آلمان, کارآفرینی, ویزای سرمایه گذاری

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

بر اساس قوانینی که آلمان برای اقامت افراد در این کشور وضع کرده، این که کسی بتواند شرکت و کسب و کار در آلمان داشته باشد به ملیت و نژاد او بستگی ندارد ولی اگر بخواهد مدیر اجرایی یک شرکت در آلمان باشد باید اقامت آلمان را دریافت کند. علاوه بر این، افرادی که صاحب کسب و کار در آلمان هستند نیز برای این که بتوانند برای مدت طولانی‌­تر (بیش از سه ماه) در آلمان بمانند و به کارهای اجرایی شرکت خود مشغول باشند لازم است برای گرفتن اقامت در این کشور اقدام نمایند که به این نوع از اقامت، اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان گفته می­شود.

نکته ­ای که حائز اهمیت است این است که قوانین آلمان به افرادی که در دانشگاه ­های آلمان  تحصیل کرده­ اند و یا اقامت تحصیلی آلمان را دارند، به راحتی و بدون نیاز به داشتن شرایط خاص و ارائه مدارک متعدد، اجازه کارآفرینی و به دنبال آن اقامت بلندمدت در این کشور را می­دهد.

با داشتن اقامت آلمان می‌توانید در حوزه شنگن و اتحادیه اروپا به راحتی زندگی، تحصیل و به کار بپردازید. یعنی با داشتن ویزای اقامتی آلمان به اقامت اروپا خواهید رسید.

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

طبق قوانینی که در کشور آلمان حاکم است افرادی که در خارج از کشور آلمان هستند و قصد مهاجرت از طریق کارآفرینی در المان را دارند، با داشتن پلنی مناسب و مورد تایید دولت فدرال آلمان و با یک سرمایه گذاری در آلمان، در ابتدا اقامت موقتی آلمان و سپس با گذشت زمان و رونق کسب و کار به اقامت دائم این کشور خواهید رسید. اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان به‌عنوان سرمایه گذاری حساب می‌شود شما عزیزان متقاضی راه اندازی بیزینس در آلمان می‌توانید از طریق: خرید شرکت در آلمان یا ثبت شرکت در آلمان نسبت به راه اندازی بیزنس خود در آلمان اقدام نمایید. انواع شرکت در آلمان را می‌توانید در این مقاله مطالعه نمایید.

قانون اخذ اقامت بلندمدت در آلمان از طریق کارآفرینی

بر اساس قوانین مهاجرت و اقامت در آلمان، سهام­داران و مدیر عاملان می­‌توانند از طریق ثبت شرکت در آلمان اقامت بلندمدت آلمان را دریافت کنند. فرآیند درخواست برای این اقامت از اول تا هنگامی که ویزا دریافت شود در حدود 5 تا 8 ماه زمان می­ برد.

متقاضیان باید بدانند برای اخذ اقامت بلندمدت آلمان از این طریق باید طرح توجیهی اقتصادی کسب و کار خود را تهیه و ارائه نمایند، اما می‌­توان گفت به طور کلی آلمان از هر کسی که قصد کارآفرینی در این کشور را داشته باشد استقبال و حمایت می­‌کند و هیچ­گونه منع قانونی در این مسیر وجود ندارد.

آیا شرایط اقامت از طریق کارآفرینی برای همه یکسان است؟

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

افرادی که اقامت قانونی آلمان را از روش های مختلف مانند؛ ازدواج، تحصیل، کار و … دریافت کرده اند. و قصد کارآفرینی در آلمان را دارند می توانند به اداره مهاجرت در آلمان درخواست داده و به راحتی با ارائه دادن بیزینس پلن خود به آلمان، کسب و کار خود را آغاز و راه اندازی کنند. اما قسمت پیچیده کار متعلق به کسانی است که خارج از خاک آلمان هستند.

افرادی که در آلمان نیستند ولی خواستار کارآفرینی در آلمان هستند. با توجه به قوانین متفاوتی که در ارتباط با آن­‌ها وجود دارد باید فرآیند دیگری را طی کنند و لازم است تأییدیه اتاق بازرگانی آلمان را برای کارآفرینی و اقامت در این کشور به دست آورند.

در این مسیر ابتدا باید درخواست اقامت از طریق کارآفرینی و بیزینس پلن خود را به کنسولگری آلمان تحویل دهند تا توسط مقامات مسئول مورد بررسی قرار بگیرد. کنسولگری برای تأیید کردن یا نکردن این درخواست ممکن است از کارشناسان و نهادهای آلمان برای تشخیص این امر کمک بگیرد.

این مرحله معمولاً در حدود 2 تا 4 ماه زمان می‌­برد و در نهایت اگر درخواست فرد برای اقامت از طریق کارآفرینی مورد تأیید کنسولگری قرار گیرد، به او اجازه اقامتی کوتاه مدت برای ورود به کشور آلمان داده می شود.

البته تابعین برخی کشورها مانند امریکا، استرالیا، کانادا، ژاپن و … نیاز به اخذ اقامت کوتاه مدت ندارند و می توانند بدون نیاز به گذر از این مرحله وارد آلمان شوند.

مبلغ سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

برای اقامت کارآفرینی در آلمان هیچ رقمی به‌عنوان مبلغ سرمایه گذاری تعیین نشده است و افراد متقاضی بنا به شغلی که راه اندازی می‌کنند می‌توانند سرمایه گذاری نمایند. سرمایه گذاری و بیزینس شما باید بطوری باشد که این بیزینس هیچ نیازی به حمایت دولت آلمان نداشته باشد و به اقتصاد آلمان کمک نماید.

شروط لازم برای اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

  1. داشتن طرح و پلنی که توجیه مناسبی برای اداره بازرگانی کشور آلمان باشد.
  2. مدارک تحصیلی و شغلی مناسب برای ارائه به سفارت.
  3. به ثبت رساندن شرکت و دادن آدرس g m b h.
  4. برای ثبت شرکت در آلمان مبلغ 12500 یورو به حساب بانکی شرکت باید بریزید.

مزایای اقامت آلمان

  • سفر و تحصیل زندگی در حوزه اتحادیه اروپا
  • داشتن حساب بانکی در اروپا
  • تحصیل رایگان در آلمان
  • داشتن بیمه خدمات درمانی رایگان
  • ساده ترین راه مهاجرت به آلمان

برای داشتن اقامت دائم آلمان می‌توانید از طریق ثبت شرکت در آلمان و راه اندازی و کارآفرینی در آلمان اقدام نمایید. قوانین آلمان هیچ محدودیتی را بر اساس نژاد و ملیت ندارد. همه افراد می‌توانند اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان را داشته باشند.

مدت زمان پروژه اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

مدت زمان انجام پروزه ویزای کارآفرین آلمان در حال حاضر معلوم نیست. زیرا گرفتن وقت سفارت آلمان در حال حاضر بسیار دشوار شده است. اولین قدم برای دریافت ویزای آلمان داشتن وقت سفارت آلمان می‌باشد.

مدارک لازم برای درخواست ویزای کارآفرینی آلمان

دریافت ویزای کارآفرینی آلمان

دریافت ویزای کارآفرینی آلمان

اگر قصد ایجاد کسب و کار و به دنبال آن اخذ اقامت بلندمدت آلمان را دارید باید مدارک زیر را تهیه و ارائه نمایید:

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماهه.
  • فرم درخواست تکمیل شده.
  • بیزینس پلنی که به تأیید رسیده باشد.
  • .ارائه مدرک تحصیلی برای افرادی که در آلمان تحصیل کرده ­اند.
  • گواهی امکان اشتغال برای افراد بالای 45 سال (این گواهی از سفارت دریافت می­‌شود.)
  • سابقه کار (سابقه کاری در این باره مهم است که مشابه یا یکسان با طرح ارائه شده باشد.)

ویژگی­ های بیزینس پلن مورد تأیید آلمان

همان طور که گفته شد، متقاضیان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان باید بیزینس پلن مشخصی داشته باشند که حائز شرایط زیر باشد:

  • این طرح باید تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.
  • متقاضی باید از نهادهای لازم تأییدیه بگیرد که این طرح ارائه شده برای آلمان سودآور است.
  • تقاضا برای کارآفرینی باید در منطقه مورد نظر آلمان باشد.
  • فرد باید نشان دهد تمکن مالی، تعهد مالی یا وام مورد نیاز را برای راه اندازی طرح خود در اختیار دارد.

کارآفرینی چه مزایایی برای فرد دارد؟

کارآفرینی در آلمان و به دنبال آن اخذ اقامت این کشور برای فرد می تواند با مزایایی به همراه باشد از جمله این که فرد:

مزایای کار آفرینی

1

 می تواند مانند سایر شهروندان آلمان مالیات پرداخت کند.

2

از اقتصاد پایدار آلمان استفاده می کند.

3

در اتحادیه اروپا سرمایه گذاری می کند.

4

به سرمایه گذاری در آلمان کمک می کند.

5

نیروهای کار حرفه ای ایجاد می کند.

6

از شرایط اقتصادی مناسبی بهره می برد.

7

قادر به ایجاد زیرساخت های توسعه یافته در کشور پیشرفته ای چون آلمان است.

8

می تواند وام با بهره کم دریافت کند.

9

اقتصادی پایدار و بدون استرس این کشور از دیگر مزایاست.

10

سرمایه گذاری و خلاقیت در اتحادیه اروپا و کشور آلمان.

11

دریافت وام های بسیار مناسب و با بهره بسیار اندک.

اهمیت برنامه ریزی

آلمان یکی از بهترین کشورها برای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار می‌باشد، اما باید دقت داشته باشید در خصوص مالیات این کشور و اینکه با یک برنامه ریزی و بیزینس پلن مناسب کسب و کاری عالی را راه اندازی نمایید.

از نظر اقتصادی و نرخ بیکاری رتبه ی بسیار مناسبی را در کشور آلمان می توان یافت.

اگر در کشور آلمان تحصیل نموده اید و یا در کشور های اتحادیه اروپا تحصیل کرده اید برای کارآفرینی از امتیازات خوبی بهره مند هستید.

شما عزیزان متقاضی که در کشورهای اروپایی تحصیل و زندگی نموده اید به راحتی می‌توانید با یک بیزینس پلن مناسب به اداره مهاجرت استارت اولیه کاری خود را آغاز نمایید.

140 یورو برای ارائه بیزینس پلن و بررسی مدارک شما باید به اداره مهاجرت پرداخت نمایید و حدود 60 یورو هم برای اخذ ویزا در نظر گرفته خواهد شد.

این برای زمانیست که خود شما بدون داشتن وکیل بخواهید اقدام نمایید، اما هزینه های حق الوکاله متفاوت خواهد بود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالات متداول

1. هزینه های کارآفرینی وابسته به چه عواملی خواهد بود؟

  • کارآفرینی بدون شک با هزینه ­هایی همراه است. اما میزان این هزینه ­ها به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله: مدت اقامت و هدف از اقامت، محل اقامت و طرح اقتصادی یا بیزینس پلن ارائه شده. به این مقادیر باید هزینه اخذ ویزا (حدود 60 یورو) و مبلغی را که سفارت برای بررسی طرح توجیهی اقتصادی دریافت می­‌کند. (حدود 140 یورو)، اضافه نمود.

2. آیا اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان را داشته باشیم میتوانیم خانواده خود را به همراه داشته باشیم؟

  •  پاسخ این سوال این است که شما با دریافت ویزای کارآفرینی آلمان و اقامت کشور آلمان می‌توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به‌عنوان همراه با خود بیاورید.

3. هزینه ­های مرتبط با سرمایه ­گذاری و کارآفرینی حداقل چه میزان باید باشد؟

  • در مورد سرمایه لازم برای کارآفرینی و راه ­اندازی کسب و کار در آلمان باید گفت. که میزان حداقلی نمی­ توان تعیین کرد. بلکه لازم است طرح ارائه شده این پتانسیل را داشته باشد. که فرد را از لحاظ تمام هزینه­ ها و درآمد ماهیانه تأمین کند.

4. برای ثبت شرکت چه مراحلی را باید طی کرد؟

  • انتخاب و دریافت تاییدیه برای نام شرکت، افتتاح یک حساب بانکی و واریز مبلغ مشخص شده در این حساب، ثبت اسناد در اداره ی ثبت شرکت‌های آلمان.

5. برای کارآفرینی  میتوانم درخواست وام دهم؟

  • بله. وام های کم بهره برای این نوع از سرمایه گذاری به افراد داده می‌شود.

6. کارآفرینی به تنهایی منجربه دریافت اقامت میشود؟

  • خیر. برای دریافت اقامت باید یک طرح تجاری قوی ارائه دهید و برای اقامت اقدام کنید.

7. برای ثبت شرکت حضور فرد الزامی است؟

  • خیر بدون حضور شخص نیز امکان ثبت شرکت وجود دارد.

8. در بیزینس پلن چه مواردی باید ذکر شود؟

  • هدف از تجارت مورد نظر، محصولات و سرمایه، میزان درآمد و هر موضوع مرتبط با تجارت مورد نظرتان باید ذکر شود.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *