رومانی, کاری

چگونه ویزای کاری رومانی را دریافت کنیم؟

ویزای کاری رومانی

متقاضیان ویزای کاری رومانی باید در ابتدا با شرایط عمومی رومانی آشنایی جزئی را داشته باشند. جمهوری رومانی کشوری واقع در جنوب شرق اروپا است که با مجارستان و صربستان و اوکراین و بلغارستان همسایه است. پایتخت این کشور “بخارست” می باشد. مردم رومانی به زبان رومانیایی صحبت می کنند و زبان رسمی این کشور می باشد. جمعیت این کشور که مساحت دویست هزار کیلومتر مربع دارد حدود بیست و سه میلیون نفر می باشد. واحد پول این کشور هم “لئو” می باشد. این کشور که همواره میزان متقاضیان مهاجرت به آنجا رو به افزایش می باشد دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد.

مهاجرت به رومانی

اگر شما قصد مهاجرت به رومانی را دارید، بهتر است بدانید مهاجرت به رومانی به روش های گوناگون امکان پذیر می باشد، اما یکی از این روش ها که ما در این مقاله بیشتر به آن می پردازیم از طریق ویزای کاری رومانی می باشد. ویزای کاری رومانی خود به روش های متعدد قابل انجام است اما بهترین روش آن این است که کارفرمای حقیقی و حقوقی در رومانی زمانی که نیاز به نیروی متخصص دارد. ابتدا در کشور رومانی یک آگهی منتشر می کند که مدت انتشار این آگهی سه ماهه می باشد اگر در این مدت فرد مورد نظر یافت نشود مجدد کارفرما همان آگهی را به مدت سه ماه دیگر در اتحایه اروپا منتشر می کند.

زیرا همان طور که می دانید رومانی جزء اتحادیه اروپا می باشد و در ابتدا باید آگهی جذب نیرو را در اتحادیه اروپا انجام دهد و اگر در مدت سه ماهه ای که آگهی منتشر شده است باز هم فرد مورد نظر یافت نشود در آن زمان کارفرما اطلاعیه خود را می تواند در کشورهای دیگر نظیر ایران منتشر کند و برای فرد واجد شرایط دعوتنامه ارسال کند و فرد برای اخذ ویزای کاری رومانی اقدام کند و باید کار فرما تعهد دهد که هم آن فرد و هم خانواده او را از لحاظ مالی و هزینه های زندگی در رومانی تامین نماید.

مهاجرت با ویزای کاری رومانی

باید خدمت دوستانی که قصد مهاجرت را دارند عرض کنیم که این مسیر بسیار دشوار تر از روش های دیگر مهاجرت به رومانی می باشد اما اگر علاقمند به ورود به خاک رومانی هستید به غیر از ویزای کاری می توانید از طریق ویزای تحصیلی رومانی به این کشور رفته و از طریق پذیرش در یکی از دانشگاه های رومانی به آن کشور رفته و در حین تحصیل به کار پاره وقت مشغول شده و به مدت بیست ساعت در هفته کار کنید و حتی زمانی که در رومانی مشغول به تحصیل می باشید اگر کارفرمای رومانی ایی آگهی منتشر کند می تواند برای دریافت مجوز های لازمه اقدام کنید و بعد از قبول شدن در مصاحبه برای ویزای کار رومانی اقدامات لازم را انجام دهید.

بهتر است بدانید که در کشور رومانی شرایط کاری، رقابتی می باشد و در آن کشور پیدا کردن کار بسیار دشوار می باشد و زمانی هم که کار پیدا شود در آمد پایین است و این در کشور رومانی بحران به حساب می آید این شرایط به گونه ای پیش می رود که شرکت ها در رومانی به صورت منزوی عمل می کنند، یعنی علاقه به این دارند که کارمندان خارجی استخدام کنند و این موضوع برای متقاضیان مهاجرت از طریق ویزای کاری رومانی بسیار قابل توجه شده است.

ویزای کاری رومانی برای افرادی که در بخش های صنعت و انرژی مهارت خاص دارند بسیار مناسب می باشد و بیشتر صادرات این کشور به کشورهای دیگر مخصوصا آلمان، ماشین آلات، قطعات خودرو، نفت و لاستیک می باشد.

قوانین

البته قابل ذکر می باشد که از طریق ویزای کاری رومانی زمانی که فرد وارد رومانی می شود یک سری خط و مرزهایی برایش مشخص شده می باشد. به طور مثال دولت رومانی قوانینی را طرح کرده است که اگر شرکت یا کمپانی در رومانی از نیروی خارجی استفاده می کند این نیروهای خارجی سهمیه بندی شده اند یعنی شرکت رومانیایی نباید نیروهای خارجی بیشتر از نیروهای داخلی باشد و این کارفرما است که این موضوع را تضمین می دهد.

در حال حاضر کشور آلمان بهترین شرایط را برای جذب نیروی کار دارد. پیشنهاد ما این است که مقاله ویزای کار آلمان یا شرایط کار در آلمان را هم مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری رومانی

مدارک مورد نیاز برای متقاضیان ویزای کاری رومانی عبارتند از دعوتنامه از طرف کار فرمای رومانی، اثبات کفایت بودجه متقاضی، تمکن مالی متقاضی و سابقه بیمه که مهمترین مدارک برای ویزای کاری رومانی می باشد.

و همچنین فرد می بایستی برگه ای از سلامت پزشکی و مدارک تحصیلی لازم و یک رزومه کامل کاری را به کارفرما ارسال کند. افرادی که می خواهند خانواده خود را به این کشور ببرند بدانند که اعضای خانواده حق و اجازه کار در رومانی را نخواهند داشت.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند. 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “چگونه ویزای کاری رومانی را دریافت کنیم؟

  1. پذیرش تحصیلی کانادا گفت:

    سلام
    یه سوال داشتم از خدمتتون.
    می‌خواستم ببینم آیا با ویزای مولتی میتونیم توی کانادا کار هم بکنیم ؟ آخه خیلی ها به ما مشاوره میدن که ویزای مولتی رو میتونیم در خاک کانادا به ویزای تحصیلی یا کاری تبدیل کنیم ! میخواستم ببینم اصلا چنین چیزی امکان پذیره واقعا ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز
      ویزای مولتی کانادا ویزای توریستی بلند مدت است و اجازه کار یا تحصیل ندارید
      اما اگر در این مدت که در کانادا هستید پذیرش تحصیلی یا دعوتنامه کاری دریافت کردید
      برای تبدیل کردن ویزای مولتی خود حتما باید به کشور مبدا برگردید و درخواست خود را ارائه دهید
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *