آلمان, تمکن مالی

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

قبل از این که اقامت آلمان از طریق تمکن مالی مورد بررسی قرار بگیرد بهتر است کمی بیشتر درباره آلمان بدانیم. آلمان کشوری بسیار توانمند در زمینه­ های مختلف اقتصادی، اجتماعی و صنعتی است که به دلیل داشتن بازار کار مناسب و شرایط زندگی عالی مورد توجه بسیاری از افراد خواهان مهاجرت قرار می­‌گیرد. این کشور یکی از قدرتمندترین اعضای عضو اتحادیه اروپاست که مهاجرت و اخذ اقامت آن کاری بسیار حساب­ شده و قانون مند است.

بسیاری از افرادی که متقاضی مهاجرت به آلمان هستند، اخیراً اقامت آلمان را برای این کار انتخاب می­‌کنند و این روش برای آن‌ها جالب ­تر به نظر می ­آید. در سال­های قبل، متقاضیان اخذ اقامت آلمان، بیشتر به راه ­های دیگر مانند خرید ملک، ثبت شرکت و یا سرمایه ­گذاری و کارآفرینی برای مهاجرت تمایل نشان می­دادند.

اما اکنون اخذ اقامت آلمان از طریق تمکن مالی بیشتر مورد توجه است زیرا این روش با سایر روش ها تفاوت بسیاری دارد و حتی می‌­توان گفت آسان تر است. اگر کسی بخواهد از راه های دیگر مانند ثبت شرکت یا خرید ملک به آلمان مهاجرت کند باید ثابت کند که به میزان کافی در  آلمان توان مالی خواهد داشت یا می تواند اموال خود را به آلمان انتقال دهد ولی در گرفتن اقامت آلمان، کافیست فرد اثبات کند که در کشور خودش از تمکن کافی برخوردار است و ملزم به انتقال اموال خود به کشور آلمان نیست. در نتیجه می توان گفت مهاجرت از این طریق ریسک کمتری دارد و راحت تر امکان پذیر می شود.

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی چه قوانین و شرایطی دارد؟

افرادی که به واسطه تمکن مالی خود اقامت آلمان را اخذ می کنند، نمی توانند در کشور آلمان کار کنند و تنها می توانند شرکتی را ثبت و کسب و کاری را راه اندازی کنند. در واقع این روش مهاجرت که بیشتر مورد توجه و مناسب برای بازنشستگانی است که توان مالی بالایی دارند، نشان می دهد فرد به حدی از لحاظ مالی توامند است، که بدون اجازه کار نیز می تواند در  آلمان خود و خانواده اش را از نظر مالی تأمین کند. اقامت آلمان از طریق تمکن مالی، روش “خود حمایتی” نیز خوانده می شود.

البته لازم به ذکر است در آلمان دقیقاً قانونی به نام اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی وجود ندارد و فرد حتماً باید با اموال خود در آلمان شرکتی ثبت و تجارتی راه اندازی کند.

علت این که در باور عموم می توان اقامت آلمان را اخذ نمود این است که برای مهاجرت به کشورهایی چون اسپانیا، یونان و بخصوص اتریش که قوانینی مشابه آلمان دارد، افراد می توانند تنها با تکیه بر تمکن مالی خود اقدام به اخذ اقامت دائمی کنند که به اقامت بازنشستگان نیز معروف است، اما این قانون برای آلمان صدق نمی کند.

اشخاصی که اصرار دارند از این طریق و نه با گرفتن ویزای کار یا با ثبت شرکت به آلمان مهاجرت کنند می توانند ابتدا اقدام به اخذ اقامت در اتریش از طریق تمکن مالی کنند و سپس به واسطه این که در کشوری عضو شنگن هستند و نزدیک آلمان اقامت دارند، اقامت آلمان را بگیرند.

اقامت در آلمان به واسطه تمکن مالی چه مزایایی به همراه دارد؟

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

افرادی که اقامت آلمان از طریق تمکن مالی را به عنوان هدف در ذهن دارند خوب است از ویژگی­ ها و امتیازات این روش بیشتر بدانند:

  • اخذ اقامت از این روش نسبت به سایر روش ­ها ریسک کمتری دارد و می­‌توان گفت روشی به نسبت راحت‌­تر و سریع­‌تر است.
  • افرادی که اقامت آلمان از طریق تمکن مالی را انتخاب می‌­کنند می­‌توانند اعضای خانواده و افراد تحت پوشش خود را (به جز فرزندان بالای هجده سال) به همراه ببرند.
  • این روش مهاجرت محدودیت سنی ندارد و افراد با سنین مختلف می­توانند از آن بهره­ مند شوند.
  • اشخاصی که از طریق تمکن مالی اقامت آلمان را می­‌گیرند برای تمدید اقامت خود به مشکل چندانی برنخواهند خورد.

چگونه می ­توان اقامت تمکن مالی آلمان کسب نمود؟

درست است که دقیقاً عبارت اقامت آلمان صحیح نیست و تنها به واسطه تمکن مالی نمی­‌توان اقامت این کشور را اخذ نمود ولی از طریق گرفتن ویزای کار و یا ثبت شرکت در آلمان می ­توان به نوعی به این هدف دست یافت.

اقامت آلمان از طریق ویزای جستجوی کار

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

اقامت آلمان از طریق تمکن مالی

آلمان کشوری قدرتمند در حوزه صنعت و اقتصاد است که به دلیل پیشرفتی که در بازار کار و حیطه صنعت دارد به مختصصان زیادی جهت کار در حوزه­ های گوناگون نیازمند است. به همین دلیل یکی از راه­ ها برای اخذ اقامت، تقاضای ویزای جستجوی کار آلمان است.

اگر شخص بتواند این ویزا را دریافت کند اجازه دارد به مدت 6 ماه در آلمان ساکن شده و به دنبال کار مناسب باشد. پس از این که شغل مورد نظر خود را یافت قادر خواهد بود اقامت خود را در این کشور تمدید کند.

فارغ التحصیلی در یکی از رشته­ های فنی و مهندسی و البته داشتن سابقه کار مفید و مرتبط به این فرآیند کمک بسیاری می­کند. همچنین کسانی که دارای مدرک B1 زبان آلمانی هستند راحت­تر از سایر افراد می‌­توانند ویزای جستجوی کار خود را دریافت کرده و شغل مناسبی پیدا کنند.

ویزای جستجوی کار آلمان (job seeker) یا ویزای کاریابی

ویزای جستجوی کار آلمان یک مجوز 6 ماهه برای اقامت در آلمان است، تا فرد متقاضی بتواند در این مدت در جستجوی شغل مورد نظرش باشد. اگر تا پایان این مدت موفق به یافتن شغل شود به دنبال ویزای جستجوی کار که قبلاً به او تعلق گرفته یک ویزای کاری یا اجازه کار آلمان داده می‌­شود و از آن پس فرد اجازه اقامت در این کشور را پیدا می­‌کند.

ویزای جستجوی کار آلمان چه مزایا و معایبی دارد؟

این ویزا مزایای قابل توجهی دارد. از جمله این که فرآیند دریافت آن نسبتاً کوتاه است. داشتن مدرک زبان الزامی نیست.  فرد فرصتی شش ماهه برای پیدا کردن کار در یکی از بهترین و پیشرفته ­ترین کشورهای جهان دارد. هزینه این ویزا نسبتاً مناسب است و با پیدا کردن کار، فرد می­‌تواند این ویزا را به ویزای کار آلمان تبدیل سازد.

در کنار این مزایا لازم است به معایب ویزای جستجوی کار آلمان نیز اشاره شود. از جمله این که تضمینی برای اخذ این ویزا از سفارت آلمان وجود ندارد. فرد با گرفتن این ویزا نمی‌­تواند خانواده خود را به همراه ببرد، تضمینی برای تبدیل ویزای جستجوی کار آلمان به ویزای کار آلمان وجود ندارد. این ویزا قابل تمدید شدن نمی‌­باشد و امکان تحصیل حتی پس از اخذ ویزای کار برای فرد وجود ندارد.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی ویزای جستجوی کار آلمان نگاهی بیندازید.

اقامت از طریق سرمایه ­گذاری و ثبت شرکت در آلمان

روش دیگر، سرمایه ­گذاری و ثبت شرکت در آلمان برای اخذ اقامت است. این راه کمی حساب و کتاب سخت­ تری نسبت به روش قبلی دارد. به این صورت که متقاضی باید یک طرح توجیه اقتصادی یا بیزینس پلن قوی داشته باشد که بتواند آن را به تأیید دولت آلمان برساند.

در این صورت قادر خواهد بود با در دست داشتن تأییدیه مورد نیاز و مبلغ تقریباً 25 هزار یورو برای سرمایه ­گذاری و ثبت شرکت در آلمان اقدام نماید. شرایط ثبت شرکت در آلمان به فرد این اجازه را می‌­دهد که اقامت موقت در آلمان داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: شرایط ثبت شرکت در آلمان

قوانین و مراحل سرمایه گذاری در کشور آلمان

در قانون تجارت آلمان انواع مختلف تجارت نام برده شده است. و برای هر کدام قوانین خاصی طرح شده است. اما دستورالعمل های تشکیلاتی آسان وسریع می‌باشند و تمام مراحل به سرعت و بی دردر طی خواهد شد. شما سرمایه گذاران عزیز بدون هیچ نگرانی مسیر را طی نمایید. زیرا قانون گذاران متخصص ما تمامی مراحل را به سرعت برای شما هموار خواهند کرد.

  • هر فردی می‌تواند یک شرکت با فعالیت تجاری مشخص در کشور آلمان ثبت نماید. بدون آنکه ملیت و محل اقامت آنان مهم بوده باشد.
  • شما می‌توانید با کمترین سرمایه به تاسیس شرکت بپردازید. زیرا قوانین خاص و سختگیرانه ای برای سرمایه گذاران خارجی در کشور آلمان وجود ندارد.
  • فرم های قانونی متفاوتی برای فعالیت تجاری در آلمان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می‌شود که یکی آز آن‌ها را باید انتخاب نمایید.
  • شرکت هایی که ثبت شده اند هم می‌توانند شعبه ای در کشور آلمان داشته باشند.
  • نکته ای که بسیار مهم می‌باشد این است که دولت آلمان شرایط یکسانی را برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم کرده است.

مقاله پیشنهادی: دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

زمانی که شما قصد ثبت شرکت در آلمان را می‌کنید باید بدانید که این هدف منجر به اخذ اقامت کشور زیبای آلمان خواهد شد همچنین طبق قوانین مهاجرتی و بلند مدت آلمان سهامداران یک شرکت هم می‌توانند اقامت دائم آلمان برای خود و خانواده خود را دریافت نمایند.

کل پروسه ای که زمان خواهد برد از ابتدا تا دریافت ویزا 5 الی 9 ماه خواهد بود.

تحویل مدارک به سفارت آلمان

بعد از آن که طرح توجیهی خود را ارائه نمودید، می‌توانید برای دریافت ویزای آلمان به سفارت این کشور بروید و با تحویل مدارک مود نیاز دولت آلمان در خواست ویزا دهید. بعد از بررسی مدارک شما و توجیه فعالیت تجاری که قرار است در کشور آلمان انجام دهید و ارزیابی اینکه این فعالیت تجاری برای کشور آلمان سودآور می‌باشد یا خیر. سپس تاییدیه ویزا برایتان ارسال می گردد این بررسی بین 2 تا 3 هفته زمان خواهد برد. تا سفارت مجوز لازم جهت صدور ویزای شما را بدهد.

بعد از صدور ویزا شما می‌توانید با خیالی آسوده بار سفر را بسته و به کشور آلمان بروید. در ابتدا برای شما یک ویزای یک ساله صادر خواهد شد و شما می‌توانید این ویزا را به هر سال تمدید نمایید و با موفقیت فعالیت تجاری خود بعد از 5 سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود و خانوادتان اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی جهت اخذ اقامت کشورهای اروپایی

افرادی که تمکن مالی کافی را در کشور خود دارند و می‌­خواهند از این طریق اقدام به مهاجرت کنند باید مدارکی مبنی بر موارد زیر برای ارائه و اثبات توان مالی خود تهیه کنند;

مدارک مورد نیاز

1

سود حاصل از سهام شرکت­ ها، کارخانه ­ها و …

2

درآمد حاصل از اجاره املاک و … با تکیه بر سند و اجاره ­نامه رسمی و معتبر ملکی

3

حقوق بازنشستگی

4

سود حاصل از سپرده­ های بانکی

در پایان 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. افرادی که از طریق تمکن مالی وارد آلمان شده اند چه شغل هایی می توانند داشته باشند؟

  • این افراد نمی توانند در آلمان کار کنند و فقط امکان ثبت یک شرکت یا سرمایه گذاری را دارند.

2. با خرید ملک در آلمان می توانم مقیم این کشور شوم؟

  • خیر. خرید خانه به تنهایی نمیتواند منجر به دریافت اقامت شود.

3. GMBH چیست؟

  • به معنی شرکت با مسئولیت محدود در آلمان است. که یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

4. بهترین روش مهاجرت به آلمان چیست؟

  • جواب این سوال برای هر فرد با توجه به شرایط و توانایی های آن متفاوت است و نمی‌توان یک جواب کلی داد.

5. حداکثر سن برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان چند سال است؟

  • برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور آلمان محدودیتی ندارد.

6. با داشتن یک تخصص می توانم به راحتی در آلمان کار پیدا کنم؟

  • اگر تخصص شما مورد نیاز کشور آلمان باشد با یک ویزای جستجوی کار وارد این کشور می شوید. و تا 6 ماه فرصت دارید شغلی مناسب برای خود پیدا کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *