آمریکا, تحصیلی

تحصیل در مقطع دبیرستان آمریکا

مقطع دبیرستان آمریکا

در این مقاله می پردازیم به بحث تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا. تحصیل در مقطع دبیرستان در آمریکا یکی از راه های اخذ اقامت کشور آمریکا می باشد. بهترین کالج ها و بهترین دانشگاه‌های دنیا را آمریکا دارد، افرادی که قصد تحصیل در مقطع دبیرستان را دارند، باید یک سری شرایط و مراحل را مد نظر قرار دهند و بدانند که در این راهی که می خواهند طی کنند چه مصائبی و چه مزایایی بر سر راه دارند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا شرح کاملی بر تمام شرایط تحصیل در بهترین کالج های آمریکا را توضیح داده و راه ورود به کالج ها و دانشگاه‌های آمریکا را برای شما شرح دهیم.

تحصیل در مقطع دبیرستان در کشور آمریکا

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارند تحت هر شرایطی حتی در صورتی که دیپلم ایران را با معدل بالا اخذ کرده باشند، بهتر است در دبیرستان های آمریکا تحصیل کرده و دیپلم آمریکا را بسته به نوع رشته ای که در دانشگاه‌های آمریکا می خواهند ادامه دهند اخذ کنند.
تحصیل در دبیرستان‌های آمریکا بسته به سطح تحصیلات و سطح آموزشی که فرد در ایران گذرانده است، می تواند متفاوت باشد. بدین صورت که افرادی که در ابتدای شروع دوران دبیرستان هستند در یک دوره خاص و افرادی که در سطح بالاتری قرار دارند و به عنوان مثال وارد دانشگاه‌های ایران شده و حتی یک تا دو ترم تحصیلی را گذرانده باشند در دوره ای دیگر شروع به تحصیل در کالج ها و دانشگاه‌های آمریکا می کنند.

سن لازم برای تحصیل در مقطع دبیرستان آمریکا

سن 14 تا 19 سالگی دانش آموزان در آمریکا در مقطع دبیرستان گذرانده می شود. همچنین اگر بخواهیم دوره دبیرستان را به دوران مختلف تقسیم کنیم می توان گفت: سنین 14 تا 16 سالگی در آمریکا مربوط به سال اول و سال دوم دبیرستان است و بعد از این دوره افراد وارد دوره IB می شوند که دو سال پایانی دبیرستان های‌آمریکا می باشد.دوره های IB در آمریکا از رشنه های گوناگونی تشکیل گردیده است که هر فرد با توجه به علایقی که دارد یکی از این رشته ها را انتخاب کرده و ادامه می دهد و در نهایت در مقاطع تحصیلات تکمیلی در همان راستا ادامه تحصیل می دهد.

دوره IB

دانش آموزان آمریکا در دوره IB مقاله ای در حدود 4000 لغت باید ارائه دهند که این موضوع مقاله کاملا دلخواهی است. در پایان دوره IB دانش آموزان در یک آزمون کلی شرکت کرده و دانشگاه مورد نظر آن‌ها که در آن باید ادامه تحصیل دهند با توجه به نمرات کسب کرده در این آزمون مشخص می گردد و در نهایت پس از شرکت در آزمون و قبولی در آن وارد دانشگاه‌های مورد نظر آمریکا می گردند.

شرایط زندگی دانش آموزان و تحصیل در مقطع دبیرستان آمریکا

دانش آموزانی که در بهترین کالج های آمریکا تحصیل می کنند می توانند از امکانات رفاهی که جهت زندگی برایشان وجود دارد استفاده کنند. این امکانات بسته به نوع خواسته ای که خود دانش آموزان دارند متفاوت است.
در این قسمت ما توضیحی در مورد Accomodtion کالج های آمریکا شرح می دهیم. به عنوان مثال: دانش آموزانی که قصد تحصیل در بهترین کالج های‌آمریکا را دارند هم می توانند در خوابگاه‌های کالج های‌ آمریکا اسکان داشته باشند و یا به این صورت که همراه با یک خانواده آمریکایی زندگی کنند.

زندگی در خوابگاه‌های کالج های آمریکا

کالج های آمریکا خوابگاه هایی مجهز و مدرن به امکانات روز دنیا دارد که در نوع خود بی نظیرند. این خوابگاه ها اغلب در داخل کمپس قرار دارند و کلیه امکانات رفاهی مانند: باشگاه‌های ورزشی، کتابخانه و سالن های مطالعه، امکانات رفاهی، سلف های غذا خوری را نیز دارا می باشند.

زندگی با خانواده های مورد تایید آمریکایی

هم چنین دانش آموزان می توانند اسکان خود را به این صورت انتخاب کنند که با یک خانواده معتبر آمریکایی زندگی کنند. بدین صورت که به دانش آموز یک اتاق شخصی ارائه کرده و وعده های غذایی آن را نیز به عهده می گیرند و حتی ساعت های رفت و آمد دانش آموز را نیز به صورت دقیق به عهده می گیرند، این خانواده ها همگی مورد تایید کالج های آمریکا می باشند.

تا به این جای مقاله تقریبا توضیحات اجمالی در مورد تحصیل در کالج های آمریکا داده شد. اما این کل بحث نیست و این موضوع جزییاتی دارد که باید مد نظر قرار داده شود. به عنوان مثال: اگر فردی یکبار ویزای ‌آمریکایش رد شده باشد یا این که نمی خواهد ریسک ویزای آمریکا را و یا این که بعد مسافتی ایران تا آمریکا برایش مشکل ساز است می تواند دقیقا همین سیستم آموزشی را با تقریبا هزینه های یکسان در کشور انگلستان ادامه دهد.

همچنین بسیاری از افراد هستند که قصد دارند در کشور کانادا باشند و یا ترجیحا نزدیک به کانادا باشند، اما به دلیل سخت گیری هایی که دولت کانادا در حال حاضر دارد نمی تواند این کار را انجام دهد ما این نوید را به این سری افراد می دهیم که کالج هایی در مناطق شمالی آمریکا وجود دارند که به کشور کانادا نزدیک هستند، این افراد می توانند برای این کالج ها اقدام کنند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *