سوئد

شرایط و راه های مهاجرت به سوئد

شرایط و راه های مهاجرت به کشور سوئد

از هر جنبه ای که کشور سوئد را ببنیم، بدون شک یکی از پیشرفته ترین و زیبا ترین کشورهای جهان، کشور سوئد است. ساکنان این کشور از زندگی، کار، تحصیل و… در این کشور بسیار خرسند هستند. چرا که در سوئد شرایط اقتصادی، فرهنگی، احتماعی، رفاهی، کاری و… بسیار خوبی وجود دارد. در واقع افراد با زندگی در این کشور به شرایطی با سطح بالا در مقیاس استاندارد جهانی، دست پیدا می کنند. شما هم می خواهید به سوئد نقل مکان کنید و صاحب زندگی با چنین شرایط عالی شوید؟ پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط و راه های مهاجرت به کشور سوئد آشنا کنیم.

با مطالعه این مقاله آوات، اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص هر یک از راه های مهاجرت به این کشور، به دست می آورید.

نگاهی به کشور سوئد برای تصمیم گیری در خصوص مهاجرت

کشور سوئد از جمله کشور های حوزه اسکاندیناوی است که به واسطه داشتن اقتصادی قدرتمند و صنعتی پیشرفته، به عنوان یکی از بهترین کشور های دنیا برای زندگی، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… شناخته می شود.

استکهلم پایتخت این کشور است که به عنوان یکی از زیباترین شهر های جهان محسوب می شود. یکی از محبوب ترین شهرهای سوئد برای مهاجران همین استکهلم است. همین مسئله باعث شده تا مهاجران بسیاری در این شهر زندگی کنند. البته نا گفته نماند که استکهلم تنها یکی از شهر های این کشور است که مهاجران بسیاری را در خود جای داده است. با توجه به اینکه هر یک از شهرهای سوئد از زیر ساخت ها و شرایط ایده آلی برای زندگی برخوردارند در هر یک از شهرهای این کشور تعداد قابل توجهی از مهاجران زندگی می کنند.

شرایط موجود در سوئد، موقعیتی را فراهم کرده است که مهاجران با هر عقیده، مذهب، تفکر و… که داشته باشند می توانند زندگی بی نظیری را برای خود بسازند. با توجه به این موضوع در کنار حمایت های بسیار خوب دولت سوئد از مهاجران، طی قرن بیستم مهاجران بسیاری این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند. هم چنان هر ساله متقاضیان بسیاری تصمیم به نقل مکان به این کشور می گیرند.

چرا سوئد را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

بدون شک مزایای بسیار زندگی، کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… در کشور سوئد، مهم ترین دلیلی است که سوئد را به یک مقصد مهاجرتی محبوب تبدیل کرده است. اگر بخواهیم با توجه به مزایای زندگی در این کشور و دلایلی که بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، پاسخ این سوال را بدهیم، می توانیم بگوییم:

سوئد می تواند یکی از بهترین کشورها برای زندگی شما و خانواده تان محسوب شود، چرا که… .

  • این کشور از سیستم آموزشی خوب و استانداردی برخوردار است.
  • شما با کار در این کشور از امنیت شغلی، حقوق معین و… برخوردار می شوید.
  • می توانید زندگی با استاندارد های کیفی بالا داشته باشید.
  • از خدمات درمانی و سیستم مراقبت های بهداشتی و درمانی سوئد استفاده نمایید.
  • از بهترین امکانات رفاهی استفاده کنید.
  • و…

راه های مهاجرت به سوئد

راه های متنوعی برای مهاجرت به کشور سوئد در سال 2022 وجود دارد، از آنجایی که دولت سوئد به دنبال جذب جوانان، نیرو های کاری ماهر، سرمایه داران و… است، با استفاده از هر یک از راه های موجود می توانید به راحتی به این کشور نقل مکان کنید.

در ادامه شما را با متداول ترین و آسان ترین راه های مهاجرت به کشور سوئد آشنا خواهیم کرد.

مهاجرت از طریق تحصیل

وجود دانشگاه های معتبر و سطح بالا در کشور سوئد باعث شده دانشجویان بسیاری به تحصیل در این کشور علاقه نشان دهند. از این رو دولت سوئد ویزای تحصیلی ایجاد کرده که متقاضیانی که خواستار تحصیل در این کشور هستند، با اخذ آن بتوانند از طریق تحصیل به کشور سوئد مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق تحصیل به سوئد یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به این کشور می باشد. چرا که این کشور در طی مدت اخیر با بالا رفتن سن جمعیت خود مواجه بوده است. همچنین به دنبال پرورش استعدادها و نیروی کار جوان می باشد. از این رو متقاضیانی که خواستار تحصیل در این کشور هستند با داشتن حداقل شرایط تعیین شده ای می توانند به آسانی به کشور سوئد مهاجرت نمایند. حتی بعد از فارغ التحصیلی به آسانی وارد بازار کار این کشور شوند.

اگر به فکر مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل هستید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم آموزشی سوئد، هزینه تحصیل در این کشور و… می توانید مقاله شرایط تحصیل در سوئد را مطالعه فرمایید.

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق تحصیل به سوئد

برای اینکه بتوانید با اخذ ویزای تحصیلی سوئد به این کشور مهاجرت کنید، در ابتدا باید بتوانید از یک موسسه آموزشی معتبر که در این کشور واقع شده، پذیرش بگیرید.

اخذ پذیرش از هر یک از موسسات آموزشی سوئد با توجه به مقطع تحصیلی، رشته انتخابی و… خود دارای شرایط منحصر به فردی است. به طور کلی باید از شرایط و مدارک ذیل برخودار باشید تا بتوانید از موسسات آموزشی این کشور پذیرش دریافت نمایید و همچنین موفق به دریافت ویزای تحصیلی این کشور شوید:

  • فرم مربوط به درخواست ویزای تحصیلی این کشور (تنها برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد الزامی است.)
  • نامه پذیرش یا تاییدیه ثبت نام از موسسه آموزشی که قرار است به تحصیل در آن بپردازید. (تنها برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور الزامی می باشد.)
  • مدارک هویتی نظیر پاسپورت با ترجمه رسمی و معتبر
  • ارائه مدارکی به منظور اثبات وضعیت تاهل
  • ارائه مدارکی به منظور اثبات تعداد فرزندان (در صورت داشتن فرزند)
  • ارائه مدرک تحصیلی قبلی (به همراه نتیجه معادل سازی آن)
  • ارائه ریز نمرات مقطع قبلی
  • مدرک زبان معتبر با حداقل نمره تعیین شده از سوی موسسه آموزشی که قصد تحصیل در آن را دارید
  • برخوداری از توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در کشور سوئد
  • و…

برای آگاهی بیشتر: ویزای تحصیلی سوئد

نکات مهم در خصوص مهاجرت تحصیلی به سوئد

  • نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مهاجرت تحصیلی به سوئد منجر به اخد اقامت دائم و تابعیت این کشور نمی شود. انتخاب این راه باعث می شود شما بتوانید بعد از فارغ التحصیلی آسان تر وارد بازار کار این کشور شوید. در واقع فارغ التحصیلی در سوئد به شما فرصتی 6 ماهه می دهد تا بتوانید در این کشور کار پیدا کنید. در نهایت با اخذ ویزای کاری، پس از چند سال اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور را به دست آورید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

وجود اقتصاد با ثبات و قدرتمند باعث شده تا سوئد تبدیل به یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری شود. طی سال های اخیر افرادی که به عنوان کارآفرین، سرمایه گذار، تاجر و… به سوئد مهاجرت کرده اند، سود قابل توجهی به دست آورده اند. از این رو مدتی است که سوئد با متقاضیان بسیاری که خواستار مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این کشور هستند رو به رو شده است.

سرمایه گذاری در سوئد می تواند شما را در کم ترین زمان ممکن به خواسته تان که مهاجرت به سوئد است برساند. البته این راه پیچیدگی های خاص خود را نیز دارد.

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به سوئد

برای افرادی که قصد دارند با سرمایه گذاری در سوئد، ویزای سرمایه گذاری این کشور را دریافت نمایند، شرایط و محدودیت های خاصی وجود دارد.

به طور کلی حداقل مبلغی که شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد را برای متقاضیان فراهم می کند، بالای 100 هزار یورو (حداقل 600 هزار کرون سوئد- در مواردی این مبغ به 400 هزار کرون سوئد نیز قابل تغییر است) می باشد. در واقع متقاضیان با این میزان سرمایه باید شرکتی در سوئد ثبت کنند یا در این کشور ملکی را خریداری نمایند. به همین منظور علاوه بر ورود سرمایه به این کشور باید…

  • اساسنامه ای برای شرکت خود بنویسند و آن را ارائه دهند.
  • حسابی با سرمایه شرکتشان افتتاح کنند و برای دو سال آن را بلوکه نگه دارند.
  • نیمی از سهام شرکتی که در سوئد ثبت کرده اند یا 51 درصد از سهام آن را تحت مالکیت خود نگهدارند.
  • و…

علاوه بر این ها طبق شرایط و قوانین خاصی با ثبت شرکت در سوئد، متقاضیان می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند. برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • راه اندازی کسب و کاری مرتبط با حوزه کاری قبلی یا مدرک تحصیلی
  • ارائه یک بیزینس پلن قوی و قابل اجرا
  • توانایی پرداخت هزینه های ثبت شرکت، سرمایه اولیه مورد نیاز و…
  • پرداخت به موقع مالیات
  • داشتن گردش مالی مشخص با توجه به نوع مشاغل، مالکیت و…
  • و…

نکات مهم در خصوص مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور سوئد

  • با اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد از طریق ثبت شرکت در این کشور می توانید اقامت یک ساله کشور سوئد را به دست آورید. این مدت اقامت در صورت دارا بودن شرایط معینی، قابل تمدید است. در نهایت پس از 4 سال تمدید این ویزا، شما می توانید اقامت دائم سوئد را دریافت نمایید.
  • ارائه یک طرح توجیهی یا بیزینس پلن مناسب، نقش مهمی در خصوص تایید درخواست یا عدم تایید آن دارد. باید در نظر داشته باشید که طرحی ارائه دهید که بتوانید آن را اجرا کنید. عدم تعهد خود در رابطه با این طرح می تواند پروسه اقامت دائم سوئد از طریق سرمایه گذاری را تبدیل به پروسه ای دشوار و حتی نشدنی کند.

مهاجرت از طریق کار

همانطور که کمی پیش اشاره کردیم، دولت سوئد در طی مدت اخیر با کمبود نیروی کار جوان مواجه بوده است. این موضوع باعث شد تا راه برای افرادی که قصد کار در سوئد را دارند هموار شود. به عبارتی فرصت های شغلی بسیاری برای مهاجران در سوئد ایجاد گردد.

در حال حاضر مهاجرت از طریق کار یکی از پر متقاضی ترین و متداول ترین و البته ارزان ترین راه مهاجرت به سوئد می باشد. برای آگاهی از شرایط مهاجرت به سوئد از طریق کار به مقاله زیر مراجعه کنید.

برای آگاهی بیشتر: شرایط کار در سوئد

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق کار به سوئد

برای اینکه بتوانید ویزای کار سوئد را دریافت نمایید و از این راه به سوئد نقل مکان کنید، لازم است که از یک کارفرمای سوئدی، یک پیشنهاد کاری دریافت کنید.

برای دریافت پشنهاد کار از یک کارفرمای سوئدی لازم است که از مهارت بالا، مدرک تحصیلی مرتبط، سابقه کاری مرتبط و… برخودار باشید.

نکات مهم در خصوص مهاجرت از طریق کار به کشور سوئد

  • اگر می خواهید با اخذ ویزای کار سوئد به شغلی تمام وقت در این کشور بپردازید و در نهایت پس از چند سال اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورید، باید موقعیت شغلی تمام وقت در سوئد پیدا کنید. همچنین قراردادی با کارفرمای سوئدی ببندید که به خوبی نشان دهنده…
    • اینکه شغلی شما تمام وقت است،
    • شما حداقل دستمزد تعیین شده را دریافت می کنید،
    • و…

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با یک فرد سوئدی یا فردی که مقیم این کشور باشد، می تواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور شود. این روش در عین حال که آسان به نظر می رسد می تواند پیچیده هم باشد. چرا که اخذ ویزای ازدواج سوئد و مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج زمانی امکان پذیر است که شما بتوانید ثابت کنید ازدواج شما بر پایه عشق بوده و تنها با هدف مهاجرت به این کشور ازدواج نکرده اید.

برای آگاهی بیشتر: مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج به سوئد

به طور کلی اثبات اینکه شما تنها از روی علاقه این ازدواج را پذیرفته اید، مهم ترین شرط لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج به این کشور است. اما علاوه بر این فردی که در سوئد اقامت دارد، باید از لحاظ مالی توانایی تامین محل اقامت و هزینه های شریک زندگی خود در سوئد را داشته باشد.

نکات مهم در خصوص مهاجرت از طریق ازدواج به کشور سوئد

  • در نظر داشته باشید که این راه در ابتدا اجازه اقامت موقت در سوئد را برای شما فراهم می کند. در صورت حفظ ازدواجتان بعد از چند سال، می توانید اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورید.

سایر راه های مهاجرت به کشور سوئد

علاوه بر راه های ذکر شده که تا به حال به آن ها اشاره کردیم، راه های دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور وجود دارد.

یکی از این راه هایی که تنها برای افرادی که دارای دستاوردی در سطح بین الملل هستند، امکان پذیر است، مهاجرت از طریق اخذ ویزای استعداد این کشور می باشد. این ویزا در واقع به هنرمندان، ورزشکاران و… تعلق می گیرد که دارای موفقیتی در سطح بین المللی باشند. البته در این میان ویزای منحصر به فردی برای هنرمندانی که در زمینه هنر های تجسمی، نقاشی و… فعالیت می کنند وجود دارد. هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می کنند با اثبات داشتن توانایی مالی کافی، برخوداری از سرمایه کافی برای شروع فعالیت هنریشان در سوئد و… می توانند با اخذ این ویزا به سوئد مهاجرت نمایند.

پناهندگی نیز از دیگر راه های مهاجرت به این کشور می باشد که ما هرگز این راه را به متقاضیان مهاجرت پیشنهاد نمی کنیم. چرا که این انتخاب یک انتخاب پر ریسک و پر خطر است.

شرایط کلی مهاجرت به سوئد

فرقی نمی کند که از طریق چه روشی به سوئد مهاجرت کنید. در هر صورت اگر بخواهید به این کشور مهاجرت کنید باید حداقل شرایطی را داشته باشید. البته مهاجرت به این کشور از طریق روش های مختلف شرایط مخصوص به خود را دارد. اما برای تمامی آن ها شرایط یکسانی وجود دارد که در اینجا شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد:

  • داشتن سن قانونی (داشتن 18 سال یا داشتن بالای 18 سال) (در این میان برای افرادی که از طریق تحصیل مهاجرت می کنند، استثنائاتی وجود دارد.)
  • اخذ ویزایی که مطابق با هدف مهاجرت به کشور سوئد باشد.
  • داشتن گواهی سلامت پزشکی
  • داشتن گواهی عدم سوء پیشینه
  • داشتن مدارک شناسایی مانند پاسپورت، شناسنامه و…
  • دانستن قوانین زندگی و فرهنگ رایج در کشور سوئد و امضا بیانیه مربوط به قوانین زندگی در این کشور
  • و…

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سوئد

برای اخذ هر یک از ویزاهای سوئد نه تنها باید حداقل شرایط مشخصی داشته باشید، بلکه باید مدارک به خصوصی نیز ارائه دهید. اما برخی از مدارک هستند که ارائه آن ها برای اخذ هر یک از ویزاهای این کشور الزامی است. در هر صورت برای اخذ ویزای و مهاجرت به سوئد باید آن را ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده و کامل مربوط به هر ویزا
  • مدارک شناسایی نظیر پاسپوت، شناسنامه و…
  • چند قطعه عکس پرسونلی با ویژگی های عکس پاسپورت
  • ارائه مدارکی برای اثبات داشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در سوئد
  • ارائه مدارکی که نشان دهد شما هزینه مربوط به رسیدگی به درخواستتان را پرداخت کرده اید
  • اراده مدارکی برای اثبات محل اقامتتان
  • ارائه مدارکی برای نشان دادن سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و…
  • ارائه نمره آزمون زبان
  • و…

نکات کلی در خصوص مهاجرت به کشور سوئد با اخذ هر یک از ویزاهای این کشور

  • هر چه بیشتر با زبان رایج در این کشور آشنا باشید، راحت تر می توانید پروسه مهاجرت به کشور سوئد را پشت سر بگذارید.
  • با هر یک از روش های ذکر شده در این مقاله آوات پس از چند سال اقامت در این کشور می توانید اقامت دائم سوئد را به دست آورید. در نهایت چند سال پس از اخذ اقامت دائم نیز پاسپورت این کشور را کسب کنید. البته این در خصوص مهاجرت تحصیلی به سوئد صدق نمی کند.
  • برای اینکه بتوانید زندگی موفق و خوبی در سوئد داشته باشید باید قبل از مهاجرت اطلاعات کلی در مورد فرهنگ، اداب و رسوم و… رایج در این کشور، به دست آورید. این کار به شما کمک می کند تا سریع تر با جامعه سوئد تطبیق پیدا کنید.

خدمات موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات در خصوص کشور سوئد

سوئد یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی برای موسسه حقوقی و مهاجرتی آوات است. تیم اوات در خصوص مهاجرت به سوئد از افراد مجرب و حرفه ای تشکیل شده که هر یک به روز ترین اطلاعات را در خصوص قوانین مهاجرت به این کشور دارند. در نتیجه شما می توانید با خیال راحت صفر تا صد امور مهاجرتی خود در رابطه با مهاجرت به این کشور را به دست ما بسپارید.

همچنین می توانید با استفاده از مشاوره و راهنمایی همکاران ما بهترین راه برای مهاجرت به سوئد را با توجه به شرایط، بودجه و… پیدا کند. البته سوئد تنها مقصد برای مجموعه ما نیست. اگر قصد مهاجرت به کانادا، مهاجرت به استرالیا، مهاجرت به آلمان، مهاجرت به فرانسه، مهاجرت به ایتالیا و… را دارید نیز می توانید روی ما حساب کنید. ما از صفر تا صد پروسه مهاجرت همراه شما خواهیم بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی استفاده از خدمات و مشاوره تیم مجرب آوات می توانید همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس بگیرید.

علاوه بر این می توانید همین حالا فرم ارزیابی مهاجرتی را تکمیل نمایید. با تکمیل این فرم و ارسال آن برای ما مشاوران موسسه شرایط شما را بررسی می کنند و در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

 

سوالات متداول

1. هزینه مهاجرت به سوئد چقدر است؟

  • اینکه مهاجرت به سوئد برای شما چه هزینه ای دارد، کاملا به این بستگی دارد که تصمیم بگیرید از کدام راه می خواهید به این کشور مهاجرت کنید. برای کسب اطلاعات در مورد هزینه مهاجرت به سوئد از طریق هر یک از راه های موجود می توانید با ما تماس بگیرید.

2. دریافت ویزای سوئد برای مهاجرت به این کشور چقدر زمان می برد؟

  • این موضوع هم بستگی بسیاری به نوع ویزای که قصد دریافت آن را دارید دارد. علاوه بر این ارسال مدارک به صورت کامل و بی نقص، از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی این موضوع است. برای کسب اطلاعات در این موضوع می توانید سایر مقاله های درج شده در سایت آوات را مطالعه فرمایید.

3. برای مهاجرت به این کشور باید به زبان رسمی کشور سوئد تسلط داشته باشیم؟

  • برخی متقاضیان می توانند ابتدا مهاجرت کنند و سپس زبان رسمی این کشور را بیاموزند. اما برخی از متقاضیان نمی توانند این کار انجام دهند. در هر صورت این موضوع بستگی به راهی دارد که برای مهاجرت به این کشور انتخاب می کنید. اما تسلط کافی به زبان رسمی این کشور شانس شما برای اخذ کلیه ویزاهای سوئد را بالا می برد.

سوالات خود در خصوص مهاجرت به کشور سوئد را از طریق بخش ارسال دیدگاه با کارشناسان آوات در میان بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *