آمریکا, توریستی, کاری

چگونه ویزای توریستی آمریکا خود را به ویزای کاری تبدیل کنیم؟

ویزای توریستی آمریکا

آمریکا بزرگترین کشور مهاجرپذیر دنیا در هر زمینه ای می باشد. سالانه مهاجران و توریست های بسیاری جهت اقامت و گردشگری وارد خاک این کشور می شوند. این روند مهاجرت از ایران به آمریکا در چند سال اخیر با محدودیت های مواجه است و ایرانیان عزیز به راحتی گذشته نمی توانند وارد آمریکا شوند. یکی از دلایلی که باعث شده است مقصد نهایی بسیاری از مهاجران و توریست ها آمریکا باشد، داشتن شرایط فوق العاده زندگی و توان تبدیل ویزای توریستی آمریکا به ویزای کاری است.

این کشور بزرگ به عنوان مقصدی برای کارجویان، دانشمندان و کسانی که درصدد گرفتن حق شهروندی آمریکایی هستند، در نظر گرفته می شود.

شرایط اخذ ویزای توریستی آمریکا

آمریکا تنها کشوری است که بعد از اخذ ویزای توریستی و ورود به کشور می توان در جست و جوی کار و کارفرما بود. بعد از یافتن کار به راحتی می توان با تبدیل ویزای توریستی آمریکا به ویزای کاری، اقامت آمریکا را دریافت کرد. این کار بسیار راحت تر از یافتن کار در اروپا و کانادا است، اما لازم به ذکر است که گفته شود، ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان از نوع سینگل می باشد. یعنی بعد از خروج از آمریکا ویزا باطل شده و برای ورود مجدد باید به اخذ ویزای جدید اقدام کرد. این خروج به قصد ترک آمریکا به هر کشور دیگری که باشد، باعث لغو ویزای فعلی می شود. ویزای توریستی آمریکا دارای انواعی است که به اختصار به توضیح آن ها می پردازیم:

ویزای توریستی b1 : این نوع از ویزا جهت راه اندازی کسب و کار و یا گذراندن رویداد های کاری در آمریکا صادر می شود. در این نوع ویزا بیشتر هدف کسب و کار بوده و یا ملاقات های کاری رسمی. این نوع ویزا، هم برای اشخاص عادی صادر می شود و هم برای کارمندانی که اجازه خروج از کشور را داشته باشند.

ویزای b2 یا همان ویزای گردشگری و توریستی: این ویزا جهت گردشگری و یا درمان و همچنین ملاقات هایی که با سازمان های اجتماعی صورت می گیرد، اخذ می شود. از این ویزا همچنین ورزشکاران، موسیقی دانان و هنرمندان برای اجرای آثارشان نیز، صادر می شود.

کلا ویزای توریستی ویزای کوتاه مدت می باشد، که اگر شخص به صورت منفرد اقدام به اخذ آن نماید، شانس بیشتر برای پذیرش آن دارد تا اینکه بخواهد خانوادگی اقدام کند. حال عواملی وجود دارد که مراحل اخذ ویزا را تسریع می کند.

عوامل تسریع اخذ ویزا

  • داشتن پاسپورت که دارای تاریخ انقضا باشد.
  • ترجمه تمامی مدارک مورد نیاز که لیست آن ها در سایت سفارت ذکر شده است.
  • ارائه مدرکی دال بر وابستگی به کشور مبدا خود مانند داشتن ملک، زمین و …
  • داشتن قرار داد کاری معتبر در کشور مبدا و ارائه برگه مرخصی تاریخ دار برای کارمندانی که قصد دریافت ویزا دارند.
  • داشتن نامه اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان
  • در صورت داشتن دعوت نامه باید آن را ارائه داد.
  • داشتن وابستگی های عاطفی قوی در ایران
  • ارائه بلیت خریداری شده ( این امر نشان دهنده آن است که شما توان مالی برای سفر را دارا هستید.)
  • داشتن هدف و برنامه ای مشخص برای سفر
  • تمامی نکاتی که ذکر شد باعث افزایش درصد احتمال دادن ویزا، از جانب سفارت را افزایش می دهد. همچنین افرادی که قبل از اخذ ویزای جدید به مدت ۴۸ ماه و یا ۱۲ ماه در آمریکا بوده اند، شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند. همچنین باید دانست که کنسول قبل از اینکه از شما مصاحبه بگیرد تصمیمش را در مورد شما، مبنی بر اینکه ویزا دریافت کنید و یا خیر، گرفته است. او این تصمیم را بر اساس فرمی که پر کرده اید می گیرد. با انجام مصاحبه در واقع وی قصد دارد مطمئن شود که آیا تصمیمش در مورد شما درست بوده است یا خیر. بنابراین هر گونه مغایرت در فرم تقاضای ویزا و یا ارائه مدارک تقلبی، دال بر تخلف بوده و درخواست ویزای شما رد خواهد شد. داشتن صداقت در مورد تبدیل ویزای توریستی آمریکا به ویزای کاری در کمک شایانی به اخذ ویزا می کند.

عواملی رد ویزای توریستی آمریکا

با توجه به تمام نکاتی که احتمال اخذ ویزای توریستی آمریکا را افزایش می دهد باید گفت، عواملی هستند که با رعایت نکردنشان باعث می شود که دریافت ویزا باطل شود. این عوامل شامل:

  • اگر نتوانید افسر مصاحبه کننده را مجاب کنید که بعد از اتمام ویزا به کشور خود باز خواهید گشت، او هرگز برای شما ویزای صادر نمی کند.
  • در صورت متاهل بودن بهتر است هر بار یکی از زوجین برای دریافت ویزا اقدام کند. زیرا در غیر اینصورت افسر گمان می کند که قصد عدم بازشت به ایران را دارید.
  • عدم داشتن شغل و ارائه ندادن مدرک معتبر شغلی، یکی از احتمالات رد ویزا است.
  • رایج ترین اشتباهی که باعث رد ویزا می شود، عدم صحت اطلاعات مندرج در فرم تقاضا نامه می باشد.

در ادامه

کلا داشتن شرایط مالی مناسب و یا داشتن مهارتی خاص در کار کردن، باعث می شود که پس از ورود به آمریکا بتوانید راحت تر کاری برای خود یافته و با تبدیل ویزای توریستی آمریکا به ویزای کاری، اجازه اقامت آن جا را دریافت کنید. در صورت یافتن شغل مناسب با به همراه داشتن نامه کارفرما به اداره مهاجرت رفته و فرم ویزای کاری را پر می نمایید.

پس از گذشتن مراحل اداری و استعلام از محل کار، برای شما ویزای کاری صادر می شودو پس از کسب اقامت دائم در آمریکا می توانید اعضای خانواده خود را از طریق ارسال دعوتنامه به آمریکا آورده و برای آنان نیز اجازه اقامت بگیرید. تمامی احتمالات ذکر شده در صورتی است که درآن کشور پهناور، که پر از استعداد هایی از هر نژاد و زبانی است، بتوانید توانایی خود را اثبات کنید. این مهارت باید به اندازه ای باشد که کارفرما شما را که یک تازه مهاجر هستید، به نیرو کار بومی کشور خود ترجیح دهد.

یک راه حل دیگر برای تبدیل ویزای توریستی آمریکا به ویزای کاری این است که قبل از دریافت ویزا، با یک کارفرما هماهنگ کرده و او برای شما دعوت نامه کاری ارسال کند. در این صورت استرس های کاذب در مورد اخذ ویزای تورسیتی از بین خواهد رفت و شما بعد از ورود به آمریکا یقین دارید که می توانید تبدیل ویزای توریستی آمریکا به ویزای کاری را به راحتی انجام دهید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “چگونه ویزای توریستی آمریکا خود را به ویزای کاری تبدیل کنیم؟

  1. رویا گفت:

    سلام هر نوع کاری باشه قبول دارن؟ از هر جایی؟ مثلا من با ویزای توریستی برم و اونجا بتونم کار در یک مهدکودک به عنوان مربی نقاشی پیدا کنم میشه اقامتم بگیرم؟ ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *