کانادا

مهاجرت قاچاقی به کانادا

مهاجرت قاچاقی به کانادا

راه های قانونی بسیاری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و هیچ موسسه مهاجرتی یا وکیل معتبری مهاجرت قاچاقی به کانادا را برای متقاضیان مهاجرت توصیه نمی کند. مهاجرت قاچاقی به کانادا که مهاجرت غیر قانونی نامیده می شود مشکلات زیادی در پی دارد و فرد باید پس از ورود و مهاجرت قاچاقی به کانادا درخواست پناهندگی دهد که پذیرش این درخواست نیز بستگی به شرایط متعددی دارد و در نهایت ممکن است درخواست پناهندگی فرد رد شود. بنابر این به افراد جویای مهاجرت توصیه می شود از راه های فراوان قانونی موجود اقدام به مهاجرت بکنند و قدم در جای محکم بگذارند و حداقل با بررسی قوانین پناهندگی، آگاهانه و با علم به شرایط و حصول اطمینان از دارا بودن این شرایط، اقدام به آن نمایند.

ولی با تمام این اوصاف هستند کسانی که بنا به عللی همچون مسائل سیاسی یا موارد دیگر از راه های غیر قانونی و با مهاجرت قاچاقی به کانادا وارد می شوند.

موسسه مهاجرتی آوات روش های غیرقانونی را به هیچ وجه توصیه نمی کند. مطالعه مقاله راه های مهاجرت به کانادا به صورت قانونی را قبل از مطالعه این مطلب پیشنهاد می کنیم.

راه های مهاجرت قاچاقی به کانادا

معمولا متقاضیان مهاجرت قاچاقی به کانادا  از سه طریق می توانند خود را به خاک کانادا برسانند:

روش ورود به کانادا

توضیحات

1

استفاده از مدارک و مستندات قانونی و وسایل حمل و نقل قانونی

این افراد دارای مستندات لازم برای ورود به خاک کانادا هستند و از وسیله های حمل و نقل قانونی استفاده کرده و به عنوان مسافر یا خدمه وارد کانادا می شوند. این راه نسبت به سایر روش ها امنیت دارد و خطر خاصی را متوجه فرد نمی کند.

2

استفاده از مستندات و مدارک جعلی و وسایل حمل و نقل قانونی

این افراد با تهیه غیر قانونی مدارک جعلی برای خود هویت جعلی ساخته و با این هویت و مدارک کاذب اقدام به سفر می کنند و با استفاده از وسایل حمل و نقل قانونی و با این هویت کاذب وارد خاک کانادا می شوند.

3

استفاده از وسایل حمل و نقل غیر قانونی و قاچاقی بدون داشتن مدارک لازم

افراد این گروه به علت در دست نداشتن مستندات و مدارک کافی سعی می کنند از راه های قاچاق خود را به خاک کانادا برسانند. این نوع تلاش برای ورود به خاک کانادا خطرناک ترین نوع اقدام است و ممکن است فرد را در دام شیادان و قاچاقچیان خطرناک انسان اسیر کند و سالانه تعداد زیادی از مسافران مهاجرت قاچاقی به کانادا  به این شیوه جان خود را از دست می دهند.

پس از ورود به خاک کانادا و مهاجرت قاچاقی به کانادا

وقتی فرد به هر طریقی خود را به خاک کانادا رساند باید درخواست کتبی پناهندگی بدهد و طی دو هفته مدارک لازم را برای درخواست خود ارائه دهند.

راه دیگر این است که فرد شخصا به اداره مهاجرت مراجعه کرده و مدارک و درخواست خود را در آنجا ارائه دهد.

این افراد طی ماه اول ورود به کانادا خدماتی را دریافت می کنند:

  • اسکان موقت
  • بررسی و تامین نیازهای اساسی اولیه
  • ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی
  • مراقبت و رسیدگی به کودکان

شرایط بررسی درخواست پناهندگی برای متقاضیان مهاجرت قاچاقی به کانادا

در کانادا شرایط خاصی برای مهاجرین غیر قانونی و پناهندگان وجود دارد. افراد در صورت تمایل به استفاده از پناهندگی بهتر است از قبل قوانین مربوطه را بررسی کنند زیرا اگر دارای شرایط نباشند درخواست پناهندگی آن ها پذیرفته نخواهد شد.

موانعی در راه پذیرش پناهندگی وجود دارد که در صورت تایید وجود این موانع درخواست شما به شورای مهاجرت و پناهندگی ارجاع داده نخواهد شد، این موارد عبارتند از:

  • قبلا در خواست پناهندگی داده باشید و درخواست پناهندگی شما رد شده باشد.
  • در کشور دیگری نیز درخواست پناهندگی داده باشید و درخواست شما در حال بررسی باشد.
  • در کشورهایی درخواست پناهندگی داده باشید که عضو پیمان ژنو نبوده اند و درخواست شما در این کشورها رد شده باشد.
  • اعمال تروریستی انجام داده و یا حقوق بشر را نقض کرده باشید.
  • از طریق آمریکا وارد خاک کانادا شده باشید.
  • اگر قبلا درخواست پناهندگی داده و بعدا آن را پس گرفته باشید.

رد درخواست پناهندگی

در صورت وجود موانع بالا درخواست شما به مراجع بالاتر ارجاع داده نمی شود. در غیر این صورت درخواست پناهندگی به شورای مهاجرت و پناهندگی ارجاع داده می شود تا دستور لازم را صادر کنند.

در عین حال به افرادی که از نظر سلامتی و پزشکی تایید نشوند، یا افرادی که سوء پیشینه دارند و سابقه کیفری و جنایی دارند و برای امنیت و سلامت جامعه کانادا تهدید به شمار می روند، پناهندگی داده نخواهد شد.

کار و تحصیل برای مهاجران مهاجرت قاچاقی به کانادا

مهاجرت قاچاقی به کانادا

مهاجرت قاچاقی به کانادا

تا زمانی که پناهندگی شما پذیرفته نشده باشد اجازه هیچ گونه فعالیتی شامل کار و تحصیل را ندارید. مگر این‌که فرایند بررسی پرونده شما بیش از 6 ماه بطول بی انجامد که در این صورت می توانید طی درخواست کتبی خواستار مجوز کار و فعالیت شوید. اگرچه پناه جویان تا یک سال از حمایت و کمک های دولت بهرمند خواهند بود.

طی این مدت افراد در سکونتگاه های پناهندگان اسکان داده می شوند.

پس از کسب پناهندگی

اگر با درخواست پناهندگی فرد موافقت شود همسر و فرزندان زیر 21 سال او می توانند به او بپیوندند و 12ماه پس از دریافت موافقت نامه پناهندگی، به فرد اقامت داده می شود.

داشتن اسپانسر در کانادا و در خواست پناهندگی قبل از ورود به خاک کانادا

برخی افراد قبل از ورود به خاک کانادا درخواست پناهندگی می دهند، این افراد توسط یک حامی مالی یا اسپانسر حمایت می شوند. این حامی مالی باید فرد را طی یک سال اول اقامتش در کانادا حمایت کند. این افراد قبل از ورود به کانادا درخواست پناهندگی می دهند و معاینات پزشکی و بررسی سوء پیشینه آن ها صورت می گیرد و در صورت موافقت با درخواست پناهندگی آن‌ها، فرد مدارک لازم را دریافت کرده و به کمک حامی مالی خود وارد خاک کانادا می شود.

شرایط اقامت پناهندگان در کانادا

قبل از آن که با درخواست پناهندگان مبتنی بر پذیرش درخواست پناهندگی آنان موافقت شود باید یکسری از اقدامات انجام گیرد از جمله:

  • انجام یکسری از آزمایش های پزشکی برای اطمینان از سلامت روحی و جسمی خود و خانواده اش
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و عدم سابقه کیفری به منظور اطمینان حاصل کردن از این که فرد متقاضی پناهندگی  در گذشته جرمی مرتکب نشده است و نمی ­تواند برای امنیت کانادا خطری داشته باشد.

در صورت عدم موفقیت در دو مرحله قبل، احتمالاً با درخواست متقاضی جهت مهاجرت از طریق  پناهندگی موافقت نخواهد شد.

  • در صورت پشت سر گذاشتن دو مرحله قبل، کانادا سازمان بین المللی مهاجرت و یا هر سازمان دیگری را که در استخدام دولت کانادا است با خبر می­ کند. سازمان مهاجرت یا هر سازمان دیگری فرد را برای اعزام به کانادا کمک می ­کند.
  • وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا برنامه ­ای جهت آشنایی با کانادا و شرایط زندگی در آن پایه ­گذاری کرده است که از طریق آن افراد هر آنچه که لازم است در مورد زندگی در کانادا بدانند، به دست می­ آورند.
  • پس از طی مراحل فوق، فرد به کانادا اعزام می ­شود. از تعیین تاریخ پرواز، گرفتن بلیط، رزرو هتل گرفته تا خوشامدگویی در فرودگاه، تحویل چمدان­ها و … فرد تحت حمایت و کمک دولت کانادا است.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب به مقاله ی اقامت کانادا از طریق پناهندگی مراجعه کنید.

کمک مالی اسپانسرهای داخل کانادا

مهاجرت قاچاقی به کانادا

مهاجرت قاچاقی به کانادا

برخی حامیان مالی خصوصی در سراسر کشور کانادا با دولت فدرال قراردادهایی دارند مبنی بر کمک به هزینه های پناه جویان و همه ساله بصورت سازمان یافته با دولت کانادا در این زمینه همکاری می کنند.

راه های قانونی مهاجرت به کانادا

با توجه به موارد ذکر شده عاقلانه ترین کار این است که فرد برای مهاجرت از شیوه های معقول و قانونی استفاده کند و اقدام به مهاجرت قاچاقی به کانادا و پناهندگی نکند زیرا این کار نوعی توهین به کشور مبدا است. از جمله راه های قانونی مهاجرت به کانادا می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. مهاجرت کاری به کانادا
  2. مهاجرت تحصیلی به کانادا
  3. سرمایه گذاری در کانادا
  4. ویزای استارت آپ کانادا
  5. مهاجرت به کانادا از طریق روش اکسپرس اینتری
  6. مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرنی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. هزینه ی مهاجرت قاچاقی به کانادا چه میزان است؟

  • هزینه های این روش کمتر از روش های قانونی نخواهد بود. ضمن این که به دلیل مشکلات بسیاری که ممکن است. فرد در طول این روش با آن روبه رو شود,هزینه های جسمی و روحی هم متحمل خواهد شد.

2. آیا می توان با ویزای توریستی وارد کانادا شد و بعد درخواست پناهندگی کرد؟

  • متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از ایرانیان با این روش پناهنده ی کشور های مختلف شده اند. و از این رو ردیافت ویزای توریستی برای ایرانیان بسیار دشوار شده است.

3. چه روشی را می توان با این روش جایگزین کرد؟

  • روش های قانونی بسیاری وجود دارد که متناسب با شرایط هر فرد می تواند بهترین روش باشد.

4. پناهندگی اجتماعی چیست؟

  • در این شکل از پناهندگی، شخصی که متقاضی پناهنده شدن به کشوری است، برای داشتن زندگی بهتر و برخوداری از رفاه نسبی بیشتر اقدام به  پناهندگی می­ کند. این فرد باید بتواند اثبات کند که زندگی در کشور مبدأ سخت و دشوار است. تا با درخواست مهاجرت از طریق پناهندگی وی موافقت شود.

5. آیا یک پناهنده می تواند برای خانواده ی خود نیز درخواست پناهندگی بدهد؟

  • در صورتی که پناهنده بخواهد خانواده ­ش را نیز همراه خود به کانادا بیاورد. باید نام تمامی آن ها را به اداره مهاجرت کانادا  بگوید. تا نام این افراد در برگه درخواست متقاضی ذکر شوند. از زمان ورود به کاناد برگه ­ای به پناهنده می­ دهند که نشان­ دهنده اجازه اقامت دائم او در کانادا ست. این به معنای این است که حضور فرد در کانادا  قانونی است.

6. آیا می توان دو بار درخواست پناهندگی داد؟

  • اگر بار اول در کشور دیگری پناهنده شده باشید و تایید شده باشد درخواست شما در کانادا رد خواهد شد، و یا اینکه یک بار به شما پناهندگی تعلق گرفته بوده و شما آن را رد کرده اید. در این صورت هم درخواست پناهندگی مجدد شما رد می شود.

7. یک پناهنده چه زمانی می تواند به کار در این کشور مشغول شود؟

  • تا زمانی که پناهندگی شما پذیرفته نشده باشد، اجازه هیچ گونه فعالیتی شامل کار و تحصیل را ندارید. مگر اینکه فرایند بررسی پرونده شما بیش از 6 ماه به طول بی انجامد. که در این صورت می توانید، طی درخواست کتبی خواستار مجوز کار و فعالیت شوید.

8. پناهنده تا چه زمانی تحت حمایت خواهد بود؟

  • پناه جویان تا یک سال از حمایت و کمک های دولت و یا گروه های مردمی و خصوصی بهرمند خواهند بود.
4.5/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “مهاجرت قاچاقی به کانادا

  1. احمد گفت:

    سلام من وهمسرم وبچه ام میخواهیم در کانادا زندگی کنیم ام هزینه اش را نداریم آیا کدام راهی است لطفا کمکم کنید

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با دورد
      لطفا برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  2. رامین گفت:

    باسلام من مدت یک سال است اعلام پناهندگی کانادا را از خاک کانادا دادم چون با ویزای توریستی وارد شدم.هنوز دادگاهی نشد ومیخواهم برگردم کشورم نمی دانم چگونه اقدام کنم وچقدر زمان میبرد.آیا میتوانم از سفارت ایران در امریکا تقاضای پاسپورت کنم وبر گردم. لطفا اگر میشود به من کمک کنید.

  3. Babai گفت:

    بچه افغانستان هستم میتونین کمکم کنین؟

  4. ارتی گفت:

    سلام
    ببخشید من بابچه ام قصد رفتن به کانادا را داریم؛وخواستم از طریق ویزای تحصیلی فرزندم اقدام کنم متاسفانه هزینه اش در توانم نبود ولی خواهشا اگه راه دیگری هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      کانادا برنامه های مهاجرتی متنوعی دارد شما میتوانید از طریق پروسه های غیر تحصیلی و راه های مهاجرتی اقدام بفرمایید که البته همه ی این موارد بستگی به شرایط شما دارد

  5. زينب سلطاني گفت:

    من و شوهرم و مادرم قصد سفر ب کانادا رو داریم و میخوایم اونجا زندگی کنیم اما هزینه رفتن رو نداریم ممنون میشم کمکمون کنید

    1. مدیر سایت گفت:

      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *