آلمان, کارآفرینی

خوداشتغالی در آلمان

خوداشتغالی در آلمان

بله درست حدس زدید. شما هم می توانید از طریق خوداشتغالی در آلمان اقامت آلمان را بدست آورید. شما می توانید با مشاغل متعددی به صورت خود اشتغال به کار و اقامت برسید. آلمان، کشوری که پشتوانه اقتصادی آهنین و ارزش اقامتی بالایی دارد. شاید یکی از بهترین و ایمن ترین گزینه ها برای اقامت در اروپا و حتی در دنیا برای مهاجرت کاری به شمار آید. اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین وارد آلمان شوید می توانید از طریق اقامت خود اشتغالی در آلمان به این امر مبادرت ورزید.

ویزای کارآفرینی آلمان

ویزای کارآفرینی آلمان و یا همان اقامت از طریق خوداشتغالی در آلمان بر چه اساسی بررسی و صادر می شود؟

اصولاٌ سفارت آلمان زمانی با ویزای خوداشتغالی در آلمان موفقت می نماید که یا طرح توجیهی اقتصادی خوبی ارائه دهید و یا به شغلی که در حال حاضر به آن مشغول هستید در مناطقی از آلمان به آن نیاز باشد.

این طرح خوداشتغالی در آلمان حتی می تواند یک شغل مرسوم و معمول باشد. مانند؛ داروخانه، فروشگاه و …. . تجارت مورد نظر می بایست آثار مثبت اقتصادی به همراه داشته باشد و از لحاظ بودجه دارای پشتوانه لازمه باشد ( قسمت 21 از بند 1 از قانون اخذ اقامت آلمان ).

آیا پرونده شما موفق خواهد بود؟

خوب از منظر حقوقی، دارا بودن هرکدام از شرایط زیر را به میزان زیادی متضمن موفقیت پرونده خواهیم دانست.

شرایط

1

امکان عملی ایده مورد نظر متقاضی

2

تجربه و سابقه فرد متقاضی در امر تجارت

3

میزان سرمایه اولیه

4

میزان تأثیرگذاری بر وضعیت آموزش و استخدام

5

میزان مشارکت و کمک طرح مورد نظر به مقوله نوآوری و پژوهش

اقامت کارآفرینی چه نوع اقامتی است؟

خوداشتغالی در آلمان

خوداشتغالی در آلمان

بر اساس قوانینی که آلمان برای اقامت افراد در این کشور وضع کرده، این که کسی بتواند شرکت و کسب و کار در آلمان داشته باشد به ملیت و نژاد او بستگی ندارد ولی اگر بخواهد مدیر اجرایی یک شرکت در آلمان باشد باید اقامت آلمان را دریافت کند.

علاوه بر این، افرادی که صاحب کسب و کار در آلمان هستند نیز برای این که بتوانند برای مدت طولانی تر (بیش از سه ماه) در آلمان بمانند و به کارهای اجرایی شرکت خود مشغول باشند لازم است برای گرفتن اقامت در این کشور اقدام نمایند که به این نوع از اقامت، اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان گفته میشود.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که قوانین آلمان به افرادی که در دانشگاه های آلمان  تحصیل کرده اند و یا اقامت تحصیلی آلمان را دارند، به راحتی و بدون نیاز به داشتن شرایط خاص و ارائه مدارک متعدد، اجازه کارآفرینی و به دنبال آن اقامت بلندمدت در این کشور را می دهد.

آیا شرایط اقامت از طریق کارآفرینی برای همه افراد یکسان است؟

افرادی که اقامت قانونی آلمان را از روش های مختلف مانند؛ ازدواج، تحصیل، کار و … دریافت کرده اند و قصد کارآفرینی در آلمان را دارند می توانند به اداره مهاجرت در آلمان درخواست داده و به راحتی با ارائه دادن بیزینس پلن خود به آلمان، کسب و کار خود را آغاز و راه اندازی کنند. اما قسمت پیچیده کار متعلق به کسانی است که خارج از خاک آلمان هستند.

افرادی که در آلمان نیستند ولی خواستار  کارآفرینی در آلمان هستند .با توجه به قوانین متفاوتی که در ارتباط با آن­ها وجود دارد، باید فرآیند دیگری را طی کنند .و لازم است تأییدیه اتاق بازرگانی آلمان را برای کارآفرینی و اقامت در این کشور به دست آورند.

در این مسیر ابتدا باید درخواست اقامت از طریق کارآفرینی و بیزینس پلن خود را به کنسولگری آلمان تحویل دهند. تا توسط مقامات مسئول مورد بررسی قرار بگیرد. کنسولگری برای تأیید کردن یا نکردن این درخواست ممکن است. از کارشناسان و نهادهای آلمان برای تشخیص این امر کمک بگیرد.

این مرحله معمولاً در حدود 2 تا 4 ماه زمان می برد و در نهایت اگر درخواست فرد برای اقامت از طریق کارآفرینی مورد تأیید کنسولگری قرار گیرد. به او اجازه اقامتی کوتاه مدت برای ورود به کشور آلمان داده می­ شود.

البته تابعین برخی کشورها مانند امریکا، استرالیا، کانادا، ژاپن و … نیاز به اخذ اقامت کوتاه مدت ندارند و می توانند بدون نیاز به گذر از این مرحله وارد آلمان شوند.

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان مراجعه کنید.

مزایای اقامت از طریق خوداشتغالی در آلمان

به خودی خود پس از اخذ اجازه اقامت از طریق خوداشتغالی در آلمان در همان ابتدای پرونده، می توانید از خدمات متنوع برای خود، همسر و فرزندانتان استفاده نمایید. تحصیل رایگان فرزندانتان، کار برای همراهان بدون محدودیت و به صورت تمام وقت و…. جزییات زیادی در مورد اقامت از طریق خوداشتغالی در آلمان وجود دارد که نیارمند داشتن مشاوره درست، صحیح  و کامل است. شما در موسسه مهاجرتی آوات با خیالی آسوده می توانید پرونده خود را بررسی بفرمایید. خدمات ما از یافتن بیزینس مناسب تا معرفی شرکای آلمانی به شما، تبلیغ برند شما در آلمان و انجام مشاوره قدم به قدم برای مکاتبه با ارگان های مربوط و گرفتن تمامی مجوزهای لازمه درGewerbeamt، مانند؛Gewerbeschein ،Gewerbesteuer می باشد.

اخذ اقامت راحت در کشور آلمان

خوداشتغالی در آلمان

خوداشتغالی در آلمان

برای اخذ اقامت راحت در کشور آلمان ویزای تحصیلی آلمان و ویزای کاری آلمان را نیز می توانید در سایت ما مطالعه بفرمایید. هم اکنون با ما تماس بگیرید و از سیستم مشاوره حقوقی ما در دفتر ایران به صورت رایگان بهره مند شوید. ما به شما راه درست، کم هزینه و قانونی را توصیه می کنیم.

مشاغل متعددی به صورت خود اشتغال به کار و اقامت برسید. آلمان، کشوری که پشتوانه اقتصادی آهنین و ارزش اقامتی بالایی دارد شاید یکی از بهترین و ایمن ترین گزینه ها برای اقامت در اروپا و حتی در دنیا برای مهاجرت کاری به شمار آید. اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین وارد آلمان شوید می توانید از طریق اقامت خود اشتغالی در آلمان به این امر مبادرت ورزید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را برای شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. میزان سرمایه ی اولیه برای  اخذ اقامت از طریق خود اشتغالی و کارآفرینی چه میزان است؟

  • بسته به این که فرد چه هدفی داشته باشد. به میزان سرمایه متفاوتی برای وارد کردن به این کشور نیاز است.

2. چه نوع اقامتی به سرمایه گذاران در کشور آلمان تعلق می گیرد؟

  • بر اساس قوانین مهاجرت و اقامت در آلمان، سهام داران و مدیر عاملان می توانند اقامت بلندمدت آلمان را دریافت کنند.

3. با اقامت تحصیلی می توان در کشور آلمان سرمایه گذاری کرد؟

  • قوانین آلمان به افرادی که در دانشگاه ­های آلمان تحصیل کرده­ اند و یا اقامت تحصیلی آلمان را دارند، به راحتی و بدون نیاز به داشتن شرایط خاص و ارائه مدارک متعدد، اجازه کارآفرینی و به دنبال آن اقامت بلندمدت در این کشور را می­ دهد.

4. ویژگی های بیزینس پلن مورد تایید آلمان چیست؟

  • بیزینس پلنی که به تایید آلمان برسد باید شرایطی داشته باشد. مهمترین این شرایط این است که این طرح باید تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.

5. ویزای سرمایه گذاری چه مدت اعتبار دارد؟

  • ويزاي سرمايه گذاري 6 ماهه صادر مي شود.

6. چه روش هایی برای سرمایه گذاری در آلمان توصیه شده است؟

  • روش هاي سرمايه گذاري در آلمان مي تواند به صورت فردي مانند؛ رستوران، مغازه خريد ملك و املاك، تاكسي راني و ثبت انواع و اقسام شركت باشد.

7. آیا خرید ملک در آلمان منجر به دریافت اقامت دائم این کشور خواهد شد؟

  • خیر. خرید ملک نوعی سرمایه گذاری برای دریافت سود تلقی می شود و به تنهایی نمی تواند دلیلی برای دریافت اقامت دائم باشد.

8. برای سرمایه گذاری و خود اشتغالی در آلمان نیازی به دانستن زبان است؟

  •  خیر. ولی دانستن زبان برای برقراری ارتباط اجتماعی بسیار مفید و موثر خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *