ایتالیا, مهاجرت

راحت ترین راه دریافت ویزای کاری ایتالیا برای ایرانیان

ویزای کار ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا با هدف کسب و کار صورت می ­گیرد بنابراین اخذ ویزای کار و درآمد کافی یکی از دلایلی است که افراد را برای مهاجرت به کشور ایتالیا سوق می­ دهد. در این نوشتار سعی شده است اطلاعات جامع و کافی را در اختیار کسانی که خواهان مهاجرت کاری به ایتالیا هستند قرار دهیم.

درباره ایتالیا

ایتالیادر جنوب اروپا واقع گردیده است، پایتخت این کشور، شهر رم می­ باشد. واحد پول کشور ایتالیا یورو و زبان رسمی این کشور ایتالیایی می­ باشد. کشور ایتالیادارای منابع طبیعی و غیرطبیعی زیادی است که همین امر سبب شده است که این کشور گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و شروع یک تجارت ­باشد.

این کشور از نظر کاری در شرایط عالی قرار ندارد بنابراین افرادی که متقاضی مهاجرت کاری به ایتالیا هستند باید این موضوع را مد نظر قرار دهند ولی از طریق صنایعی هم چون: فلز کاری، کشتی سازی، پتروشیمی، تولید وسایل الکترونیکی و … می­توانند جذب نیروی کار شوند.

ویزای کار ایتالیا

کشور ایتالیا به دلایلی هم چون دارا بودن فرهنگ غنی، سطح بالای زندگی، سطح بالای تحصیلات و … سبب شده است که همه ساله افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور باشند.

مزایای ویزای کار ایتالیا

از مزیت­های زندگی در ایتالیامی­توان به مواردی همچون موارد زیر اشاره نمود:

  1. ایتالیایی­ ها مردمانی اجتماعی هستند.
  2. در این کشور محصولات به طور قابل توجهی از دیگر نقاط دنیا ارزان­‌تر می ­باشد.
  3. بیشتر شهرهای ایتالیا مدارس بین ­المللی معتبری دارند.
  4. کشور ایتالیا از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.
  5. حمل و نقل در ایتالیا در حد عالی است.
  6. و …

انواع ویزای کار ایتالیا

کشور ایتالیا 3 نوع ویزای کاری دارد که عبارتند از: ویزای کار تعطیلات (Holiday visa)، ویزای جست و جوی کار و ویزای کاری نیازمند پیشنهاد کارفرما (JOB Offer).

در ادامه به طور مختصر به شرح هریک از این نوع ویزاها می­ پردازیم:

1- ویزای کار تعطیلات (Holiday visa):

شهروندان کشورهایی هم چون کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند که در سنین بین 18 تا 30 سالگی هستند به مدت یک سال این نوع ویزا را دریافت می­ نمایند، در حالی­ که این مدت زمان برای شهروندان کانادایی به مدت 2 سال بوده و برای افرادی با سنین بین 18 تا 35 سال است. لازم به ذکر است که فقط افراد واجد شرایط می ­توانند این نوع ویزا را دریافت نمایند که در ادامه به توضیح این موارد می­ پردازیم:

  • افراد واجد شرایط باید از شهروندان کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی باشند.
  • فرد متقاضی این نوع ویزا باید مسئولین مربوطه را قانع نماید که فقط قصد رفتن به تعطیلات را ندارد بلکه هدف وی کار کردن می ­باشد.
  • باید مسئولین مربوطه را قانع نماید که از تمکن مالی برای خرید بلیط برگشت برخوردار است.
  • و …

2- ویزای جست و جوی کار:

مدت این نوع ویزا 6 ماه می ­باشد که فرد می­ تواند در این مدت به دنبال کار در ایتالیا باشد و بعد از یافتن کار می ­تواند اقامت بگیرد. افرادی که از دانشگاه های اروپایی فارغ­ التحصیل شده اند برای یافتن کار در اولویت می ­باشند.

3- ویزای کاری نیازمند پیشنهاد کارفرما (JOB Offer):

در این نوع ویزا ابتدا باید کارفرمایی در کشور ایتالیابه مدت 3 ماه برای کاری آگهی داده باشد در این صورت اگر فرد ایتالیایی مناسب این شغل موجود نبود کارفرما باید به مدت 3 ماه دیگر آگهی را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه ­کند بنابراین اگر بعد از این مدت فردی درکل کشورهای عضو اتحادیه اروپا مناسب این شغل بود کارفرما این فرد را استخدام می ­نماید.

لازم به ذکر است که پناهندگانی که مجوز کار دارند، افرادی که دارای اقامت کشورهای اروپایی هستند و دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا و استرالیا فارغ التحصیل شده اند می­ توانند از این فرصت شغلی استفاده نمایند.

تحصیل در ایتالیا

مشکلات کاری موجود در کشور ایتالیا

اقتصاد کشور ایتالیا ششمین اقتصاد جهان محسوب می­ شود، اما با این حال اقتصاد این کشور نسبت به کشورهای غرب اروپا و کشورهای همسایه اش پیشرفتی ندارد بنابراین یافتن کار در کشور ایتالیا دشوار می­ باشد و همان گونه که قبلاً نیز اشاره شد، این مسئله بسیار مهمی است که افراد متقاضی مهاجرت کاری به ایتالیاباید مد نظر قرار دهند و سپس اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری ایتالیا

برای اخذ ویزای کاری به منظور مهاجرت کاری به ایتالیا افزون بر این­که فرد باید از سوی کارفرمایی دعوت نامه ای که دارای مهر شرکت صادر کننده است دریافت نماید باید مدارکی از جمله مدارک شناسایی مانند: شناسنامه و پاسپورت ترجمه شده، فرم تکمیل شده تقاضای ویزا، مدرک مالی فرد متقاضی که ثابت کند حساب مالی وی در گردش است، بیمه نامه مسافرتی و یک قطعه عکس 5.3*5.4 و رنگی را تحویل سفارت دهد.

معرفی سایت­ های کاریابی ایتالیا

دو سایت کاریابی در کشور ایتالیا عبارتند از: Porta Portese و wanted in Rome. شما می توانید با مراجعه به این وب سایت های از شرایط کاریابی و مشاغل مورد نیاز ایتالیا با خیر شوید

اخذ اقامت کاری در ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا یکی از راه های اقامت در این کشور است. همان گونه که قبلاً نیز اشاره شد برای مهاجرت کاری به ایتالیا باید کارفرمایی درخواست کار خود را به مدت سه ماه در اینترنت و روزنامه­ ها آگهی کند فردی را از شهروندان سوئیسی استخدام نماید در صورتی که فرد مناسبی برای کار مورد نظر موجود نبود باید به مدت سه ماه دیگر این آگهی را در بین کشورهای اتحادیه اروپا ارائه دهد و در صورتی که در کشورهای اتحادیه اروپا نیز فردی مناسب این شغل موجود نبود کارفرما می­ تواند دعوت نامه ای برای فردی که متقاضی کار در ایتالیاست ارسال نماید ولی شایان ذکر است که کارفرما باید در دعوت نامه اش متعهد شود که می ­تواند از لحاظ مالی فرد و خانواده اش را تأمین کند.

لازم به ذکر است که این پروسه کمی سخت می ­باشد ولی اگر فردی در ایتالیا دانشجو باشد به محض دیدن آگهی شغل می­ تواند مجوز دریافت کند به عبارتی می ­توان گفت: افرادی که در اروپا دانشجو بوده و مشغول تحصیل هستند و یا مدرک تحصیلی خود را از اروپا گرفته اند در مورد یافتن کار و مهاجرت کاری به ایتالیا شانس بیشتری دارند. ناگفته نماند که بهترین راه برای افراد متقاضی اقامت دائم در ایتالیا از طریق تحصیل بوده و بعد از آن اخذ ویزای کاری ایتالیا می­ باشد. باید متذکر شد که افرادی که ویزای کاری این کشور را به دست آورده باشند بعد از 4 سال کار در ایتالیاو پرداخت مالیات می ­توانند اقامت دائم کشور ایتالیا را کسب نمایند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *