ازدواج, سوئیس

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج یکی از راه های اقامت این کشور است. در نظام حقوقی اغلب کشورهای دنیا، یکی از شیوه های اخذ تابعیت کشور دیگر، ازدواج است. در حال حاضر چنان چه شخصی با یک نفر در کشوری ازدواج کند، می تواند اقامت کشور مذکور را اخذ نماید و بعد از مدتی که از اقامتش بگذرد، این اقامت تبدیل به تابعیت می شود. موسسه حقوقی و بین المللی آوات سعی بر این دارد تا اطلاعاتی جهت اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد تا مسیر اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج را برای شما هموار سازد.

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

سوئیس از کشورهای ثروتمند و مرفه جهان است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و بسیاری از سیاست های اتحادیه اروپا در این کشور به تصویب رسیده است و آزادی حرکت در سراسر اتحادیه اروپا را پذیرفته است و به شهروندان اتحادیه اروپا برای زندگی و کار آزادانه، در اتحادیه اروپا و سوئیس اجازه می دهد.

با این حال، در ماه فوریه سال ۲۰۱۴، بیش از نیمی از تمام رای دهندگان سوئیسی به جناح راست که پشتیبان سهمیه دقیق مهاجرت و محدودیت های دیگر برای شهروندان اتحادیه اروپا بود رای دادند.

مهاجرت به سوئیس به دلیل شاخص رفاه اجتماعی بالا در این کشور و شرایط مناسب برای کار و زندگی می تواند با اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج صورت بگیرد. کشور سوئیس شرایط سیاسی و اقتصادی با ثباتی دارد. سوئیس بالاترین نرخ امید به زندگی را بعد از کشور سوئد دارد.

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

در این جا در خصوص اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج اشاره خواهیم کرد. ممکن است شخصی قصد ازدواج با یک نفر تبعه سوئیسی را داشته باشد، لازم است بدانید که اخذ تابعیت سوئیس از طریق ازدواج عمل حقوقی محسوب می شود و آثار حقوقی بسیاری در بر دارد.

آیا ازدواج یک نفر تبعه سوئیس با یک نفر تبعه خارجی منجر به اخذ تابعیت کشور سوئیس می شود؟

کسی که قصد ازدواج با یک تبعه سوئیسی را دارد ، چه پروسه حقوقی و قانونی را بایستی بگذراند؟

متقاضی ازدواج با یک تبعه سوئیس چه مدارکی بایستی تحویل دهد؟

متقاضی ازدواج با یک تبعه سوئیس جهت اخذ ویزای ازدواج در سوئیس به چه مرجعی باید مراجعه نماید؟

شرایط اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

در این جا به شرایط اشخاص (هر دو نفر) که قصد اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج را دارند اشاره خواهد شد:

‎حداقل سن ۱۸ سال کامل برای هر یک از طرفین می باشد. ‎نکته اینجا است که هر دو فرد باید مجرد باشند و یا گواهی طلاق موثق داشته باشند. ‎ازدواج با محارم امکان پذیر نخواهد بود.

‎برای توضیح در این مورد باید گفت که امکان ازدواج خواهر و برادر، نوه ها و پدربزرگ و مادر بزرگ و دیگر محارم اگر تابعیت سوئیس را دارند، در کل منع شده است.

شرایط جهت ازدواج در سوئیس(اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج)

‎جهت ازدواج در سوئیس لازم است که این موضوع در حضور مامور اداره مهاجرت این کشور انجام شود که بهتر است شهرداری و اداره مهاجرت باشد.

‎قطعاً باید جهت ازدواج با شخص سوئیسی، طرف دوم اجازه اقامت (حتی موقت) در سوئیس را داشته باشد.

در رابطه با تقاضای اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج باید یکی از طرفین شهروند کشور سوئیس باشند و شهروند سوئیسی باید مراحل ورود فرد را به کشور سوئیس پیگیری نماید.

‎لازم به ذکر است اگر افراد از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا با فردی که تابعیت کشور سوئیس را دارند ازدواج نماید، همسر و فرزندان شخصی که تبعه سوئیس است می تواند در کنار خانواده خود زندگی نماید. این قانون شامل کشورهای دسته سوم هم می شود.

‎همچنین اعضای خانواده وظیفه ای در زمینه ی زندگی در کنار تمام خانواده را ندارند، که در یک خانه زندگی نمایند. قطعاً به این موضوع توجه داشته باشید که تعریف از خانواده همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است که مستلزمات اولیه زندگی در سوئیس را از جمله داشتن درآمد کامل و مکفی و داشتن یک منزل به مساحت تعداد لازم افراد خانواده باید محیا باشد.

ورود به سوئیس برای مقدمات ازدواج

در مورد اتباع کشورهای دسته سوم، تشریفات برای ورود به سوئیس برای آماده سازی و ثبت ازدواج می تواند بسیار طولانی و پیچیده باشد. قبل از انجام هر کاری، برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی و بین المللی آوات تماس حاصل فرمایید.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای شهروندان سوئیسی

  • دفترچه سابقه وضعیت
  • اجازه اقامت یا گواهی اقامت
  • پاسپورت یا کارت شناسایی

اسناد و مدارک مورد نیاز برای شهروندان غیر سوئیسی:

  • اجازه اقامت یا گواهی اقامت
  • گواهی تولد که نام پدر و مادر در آن ذکر شده است
  • پاسپورت و یا گواهینامه تابعیت
  • دفترچه سابقه وضعیت (که در آن به وضعیت تأهل، از هر جهت از طلاق یا گواهی مرگ هر همسر مرحوم اشاره شده است)

از پناهنده به رسمیت شناخته شده و یا متقاضی پناهجو، تقاضا می شود به جای پاسپورت یا گواهینامه تابعیت، گواهی ارائه کنند که وضعیت اخیر آنها از پناهندگی را مشخص می سازد.

در مورد اتباع کشورهای به اصطلاح دسته سوم، مقامات سوئیس اغلب نیاز به ممیزی اسناد ارائه شده با کشور مبدأ در مورد همسر دارند. این کار ممکن است مستلزم صرف وقت و پرداخت هزینه اضافی به اداره ثبت احوال مورد مراجعه شود.

مظنون به ازدواج سفید

در این زمینه برای امتناع از ثبت ازدواج، افسران ثبت احوال موظف به بررسی وضعیت اقامت اتباع خارجی هستند. در موارد مشکوک، برای اثبات امکان ازدواج سفید، آنها با عروس و داماد (به صورت جداگانه)، مقامات دولتی و اشخاص ثالث مصاحبه می کنند. اگر ازدواج مشکوک باشد، ممکن است از ثبت ازدواج امتناع کنند. ازدواجی سفید محسوب می شود که ازدواج زن و شوهر صرفا یا عمدا برای مقاصد حق اقامت می باشد.

شرایط جدایی و طلاق در کشور سوئیس

جدایی در کشور سوئیس انواع مختلفی دارد. اغلب اوقات جدایی مرحله اولیه طلاق است. علاوه بر این، جدایی می تواند بر اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج مهاجران، تاثیر گذارد.

جدایی با رضایت متقابل

اگر زن و شوهر در مورد شرایط جدایی، توافقی دارند، آنها مجبور به رفتن به دادگاه نیستند. آنها می توانند یک توافقنامه جدایی نوشته و هر دو امضا کنند و یا شفاها توافق به جدایی بگیرند. چنین توافقنامه ای، با این حال، هیچ اعتبار قانونی در دادگاه ندارد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *