کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

اغلب افرادی که به دنبال پناهندگی هستند. معمولا نمی توانند از راه های دیگر مهاجرت به کانادا وارد این کشور شوند. به همین خاطر از روشی دشوار اقدام به این کار می‌کنند در صدد آن هستند. یکی از روش‌های اخذ ویزا مانند ویزای توریستی را انتخاب نمایند. از طریق تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی اقدام نمایند، این تبدیل دارای شرایطی می‌باشد که در ادامه اطلاعاتی ارائه دهیم.

برای افرادی که با ویزای توریستی وارد کشور شده اند امکان پناهندگی وجود دارد. چرا که شما در خاک کشور کانادا این اجازه را خواهید داشت. تا درخواست پناهندگی بدهید و دولت کانادا با مشاهده مدارک و شواهد این امکان را برای شما ایجاد می‌کند. تنها نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که شما در صورتی می‌توانید. پناهنده شوید که تمامی مدارکی که برای اثبات دلایل نیاز دارید کامل و معتبر باشد. در غیر این صورت دولت کانادا نمی‌تواند به شما کمکی در این زمینه کند.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

 یکی از دشوارترین روش های مهاجرت به کانادا از طریق تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی می‌باشد چرا که شرایط سختی برای متقاضی ایجاد می‌شود که باید آن را تحمل کند که ما به هیچ عنوان این روش را برای متقاضیان پیشنهاد نمی‌کنیم و در صورت داشتن شرایط بهتر است راه های دیگری برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

یکی از روش‌های محبوب اخذ ویزای کانادا، ویزای تحصیلی می‌باشد اما اکثر افرادی که در صدد اخذ این ویزا هستند می‌خواهند با تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا برای همیشه در خاک این کشور باقی بمانند، برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا همانند تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی شرایطی را باید متقاضی دارا باشد.

اقامت دائم

در ابتدا برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا شما باید درخواست ویزای تحصیلی دهید. این درخواست به‌گونه‌ای می‌باشد که شما باید افسر ویزا را متقاعد سازید که بعد از اتمام تحصیل قصد ماندن به صورت غیرقانونی در خاک کانادا را نخواهید داشت و بعد از اتمام تحصیل، خاک کانادا را ترک خواهید کرد.

شما می‌توانید در طول دوره تحصیلی در این کشور به کار پاره‌وقت مشغول شوید. از طریق یکی از برنامه‌های کانادا و با توجه به شرایط فردی خود یکی از روش‌های کاری بعد از تحصیل در این کشور را ادامه دهید و از آن طریق می‌توانید درخواست اقامت دائم بدهید.

یک نکته

نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت می‌باشد این است که قبل از هر اقدامی بهتر است با موسسه مهاجرتی معتبری مشورت نمایید و از راهنمایی‌های آنان بهره‌مند شوید چرا که این موضوع بسیار پیچیده می‌باشد. شما با توجه به اطلاعات کم قادر به تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی نخواهید بود.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی کانادا

در کنار تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی که متقاضیان زیادی دارد. تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی کانادا نیز در رتبه دوم قرار گرفته است. همان‌طور که می‌دانید. تحصیل در کانادا برای متقاضی شرایط ویژه‌ای را فراهم می‌کند و این فرصت را به متقاضی می‌دهد تا بتواند برای آینده خود تلاش کرده و آینده درخشانی را برای خود بسازد.

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا متقاضی باید همانند تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی شرایط ویژه‌ای داشته باشد. این موضوع سبب شده است تا افراد از ناتوانی در شرایط لازم به تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی کانادا روی آورند. در اینجا نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که شما از این روش تنها می‌توانید به مدت کوتاهی در این کشور به تحصیل بپردازید.

فرصت کار با ویزای توریستی

اجازه کار و تحصیل برای افرادی که از طریق ویزای توریستی وارد کشور کانادا می‌شوند داده نخواهد شد. مگر آنکه طول دوره آن‌ها کمتر از ۶ ماه باشد. در این صورت فرد می‌تواند با توجه به شرایطی که دارد. اقدام به تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی کانادا نماید.

نکته مهم در خصوص ویزای تحصیلی کانادا این می‌باشد که باید در این زمینه دقت نمایید چرا که تمامی مؤسسات آموزشی کانادا و تمامی دانشگاه‌های این کشور اجازه کار بعد از اتمام دوره تحصیلی را به دانشجو نخواهند داد و دانشجو باید بعد از اتمام دوره خاک این کشور را ترک کند پس در انتخاب دانشگاه و موسسه آموزش عالی دقت نمایید.

انواع پناهندگی کانادا

 پناهندگی اجتماعی

در این شکل از پناهندگی، شخصی که متقاضی پناهنده شدن به کشوری است برای داشتن زندگی بهتر و برخوداری از رفاه نسبی بیشتر  اقدام به پناهندگی می­کند. این فرد باید بتواند اثبات کند که زندگی در کشور مبدأ سخت و دشوار است تا با درخواست مهاجرت از طریق پناهندگی وی موافقت شود.

 پناهندگی به علت عضویت در یک گروه اجتماعی خاص

در این شکل از  پناهندگی احتمال در خطر افتادن جان فرد به علت علنی شدن عضویت و فعالیت وی در یک گروه اجتماعی خاص وجود دارد.

 پناهندگی نژادی

در این شکل از پناهندگی در کشور مبدأ به علت تبعیض ­های نژادی مورد آزار و شکنجه قرار می­گیرد و از این طریق می­ تواند به کشوری دیگر پناهنده شود.

مهاجرت از طریق پناهندگی به خاطر داشتن عقاید سیاسی خاص

در این شکل از  پناهندگی جان فرد به علت داشتن عقاید سیاسی خاص و همچنین بیان این عقاید در جامعه به خطر می­ افتد بنابراین درخواست پناهندگی به کشوری را می­ کند.

مهاجرت از طریق پناهندگی به علت داشتن مذهبی خاص

در این شکل از پناهندگی فرد عقاید مذهبی خاصی دارد که از طرف جامعه مورد قبول نیست، در صورتی که جان فرد به خاطر داشتن چنین عقایدی به خطر بیافتد می­ تواند درخواست پناهندگی بدهد.

برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی اقامت کانادا از طریق پناهندگی مراجعه کنید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

اگر بپرسید آیا میتوان با ویزای توریستی وارد کانادا شد و بعد برای پناهندگی اقدام کرد, باید پاسخ دهیم بله امکان این کار وجود دارد اما هزاران اما و اگر سد راه شما خواهند شد.

اولین مسئله برمیگردد به بحث تحریم هایی که بین دولت ها وجود دارد. تحریم ها و روابط ناخوشایندی که بین دولت های دو طرف وجود دارد کار را برای همه از جمله شهرمندان ایرانی دشوار کرده است.

شرایطی بد برای پناهندگان

مسئله ی دوم شرایط بد زندگی پناهندگان است.ما به هیچ عنوان و به هیچ کسی توصیه نمی کنیم که برای مهاجرت نه تنها به کانادا بلکه به هر کشوری، پناهندگی را انتخاب کند. بدترین و پر ریسک ترین روش مهاجرتی، مهاجرت از طریق پناهندگی است.

پس از ورود به کانادا متقاضی باید درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت کانادا تحویل می دهند. با تحویل درخواست پناهندگی به اداره مهاجرت کانادا در واقع استارات فرآیند تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی این کشور کلید می خورد.

مقاله پیشنهادی: راه های دریافت اقامت کانادا

تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار

تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی دارای پیچیدگی‌هایی می‌باشد. این موضوع باید از طریق افرادی که در این زمینه تجربه عملی دارند انجام پذیرد. همچنین این موضوع برای افرادی که قصد دارند. از طریق تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار در این کشور مشغول به کار شوند هم صدق می‌کند.

در کل با داشتن ویزای توریستی شما موظف به ترک خاک کانادا در اتمام دوره ویزا می‌باشید، اما می‌توانید این شرایط را با توجه به قوانینی تغییر دهید که این تغییر با توجه به ویژگی‌های هر فرد متغیر می‌باشد. به‌طور مثال فردی می‌تواند تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای کار را داشته باشد که همسر او از طریق ویزای کار و یا ویزای تحصیلی اقامت این کشور را دریافت کرده باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالات متداول

1. چرا دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان کمی دشوار شده است؟

  • متاسفانه در سال های اخیر بعضی از ایرانیان با ویزای توریستی وارد کانادا شدند و اقدام به پناهندگی کردندکه این موضوع سبب شده تا دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان دشوار شده است.

2. اقدام برای کارت اقامت موقت کانادا از داخل کانادا به چه صورت است؟

  • در شرایط ذیل شما میتوانید از داخل کانادا برای کارت اقامت موقت کانادا اقدام کنید:
    1.  در صورتی که قانونا این اجازه را داشته باشید( دانشجو یا کارگر خارجی باشید).
    2.  در صورتی که شما فعلا در کانادا بصورت موقت مقیم هستید اما ویزای شما رو به اتمام است و یا فقط برای یک بار ورود ویزا اخذ کرده اید.
    3.  در صورتی که شما به یک اقامت موقت برای ورود به کانادا در آینده ای نزدیک نیاز دارید.

3. آیا میتوان ویزای توریستی را به کاری تبدیل کرد و  اقامت دائم کانادا را دریافت کرد؟

  • در صورتی می توانید این ویزا را دریافت کنید که با یک فرد کانادایی یا مقیم دائم کانادا ازدواج کنید و آن فرد اسپانسر شما در داخل خاک کانادا شود.در این حالت می توانید مجوز کار در کانادا بگیرید و آن قدر در کانادا بمانید که اقامت دائم کانادا را نیز بگیرید.

4. چه ضرورتی به داشتن وکیل پناهندگی است؟

  • افرادی که می خواهند هرچه سریع‌تر و بدون دردسر پناهندگی کانادا را کسب کنند. باید وکیل پناهندگی در کانادا را که مورد اعتماد نیز می‌باشد. انتخاب کنند تا با شرایط پناهندگی در کانادا به صورت کامل اطلاعات داشته باشد.

5. ویزای توریستی کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

  • مدت زمان اعتبار این ویزا از چند روز تا حداکثر 6 ماه است.

6. چرا پناهندگی کانادا با ویزای توریستی توصیه نمی شود؟

  • به افرادی که می‌خواهند پناهندگی کانادا با ویزای توریستی را به دست بیاورند. باید گفت که این روش کاملاً اشتباه می‌باشد. احتمال به نتیجه رسیدن پناهندگی کانادا با ویزای توریستی بسیار پایین می‌باشد و مهاجرت به کانادا  از طریق پناهندگی و به واسطه‌ی ویزای توریستی کاملاً ریسکی می‌باشد.

7. چه روش هایی برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد؟

  •  روش های زیادی وجود دارد از جمله ازدواج، تولد، اقامت کاری و تحصیلی و سرمایه گذاری.

8. اعتبار ویزای تحصیلی چه مدت است؟

  • افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند می­ توانند از این نوع ویزا استفاده کنند. به این صورت که مدارک مورد نیاز را برای دانشگاهی که در آن قصد تحصیل دارند ارسال می­ کنند. سپس از آن پذیرش دریافت می­ نمایند. داشتن تمکن مالی همچنین سطح زبان در این زمینه بسیار مثمر ثمر خواهد بود. این افراد بعد از اتمام درسشان در صورتی که به مدت یک سال در کانادا مشغول به کار شوند. در صورت تمایل می­ توانند درخواست اقامت دائم بدهند.
4.8/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “تبدیل ویزای توریستی کانادا به پناهندگی

  1. امین گفت:

    سلام وقت بخیر
    لطف کنید تفاوت ویزای مولتیپل و ویزای مولتی بیزینسی رو توضیح بدید وپس از وارد شدن به خاک کانادا کدوم یک از این ویزا بهتر هست برای پناهندگی؟
    باتشکر

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام و درود
      موسسه آوات هیچ گونه فعالیتی در زمینه پناهندگی ندارد و در تمامی مقالات مربوط به این امر از بدی ها و خطرات این راه گفته ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *