اقامت, کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی (اسپانسرشیپ)

مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی (اسپانسرشیپ)

مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی (اسپانسرشیپ) یکی از راه های اخذ اقامت کانادا می باشد. اگر شما یکی از افرادی هستید که در کانادا زندگی می کنید، خوب است بدانید که بستگان شما نیز می توانند در این کشور زندگی، تحصیل و یا کار کنند.

فرصت زندگی مطلوب در کشوری که در بالاترین سطح کیفیت زندگی قرار دارد و در لیست برترین کشورهای جهان رتبه اول را دارد فرصتی است که نصیب هر کسی نمی شود. کشوری قانونمند و امن که مردمانی خونگرم و بسیار با ادب دارد. تحصیلات و درمان در این کشور از استاندارد بالایی برخوردار است.

روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور پهناور وجود دارند. تعدادی از این روش ها را در مقالات دیگر در وب سایت آوات بررسی کرده ایم. در این مقاله به بررسی جزئیات روش مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی می پردازیم.

مهاجرت به  کانادا از طریق خویشاوندی

یکی از راه های معمولی مهاجرت به کانادا، اقدام از طریق خویشاوندان است. به این روش که Sponsoring a Family Member می گویند، روشی است که در آن فردی که اقامت دائم کانادا را دارند و تبعه این کشور است می تواند یک یا چند نفر از اعضای فامیل خود را با حمایت مالی خود به کانادا بیاورد. بیشتر برادران و خواهران اقدام به این کار می کنند.

مقاله پیشنهادی: راه های اخذ اقامت کانادا

شرایط اسپانسر کننده برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

مهاجرت به  کانادا از طریق خویشاوندی

مهاجرت به  کانادا از طریق خویشاوندی

  • باید مقیم کانادا و یا تبعه این کشور باشد.
  • سن وی از 18 سال بالاتر باشد.
  • در کانادا زندگی کند.
  • این فرد نباید خود در ظرف 5 سال گذشته از طریق خویشاوندی به کانادا آمده باشد.
  • از نظر مالی تأمین باشد.
  • بدهکاری خاصی به دولت کانادا نداشته باشد.
  • مرتکب جرمی در کانادا نشده باشد.
  • بازداشت و یا زندانی نباشد.
  • از کانادا اخراج نشده باشد.

در مورد خواهر و برادران دو مورد دیگر نیز وجود دارد که باید حتماً رعایت شود:

  • والدین آن ها از دنیا رفته باشند.
  • فرد زیر 18 سال باشد.
  • تنها باشد. یعنی: همسر و فرزند و پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ نداشته باشد.

شرایط اسپانسر همسر برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

اگر فردی که متقاضی را اسپانسر می کند همسر وی باشد باید متقاضی آزمایش های پزشکی و امنیتی که شامل گواهی برای اثبات عدم سوء پیشینه وی است را انجام بدهد. افرادی که دارای سابقه جرم و جنایت باشند برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی تأیید نمی شوند.

اسپانسر شونده که همسر و فرزندان شما هستند تحت حمایت مالی شما قرار می گیرند. باید بدانید که در صورتی که ضامن فردی در کانادا هستید که توانایی مالی برای پرداخت بدهی خود را ندارد نمی توانید ضامن کس دیگری شوید.

این را نیز بدانید فرد اسپانسر کنند و شخص اسپانسر شونده یک قراردادی با نام اسپانسرشیپ را امضاء می کنند که طبق آن فرد ساکن متعهد می شود دیگری را تأمین مالی کند و فرد اسپانسر شونده هم متعهد می شود که برای تأمین مالی خود تلاش های لازم را انجام دهد.

باید تضمین سه ساله داده شود که همسر را از زمانی که اقامت دائم دریافت کرد از نظر مالی تأمین می کنید. این تضمین برای فرزندان 10 سال است و یا اینکه تا سن 25 سالگی آن ها را حمایت مالی کنید.

اگر متقاضی همسر فرد باشد باید حتماً به صورت قانونی با وی ازدواج کرده باشد. اگر در کانادا با یکدیگر ازدواج کرده اند باید گواهی صادر شده را ارائه دهند. اگر در کشوری غیر از کانادا ازدواج صورت گرفته باید بر اساس قوانین حاکم بر آن کشور بوده و با قوانین کانادا نیز منطبق باشد. ازدواج هایی که در سفارت صورت می گیرند باید بر اساس قوانین همان کشوری باشد که در آن ازدواج انجام می شود.

در خصوص فرزندان باید بررسی کنید ببینید که شرایط قید شده برای اینکه فرزند وابسته خوانده شوند را دارند و یا خیر.

شرایط اسپانسر فرزند شامل موارد زیر است:

  • سن زیر 22 سال و عدم ازدواج فرزند
  • سن زیر 22 سال و وابستگی مالی به خانواده
  • سن زیر 22 سال و داشتن معلولیت و وابستگی مالی

نکته: برای مهاجرت از طریق خویشاوندی، استان کبک خود علاوه بر این شرایط، شروط دیگری نیز دارد که باید به آن ها توجه شود.

اسپانسر شدن برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی برای افرادی غیر از همسر و فرزند

در مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی شرط ضروری این است که هیچ یک از خویشاوندان فرد در قید حیات نباشند و یا شهروند و مقیم کانادا نباشند. اگر وی همسر و فرزند نیز داشته باشد این شرایط شامل حال آن ها نیز هست.

دقت کنید که این روش مهاجرتی را کامل بشناسید و از تمام قوانین و شرایط لازم برای آن آگاه باشید زیرا در صورت اشتباه در هر مرحله ممکن است هزینه و زمان زیادی را از دست بدهید. زندگی در کانادا مستلزم تلاش شبانه روزی است و عدم رعایت قوانین این کشور مشکلات زیادی را برای مهاجران ایجاد کرده است. بنابراین قبل از هر اقدامی مطالعه کنید. در خصوص فرهنگ و نحوه زندگی در کانادا، آب و هوای این کشور (این نیز مسئله بسیار مهمی است زیرا کانادا زمستان های بسیار سردی دارد و گاهی دما به منفی 20 درجه نیز می رسد. باید ببینید که توانایی تحمل چنین دمایی را دارید و یا خیر)، اطلاع در خصوص هزینه های زندگی در این کشور، امور مهاجرت، تحصیل و سایر مواردی که برای زندگی در این کشور به آن نیاز دارید.

شرایط شما برای آغاز مهاجرت

در ابتدای کار که در حال تحقیق هستید بهتر است خودتان را بشناسید و شرایط خود را با نوع مهاجرت و فرهنگ کشور کانادا تطبیق دهید. بهتر است بدانید مهاجرت به کار افرادی می‌آید که اهل تنوع و تجربه کردن شرایط جدید هستند.

افرادی که ریسک را می‌پذیرند تا زندگی جدیدی داشته باشند. افرادی که برای آشنایی با دنیای جدید، حاضرند دوری بسیاری از عزیزان خود را تحمل کنند.

بنابراین برای مهاجرت به کانادا باید اول از هر چیز، خودتان را بشناسید و بعد از آن با شرایط کشور کانادا آشنا باشید. از همان ابتدا که تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفتید بهتر است تقویت زبان خارجه خود را شروع کنید. از همان ابتدا باید شروع به خواندن زبان انگلیسی و یا زبان فرانسه کنید.

هر چه بیشتر زبان بخوانید و زبان بدانید برایتان شرایط بهتر و آسان‌تری فراهم خواهد بود زیرا بسیاری از شکست‌های مهاجران به کانادا به دلیل عدم تسلط به یکی از زبان‌های رسمی این کشور است.

مهاجرت به  کانادا از طریق خویشاوندی

مهاجرت به  کانادا از طریق خویشاوندی

شما باید در آزمون‌های زبان شرکت کرده و مدرک داشته باشید زیرا هر دانشگاه یا برنامه مهاجرتی ممکن است نمره خاصی ر یا آزمون زبان خاصی را از شما بخواهد. هرچه بیشتر زبان بدانید موفق‌تر خواهید بود.

مهاجرت به کانادا و نوع مهاجرت به این کشور را بر حسب شرایط خود انتخاب کنید. این نوع از مهاجرت می‌تواند شامل تحصیل در کانادا ویزای کاری کانادا،اکسپرس اینتری و پناهندگی به این کشور باشد.

برای انتخاب نوع هر یک از این مهاجرت‌ها و پشت سر گذاشتن فرایند آن می‌توانید اطلاعات و شرایط مربوط به هر یک از این نوع از مهاجرت‌ها را به طور کامل بررسی و مطالعه کنید تا بتوانید شرایط بهتری را برای نوع انتخاب خود داشته و با چشمانی باز آن را انتخاب کنید.

هزینه های اولیه برای اقدام جهت مهاجرت

هزینه بلیط برای مصاحبه

برای این مورد ممکن است شما قبل از رفتن نیاز به مصاحبه در کشور کانادا باشید. این مصاحبه برای شما یک بلیط رفت و برگشت و یک یا چند شب اقامت را هزینه خواهد کرد. بنابراین شما باید مقداری پول برای گذراندن این مورد داشته باشید.

هزینه ی انجام معاینات پزشکی

برای مهاجرت به هر کشوری از شما تست و معاینات پزشکی برای مشخص شدن سلامت گرفته می‌شود. کشور کانادا نیز از این مورد به دور نیست. بنابراین یکی از مواردی که متقاضی در مواجهه با آن نیازمند پول خواهد بود انجام معاینات پزشکی برای مهاجرت به کانادا است.

 هزینه وکیل مهاجرت

اگر متقاضی برای مهاجرت به کانادا وکیل بگیرد، باید هزینه وکیل را نیز جزو مقدار پول لازم برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفت. برای وکلا نرخ ثابتی موجود نیست، اما معمولا هزینه گرفتن وکیل مهاجرتی در حدود 1000تا 5000 دلار بوده و این مبلغ بسته به وکیل، متفاوت خواهد بود.

هزینه ی ورود به کانادا

مقدار هزینه‌ای که فرد متقاضی مهاجرت به کانادا باید بپردازد مبلغی شامل 490 دلار برای هر فرد می‌شود که شامل مهاجرانی که برای تجارت، سرمایه‌گذاری و در زمینه اقتصادی و تحصیلی می‌شوند می‌باشد.

برای مطالعه ی ادامه ی این مطلب به مقاله ی مهاجرت به کانادا مراجعه کنید.

در حال حاضر چه کنیم؟

پس از مطالعات دقیقی که در مورد این روش انجام دادید شما و فردی که می خواهید اسپانسر آن شوید باید یکسری فرم ها را پر کنید. در صورتی که تمام مدارک لازم را جمع آوری کرده باشید. پر کردن این فرم ها ده دقیقه وقت می برد.

اطلاعات لازم در خصوص اطلاعات شخصی هر دو طرف، آدرس های آن ها، تعداد افرادی که می خواهید حمایت کنید و مدارک تحصیلی و امضای الکترونیکی است. مدارک قید شده را باید آپلود کنید. پس از تکمیل اطلاعات یک شماره تأییدیه دریافت می کنید که باید آن را در سوابق خود نگه دارید. پس از بررسی پرونده های ارسال شده و حذف موارد تکراری افرادی که شرایط لازم را دارند دعوتنامه دریافت می کنند.

راه های دیگر برای مهاجرت به کانادا

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوال های متداول

1. چرا این روش از مهاجرت را اسپانسرینگ می نامند؟

  • این روش را اسپانسرینگ می نامند زیرا در این روش فرد ساکن کانادا خانواده ی خود را به تحت حمایت مالی قرار می دهد.

2. چه زمانی می توان برای اقامت دائم این کشور ازاین روش مهاجرت اقدام کرد؟

  • در این روش با ورود به خاک کانادا اقامت دائم این کشور را خواهید داشت.

3. آیا داشتن خویشاوند در روش Express Entry هم موثر است؟

  • داشتن خویشاوند در کانادا می تواند در همه ی روش های مهاجرت به کانادا یک امتیاز محسوب شود. برای روش Express Entry داشتن خویشاوند می تواند تا 15 امتیاز به فرد اضافه کند.

4. دعوتنامه Notary به چه معناست؟

  • Notary به معنی این است که باید دعوتنامه ثبت شده در دفتر اسناد رسمی باشد.

5. مراحل ارسال دعوتنامه به چه صورت است؟

  • برای اقدام جهت ارسال دعوتنامه ابتدا فرد متقاضی یا فرد حامی ساکن کانادا باید فرم هایی را تکمیل کند. در این فرم ها اطلاعات کامل هر دو طرف و محلی که قرار به زندگی است و سایر اطلاعات ذکر خواهد شد و پس از تایید دولت کانادا دعوتنامه ایی را برای فرد متقاضی ارسال خواهد کرد.

6. هزینه ی این روش از مهاجرت به چه صورت است؟

  •  در این روش هزینه ها شامل هزینه ی ثبت دعوتنامه در دفتر اسناد رسمی و هزینه های پردازش پرونده است.

7. مهاجرت به کشور کانادا از راه خود اشتغالی به چه صورت است؟

  • فرد متقاضی که این راه را برای مهاجرت به کانادا انتخاب می کند باید با استفاده از تجاربش، شغلی مناسب و مورد پذیرش از نظر دولت این کشور را بعد از ورود ایجاد نماید و از طریق درآمد آن قادر باشد مخارج زندگی خود و اعضای خانواده اش در کانادا تامین نماید. افرادی که در زمینه های ورزشی و فرهنگی و هنری و کشاورزی تجربه کاری دارند، واجد شرایط برای این روش مهاجرتی می باشند.

8. برای مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی نیاز به داشتن وکیل مهاجرت است؟

  • این روش مهاجرت پروسه ی پیچیده ایی ندارد اما وجود وکیل با تجربه ایی که به شما در همه ی مراحل برای تسریع امور کمک می کند بسیار مفید خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *