ایتالیا, سفارت

وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به ایتالیا گرفتن وقت سفارت ایتالیا کاری ضروری می باشد. امروزه جهانی شدن، کشورها را به یکدیگر نزدیک کرده است و با پیشرفت امکانات، حمل و نقل پیشرفته، رفت آمد بین کشور ها بسیار زیاد شده است با موسسه مهاجرتی بین المللی آوات همراه باشید تا شما را با  چگونگی اخذ وقت سفارت ایتالیا آشنا سازیم.

زمان به کلی دگرگون شده است بطوری‌که در یک روز قادرید صبحانه خود را در استانبول صرف کنید بلافاصه به پاریس رفته و خرید خود را انجام دهید و ناهار را میزبان غذای لذیذ ایتالیا باشید.

این دگرگونی در شیوه های مسافرت، در مراودات تجارت بین المللی نیز شهود پیدا کرده است.

ایتالیا نیز یکی از مقصد های تجاری، تفریحی جهان محسوب می شود و ایرانی ها نیز از جمله توریست هایی هستند که سالانه ماجراجویی خود را به مقصد ایتالیا با گرفتن وقت سفارت ایتالیا شروع می کنند.

رابطه ی بین ایران و ایتالیا به زمان روم باستان و امپراتوری پارس برمی گردد.

علیرغم تغییر مداوم امورات داخلی، این دو کشور که در زمان های قدیم مرکز سیاسی آسیا و اروپا بودند، پیمان طولانی مدتی بر روابط این دو کشور حاکم است.

در این مدت هر دو کشور غیر از ارتش و سیاست درعرصه ی فرهنگ و اقتصاد نیز با هم رقابت دارند.

سه دلیل عمده که رابطه این دو کشور را تحت شعاع قرار داده است مذهب، اقتصاد و سیاست است.

از آنجایی که ایران در مسیر هند و سرزمین های دورتر از آن قرارداشت و اقشاری از ایتالیایی ها هم بودند که وقتی از جاده ابریشمی عبور می کردند به دلیل کنجکاوی از ایران بازدید می کردند.

ایتالیا

در ادامه ی مقاله به کشور زیبای ایتالیا می پردازیم. ایتالیا یکی از بهشت های گم شده اروپاست.

ایتالیا میزبان تعداد بزرگی از مسافران است. و بخشی از درآمد خود را از توریسم بدست می آورد بنابرین در زمینه توریسم سرمایه گذاری منطقی و بجایی داشته است. هر چقدر از زیبایی های این شهر بگوییم کم است و شما علاقه مند عزیز می توانید با یک سرچ ساده انبوهی از عکس ها، فیلم ها و مقالات مرتبط با گردشگری و تفریح ایتالیا بدست آورید. اگر سفرکردن و ماجراجویی را دوست دارید همین الان بلیط هواپیما به مقصد ایتالیا را رزرو کنید. نگران ویزا گرفتن نباشید چراکه ما برای انجام امور بین المللی شما آماده ارائه خدمات هستیم. همین الان تماس بگیرید و امور مربوط به اخذ ویزای ایتالیا را به ما بسپارید.

در زیر دلایلی آوردیم که ایتالیا به یک قطب گردشگری تبدیل شده است. گردشگران زیادی به خاطر این پنج دلیل به ایتالیا مسافرت می کنند. اما روی سخنم با شما مسافران بلقوه است با شمایی که هنوز به زیبایی ایتالیا شک دارید. امروز می خواهم شما را متقاعد کنم که سفر کردن روحیه انسان را شاد می کند اما هر جایی برای سفر کردن منطقی نیست! لطفا ادامه ی مطلب را بخوانید و با کشور توریستی ایتالیا آشنا شوید.

ایتالیا تنها برای مسافرانی نیست که بخاطر بهترین پیتزا، پاستا و نوشیدنی سفر می کنند؛ وجود شهر های تاریخی، کوه های پوشیده از برف، کرانه های ساحلی ناب و موزه های زیاد به شما مسافر عزیز می گوید:”یکبار سفر به ایتالیا کافی نیست” و واقعا همینطور است این 5 مورد از زیبایی ها، شهر ها، جا های دیدنی فقط برگی از زیبایی های این درخت زیباست. مطمئنا وقتی از سفر خود بر می گردید دلایل بیشتری به این لیست خواهید افزود.

مارکوپلو و رد پایش

مارکوپلو مشهورترین سیاح جاده ابریشمی و جهانگرد معروف ونیزی با گذر از کوه های پامیر از سرزمین پارس دیدن کرد و حتی صحرای تکله ‌مکان را نیز پیمود. او، پدر و عمویش؛ ونیز را در سال 1270 ترک کردند و سفرشان را به طرف خاور شروع کردند.

او به سیواس، ترکیه، سفر کرد از بین موسل و بغداد به هرمز رسید در آن زمان آنجا مرکز داد و ستد خلیج فارس بود. مارکوپلو تنها کسی بود که تمام جاده ابریشمی را پیمود.

مقالات مرتبط با ایتالیا:

  1. هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا
  2. پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا دارای چه شرایطی است؟
  3. راه های اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد
  4. تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا چه مزیت هایی را دارد؟
  5. شرایط تحصیل در ایتالیا در تمامی مقاطع
  6. شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا برای ایرانیان

نگاهی گذرا به روابط ایران و ایتالیا

در سال 2005 ایران سومین شریک تجاری ایتالیا بود و میزان 7.5% به ایران صادرات داشت.

در اوایل 2006 نیز ایتالیا اولین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا بود.

ایتالیا حتی در زمانی که اتحادیه اروپا با ایران کدورت داشت رابطه ی دیپلماتیک خود با ایران را تداوم داد.

علیرغم تحریم های شدید بین المللی ایران، که چشم انداز تجارت ایران را از دید شرکای تجاری منفی ساخته بود، مقامات ایتالیایی مسائل سیاسی و روابط خود را با ایران حفظ کردند.

در سال 2013 زمانیکه توافق هسته ای موقت اتفاق افتاد؛ امابونیو وزیر امور خارجه ایتالیا اولین وزیر خارجه اروپایی بود که بعد از تصدی خاتمی به ایران سفر کرده بود.

در سال 2015 بنا به مصاحبه با RAI، روحانی  رییس جمهور ایران اظهار داشت: “ایتالیا اولین کشور در اتحادیه اروپا بود که چند سال قبل از تحریم ها با ایران روابط بازرگانی و تجاری داشت و الان ایران کشور ایتالیا را به عنوان شریک تجاری نگاه می کند.”

بنابرین عوامل ذکر شده نشان می دهد ایران و ایتالیا روابط ناگسستنی دارند، اما قوانین بین المللی و قوانین حاکم بر هر کشور در بحث مسافرت نیز آشکار می شود. متقاضیان سفر به کشور ایتالیا باید ویزا دریافت کنند.

ویزایی که سفارت ایتالیا در تهران صادر می کند متنوع و با توجه به هدف مسافر به چند نوع تقسیم می شود.

وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی؛ افراد متقاضی به ادامه تحصیل در کشور ایتالیا این نوع ویزا را درخواست می کنند در این نوع ویزا معمولا زمانی که افراد در خارج از کشور سپری می کنند تا 4 سال می رسد.

وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تفریحی و گردشگری

ویزای تفریحی و گردشگری؛ بیشتر مسافران ایتالیا را گردشگران تشکیل می دهند بنابرین ویزای پرمخاطب این کشور ویزای گردشگری و تفریحی است.

برای سفر به ایتالیا باید ویزای شنگن داشته باشید. شنگن معاهده ای است که طبق آن ساکنان 26 کشور می توانند بدون ویزا به یکدیگر سفر کنند. که ایران جزء این 26 کشور نیست بنابراین در ایران فرد یا خانواده ای  که قصد سفر به ایتالیا را دارند باید ویزای شینگن تهیه نمایند.

انواع ویزای شینگن

  • A ویزای ترانزیت
  • B ویزای عبور
  • C ویزای توریستی
  • D ویزای تاجران و بازرگانان

همان‌طور که اشاره کردیم ایرانیان بیشتر به سفر های گردشگری و توریستی در ایتالیا علاقه زیادی دارند و ویزای نوع C انتخاب این گروه است.

اگر شما نیز یکی از این توریست ها هستید ودر انتخاب ویزای مناسب سوالات زیادی به ذهنتان خطور می کند از موسسه حقوقی آوات مشاوره بگیرید. اخذ ویزا مراحل زیادی دارد. باید گام به گام مراحل گرفتن ویزا را طی کنید.

گام اول گرفتن وقت سفارت ایتالیا است. منظور از وقت سفارت به زمان ملاقاتی اطلاق می شود که متقاضی اخذ ویزا، از سفارت مربوطه وقت مصاحبه می خواهد. در اینجا منظور ما وقت سفارت ایتالیا است. ایتالیا نیز مثل سایر سفارت های خارجی قبل از صدور ویزا با متقاضی مصاحبه می کند، اما چون افرادی که به سفارت مراجعه می کنند نسبتا زیاد است برای افراد مراجعه کننده زمان های مصاحبه تعیین می کنند. نکته اینجاست که برای اخذ وقت سفارت باید مراحل زیادی را طی کنید.

مراحل اخذ وقت سفارت ایتالیا

  1. در مرحله ی اول باید فرم های مربوطه را پر کنید و به مسئول مرتبط تحویل دهید.
  2. در مرحله ی دوم باید برای مصاحبه زمان هماهنگ کنید.
  3. در مرحله ی سوم هزینه مصاحبه را به شماره حساب کنسولگری سفارت مربوطه پرداخت کنید.
  4. در مرحله چهارم مدارک خواسته شده به همراه فرم های پر کردنی به مسئول مربوطه تحویل داده می شود.

در این مرحله از اخذ سفارت یعنی تعیین وقت سفارت ایتالیا، حساسیت های زیادی وجود دارد.

نکاتی طلایی درباره وقت سفارت ایتالیا

تعیین درست نوع ویزای درخواستی، تکمیل صحیح فرم های خواسته شده، تعیین زمان مصاحبه، که همه عوامل ذکر شده در موفقیت به اخذ وقت سفارت ایتالیا مهم هستند.

در بسیاری از موارد به علت بی دقتی مراجعان زمان های درستی تعیین نمی کنند ویا در فرایند پر کردن فرم ها به علت ناقص بودن فرم ها از مراجعه کننده ها برای مصاحبه دعوت نمی شود. موسسه حقوقی آوات با در نظر گرفتن این  بی نظمی ها تصیم گرفته است کار اخذ وقت سفارت هم وطنان ایرانی را انجام دهد.

“وقت طلاست” شاید شما هم این عبارت را بارها و بارها شنیده اید، اگر جزو افرادی هستید که کار می کنید. مسلما دوست ندارید وقت ارزشمندتان در ترافیک ها و مترو ها سپری شود. اگر دانشجو و یا استاد هستید و مراحل اخذ وقت سفارت را کاملا بلدید! باز هم صرفه جویی در وقت برایتان ارزشمند است و به احتمال زیاد دوست ندارید برای پر کردن فرم ها و رفت و آمد به سفارت وقت ارزشمند خود را هدر دهید. تاجر ها نیز تکلیفشان روشن است یا کارشان را وکیلشان انجام می دهد یا فرد معتمدی دارند که به امور بین المللی آگاه است وبه آن ها رسیدگی می کند.

دلایل عمده برای سفر به کشور کهن و زیبای ایتالیا

۱-عاشق شدن به شهر ونیز

برای اینکه شیفته فضای رومانتک ونیز شوید نیازی نیست که در ماه عسل باشید یا عاشق فیلم های درامبوده باشید. تماشا و عکاسی از کانال های رنگارنگ بین شهر، حافظه دوربین عکاسی شما را پر می کند. علاوه بر این در کانال معروف گرند، با ملوان های در جریان، مسافران از غذا های تازه ی دریایی می توانند لذت ببرند موزه ها را بگردند و سوغات ایتالیایی خریداری کنند.

۲-موج سواری در شهر زیبای سینکوتره

نام دیگر اینجا پنج ارض “Five Lands” است سینکوتره اخیرا جای پر مخاطبی شده است بطوری که بیشتر گردشگران این شهر را مقصد تفریحی و گردشگری خود بر می گزینند. البته که برای این انتخابشان دلایل بسیار منطقی دارند. شهر های رنگارنگ مثل این است که از صخره های بلند و پرشیب تاب می خورند. در کنار میراث جهانی یونسکو محل سینکوتره یک منظره ی بی نظیر در سراسر اروپا به نمایش گذاشته است.

۳- آفتاب گرفتن  در جزایر صحرایی

وقتی “جزیره صحرایی” به گوشتان می رسد ایتالیا اولین جایی نیست که این جزایر را دارد، اما سواحل موجود درجزایر سیسیلی رنگ فیروزه ای(آبی مایل به سبز) دارد. گردشگران ساحل دوست عاشق این گونه ساحل ها هستند. ساحل های شنی سفید رنگ و شهر های ماهیگیری واقعا کمیاب و بی نظیرند.

۴- مخروبه های فروریخته روم

“خرابه ها” برای یک شهر کلامی حاکی از محبت نیست اما وقتی مقصود شما امپراطوری روم باستان باشد استفاده می کنیداین کلمات حاکی از عشق مردم به دوران باستان است. مسافران از محل استراحت لوکس و آسایش بخش قرن ۲۱ استفاده می کنند رستوران های دارای مقام جهانی و موزه های باستانی گردشگران را متحیر می کند.

۵- قدم زدن در شهر فلورانس

شاید بیشتر توریست ها شهر فلورانس را به شهر های ونیز و روم ترجیح دهند و فلورانس مورد علاقه ی آن ها باشد حالت فشرده ی شهر امکان گردش ایده آل با پای پیاده را ممکن کرده است. فلورانس به عنوان شهری که خودش به اندازه ی یک کشور جاهای دیدنی دارد معروف است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *