در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که افرادی که متقاضی کار در سوئیس هستند باید حتما اجازه کار را دریافت نمایند که این موضوع شامل متقاضیان کار در سوئیس از کشورهای اتحادیه اروپا هم می باشد, آنها می توانند بدون ویزا به سوئیس بیایند اما برای کار کردن نیاز به مجوز خواهند داشت. بعد از دریافت مجوز  به صورت آزادانه می توانند به کار در کشور سوئیس بپردازند.

شرایط اخذ ویزای کاری

نکته مهم دیگر این است که شرایط اخذ ویزای کاری سوئیس برای افراد خارجی کمی دشوار تر و سختگیرانه تر شده است. مدارک و اسناد بررسی می گردد، اما با وجود این شرایط بهتر است بدانید که با وجود این شرایط سخت و دشوار کشور سوئیس جزء آن دسته از کشورهایی می باشد که بالاترین نرخ مهاجرت در اروپا را دارد, پس می توانید با کمی سختی به این امر دست یابید، چرا که برای بدست آوردن موارد عالی باید تلاش بیشتری انجام دهید.

در حال حاضر کشور آلمان بهترین شرایط را برای جذب نیروی کار دارد. پیشنهاد ما این است که مقاله ویزای کار آلمان یا شرایط کار در آلمان را هم مطالعه کنید.

انواع روش اخذ ویزای کاری سوئیس

حال می خواهیم به انواع روش اخذ ویزای کاری سوئیس بپردازیم. در روش اول شما باید کارفرمایی داشته باشید که این موضوع در اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد, اما این امر کمی پروسه طولانی خواهد داشت و در برخی موارد امکان پذیر نمی باشد.

زمانی که کارفرمای سوئیسی نیاز به نیروی متخصص و ماهر دارد باید یک آگهی جهت اطلاع مردم سوئیس منتشر کند. این آگهی به منظور دعوت به همکاری منتشر می گردد که مدت انتشار آن سه ماهه می باشد, در این مدت اگر فردی مناسب با شرایط یافت نشود, کارفرما موظف است که همان آگهی را به مدت سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا منتشر نماید.

اگر در این 6 ماه کارفرما نتواند فرد مورد نظر را یافت کند می تواند با ارائه مدارک و اسناد به اداره کار و مهاجرت این کشور مجوز لازم برای استخدام نیروی کار متخصص خارجی را دریافت کند.

کارفرما

در صورت اجازه, کارفرما می تواند فرد مورد نظر خود را از دیگر کشورها انتخاب نماید و برای او دعوتنامه ای ارسال کند, بعد از بررسی تمامی موارد و توافقات نهایی بین کارفرما و متقاضی قراردادی منعقد می گردد که طبق این قرارداد ساعت کاری, میزان حقوق, سمت شغلی فرد, میزان تعطیلات ونحوه فسخ قرارداد در آن ذکر می گردد.

بعد از امضای قرارداد متقاضی باید با در دست داشتن کلیه مدارک اعم از گذرنامه, گواهی سلامت پزشکی, عدم سوء پیشینه, سابقه کاری و دعوتنامه کارفرما را به سفارت سوئیس ببرد و بعد از بررسی مدارک سفارت ویزای کاری سوئیس را برای متقاضی صادر می کند که مدت این ویزا با توجه به مدت قرار داد می باشد اما در برخی مواقع نیز این ویزا 4 ساله می باشد که اگر این ویزا به اتمام برسد شما باید مجدد برای تمدید آن اقدام کنید.

در موارد هم امکان دارد ویزا 4 ساله باشد، اما متقاضی از شغل مورد نظر راضی نباشد. در این صورت ویزا باطل می شود و فرد نمی تواند کارفرمای دیگری را اختیار کند چرا که در ویزای صادر شده نام کارفرمای مورد نظر و شغل مورد نظر ذکر گردیده است و در صورت یافتن کارفرمای جدید باید از ابتدا اقدام برای ویزای کاری سوئیس کنید.

جستجو در وبسایت ها

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای کاری سوئیس از طریق جستجوی کار در وب سایت ها می باشد, که در این روش شما باید رزومه خود را در سایت های کاریابی سوئیسی ارسال کنید و در صورتی که کارفرمای سوئیسی نیاز به نیروی متخصصی با شرایط شما داشت, با مطالعه رزومه شما و ابراز علاقه و رضایت به آن با شما به صورت تلفنی مصاحبه می کنند و در صورت رضایت برای شما دعوتنامه ای جهت مصاحبه حضوری ارسال می کنند که شما باید از طریق آن برای دریافت ویزای تجاری اقدام کنید و بعد از دریافت ویزا شما برای مصاحبه حضوری به کشور سوئیس بروید و بعد از انجام مصاحبه به کشور خود باز گردید تا جواب به شما داده شود.

تقریبا برای اعلام نتیجه حدود 10 روز زمان خواهد برد و صورت تمایل به همکاری با شما دعوتنامه برایتان ارسال می شود و می توانید از طریق آن برای ویزای کاری سوئیس اقدام کنید توجه داشته باشید که دریافت ویزای کاری سوئیس به منزله دریافت اقامت دائم این کشور نمی باشد چرا که شما تنها اجازه موقت برای کار در این کشور را دریافت کرده اید.

ویزای تحصیلی

یکی دیگر از روش های پیدا کردن کار در سوئیس از طریق ویزای تحصیلی سوئیس می باشد. به جرات می توان گفت که این روش مناسب ترین روش برای افرادی می باشد که علاقمند به کار در سوئیس می باشند چرا که در دو روش قبلی خیلی شرایط دشوار و سخت خواهد بود و در واقع باید شانس با متقاضی همراه بباشد و همچنین پروسه طولانی که آنها دارند کم کم متقاضی را نسبت به این موضوع سرد خواهند کرد اما از طریق ویزای تحصیلی کار در سوئیس راحت تر انجام می شود.

شما می توانید برای ویزای تحصیلی سوئیس در رشته ای که علاقمند هستید اقدام نمایید و بعد از آن که از دانشگاه مورد نظر پذیرش را دریافت کردید می توانید برای تحصیل به این کشور عازم شوید, طبق قوانین کار در سوئیس دولت اجازه کار پاره وقت را برای دانشجویان خارجی امکان پذیر کرده است که طبق مقطع تحصیلی متقاضیان می توانند به کاره پاره وقت بپردازند. همچنین می توانید به صورت رایگان در سوئیس تحصیل کنید.

پیدا کردن کار بعد از تحصیل

بعد از اتمام تحصیل به فارغ التحصیلان این اجازه داده خواهد شد که ظرف چند ماه کار مورد نظر مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. بعد از پیدا کردن کار و کارفرما ویزای تحصیلی سوئیس به ویزای کاری سوئیس تغییر پیدا خواهد کرد و به مدت سه سال فرد می تواند در این کشور به کار بپردازد. همچنین می توانید در مدت زمان تحصیل خود در سوئیس اجازه کار را نیز دریافت کنید که شرایط آن در مقاله کار ضمن تحصیل در سوئیس بررسی شده است.

بعد از گذشت 5 سال افرادی که از طریق ویزای تحصیلی, کارفرما توانسته اند ویزای کاری سوئیس را دریافت کنند اگر گزارش مثبتی از عملکرد این چند سال ارائه دهند و اگر مالیات ها را به موقع پرداخت کرده باشند می توانند برای دریافت اقامت دائم سوئیس اقدام کنند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله اقامت از طریق کار در سوئیس را مطالعه کنید.

در بعضی مواقع امکان این وجود دارد که فرد با ازدواج بتواند به کار درسوئیس مشغول شود, زمانی که متقاضی کار در سوئیس با یک فرد سوئیسی ازدواج کند این امکان برای وی فراهم خواهد شد که کاری در این کشور دست و پا کند. پیشنهاد می کنیم مقاله ازدواج در سوئیس را در این زمینه مطالعه کنید

کار آموزی در سوئیس

در مواردی نیز افراد می توانند طبق توافق نامه کار آموزی که دولت سوئیس آن را تصویب کرده است بر اساس تخصصی که دارند در کشور سوئیس دوره کار آموزی خود را به مدت 18 ماه سپری کنند.

افرادی مجوز کار در سوئیس از این روش را خواهند گرفت که تبعه ی یکی از کشورهای ایالات متحده, اوکراین, آفریقای جنوبی, روسیه, فیلیپین, نیوزلند, رومانی, موناکو, ژاپن, کانادا, آرژانتین, بلغارستان و استرالیا باشند.

سن این افراد باید بین 18 تا 35 سال باشد و آموزش حرفه را تکمیل نموده باشید تا بتوانید مجوز کار در سوئیس را دریافت کنید

زبان کشور سوئیس

یکی از نقاط قوت این کشور چهار زبانه بودن مردم آن می باشد, این کشور زبان های ایتالیایی, آلمانی, فرانسوی و رومانش را به رسمیت شناخته است و این موضوع برای افرادی که علاقمند به کار در سوئیس هستند دارای اهمیت بسیاری می باشد.

کشور سوئیس با کشورهای آلمان, اتریش, لیختن اشتاین, ایتالیا و فرانسه همسایه و هم مرز می باشد, و همسایگی با این کشورها نیز بیش از پیش برجاذبه های این کشور افزوده است, شایان ذکر است که افراد بیشتر برای آن در صدد اخذ ویزای کاری سوئیس می باشند که می خواهند از درآمد بالایی برخوردار شوند چرا که سطح درآمدی در کشور سوئیس بالا می باشد.

شاید برایتان سوال پیش آید که چرا شرایط مهاجرت به کشور سوئیس دشوار شده است؟ در جواب باید خدمتتان عرض کنیم که در سال 2015 به دلیل رشد بی اندازه مهاجرین به این کشور دولت سوئیس را مجاب کرد تا با تدبیر سختگیرانه ای از این رخداد جلوگیری کند.

به همین خاطر میزان سهمیه افراد متقاضی مهاجرت از کشورهای غیر اروپایی را کاهش داد و همچنین به کشورهای اروپایی نیز برای تجارت آزاد شرایط سختگیرانه ای را وضع نمود تا از این طریق بتواند رشد جمعیت مهاجررا کنترل کند.

شما می توانید برای بدست آوردن کار در سوئیس کمی تلاش خود را افزایش دهید تا بتوانید به راحتی به اهداف خود دست یابید, می توانید برای یافتن کار در سوئیس از طریق ویزای توریستی وارد این کشور شوید و جستجوی خود را در مدت زمانی که در این کشور هستید ادامه دهید و بعد از یافتن شغل می توانید به کشور باز گردید و از کشور خود اقدام به اخذ ویزای کاری سوئیس کنید.

مزایای ویزای کاری سوئیس

  • این کشور در قلب تجارت اروپا قرار گرفته است و موقعیت استراتژیک خوبی را برای کار دارد.
  • یکی از خوش نام ترین مراکز مالی دنیا سوئیس می باشد که این امر سبب شده است که شرکت های بزرگ دنیا در این کشور دفتر تاسیس کنند.
  • سوئیس به عنوان مبتکرترین کشور اروپا شناخته شده است.
  • استانداردهای زندگی در این کشور از سطح بالایی برخوردار می باشد.
  • شفافیت در فضای کار یکی دیگر از مزایای ویزای کاری سوئیس محسوب می شود.
  • به عنوان یکی از کشورهایی که حس رقابتی در فضای کسب و کار آن بالا است شهرت دارد.
  • این کشور با عنوان بهشت فرار مالیاتی شهرت پیدا کرده است و یکی از جذابترین سیستم های مالیاتی را دارد.
  • مشکلی به نام تحریم وجود نخواهد داشت.
  • می توانید بعد از گذشت 5 سال از ویزای کاری سوئیس برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.
  • بعد از چند سال هم می توانید پاسپورت دوم خود را دریافت کنید.
  • با دریافت اقامت سوئیس می توانید آزادانه به کشورهای اروپایی تردد کنید.
  • از خدمات رفاهی و درمانی خوبی بهره مند خواهید شد.
  • سطح درآمدی در این کشور بالا می باشد.
  • دسترسی آزاد به بازار های اروپایی

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.1/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “شرایط دریافت ویزای کاری سوئیس برای ایرانیان

  1. علی محمدی گفت:

    با سلام من خواستار مهاجرت به سوئیسم خودم تکنستین اتاق عمل هستم با سابقه ۸ سال کار
    و خانومم کارشناس ارشد رشته فیزیک اتمی
    به نظرتون میسه اقامت کاری دریافت کرد اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      برای کاریابی در کشور سوئیس به صورت مستقیم اقدام نمی کنیم ولی از روش ها و کشورهای دیگر امکان اقدام برای شما داریم. لطفا برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  2. محمدرضا ترابی گفت:

    سلام خدمت شما عزیزان
    من به همراه همسر و فرزندانم مدتی هست که میخواهیم به روستای البنین سوئیس مهاجرت کنیم لطفا راهنمایی کنید .در ضمن من متخصص امور بیمه و آتشباری پروژه های معدنی و عمرانی هستم .ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *