آلمان, کاری

کار در رشته فیزیوتراپی در آلمان

کار در رشته فیزیوتراپی در آلمان

رشته فیزیوتراپی در آلمان از آن دسته رشته هایی است که متقاضیان زیادی دارد. داشتن اطلاعات در خصوص کار در آلمان مخصوصا رشته های پزشکی که متقاضیان زیادی را به همراه دارد. از مهم ترین مسائل برای متقاضیان جویای کار در آلمان و اروپا می باشد. افرادی که در رشته پزشکی در دانشگاه های اروپای تحصیل نموده باشند و مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر اروپایی داشته باشند شانس بیشتری برای ویزای کار آلمان خواهند داشت.

معادل سازی مدارک

معادل سازی و به رسمیت شناختن یک فیزیوتراپ خارجی در آلمان امکان پذیر است اما شرایطی را داراست که در این گفتار شما عزیزان را به صورت کلی با آن آشنا می سازیم.

اگر یک فارغ التحصیل رشته فیزیوتراپی از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشید بر اساس بخشنامه 2005/36/EC پارلمان اروپا و شورای اتحادیه اروپا، مدرک فیزیوتراپی شما معادل مدرک فیزیوتراپی صادره از آلمان می باشد و نیازی به معادل سازی ندارد. تنها می توان به تست تعیین سطح زبان آلمانی اشاره نمود که محتمل از شخص متقاضی کار در آلمان به عمل می آید. برای فیزیوتراپی که خارج از اتحادیه اروپا مدرک خود را دریافت نموده است نیز امکان معادل سازی مدرک و کار در آلمان مهیا است. قانونی با عنوان :

Gesetz zur Verbesserung der Feststellung und Anerkennung im Ausland erworbener Berufsqualifikationen در تاربخ 1/4/2012 به اجرا در آمد که بر اساس آن شما به عنوان یک فیزیوتراپ خارج از اتحادیه اروپا نیز با اولویت بالا پس از بررسی مدرک می توانید تقاضای معادل سازی مدرک و تقاضای اقامت کاری در آلمان نماید.

موسسه حقوقی مهاجرتی آوات با داشتن تجربه کافی در این زمینه، پس از بررسی و ارائه پرونده تکمیل شده حقوقی مهاجرتی شما به ارگان های ذیربط در آلمان، می تواند در مدت 90 روز کاری پروسه شما را از ابتدا به نتیجه برساند. عزیزان این یک بحث پیچیده و کاملاً تخصصی و حقوقی است.

جدای از مراحل به رسمیت شناخته شدن شما، کاریابی و اقدام برای استخدام در مناطق مورد تایید دولت آلمان و اقامت کاری در آلمان می بایست که انجام پذیرد که مطمئناً نیاز به تجربه وکلای ذیصلاح دارد که اهمیت خود را در این پرونده نشان می دهد.

ما در تمامی این مراحل به لطف همکاری با متخصصان امر در زمینه پزشکی و پیراپزشکی در آلمان و داشتن کادر حقوقی برتر در ایران، در کنار شما خواهیم بود.

تشکیل پرونده

دو حالت برای پرونده شما متصور است. یا دولت آلمان پس از بررسی شما را به صورت مستقیم به عنوان یک فیزیوتراپ در آلمان نیز به رسمیت می شناسد و یا اینکه پس از بررسی پرونده، تمامی نمرات و سوابق شما را تایید نمی کند و شما ملزم به معادل سازی در کشور آلمان می شوید که بسته به نظر دولت آلمان، به شما یا اجازه شرکت در آزمون دانش فیزیوتراپی، کورس کوتاه مدت و یا دوره معادل سازی (برای هر شخص زمان متفاوتی در نظر گرفته می شود) پیشنهاد داده می شود.

همان طور که پیشتر در این مقاله نیز اشاره شد، سطح زبان آلمانی شما مورد سنجش قرار می گیرد که این تعیین سطح هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی خواهد بود.

معادل سازی مدرک فیزیوتراپی اصولاً بر اساس چند معیار سنجیده می شود. نحوه ورود به دانشگاهی که مدرک از آن اخذ شده است، مدت تحصیل در رشته فیزیوتراپی، عناوین درسی، تعداد ساعات گذرانده شده در واحد های عملی و مواردی از این قبیل.

مقاله پیشنهادی: اخذ ویزای کار آلمان

آیا تمامی متقاضیان می توانند مجوز کار در رشته فیزیوتراپی در آلمان دریافت نمایند؟

بله. این موضوع پس از معادل سازی مدرک شما در آلمان امکان پذیر است. البته با توجه به شهر و یا منطقه ای که می خواهید در آن جا فعالیت کاری داشته باشید. هموطنان عزیز از ما در مورد مدارک مورد نیاز برای اقدام سوالاتی می پرسند که لیست مدارک مورد نیاز را در جدول زیر می توانید مشاهده فرمایید:

1 مدرک دانشگاهی شما به صورت ترجمه رسمی و تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری
2 ترجمه رسمی ریز نمرات دوره دانشگاهی گذرانده شده با تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری
3 دوره کارآموزی به همراه تعداد ساعات و شرح وظایف
4 رزومه کاری و شرح حال کامل
5 شناسنامه و عقدنامه در صورت نیاز
6 مدرک زبان آلمانی مقتضی
7 گواهی عدم سوء پیشینه
8      گواهی سلامت و بهداشت

در صورت درخواست سفارت آلمان، مدارک بیشتری مورد نیاز پرونده خواهد بود که بر حسب آن پیگیری ها و اطلاع رسانی های لازم توسط وکیل حقوقی شما می بایست که انجام شود.

بهترین روش ثبت نام نیروی کار در آلمان

در حال حاضر روش های زیادی وجود دارد که شرایط پذیرش نیروی کار در کشورهای خارجی مثل آلمان را فراهم می سازد. یکی از بهترین روش ها آنلاین و مستقیم است. روش آنلاین همان روش اینترنتی است. مشاوران با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم می توانند شما را بهتر راهنمایی کنند.

در این روش واسطه ای وجود ندارد که پول کلانی از شما بگیرد تا شما را ثبت نام کند. لذا به راحتی می توانید با هزینه کم و با مدرک مورد نیاز در پذیرش نیروی کار موفق شوید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه پیدا کردن کار در کشور آلمان و شرایط مورد نیاز به مقاله ی موسسات کاریابی در آلمان مراجعه کنید.

کار در رشته فیزیوتراپی در آلمان
کار در رشته فیزیوتراپی در آلمان

نکات مهم در ارتباط کار در رشته فیزیوتراپی در آلمان

نکته بسیار مهم در این پروسه این است که در هنگام اقدام شما باید در یک تعهد نامه، تایید نمایید. این اولین و تنها درخواستی می باشد که تاکنون برای معادل سازی رشته فیزیوتراپی به آلمان داده اید.

صراحتاً عرض می کنم مراقب باشید که اقدامات خود را توسط چه افرادی می خواهید به انجام برسانید. آیا این اشخاص حقوقی هستند و اگر هستند آیا از رشته شما اطلاعات درستی در آلمان دارند و آیا با جزییات آشنا هستند. بدانید این مسیر زندگی شماست و تمامی مراحل باید درست انجام شود.

آلمان در حال حاضر با توجه به نیاز روز افزون به عزیزان متخصص در زمینه های پزشکی، پیراپزشکی و توان بخشی، تمام سعی خود را دارد. با دادن تسهیلات اقامتی اقدام به جذب افراد ذیصلاح بنماید. شاید بتوان گفت: در میان کشور های اتحادیه اروپا و با توجه به میزان سطح درآمد بالای رشته های نظیر فیزیوتراپی آلمان ایده آل ترین گزینه برای رشته فیزیوتراپی می باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای مهاجرت به آلمان را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. یک فیزیوتراپ در آلمان در چه مراکزی مشغول می شود؟

  • بسته به شهر مورد درخواست و یا شهری که در آن پذیرفته شده اید می توانید در بیمارستان ها یا مراکز درمانی یا حتی خانه ی سالمندان و… مشغول شوید.

2. در آمد یک فیزیوتراپ در آلمان چقدر است؟

  • یک فیزیوتراپ در ماه به طور میانگین حدود 56,000 یورو در سال درآمد خواهد داشت. البته توجه داشته باشید این میزان حقوق برای شهروندان آلمان یا کسانی که دارای اقامت دائم هستند می باشد.
4.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “کار در رشته فیزیوتراپی در آلمان

  1. نادان یاب گفت:

    یک فیزیوتراپ در ماه به طور معمول 7000 یورو درآمد خواهد داشت ( چرا دروغ تحویل مردم میدید ) . البته توجه داشته باشید این میزان حقوق برای شهروندان آلمان یا کسانی که دارای اقامت دائم هستند می باشد.( چرا واقعا بدون آگاهی چیزی رو‌ مینویسید ؟!)

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود
      سپاس از توجه شما. این طور اشتباهاتی برای وب سایت های بزرگ دور از ذهن نیست و تمام تلاشمان این است که اطلاعات درستی در اختیار مخاطبان قرار دهیم. این مقالات توسط تیم محتوا نگارش شده است. موردی که گفتید اصلاح شد.

  2. تفیسه گفت:

    برای کار در رشته فیزیوتراپی چه سطح زبانی لازمه؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام سطح B2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *