اقامت, رومانی

هزینه زندگی و تحصیل در رومانی

هزینه تحصیل و هزینه زندگی در رومانی

قبل از تصمیم برای مهاجرت به کشور رومانی باید ابتدا هزینه تحصیل و هزینه زندگی در رومانی را بررسی کنید. رومانی کشوری است در اروپا که در جنوب شرقی این قاره قرار دارد. رومانی 5 همسایه از جهات مختلف جغرافیایی دارد که از این کشورها می توان مجارستان و صربستان را از غرب، مولداوی و اوکراین را از شمال شرقی و شرق و بلغارستان را از جنوب نام برد.

کشور رومانی

جمعیت کشور رومانی در سال 2022 میلادی بالغ بر 22 میلیون سرشماری شده است. پیش بینی می شود که نرخ جمعیتی در کشور رومانی کاهش پیدا خواهد کرد. مساحت کشور رومانی 230.171 کیلومتر مربع است. سن متوسط در کشور رومانی 41.5 سال است. کشور رومانی از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است.

بزرگترین شهر کشور رومانی که پایتخت این کشور نیز به حساب می آید شهر بخارست است. زبان رسمی در کشور رومانیایی است که لئو رومانی نیز واحد پول رسمی این کشور است. دین مردم در کشور رومانی مسیحیت با شاخه ارتدکس که در حدود 86% مردم پیرو این شاخه هستند.

کشور رومانی در سال 1989 بعد از سرنگونی نیکلای چائوشسکو به یک نظام چند حزبی تبدیل شد. رومانی نیز یکی از کشورهایی است که در دوره تاریخی حکومتهای کمونیستی در بلوک شرق اروپا آسیب خورده است.

نیم نگاهی به اقتصاد رومانی

اقتصاد کشور رومانی در طول سده های گذشته دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است، به طوری که در سال 1970 میلادی نزدیک به 11 میلیارد دلار بدهی به کشورهای غربی داشته است.

بعد از گذشت چند سال دولت های مختلف و کارشناسان بزرگ توانستند اقتصاد کشور رومانی را روی غلتک درآمد زایی های متعدد بیندازند، این کشور نیز مانند بیشتر کشورهای اروپایی در مبحث صادرات و واردات فعال است.

کشور رومانی نیز یکی از کشورهایی است که در مباحث علمی به موفقیت های روزافزونی دست یافته است. می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه سرمایه گذاری در رومانی به مقاله ای با همین نام مراجعه کرده و مطالعه بفرمایید.

هزینه تحصیل و هزینه زندگی در رومانی

تحصیل برای دانشجویان و افرادی که قصد کسب علم و مهارت را دارند، با انتخاب کشور رومانی می توانند، گامی نو را به سوی موفقیت طی کنند.

پایین بودن هزینه تحصیل و هزینه زندگی در رومانی باعث شده است سالانه افراده زیادی برای تحصیل و گرفتن اقامت به این کشور زیبای اروپایی وارد شوند.

البته هزینه تحصیل و هزینه زندگی در رومانی نسبت به شهر و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. دانشجویانی که از طریق تحصیل به کشور رومانی مهاجرت می کنند می توانند با کمک دانشگاه های مربوطه ارزانترین و راحت ترین مسکن را برای خود انتخاب کنند.

بیشتر دانشگاه های کشور رومانی خوابگاه و مراکزی رفاهی را برای دانشجویانی که قصد اقامت این کشور را دارند در اختیار آنان قرار می دهد. در کشور رومانی شرایطی نیز برای اقامت دانشجویان تازه وارد به این کشور فراهم شده که آنان می توانند در خانه های افراد رومانیایی سکونت داشته باشند که به این نوع، اقامت در منزل می گویند.

هزینه های زندگی در رومانی در حدود 390 تا 490 یورو در ماه است. البته در شهرهای بزرگتر کشور رومانی مخصوصا پایتخت این کشور شهر بخارست هزینه های زندگی حتی به 650 یورو در ماه نیز می رسد.

رشته های تحصیلی

هزینه تحصیل در کشور رومانی برای رشته های به غیر از پزشکی نسبت به رشته ها ی دیگر متفاوت است. رشته های تحصیلی، شهریه هر 2 ترم (1 سال) برای مقطع کارشناسی، شهریه های سالانه تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

رشته های علوم پایه، اقتصاد، روانشناسی، رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، تربیت بدنی، کشاورزی، معماری، هنر، موسیقی، فیلم، کارگردانی سینما، تئاتر و هنر

شهریه های سالانه دانشگاهی در تمامی رشته های ذکر شده و مقاطع تحصیلی به طور میانگین از 1900 یورو شروع می شود و تا 8800 یورو ادامه پیدا می کند. هزینه تحصیل در رومانی بسته به دانشگاه های این کشور متغیر است ولی اصولا هزینه تحصیل در رومانی برای دانشجویانی که علاقه به گرفتن اقامت رومانی را دارند بسیار ایده آل است.

هزینه ها در کشور رومانی

در کشور رومانی فروشگاه ها و هایپر مارکت های بزرگ و زیادی وجود دارد که ماهانه به تعداد آنها افزوده می شود. دانشجویان و افراد زیادی می توانند با پرداخت هزینه های مناسب و مقرون به صرفه اجناس خود را خریداری کنند. هزینه زندگی در رومانی به تفکیک این مباحث جزئی از هزینه های خوراک، حمل و نقل، هزینه اجاره خانه، هزینه های داخل خانه (شارژ، آب، برق و غیره می شود)

  1. شاید بتوان گفت هزینه های خوراک در ماه در کشور رومانی برای یک خانواده 2 نفری در حدود 90 تا 180 یورو در ماه است.
  2. برنج، ماهی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر و کره، ماست، انواع میوه جات، آب معدنی
  3. هزینه های اجاره ای در کشور رومانی برای منزلی 1 خوابه در حدود 140 یورو، برای منازل 2 خوابه ماهیانه 290 یورو
  4. منازل یک خوابه که متراژ بیشتری دارند تا 390 یورو در ماه نیز می رسد.
  5. هزینه حمل و نقل در کشور رومانی برای دانشجویانی که از اتوبوس، مترو و یا تاکسی استفاده می کنند به صرفه تر و ارزانتر از دیگر وسایل نقلیه است.
  6. افراد برای جابجایی با اتوبوس و یا مترو باید بلیط تهیه کنند.
  7. هزینه های بلیط در کشور رومانی حداکثر 55 یورو است.

توجه داشته باشید افرادی که از وسایل نقلیه (ماشین) شخصی استفاده می کنند با احتساب هزینه های سوخت (بنزین)، سرویس کامل بایستی مبلغی تقریبا 130 یورو در ماه پرداخت کنند.

هزینه های شارژ خانگی مانند: آب، برق،گاز، تلفن و دیگر موارد…مبلغی در حدود 50 یورو در ماه می شود. البته با تمامی این موارد می توان فهمید که هزینه تحصیل در رومانی و زندگی در رومانی بسیار مناسب و متعادل تر از بیشتر کشورهای اروپایی است.

هزینه رشته های پزشکی و دندانپزشکی

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را دارند باید هزینه هایی در حدود 6000 هزار برای هر ترم پرداخت کنند، البته بستگی به دانشگاه های مورد نظر نیز دارد که در هر دانشگاه این شهریه ها متغیر است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *