آمریکا, تحصیلی

مقایسه مدارس آمریکا با ایران

تحصیل درمدارس آمریکا

با ما همراه باشید در بررسی تحصیل در مدارس آمریکا: ایالات متحده آمریکا، بدون شک یکی از اصلی ترین مراکز علمی دنیا است، به گونه ای که مراکز علمی و آموزشی این کشور در تمام دوره های تحصیلی قبل و بعد از دانشگاه در ردیف معتبرترین و بزرگترین مراکز آموزشی دنیا قرار دارند. ما امروز قرار است به مقوله نظام آموزشی حاکم بر مدارس آمریکا بپردازیم. پس اگر شما هم به بحث تحصیل در مدارس آمریکا علاقمند هستید با ما همراه شوید.

تحصیل در مدارس آمریکا

در این مقاله ابتدا خواهیم دید که چه دوره های تحصیلی در مدارس آمریکا برگزار می شود، سپس خواهیم دید که تحت سیستم آموزشی آمریکا، مدارس این کشور به چند دسته تقسیم می شوند و در نهایت خواهیم دید که دانش آموزان ایرانی برای ورود به مدارس آمریکا چه شرایطی باید داشته باشند تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان آمریکا در بهترین مدارس خصوصی و دولتی آمریکا امکان پذیر است. خوابگاه مدرن و تمیز برای دانش آموزان و همچنین غذاهای بهداشتی و اسلامی و حلال موجب شده تا والدین ایرانی نگران فرزندانشان در جهت تحصیل و زندگی در آمریکا نباشند.

لازم به ذکر است که دانش آموزان بین المللی در آمریکا بعد از تحصیل در دبستان و دبیرستان های آمریکا می توانند وارد دانشگاه های آمریکا شوند و از بهترین امکانات تحصیلی در آمریکا استفاده نمایند. دانشجویان پس از دوران تحصیل در آمریکا می توانند به دنبال شغل در آمریکا باشند و در صورت پیدا کردن شغل و یا راه اندازی یک بیزنس برای خود کارت اقامت آمریکا را دریافت کنند و بعد از گذشت مدت زمان معین اقامت دائم آمریکا را از آن خود کنند.

مقاطع تحصیلی در مدارس آمریکا

طبق سیستم آموزشی ایالات متحده، کودکان از سن 6 سالگی وارد مدرسه می شوند و تا سن 18 سالی مشغول به تحصیل در مدرسه خواهند بود که در این بازه زمانی 12 ساله باید دو دوره تحصیلی ابتدایی و دبیرستان را پشت سر بگذارند. ضمناً سال تحصیلی در مدارس آمریکا از سپتامبر تا ژوئن است.

مدارس ابتدایی آمریکا

در مدارس ابتدایی آمریکا، دانش آموزان، دوره های آموزشی پایه از قبیل خواندن، نوشتن، حساب، هنر و ورزش را می گذرانند. بعد از گذران مقطع ابتدایی، تحصیل در آمریکا در مقطع متوسطه یا همان دبیرستان شروع می شود. در این مرحله دانش آموزان طبق علاقه و استعداد خود، یک رشته تخصصی را انتخاب می کنند و در همان حیطه آموزش می بینند. پس از اتمام دوران دبیرستان شخص می تواند برای ورود به دانشگاه اقدام کند.

انواع مدارس آمریکایی

اگر به فکر تحصیل در مدارس آمریکا هستید؛ لازم است که با انواع مدارس آمریکایی و امکانات این مدارس آشنا شوید. طبق سیستم آموزشی آمریکا، تحصیل در آمریکا هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی امکانپذیر است، در واقع مدارس آمریکا در دو گروه دولتی و خصوصی قرار می گیرند.

مدارس دولتی

تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان است و بودجه این مدارس از طریق مالیات های جمع شده توسط ایالت مربوطه و دولت تامین می شود. طبق آمار رسمی حدود 88 درصد دانش آموزان آمریکایی در مدارس دولتی این کشور درس می خوانند. لازم به ذکر است که اکثر مدارس دولتی آمریکا از امکانات خوابگاهی برخوردار نیستند و دوره های شبانه روزی برگزار نمی کنند.

مدارس خصوصی

اما دانش آموزانی که برای تحصیل در مدارس آمریکا، مدارس خصوصی این کشور را انتخاب می کنند باید شهریه بپردازند. طبق آمار رسمی، شهریه مدارس ابتدایی آمریکا 4000 دلار است و شهریه دبیرستان های این کشور 6500 دلار هست. برخلاف مدارس دولتی آمریکا، اکثر مدارس خصوصی این کشور خوابگاه دارند و شبانه روزی هستند. البته شهریه مدارس خصوصی شبانه روزی بیشتر است؛ شهریه این نوع مدارس با توجه به خدماتی که بابت تغذیه و مسکن ارائه می دهند ممکن است تا 20 هزار دلار نیز افزایش پیدا کند.

حالا که با دوره های آموزش در مدارس آمریکا و انواع مدارس آمریکایی آشنا شدیم، اجازه دهید ببینیم که دانش آموزان ایرانی برای ورود به این مدارس باید چه شرایطی داشته باشند.

شرایط ورود دانش آموزان ایرانی به مدارس آمریکایی

شما به عنوان متقاضی تحصیل در مدارس آمریکا لازم است بدانید که برای تحصیل در مدارس آمریکا ابتدا باید از یکی از مدارس این کشور پذیرش بگیرید. پس از دریافت پذیرش تحصیل در مدارس آمریکا باید از طریق سفارت این کشور اقدام به اخذ ویزای تحصیل در مدارس آمریکا تحت عنوان ویزای F1 کنید. بعد از دریافت ویزای F1 می توانید در مدرسه موردنظر مشغول به تحصیل شوید. اما قبل از هر اقدامی لازم است که اطلاعاتی در مورد روند اخذ پذیرش از مدارس این کشور کسب کنید.

اگر قرار است برای اولین بار تحصیل در مدارس آمریکا را تجربه کنید، اکیداً توصیه می کنیم که برای اخذ پذیرش از مدارس خصوصی آمریکا اقدام کنید. زیرا مدارس دولتی این کشور به سختی به دانش آموزان خارجی پذیرش می دهند و تنها دانش آموزان مقیم ایالت مربوطه را ثبت نام می کنند. پس درخواست خود مبنی بر تحصیل در مدارس آمریکا را باید به مدارس خصوصی این کشور ارائه دهید. ضمناً به همراه درخواست باید ریز نمرات تحصیلی و توصیه نامه ای که از طرف مدرسه قبلی خود دریافت کرده اید را هم به مدرسه موردنظر تحویل دهید.

شرایط ازمون

مدرسه مذکور پس از دریافت و تایید مدارک از شما آزمونی تحت عنوان sleep test می گیرد که طراح این آزمون خود مدرسه است. برای تحصیل در مدارس، کسب نمره قبولی در این آزمون الزامی است. علاوه بر این مدرسه سطح آشنایی شما با زبان انگلیسی را هم می سنجد، اگرچه داشتن مدرک زبان برای تحصیل در مدارس آمریکا الزامی نیست اما اگر سطح زبان شما مطلوب نباشد، با درخواست شما موافقت نخواهد شد.

در نهایت اگر از آزمون ها و ارزیابی ها مدرسه موردنظر سربلند بیرون بیایید، گواهی پذیرش تحصیل در مدارس آمریکا برای شما صادر می شود که با استفاده از این گواهی می توانید ویزای F1 را دریافت و در مدرسه مدنظر مشغول به تحصیل شوید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3.1/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *