پناهندگی, رومانی

پناهندگی در رومانی

پناهندگی در رومانی

روند پناهندگی در رومانی مراحل مختلفی دارد و بسته به شرایط پناهجو، این مراحل ممکن بین چندین ماه تا چندین سال به طول بی انجامد. متقاضیان می توانند از طریق راه های قانونی مهاجرت بسته به شرایطی که برای آن ها وجود دارند، به رومانی مهاجرت نمایند.

راه های مهاجرت به رومانی:

  1. ویزای تحصیلی رومانی
  2. ویزای کاری رومانی
  3. سرمایه گذاری در رومانی

مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت از طریق پناهندگی، به طور کلی مهاجرتی ست غیر قانونی که با گذر غیر قانونی از مرز یک کشور، اتفاق می افتد. سالانه بسیاری از مهاجران در مسیر پناهندگی جان و مال خود را از دست داده و متضرر می شوند، به همین جهت سازمان مهاجرتی آوات به هیچ عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی را به هیچ یک از متقاضیان پیشنهاد نمی دارد.

بسیار دیده شده است که پناهندگان بیشتر از کشورهای سوریه، مراکش، الجزایر و عراق به قصد پناهندگی در رومانی، به صورت غیر قانونی از مرزهای این کشور عبور می نمایند.

مهاجران به محض عبور از مرز های رومانی، با اعلام درخواست پناهندگی به پلیس های مرزی که وابسته به اداره رسیدگی به وضعیت خارجیان می باشد، ثبت نام پناهندگی و ثبت اثر انگشت خود را انجام می دهند و مشخصات شناسایی خود را در سیستم های اینترنتی سازمان مهاجرتی رومانی به ثبت می رسانند.

درخواست پناهندگی در رومانی

کشور رومانی به متقاضی بین المللی خارجی که درخواست پناهندگی را اعلام می دارد، در صورت کسب پذیرش درخواست برای وی، از طرف دولت رومانی، به او اقامت رومانی داده و از تبعه رومانیایی به شمار می رود.

ثبت نام پناهندگان در نرم افزار های ثبت نام سازمان مهاجرتی، شامل عکس و اثر انگشت پناهندگان نیز می باشد.

در صورت کسب درخواست پناهندگی برای متقاضیان بین المللی خارجی، به پناهندگان در رومانی اجازه اقامت موقت در رومانی داده می شود.

 بعد از کسب اجازه اقامت در رومانی، کارت اقامتی به مدت اعتباری که بر روی آن درج گردیده است، ارائه می شود، کارت اقامتی رومانی در دستان پناهندگان، نشان از پناهندگی در رومانی دارد.

MIAنیز همچنین مسئول پرونده های پناهندگی در رومانی میباشد و اتخاذ تصمیم برای مشخص نمودن وضعیت پناهندگان به عهده ی این سازمان می باشد.

روند پناهندگی

 بعد از ثبت نام پناهندگان توسط پلیس های مرزی، وقتی برای مصاحبه حضوری برای پناهجویان مشخص می شود، در این مصاحبه پناهجویان را مورد بازجویی قرار می دهند و از آن ها توضیحاتی در ارتباط با هدف از ورودشان به کشور رومانی و دلایل درخواست پناهندگی، می پرسند و مطمئن می شوند که این پناهجویان در خواست پناهندگی به دیگر کشور های اروپایی را داده اند یا خیر… در صورت ارائه درخواست پناهندگی پناهجویان به دیگر کشور های اروپایی، قانون دوبلین در رومانی برای پناهجویان اعمال می شود و این پناهجویان به کشور قبل که درخواست پناهندگی خود را به آن کشور اعلام داشته اند، برگردانده می شوند.

مقالات مرتبط با رومانی:

  1. موسسات کاریابی در رومانی
  2. اقامت پس از تحصیل در رومانی
  3. هزینه تحصیل و هزینه زندگی در رومانی
  4. تحصیل در رومانی

قانون دوبلین در رومانی

طبق قانون دوبلین در رومانی، اپر پناهجویان به محض ورود به کشور های اروپایی مشخص شود که قبل از ورود به کشوری خاص، درخواست پناهندگی خود را دیگر کشور اروپایی اعلام داشته است، طبق قانون دوبلین که در کشور رومانی نیز قابل اجراست، به کشور اولیه که درخواست پناهندگی خود اعلام داشته است، باز گردانده می شود.

پناهجویان با ارائه دلایلی قانع کننده مبنی بر اینکه مورد آزار و اذیت سیاسی در کشور خود قرار گرفته اند و یا تحت تعقیب و یا مورد تعرض و یا بابت مسائل سیاسی و یا عضو بودن در گروه های اجتماعی خاصی جانشان در خطر می باشد. باید سعی داشته باشند که جواب مثبت را نسبت به درخواست خود در خصوص پناهندگی در رومانی از نهادهای مهاجرتی دریافت نمایند.

دریافت اولین جواب برای پناهجویان در رومانی، به مدت یک ماه اداری به طول می انجامد. در صورت کسب عدم پذیرش درخواست، پناهجویان به مدت ده روز اداری فرصت دارند تا برای تجدید نظر رای کمیسیون ملی پناهندگان مجددا برای درخواست اقدام نمایند.

البته پناهجویان می توانند با کسب عدم پذیرش درخواست، به دنبال اخذ اقامت تحمل در رومانی باشند.

در صورتی که پناهجویان به هیچ شیوه ی ممکن اجازه ی پناهنده شدن در رومانی را ندارند و نمی توانند پذیرش را دریافت نمایند، به مدت پنج سال از ورود به خاک رومانی محروم می شوند.

البه لازم به ذکر می باشد که اگر پناهجویان به محض ورود به رومانی، به صورت داوطلبانه خواستار بازگشت به کشور مبدا را نماید، مدت محرومیت برای ورود به رومانی از پنج سال به دو سال و نیم کاهش می یابد.

در صورت کسب پذیرش درخواست، اجازه اقامت موقت پناهجویان در کمپ های مشخص شده در اطراف شهرهای رومانی، به اعتبار دو ماهه صادر می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *