کاری, هلند

آیا می توان با ویزای کاری هلند اقامت دائم این کشور را گرفت؟

ویزای کاری هلند

ویزای کاری هلند یکی از راه های مهاجرت به هلند می باشد. در میان کشورهای دنیا بیشترین کشورهایی که متقاضیان مهاجرت به آنها زیاد می باشد، کشورهای اروپایی و عضو شینگن می باشند, دلیل محبوبیت این کشورها بین مردم داشتن مزایای فراوانی می باشد، که از طریق اخذ اقامت آن ها بدست می آید.

ویزای کاری هلند

یکی از کشورهای عضو شینگن (که می توان با ویزای شینگن به این کشورها بدون نیاز به ویزا سفر کرد) که محبوبیت خاصی بین متقاضیان مهاجرت دارد, کشور هلند می باشد که افراد از روش های گونان مانند ویزای تحصیلی هلند و ویزای کاری هلند به این کشور زیبا و دوست داشتنی مهاجرت می کنند.

ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با چگونگی اخذ ویزای کاری هلند و شرایط کار در هلند آشنا کنیم تا با شرایط و قوانین کار در هلند و همچنین مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند اطلاعاتی کسب نمایید, اگر شما خواستار کسب اطلاعات جزئی تر در خصوص ویزای کاری هلند می باشید، می توانید با شماره های موسسه تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید.

دریافت ویزای کاری هلند

اگر شما خواهان دریافت ویزای کاری هلند و کار در هلند می باشید باید قبل از هر اقدامی ابتدا اطلاعاتی در خصوص بازار کار و شرایط کار در این کشور پیدا کنید و حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که قبل از هر اقدامی به یکی از موسسات حقوقی و مهاجرتی رفته و با کارشناسان این امور مشورت نمایید تا آنها بر اساس تجربه ای که دارند شرایط شما را سنجیده و درصد موفقیت در این امر را به شما بگویند.

این امر سبب سهولت در مسیری که می خواهید گام بردارید خواهد شد چرا که با اطمینان خاطر قدم خواهید برداشت, کشور هلند جزء آن دسته از کشورهایی می باشد که شرایط مناسبی را برای جذب نیروی کار خارجی فراهم کرده است و بخاطر اقتصاد پایدار توانسته است سرمایه گذاری های بسیاری در این راستا داشته باشد.

فرصت های بسیار زیادی برای افرادی که علاقمند به کار در هلند هستند وجود دارد, و با وجود شرکت های بزرگ و بین المللی در هلند مانند شرکت فیلیپس و یونیلور امکان یافتن شغلی مناسب افزایش می یابد البته در این میان برخی از شرکت ها و سازمان های استخدامب با هدف استخدام نیروی کار خارجی وارد این عرصه شده اند.

مشاغل مورد نیاز هلند

با وجود آنکه در سال های گذشته نرخ بیکاری در کشور هلند افزایش یافته بود اما با آماری که در سال 2016 انجام شد, کشور هلند در بین دیگر کشورهای اروپایی از نرخ بیکاری کمتری برخوردار است.

نکته ای که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد این می باشد که نرخ دستمزد در کشور هلند برای افرادی که کار در هلند را انتخاب کرده اند بستگی به سن آنان دارد, هر چقد سن افراد کمتر باشد حقوق و دستمزد بیشتری دریافت خواهند کرد.

شرایط کار در کشور هلند

بهتر است بدانید که برای دریافت ویزای کاری هلند و کار در هلند باید فردی باشید در شغلی خاص مهارت داشته باشید و این مهارت به معنای آن می باشد که مدرک دانشگاهی آن را نیز داشته باشید تا بتوانید برای اخذ ویزای کاری هلند اقدام نمایید.

برای اخذ ویزای کاری هلند باید متقاضیان یکی از این موارد باشند تا بتوانند برای ویزای کاری هلند اقدام نمایند: زمانی برخی دارای بلوکارت می باشند که این افراد با داشتن این کارت مجوز کار در هلند را خواهند داشت, بعضی از متقاضیان هم در صورت آنکه یکی از اعضای خانواده اقامت کشور هلند را داشته باشد می تواند ویزای کاری هلند را اخذ نماید.

کار گران فصلی و کارگران ماهر هم جزء آن دسته از افرادی می باشند که می توانند برای ویزای کاری هلند اقدام نمایند و همچنین افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت کار در هلند را تجربه کنند و دیگر افرادی که می توانند ویزای کاری هلند را دریافت کنند دانشجویان می باشند که در ادامه توضیح جامعی از آن خدمتتان ارائه خواهیم داد.

استخدام نیروی خارجی

کشور هلند در مواردی نیاز به جذب نیروی کار ماهر دارد که بتوانند براساس دانش خود به اقتصاد کشور هلند کمک شایانی کنند, این مورد کمی دشوار می باشد. چرا که متقاضی نیاز به یک کارفرما خواهد داشت, طبق قوانین کشورهای اروپایی کارفرما زمانی که نیاز به نیروی متخصص و ماهر دارد در ابتدا باید به مدت سه ماه در کشور هلند آگهی منتشر نماید و اگر در این مدت فردی با مشخصات لازم یافت نشد باید به مدت سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا این آگهی منتشر گردد و اگر باز هم فردی با مشخصات لازم یافت نشد, کارفرما با ارائه مدرک و اسناد می تواند مجوز لازم برای استخدام نیروی خارجی ماهر را از اداره کار و مهاجرت هلند دریافت نماید.

بعد از آنکه کارفرما نیروی کار ماهر را در دیگر کشورها یافت باید قراردادی بین طرفین منعقد گردد که طبق آن کارفرما متعهد خواد شد که تمام هزینه های فرد و اعضای خانواده فرد را با ورود به کشور هلند خواهد پذیرفت و بعد از آن دعوتنامه ای برای فرد ارسال می کند که طبق آن دعوتنامه فرد باید برای اخذ ویزای کاری هلند به سفارت هلند اقدام کند.

ارائه مدارک لازم به سفارت

بعد از ارائه مدارک لازم به سفارت, بررسی بر روی مدارک ارائه شده فرد انجام می پذیرد که یکی از مهمترین مدارک لازم مدارک تحصیلی و سابقه کاری مرتبط می باشد, بعد از انجام بررسی ها ویزای کاری هلند برای فرد صادر می گردد و مدت ویزا بستگی به مدت قرار داد با کارفرمای هلندی را دارد در برخی موارد هم نیز مدت ویزا را 4 ساله می زنند و در پایان این مدت فرد می تواند برای تمدید آن اقدام نماید.

ثبت شرکت در هلند

در برخی موارد نیز فرد قصد سرمایه گذاری و کار آفرینی در کشور هلند را دارد, فرد می تواند با انجام کلیه مراحل ثبت شرکت در هلند اقدام به اخذ ویزای کاری هلند بر اساس کار آفرینی و ایجاد کسب و کار در کشور هلند را داشته باشد, این افراد باید تمکن مالی لازم را جهت ثبت شرکت در هلند داشته باشند و همچنین باید تاییدیه آژانس ارزیابی هلند را نیز دریافت کرده باشند در آن زمان ویزای کاری هلند به مدت ۲سال برای این افراد صادر می گردد و فرد می تواند با ارائه گزارش مثبت از عملکرد شرکت برای تمدید مدت ویزا اقدام کند.

بلو کارت و یا همان کارت آبی هلند

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای کاری هلند و کار در هلند داشتن بلو کارت و یا همان کارت آبی می باشد که این کارت به افرادی که در رشته و یا شغلی مهارت و تخصص دارند داده خواهد شد, دارندگان بلو کارت به راحتی می تواند در هر کدام از کشورهای اروپایی به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا تردد و کار کنند, این افراد باید یک پیشنهاد کاری از کارفرمای هلندی را داشته باشند و مدت آن باید حداقل یک سال باشد و حداقل مدرک مورد نیاز برای این افراد دیپلم می باشد.

یک روش ساده برای کار در هلند از طریق خانواده می باشد, این مورد زمانی رخ خواهد داد که فرد خارجی با یک فرد هلندی ازدواج کند و زمانی که ازدواج آنها رسمی شد می توانند به راحتی کار در هلند را تجربه کند, در برخی مواقع هم افراد خارجی که اقامت کشور هلند را دارند می توانند همسر و فرزندانشان بدون دریافت ویزای کاری هلند, کار در هلند را تجربه کنند اما این موضوع فقط برای همسر و فرزندان افرادی می باشد که اقامت هلند را دارند.

کار در هلند برای پناهندگان به این صورت می باشد که زمانی که مراحل قانونی پناهندگی را به اتمام برسانند می توانند با مجوز از دولت هلند به کار در این کشور مشغول شوند.

حال می خواهیم یک روش مناسب تر و راحتتر را برایتان معرفی کنیم, در تمام روش های بالا که ذکر شد انجام مراحل هم پروسه طولانی را سپری خواهد کرد و هم اینکه در مواردی امکان آن به صفر می رسد اما یک روش است که شما می توانید به راحتی ویزای کاری هلند را دریافت نمایید.

ویزای تحصیلی هلند

افرادی که متقاضی ویزای کاری هلند می باشند و می خواهند هر چه سریعتر به هدف خود برسند می توانند از طریق ویزای تحصیلی هلند در یکی از دانشگاه های کشور هلند مشغول به تحصیل شوند, با اجازه ای که از سمت دولت هلند به دانشجویان خارجی داده شده است آین افراد می توانند با توجه به مقطع تحصیلیشان به مدت 20 الی 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت و با اجازه دولت هلند به کار بپردازد و بعد از آنکه دوره تحصیلی به پایان رسید به فارغ التحصیلان یک سال زمان خواهند داد تا به جستجوی کار بپردازند.

فارغ التحصیلان باید در این مدت یک سال کارفرمایی برای خود پیدا کنند و قرار دادی مبنی بر کار در هلند با کارفرما منعقد نمایند, و نامه ای از سمت کارفرما باید ارائه گردد که طبق آن کارفرما اعلام می کند شخص به صورت منظم به اشتغال می پردازد, در آن موقع ویزای تحصیلی شما تبدیل به ویزای کاری هلند خواهد شد و شما می توانید از طریق ویزای کاری هلند به مدت 5 سال کار در هلند و پرداخت منظم مالیات برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید و از مزایای دریافت اقامت دائم از طریق ویزای کاری هلند بهره مند گردید.

شرایط قرارداد با کارفرما

توجه داشته باشید که قراردادی که بین شما و کارفرما منعقد می گردد باید شامل مواردی همچون: پستی که شما باید در آن به فعالیت بپردازید, مدت زمانی که برای قرار داد مشخص کردید, تاریخی که  شروع به کار کردید, ساعت کاری, میزان تعطیلات در یک سال, میزان دستمزد و حقوق, امکان ماموریت و نحوه فسخ قرارداد حتما در قرارداد ذکر شده باشد, نکته مهم این است که انعقاد قرارداد از سمت کارفرما برای کارمند و یا کارگران خارجی اجباری می باشد.

توجه داشته باشید که متقاضیان ویزای کاری هلند از طریق ثبت شرکت در هلند و کار آفرینی و همچنین یافتن یک کارفرمای هلندی می توانند بعد از گذشت 5 سال برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایند اما شرط لازم جهت اخذ اقامت دائم پرداخت منظم مالیات می باشد.

در این میان برخی از کشورها می باشند که شهروندان آنان برای کار در هلند نیازی به اخذ ویزای کاری هلند نخواهند داشت این کشورها شامل جبل الطارق, سوئیس, قبرس, ایسلند, نروژ, لیختن اشتاین, بلغارستان, رومانی, سوئد, بریتانیا, فرانسه, یونان, فنلاند, اتریش, لهستان, پرتغال, اسلوونی, اسلواکی, جمهوری چک, لوکزامبورگ, ایتالیا, مالتا, استونی, دانمارک و آلمان و بلژیک می باشند که برای کار در هلند نیازی به اجازه کار نخواهند داشت و فقط با داشتن گذرنامه می توانند اقدام به کار در هلند کنند.

شرایط سنی برای کار

برای کار در هلند یک سری شرایط جزئی می باشد که افراد با دارا بودن آن می توانند ویزای کاری هلند را دریافت کنند, یکی از این شرایط سن افراد می باشد که باید بین 18 تا 45 سال باشد و دیگر شرطی که لازم است مدرک تحصیلی می باشد که باید حداقل مدرک تحصیلی متقاضی لیسانس باشد.

نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که افرادی که سن آنها زیر 23 سال می باشد برای دریافت ویزای کاری هلند باید رزومه کاری خوبی ارائه دهند زیرا در غیر این صورت اجازه اخذ ویزای کاری هلند را نخواهند داشت.

ساعات کار در هلند

طبق قوانین دولت هلند ساعت کاری در این کشور ۹ ساعت در روز می باشد که در هفته شامل 45 ساعت خواهد شد, توجه داشته باشید که شما برای کم و زیاد شدن ساعات کاری باید با کارفرمای خود به توافق برسید اما طبق قوانین نباید ساعات کاری بیشتر از 10 ساعت در روز شود, در خصوص تعطیلات رسمی باید بدانید که هیچ گونه حقوقی از شما کسر نخواهد شد.

زبان رسمی کشور هلند

در خصوص زبان رسمی کشور هلند باید خدمت شما عزیزان و علاقمندان کار در هلند عرض کنیم که, زبان رسمی در این کشور هلندی می باشد اما برای کار شما می توانید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید البته خاطر نشان کنیم که اگر می خواهید برای پیدا کردن کار موفق تر باشید بهتر است که زبان هلندی را بلد باشید چرا که این موضوع سبب می شود برای پیدا کردن کار موقعیت های مناسبتری را در اختیار داشته باشید.

مزایای ویزای کاری هلند

  • شما با اخذ ویزای کاری هلند می توانید به بازار کار این کشور دسترسی داشته باشید
  • کشور هلند دارای اقتصادی پایدار می باشد
  • با اخذ ویزای کاری هلند می توانید بعد از گذشت 5 سال برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید
  • با دریافت اقامت دائم هلند می توانید به راحتی در کشورهای عضو شینگن رفت و آمد کنید
  • با دریافت اقامت می توانید خانواده خود را نیز مقیم این کشور کنید
  • از خدمات درمانی در کل کشورهای اروپایی بهره مند خواهید شد
  • فرزندان شما می توانند به تحصیل بپردازند
  • از شر مشکلات تحریم راحت خواهید شد
  • می توانید بعد از گذشت چند سال از دریافت اقامت دائم برای دریافت پاسپورت دوم اقدام کنید
  • در کشور زیبای هلند زندگی امن و مطمئنی خواهید داشت
  • به راحتی می توانید به هرکجا دنیا بدون مشکل دریافت ویزا سفرکنید

سخن آخر

یکی از منابع اصلی درآمد کشور هلند توریسم های آن می باشد, کشور هلند به کشور گل و طبیعت معروف می باشد به همین خاطر است که این کشور میزان بالای توریسم ها را سالانه به خود اختصاص داده است و این موضوع سبب شده است که بازار کار در هلند رونق یابد.

کار در هلند یکی از اهداف بزرگ در زندگی افراد محسوب می شود چرا که این امر سبب می شود تا فرد زندگی جدیدی را در کشوری غیر از کشور مادری آغاز کند پس برای این امر مهم مشورت با افراد با تجربه و افرادی که دانش آن را دارند واجب و ضروری می باشد.

ما با سال ها سابقه درخشان در زمینه مهاجرت ارائه دهنده خدماتی شامل اخذ ویزای تحصیلی, اخذ ویزای کاری, اخذ ویزای توریستی, اخذ ویزای سرمایه گذاری, وقت سفارت, ثبت شرکت ها و خرید ملک در برترین کشورهای دنیا می باشیم.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *